Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișIstoria transportului public în municipiul TimișoaraMuzeul Corneliu Mikloși

 

Topic: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși

51 posts, 14767 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului ADK

Ar trebui adăugat pe "listă" și troleul 109 târgujian, însă cu o descriere și fotografii mai profesioniste. Cred că este al doilea vehicul cumpărat special pentru muzeu, după FBW-ul sibian (însă singurul care nu face parte din istoria transportului timișorean, ci doar ca istoria vehiculului în sine, păcat că n-a putut ajunge și 117E-ul 330 din Mediaș, era cam printre foarte puținele 117E-uri de mai existau prin 2015-16).

Las la mâna altcuiva, poate chiar a lui GPS...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului GPS

O să mă ocup. :)
Am așteptat apariția unor poze cu el la Timișoara.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului ADK

Citeam și mai mă întrebasem - de ce când a primit numerele de circulație nu s-a putut suprapune cu cel de inventar? La fel și cu restul troleelor târgujiene...

Și validatoarele rămăseseră setate cu numerele vechi, care la un control tu erai în troleul 109 dar pe bilet scria 105... teoretic era alt troleibuz, practic același. Dacă era un controlor "neștiutor", doar șoferul și acela preferabil vechi, putea lămuri "diferența" fiindcă era singurul credibil. În fine...

Tare aștept ziua când STPT va recondiționa serios ce are în dotare și le va scoate pe trasee în scop turistic (puțin cam mult? aparent pentru unii doar să păstreze câteva "coji" era ceva imposibil). Timișoara este cam singura regie cu un muzeu, sau măcar o încercare de a face un muzeu în mare cu vehiculele pe care le-au avut în trecut în exploatare.

 


Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului cris_m

Altii care fac cosmetizari inainte de retragerea vehiculului :headbash:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului ADK

Le-au cosmetizat pentru alții, fără să știe. Dar te doare sufletul să vezi o mașină abia cosmetizată deja descompletată...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

Din păcate troleibuzele se degradau rapid din cauza vechimii. Pentru a lua ITP era necesară repararea zonelor cu rugină și revopsirea la un interval scurt de timp. Asta se întâmplase și cu Naționalul în 2021, fusese recondiționat pentru a lua ITP și a mai putea circula puțin până ajungeau toate troleibuzele Solaris.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

E adevărat și asta. La ITP sunt niște criterii care trebuiesc îndeplinite, (re)amintesc cele mai importante:

-stare tehnică și estetică cât mai bună (fără rugină sau până în 2,5cm pătrați maxim parcă, și asta doar pe elementele demontabile), fără lipsuri de orice fel sau urme de accidente, exceptând zgârieturile;
-funcționarea tuturor instalațiilor de iluminat exterioare (sau în cazul stopurilor cu benzi led, cel puțin 50%/stop/poziție/semnal în fiecare parte);
-fără fisuri în parbriz/e, în zona de acțiune a ștergătoarelor;

(Auto)vehiculul trebuie să fie echipat și funcțional cu ce a ieșit din fabrică, fără modificări sau convertiri neomologate. Ai faruri cu becuri halogen, cu alea te prezinți. Ai dimensiunea X de anvelope și jante, cu alea mergi în stare cât mai bună (teoretic nu mai vechi de 5 ani) și în funcție de anotimp, exceptând vara când poți avea cam orice însă obligatoriu să fie de același tip pe punte (poți veni cu mixte pe față și de iarnă pe spate, sau invers, preferabil pneurile mai bune și mai noi să fie pe tracțiune). Și asta nu-i tot.

Deci 109 ar trebuie să fie un troleibuz la care să-i iei ITP-ul fără probleme, însă ultimul are cred că 2 ani și în timpul ăsta e posibil să se mai fi degradat. Însă față de un 217E timișorean, care ultimul ITP l-a văzut cred că prin 2008, 217E-le târgujian e lux.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

FBW-ul 217 încă în conservare plus alte încă câteva vehicule...

