Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun

90 posts, 27049 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun punmeister

Sper sa fie CNG hibrid, nu de alta dar se vor misca si repede cu licitatia in acel caz.

 


  • V2A
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun V2A

Se pare că tramvaiele V3A-93 planificate să iasă de la RK începând cu a doua parte a anului vor avea secțiune PPC cu validator Kapsch.
STB SA continuă procesul de accesibilizare a parcului de tramvaie în cadrul uzinei proprii de reparații - URAC, pentru a veni în sprijinul călătorilor cu deficiențe de mobilitate, cu dizabilități, și a celor care vor să urce în tramvaie cu cărucioare pentru copii.
Astfel, începând cu tramvaiele care vor ieși din reparații capitale în a doua parte a anului, călătorii vor beneficia de vagoane cu podea parțial coborâtă în zona ușii 3, pe modelul realizat deja pe o mare parte a parcului de tramvaie al liniilor 1, 21 și 41.
De asemenea, în procesul de adaptare, tramvaiele sunt dotate și cu rampă specială pentru accesul din stații, acolo unde peronul nu este suficient de apropiat de accesul în vehicul. În cadrul procesului de modernizare a sistemului de taxare, validatorul din zona cu podea coborâtă va accepta și plata cu cardul bancar.
Prin procesul de reparații capitale, STB SA accelerează adaptarea cu podea parțial coborâtă a parcului de tramvaie, care până anul acesta se realiza doar în cadrul procesului de modernizare a vagoanelor, și crește astfel numărul tramvaielor complet refăcute într-un an.

https://www.facebook.com/SocietateaDeTra ... 73544837

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ByOnu

O veste extraordinara! About time, cum s-ar zice. :)

PPC-izarea nu este dependenta de CA sau altele. Mi se pare perfect normal ca toate V3A ce vor iesi de la RK sa fie PPC.

Imi pun speranta ca vor gasi modalitatea pentru a PPC-iza si bidirectionalele. Inteleg ca ar fi echipamente, intr-adevar, sub podeaua tronsonului C.

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun macheta218

Da, bateriile și sursa statică se află sub podea la tronson C.(V3A2S)

 


Re: Transport public de noapte STB AlexNord

mirceade wrote here:
andrei11 wrote here:
Dacă e să ne luăm după lege și la transportul de zi urcarea se face numai pe ușa din față.  În special în București legile de acest tip sunt făcute ca să fie, nu le ia nimeni în considerare...

În contextul acestei legi devine și mai amuzant că doar la noi ușa 1 nu mai e ușă dublă, e o chestie înghesuită pentru confortul șoferului.


Pentru confortul soferului? Mai degraba pentru siguranta soferului.

Imagineaza-ti reactia calatorilor cand un sofer e in intarziere sau cand e un tur lipsa. Cabina e singurul lucru care ii protejeaza.

 


Re: Transport public de noapte STB andrei11

Eu am prins automotoare CFR / tramvaie /  autobuze / troleibuze fără niciun fel de protecţie şi nu se mai lua nimeni de mecanicul automotorului / vatman / şofer / taxatoare.
Aveţi voi un fix cu protecţia asta.  Parcă şi DAF - urile  veniseră fără protecţie. Le-au montat  muncitorii de la URAC.
A, da, mi-a scăpat aspectul, între timp societatea a evoluat.

 


Re: Transport public de noapte STB alexandru_gr

Șoferii STV nu au cabină si nu am auzit să fie bătuți de călători.

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Transport public de noapte STB Costin

AlexNord wrote here:
cand un sofer e in intarziere sau cand e un tur lipsa

Solutia e sa nu fie nici in intarziere, nici tur lipsa.

Cabina e un moft bucurestean fara nici un fundament rational, economic sau de exploatare. Cam la fel ca titularizarea. Obiceiuri proaste si prost intelese, cand soferii vor intelege ca acestea nu sunt avantaje reale si ca au alte drepturi mai puternice in fata conducerii, atunci or sa se rezolve multe probleme. Dar pana atunci, tragem cu dintii de cabina si de titularizare...

 


Re: Transport public de noapte STB punmeister

Colivia pentru sofer insa se gaseste si pe afara, Polonia si Italia come to mind.

 


Re: Transport public de noapte STB AlexNord

Stati cu un sofer de cand intra in tura, pana la sfarsitul acesteia. O sa vedeti atunci ca nu este doar un moft.

 


Re: Transport public de noapte STB WT_fan06

Ba este 100% doar un moft. Iată o cabină complet închisă, securizată, dintr-un Citaro de pe meleaguri cu ”apă caldă”:









Iar acesta pot spune chiar că e cel mai prost exemplu. Îmi pare rău că nu am poze cu cabine prin care abia poți băga 2 degete ca să validezi cardul când te urci. Acelea sunt cabine „standard” peste tot, complet sigure și care nu obturează o jumătate de ușă.

