Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișIstoria transportului public în municipiul TimișoaraMuzeul Corneliu Mikloși

 

Topic: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși

51 posts, 14768 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși Alin_Sasca_Trainspotter

În vechiul muzeu (hala de pe partea dreaptă a Bulevardului Take Ionescu) s-au făcut câteva mișcării. Tramvaiele Timiș 2 252, Semmering SP,  V58, Tramvaiul Plug și Tramvaiul Polizor au fost  aduse pe două linii improvizate langa gard. Nu știu soarta lor, dar sper să nu fie casarea...
IMG20210905091038-01.jpeg (1.01 MB; downloaded 3024 times)
IMG20210905091058-01.jpeg (1.01 MB; downloaded 3024 times)
IMG20210905091217-01.jpeg (1.01 MB; downloaded 3024 times)
IMG20210905091236-01.jpeg (1.01 MB; downloaded 3024 times)

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși PTMZ

Primăria Timișoara a lansat o licitație pentru execuția fazei 1 a Centrului pentru Artă, Tehnologie și Experiment – MultipleXity, care va fi implementată pe spațiul muzeului. Bugetul alocat este în valoare de 2.047.351,30 RON, din fonduri bugetare. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț.
Termene limită:
- depuneri oferte: 31 ianuarie 2022
- evaluări: 31 iulie 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133840

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ADK

Are cineva fotografii cu troleibuzul 330 medieșean?

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși PTMZ

PTMZ wrote here:
Primăria Timișoara a lansat o licitație pentru execuția fazei 1 a Centrului pentru Artă, Tehnologie și Experiment – MultipleXity, care va fi implementată pe spațiul muzeului. Bugetul alocat este în valoare de 2.047.351,30 RON, din fonduri bugetare. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț.
Termene limită:
- depuneri oferte: 31 ianuarie 2022
- evaluări: 31 iulie 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133840

Ofertant unic: asocierea ROGERA PREST COM SRL - ROGERA S.R.L.

 


Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului PaulIP

Cu ce ocazie a fabricat uzina Rocar autobuze și/sau troleibuze pentru Ungaria, unde Ikarus era suveran?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele Rocar 217E din colecția muzeului ADK

Probabil din același motiv pentru care s-au fabricat și pentru Germania, unde erau suverani MAN și Mercedes. Să "testeze" și produsele noastre, defapt într-un fel tot ale lor.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzul DAC 117EA din colecția muzeului ADK

Undeva între 1992 și 1998 "botul" i-a fost puțin modificat cel mai probabil în urma unui accident frontal, care a determinat schimbarea probabil a tuturor pieselor afectate - bară, faruri, capotă, nu știu dacă și parbrizele dar în fine. Ideea e că a păstrat aceeași "grilă" și nu s-a găsit/vrut una originală, sau măcar mai nouă (cu semnificația "Rocar" în loc de "DAC"). Spatele văd la fel, e făcut altul. Troleul tinde să fie oarecum ca aspect vizual mai vechi de 1989, dacă nu cunoști anul de fabricație.

Bordul la fel, pare mai vechi. Acei martori nu cred că sunt din generația lui, nu știu dacă în 1989 apăruseră martorii dreptunghiulari (adică cei care se întâlneau și pe DeSimon) însă existau sigur cei rotunzi. Butoanele la uși, altă amestecătură, cei originali ar fi trebuit să fie butonașele negre fără martori de comanzi deschiderea ușilor la V3A (defapt cu martori individuali, erau niște lămpi destul de micuțe și rotunde puse lângă butoanele de uși), dar înțeleg că s-a pus ce s-a găsit, putea să aibă și de Ikarus că se purta. Fac doar niște mici observații, oricum se vede că-i scund așa că fără să știi anul îți dai seama că nu-i mai vechi de 1987 dar nici mai nou de 1990.