Foto: TheBulgarianRail, TransPhoto.org
1656105.jpg (698.13 KB; downloaded 922 times)

1656106.jpg (706.63 KB; downloaded 922 times)

1656107.jpg (858.76 KB; downloaded 922 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

Poza 1: Renault ER100H 104
Poza 2: cele din poza 1 și Saurer 4TIIILM BBC 13
Poza 3: Gräf & Stift GE 105 M16 23, Ikarus 280.02 321 și Rocar 217E 4

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

Nu știu (aproape ironic spus) cum au ajuns fie cu elemente lipsă, fie (și) lovite. La retragere au fost întregi și cred că și funcționale...

FBW-ul sibian a fost retras de ani buni, find așa cumpărat și aparent așa a rămas. Este totuși o capodoperă că o astfel de bijuterie continuă să existe, mașinile fabricate înainte de 1960 (mai ales de transport în comun) find foarte rare în România și în general.

...Ikarus 280.02 #321...

Am crezut că Ikarusul este scurt, n-am reținut din numere exact subtipurile (pare-mi-se că nici n-au numere de parc 260-urile). Îmi pare rău de el cu bara lipsă și restul tablei înfundată...

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși Costin

FBWul sibian a fost chelit de multe piese imediat dupa retragere, s-a luat tot ce se potrivea pe alte modele elvețiene aflate inca in trafic. Apoi s-au oprit si l-au "conservat", dar fara sigilii, asa ca mai cate un surub, mai cate o lampa, au continuat sa dispara si mai tarziu.

Nu a avut nimeni interesul sa fie conservat in vreun fel, simplul fapt ca nu a fost taiat e o minune...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

Este totuși de bucurat că l-au vândut, nu ca craiovenii care au avut și el o bijuterie a lor - DAC'ul #299 scund, nu au ascultat de nimeni și l-au tocat prin 2021 sau 2022...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

ADK wrote here:
Nu știu (aproape ironic spus) cum au ajuns fie cu elemente lipsă, fie (și) lovite. La retragere au fost întregi și cred că și funcționale...


Foarte simplu. Lipsa de interesa a unora pentru aceste vehicule a dus la o abordare grotescă asupra acestora. Fără a mai ține cont că se distrug elemente, că se sparg geamuri etc. Unele au fost, în special tramvaiele Timiș, afectate și de dorința de casare din 2020, scăpând la limită de autogen.

ADK wrote here:
...Ikarus 280.02 #321...

Am crezut că Ikarusul este scurt, n-am reținut din numere exact subtipurile (pare-mi-se că nici n-au numere de parc 260-urile). Îmi pare rău de el cu bara lipsă și restul tablei înfundată...


Doar TM 10 JGO a avut număr de parc, în prezent neinscripționat. Acesta având atribuit numărul 243. La cel din imagine se observă melamina din zona articulației.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

Personal îmi pare rău că aceste vehicule sunt lăsate de izbeliște, nu sunt reconstruite și făcute să meargă ocazional (ce-o zice STPT: de decor nu sunt bune ca până acum? Sincer, eu unul parcă nu reușesc să mă mulțumesc doar cu atâta). Ce viitor așteaptă? Să se ocupe cineva cine știe când de ele, să le pună la punct, unul câte unul? N-ar suna prea rău, dar nu știu dacă ăsta-i răspunsul STPT-ului...

Hai cu ce-i mai complet și în mai multe exemplare pentru a avea surse de piese - pentru a termina cât mai repede unul (cu câțiva ingineri și ceva voluntari, cred că s-ar progresa) nu stai să comanzi sau să încerci să faci manual piesele lipsă dacă în ambele cazuri e de durată și/sau costisitor, zic și eu. Ce se "chelește" poate se reface ulterior, după ce primele vor fi funcționale. Dar din păcate nu pot decide eu...

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Muzeul Corneliu Mikloși  • 
Choose destination

Since our 2315 forum members have written 423861 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use