Am să dau un „breaking news”. Inginerii care construiesc efectiv autobuzele se ocupă deja cu asigurarea siguranței depline a șoferului și a pasagerilor. Că de aceea sunt ingineri și de aceea lucrează la firme de renume. Că dacă nu erau îndeplinite standardele de siguranță pentru toată lumea de la bordul autobuzului, atunci autobuzul nu era pe piață, iar inginerii nu aveau un loc de muncă. Nu e nevoie să vină românii și să zică „la noi nu se poate, la noi merge numai cu ziduri”. Niciun inginer nu îți va spune că e nevoie să ocupi jumătate de ușă, făcând ditamai zidul, pentru a izola șoferul.

Mai mult, în ciuda cabinelor „restrânse” (ca cele de mai sus), nu puțini sunt șoferii români care se duc în Occident pentru a lucra fix pe autobuze precum cele de mai sus. Pesemne că totuși, unii preferă să rămână acolo. Se întâmplă și alte fenomene inexplicabile, odată ce șoferii români ajung în străinătate: deodată trag ireproșabil la bordură, folosesc kneeling în loc să stea aplecați pe volan și să se uite în timp ce nevolnicii se chinuie să se urce, etc., etc., etc..

Dar desigur, tot românii știu întotdeauna mai bine...

LE: aceleași discuții despre cabine, titulari, mentenanță, etc. sunt reluate din nou și din nou, la intervale regulate, fără a se ajunge nicăieri. Fiecare o ține pe a lui. Acestea au devenit deja subiecte de trolling, pentru că generează inutil mesaje mai mult sau mai puțin on-topic, în diverse locuri de pe forum... toate ideile s-au scris, toate argumentele pro și contra s-au zis, acum doar ne repetăm... până când?

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ADK

Ăia de rămân acolo rămân pentru salariul bengos, civilizația țării (datorită guvernului și normal, a oamenilor) și alte beneficii de vis la noi, nu pentru altceva. Șoferul fostului NFA/44 de la Fetești mi-a zis că acasă câștiga vreo 1200 lei, iar în străinătate parcă 6000 dacă nu chiar mai bine, asta prin 2015-6 pentru care nu s-ar mai întoarce la Fetești. Folosește șoferul kneelingul sau se lasă mașina singură când deschide ușile? Păi normal că cine să se ia de tine (la noi sunt mulți deja ”pregătiți” să se descarce în primul rând verbal și poate și fizic, că totul e exclusiv din vina șoferului în capul călătorului român, și tot la concepția românului e și bătaia greu de scos și astăzi) dacă acolo autobuzul e făcut să vină mereu la timp, nu să fie încurcat în traficul mai ales ca cel bucureștean cu majoritatea mașinilor cu inși ocupanți doar pe locul șoferului, călătorii au o educație evident mai exemplară chiar și cu oprirea folosind butonul STOP (la noi am întâlnit să te întreabe chiar șoferul de ce ai apăsat pe buton, chiar dacă te-ai dus la ușă, iar la polul opus sunt șoferii care dau liber uși, și se apucă unii prin 415T-urile bucureștene să urle de parcă-i sechestrezi ”deschidee domneee ușa” și 2-3 șuturi în peretele cabinei apoi în ușa ta, de te închideai naiba acolo și te rugai să nu poată împinge ăla de ușă) plus multe altele gândite mai bine decât la noi. Nu înțeleg nici ce-i trebuie călătorului în mod normal absolut tot spațiul din autobuz, are 95% din spațiu cu cabina șoferului cu tot, oricum în ”străinătate” cam în dreptul primului scaun e o linie galbenă care atenționează pe călător că nu trebuie să fie în fața ei, deoarece îl obturează pe conducător (cu toate că șoferului îi e în general suficient doar ușa sa, nu și ușa călătorului cum ar veni la noi). Nu zic că nu aveți și voi partea voastră de dreptate, dar hai să fie bine pentru toți după părerea mea. Până ne-om civiliza și om fi în rândul țărilor cu rata de criminalitate și de furt cât mai mică, astfel încât să avem peste 98% din siguranță pe stradă atunci mai discutăm ”problema” asta. Dar mă tem că nu se va rezolva mult timp de acum încolo, adică pe bune, sunt probleme mult mai importante de rezolvat pentru a ne îndrepta spre o lume civilizată până să ajungem la transportul public. Comparația lui Andrei11 nu o consider cea mai bună, de perioada când vorbește dumnealui erau alte vremuri față de cele de astăzi, DAF-urile fără cabină circulau de regulă pe linia expres și mai rareori pe liniile obișnuite, deci nu cred că cu 783 mergea de regulă chiar oricine ca pe 104 sau 330, find vorba și de aparatul special de taxat (cele clasice verzi) care erau și pe Saviem-uri. Unii umblă pe străzi cu diverse arme de autoapărare la ei din cauza vagabonților și drogaților (poate și eu, cu toate că nu am fost niciodată atacat de nimeni, dar nu se știe pe viitor) și voi vreți indirect să mărim rata de criminalitate când e supărat românu' din ceva și chiar de face ceva ani de gratii, dar are mulțumirea aia de moment pe care o vor musai s-o aibă după ce cred ei, că respectivul și-a primit pedeapsa. E adevărat că nu s-a prea mai întâmplat nimic de genul ăsta, dar șansele sunt tot timpul la noi. Taică-miu avea mereu o rangă la Ikarus pentru unii cu care s-a mai trezit din când în când peste el, când mergea vara cu ușa deschisă, dar nu a prea fost nevoie s-o folosească că era destul să tragă frâna de mână, să se scoale de la volan și să-l trimită la plimbare în șuturi pe ăla care se suia peste el (în unele cazuri fără să aibă vreo legătură directă cu cursa) că i s-a părut lui, că el e ăla care-i umblă femeia lui sau acum 7 luni și 13 zile nu a oprit în stația cutare și ăla avea oala la fiert când nu-i acasă. Da, s-au întâmplat și astea, și multe altele, dar normal că nu mai zice nimeni lucrurile astea acuma. La noi ori te aperi tu ori te împrumuți să te ajute Cuculis, dar cine știe cât durează procesul, să facă autoritățile ceva? da, o amendă dacă te-a bătut până ai paralizat sau dacă ai murit, închisoare vreo 2 ani și fapta se repetă cu alții.