Puțin cam multe modificări dacă pun la socoteală și scaunele, nu știu dublura aia de bări în lunetă dacă așa au fost sau i-a fost montată încă una. Aș mai "critica" scaunul șoferului aparent de Ikarus, deși da ar fi cel mai vechi troleibuz românesc dar la originalitate nu e excepțional de bine.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzul Saurer 4TIILM BBC din colecția muzeului ADK

O generație puțin mai veche față de vechile noastre 5 DUK-A, deși mi se pare mai urâțel dar măcar ăsta a fost troleibuz din fabrică. Fotografia din '60 e el sau unul dintre celelalte exemplare?

Totuși - 37 ani la ei plus alți 10 la noi, 47 ani în serviciul comercial nu-i glumă și probabil ar mai fi dus-o. Asta înseamna simplitatea construcției, lucru ce azi nu prea îl mai vezi că mai tot ce se fabrică are uzura planificată...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzul Ikarus 280.93T din colecția muzeului ADK

Cred că timișorenii sunt singurii care au avut Ikarus clasic troleibuz, și în uși planetare nu armonice. Păcat că la fel și în celelalte cazuri - a fost restaurat și atât - nimic altceva legat de o linie turistică spre exemplu. Păi așa ce facem? Îl mai recondiționăm de 2-3 ori din cauza degradărilor și prin 2040 avem șanse să mergem cu el ori îl vedem la crematoriu?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzul FBW GTr51 din colecția muzeului ADK

E bine că așa exemplar - fie el cu diverse lipsuri, unele nu știu cât de ușor sau ieftin de reprodus, dar destul de important că a fost salvat. Deși, mă gândesc serios dacă acest troleibuz va mai fi reparat vreodată. Imposibil nu cred că ar fi, dar mă uit cât e de diferit făță de un DAC, măcar de ar merge instalația de tracțiune românească că restul componentelor se mai găsesc pe ici pe colo măcar similare te miri de unde. Scaunele (mai mult scaunul) aduc puțin a Rathgeber, deși asta să fie ultima grijă, să meargă întâi (dacă și pe dedesubt s-o mai prezenta reparabil) că obiect static poate deveni orice.

Acum cu vinderea 217E-urilor târgujene, n-ar fi rău unul pentru echipamente mai mult (dacă se constată că e posibilă convertirea, ar trebui să fie), melamina interioară (sau cum să-i zic - placajul tavanului din salon) nu-i greu de refăcut - adică ar fi printre cele mai ușoare de copiat chiar concomitent cu originalele, doar că placajele îs cam certate cu apa mai ales dacă îs prost ca material și prea subțiri făcute, fără vre-un scut împotriva eventualei pătrundei a apei.

Totuși alea de la ușa 2 pe o parte par smulse iar pe cealaltă sunt mai toate bune, exceptând puțin ăla jerpelit, însă trebuie dat tot jos și văzută și instalația electrică cum se mai prezintă. Văd pe mijloc ceva ce par a fi și ventilatoare, pe lângă corpurile de iluminat și boxe, deși de ce le-o fi îngrămădit pe toate doar pe mijloc nu știu. Oricum, troleibuzul trebuie refăcut tot, nu mai poți avea încredere în el așa cum e.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzul Ikarus 280.03 din colecția muzeului ADK

Cred că a rămas singurul Ikarus articulat interurban din țară, pare-mi-se că au fost ca fapt-divers și în Ploiești la vremea lor dar le-au convertit pe toate în urban. Discutam zilele trecute printr-un PM cu un coleg care mă întreba dacă cunosc ce regii ar mai deține autobuze Ikarus și câte, înafară de Ploiești, deși lista era foarte scurtă (să nu zic chiar extrem) mai ales în privința articulatelor, inițial am numerotat 3 x .02-uri fiindcă trăiam cu impresia că și acest articulat era un urban tot ca cele ale TCE, dar m-am ...înșelat.