Îl altă ordine de idei, mie unul îmi pare rău că rareori am mai prins și trenuri compartimentate, ci doar etajate care nu poți vorbi nimic cu cineva că cel din spate/față e deranjat de orice, iar drumul nu mi se pare cel mai comod posibil.

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Costin

@ADK formateaza-ti si tu textul cu mai multe paragrafuri si foloseste fraze mai scurte, ca nu citeste nimeni un bloc de text atat de mare si cu fraze asa dezlanate ca ale tale. Cu regret - scrii de multe ori lucruri ok - dar e nevoie de mai multa atentie la redactare.  Si nu doar aici, ci in general ai tendinta de a scrie blocuri de text greu de parcurs.

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun shoppy

Da, si americanii argumenteaza ca e normal ca toti oamenii sa aiba mitraliere ca sa se apere de hoti si vagabonzi sau in caz de razboi sa nu incalce constitutia cand folosesc armele ca sa apere tara impotriva invadatorilor, hai sa dam si noi mitraliere la soferi. Asta vine sa demonstreze ca daca ii dai omului un avantaj atunci se va agata de orice capat de ata cu argumentatii alambicate ca sa justifice ca nu se poate traii fara el, de parca in avion sau in TGV exista compartimente, sau ca cel mai bine ar fi sa fie toate trenurile compartimentate si sa se dea bilete fara loc ca sa se aranjeze calatorii intre ei in compartimente de vorbareti, care vor sa doarma, frumos mirositori, care vor cald, care vor rece, care ii doare capul de la lipsa de oxigen, care ii doare capul de la curent si altele.
Ca traim intr-o lume salbatica nu inseamna ca trebuie sa ne salbaticim fiecare pe cont propriu, ci sa cerem toti impreuna ca lumea sa nu mai fie salbatica.

Si la Oslo de cu seara am consultat programul de circulatie afisat online si in statia de autobuz, apoi a doua zi m-am prezentat in statie cu 5 min inainte sa vina autobuzul, si ne-am strans mai multi inclusiv localnici, si autobuzul nimic, dupa 10min cineva a consultat aplicatia online si ne-a spus ca a fost un update acum 20min ca acea tura s-a anulat, asa ca am asteptat cuminti inca 20min sa vina tura urmatoare, si cand a venit nimeni nu a injurat soferul.
Lafel la Budapesta autobuzul turistic a eliminat o bucata de traseu pentru ca traficul era prea aglomerat si ar fi intarziat la tura urmatoare.
Si in Franta am vazut cum s-a construit linia de tramvai noua, si in ghetou imediat s-au spart peretii de sticla ai statiei, si au fost inlocuiti, si sparti din nou, si apoi inlocuiti cu gard din fier forjat, dar in tramvai calatorii din ghetou s-au purtat mereu exceptional.
Deci aceste lucruri se intampla peste tot dar soferii nu sunt agresati, pentru ca orice posibil agresor stie ca in momentul in care un sofer este agresat atunci in 2 ore tot transportul se opreste si toti soferii sunt la greva in fata primariei, si primarul si seful politiei transpira si promit cu amandoua mainile ca nu va dormi nimeni pana cand agresorul nu va fi scos chiar din gaura de sarpe si tratat cu cea mai mare asprime a legii.
(Numai ca la noi soferii nu sunt uniti ci la razboi unii cu altii ca sa fie fiecare titular la autobaza buna, pe linie buna, cu masina buna si cu cabina manufacturata la URAC.)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 1990 forum members have written 384659 posts in 4726 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use