Dacă trebuie să fiu pur de realist cu un lucru, acest articulat (chiar și interurban) e unul dintre cele trei articulate care ar mai exista la nivel de țară, la fel ca și în cazul DAC-urilor 117UD (încă acolo e un DAC înalt și celălalt Rocar, dar destul de similare între ele). Poate ne spui ceva și despre 260.02-ul.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

O să răspund aici, ca să nu aglomerez subiectele dedicate prezentăriilor.

ADK wrote here:
Undeva între 1992 și 1998 "botul" i-a fost puțin modificat cel mai probabil în urma unui accident frontal, care a determinat schimbarea probabil a tuturor pieselor afectate - bară, faruri, capotă, nu știu dacă și parbrizele dar în fine. Ideea e că a păstrat aceeași "grilă" și nu s-a găsit/vrut una originală, sau măcar mai nouă (cu semnificația "Rocar" în loc de "DAC"). Spatele văd la fel, e făcut altul. Troleul tinde să fie oarecum ca aspect vizual mai vechi de 1989, dacă nu cunoști anul de fabricație.

Bordul la fel, pare mai vechi. Acei martori nu cred că sunt din generația lui, nu știu dacă în 1989 apăruseră martorii dreptunghiulari (adică cei care se întâlneau și pe DeSimon) însă existau sigur cei rotunzi. Butoanele la uși, altă amestecătură, cei originali ar fi trebuit să fie butonașele negre fără martori de comanzi deschiderea ușilor la V3A (defapt cu martori individuali, erau niște lămpi destul de micuțe și rotunde puse lângă butoanele de uși), dar înțeleg că s-a pus ce s-a găsit, putea să aibă și de Ikarus că se purta. Fac doar niște mici observații, oricum se vede că-i scund așa că fără să știi anul îți dai seama că nu-i mai vechi de 1987 dar nici mai nou de 1990.

Puțin cam multe modificări dacă pun la socoteală și scaunele, nu știu dublura aia de bări în lunetă dacă așa au fost sau i-a fost montată încă una. Aș mai "critica" scaunul șoferului aparent de Ikarus, deși da ar fi cel mai vechi troleibuz românesc dar la originalitate nu e excepțional de bine.


Era mai ieftin și ușor să confecționezi din tablă acele componente, drept dovadă numărul mare de troleibuze timișorene ce au beneficiat de acest tratament. Scaunele de Timiș au fost montate pentru a spori confortul pasagerilor, fiind superioare celor din placaj montate din fabrică. Barele din spate se regăsesc și la alte troleibuze din aceeași generație cu 71, deci probabil au fost montate așa din fabrică.

ADK wrote here:
Fotografia din '60 e el sau unul dintre celelalte exemplare?


Da, fotografia este cu el.

ADK wrote here:
Cred că timișorenii sunt singurii care au avut Ikarus clasic troleibuz, și în uși planetare nu armonice.


Timișoara este singurul oraș din România în care s-au exploatat troleibuze Ikarus 280T. Acestea au existat în două variante, primele fabricate în 1986 și două fabricate în 1989. Acestea sunt ușor de deosebit după uși și jante, generația mai veche având uși armonice și jante Trilex.

ADK wrote here:
Poate ne spui ceva și despre 260.02-ul.


Autobuzul Ikarus 260.02 TM 10 JGR a avut o poveste asemănătoare cu cea a autobuzului 280.03. Ca deosebiri se remarcă faptul că nu a primit niciodată număr de parc și că a fost retras la 30 noiembrie 2010.

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși Anonimul1234

Ce exponate restaurate are muzeul în momentul de față?

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși WT_fan06

Vezi aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

Te încurajez să accesezi cu încredere toate resursele puse la dispoziție în această secțiune. Colegul @GPS a făcut o treabă minunată organizând informația. Înainte de a pune o întrebare, verifică dacă nu cumva răspunsul există deja pe forum. 😀

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Muzeul Corneliu Mikloși  • 
Choose destination

Since our 2316 forum members have written 423863 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use