Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționalePod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)

 

Topic: Știri și articole din presă

108 posts, 18405 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă subway guru

Interviu Scriosteanu azi la B1:
Nu sunt probleme structurale la pod

 




Re: Știri și articole din presă orex







Mai lipsea Nea Nicu, dar e prea ocupat dincolo! :bleah:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Ce nu s-a vazut si auzit in reportajele oficiale


 


Re: Știri și articole din presă orex

𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮
Am făcut o nouă vizită de lucru la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima perioadă.

Vă reamintesc faptul că în urma ultimei vizite de la sfârșitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârșitul anului, care cuprinde necesarul și mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona județului Brăila, cât și pe zona județului Tulcea.

Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătățit față de ultima vizită, iar mobilizarea în șantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în așa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod și drumurile de legătură aferente în luna decembrie, așa cum a promis asocierea de antreprenori.
Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum și cu vreme favorabilă până în luna decembrie.

Așa cum am solicitat încă de la începutul lunii octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR are reprezentați și responsabili de proiect permanent în șantier, astfel încât să sprijinim antreprenorul cât mai mult posibil.

Vă prezint mai jos principalele lucrări în curs aferente podului și primei etape a drumurilor de legătură:
- Km 1+759 - km 1+900: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);
- Km 2+200 - km 2+350, km 2+540 - km 2+960 și km 6+700 - km 7+030: se aplică emulsia de legătură cu strat de asfalt AB 31,5;
- Pod km 2+409: se cofrează placa de suprabetonare, după ce au fost montate predalele;
- Km 2+880 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la finisajele interioare și exterioare aferente clădirii principale, compartimentările atelierului metalic și instalații, depozit cofrare și armare pereți beton, canalizare menajeră și alimentare cu apă;
- Km 3+000 - km 4+500: se montează căminele ITS;
- Pod km 3+222: se armează placa de suprabetonare și continuă montarea prefabricatelor tip Macafferri;
- Km 4+500: la acest giratoriu, se montează bordurile și pavelele aferente;
- Pe viaductul dinspre Brăila, a început realizarea hidroizolației peste placa de suprabetonare;
- La blocul de ancoraj dinspre Brăila, se armează și cofrează placa de suprabetonare;
- La turnul dinspre Tulcea, se armează și cofrează cuzineții laterali;
- La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armează și cofrează suprabetonarea camerelor de tragere;
- Pe viaductul dinspre Tulcea, se montează lisele de parapet;
- Km 7+030 - km 7+640: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;
- Pod km 7+814: se montează lisele de parapet și se betonează grinda de parapet;
- La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se așterne stratul inferior de fundație (balast);
- Km 0+000 - km 4+365: s-au executat săpăturile la 6/10 bazine de retenție;
- La drumul de legătură cu DN22 (Măcin), se execută așternerea stratului superior de fundație (piatră spartă), săpătura și betonarea șanțului de preluare a apelor pluviale și umplutura corp rambleu;
- La cele 3 poduri aferente drumului de legătură cu DN22 (Măcin), se execută:
● pod km 2+534: se armează placa de suprabetonare și se montează prefabricatele de tip Macafferri
● pod 3+230: se montează predalele
● pod 3+507: se montează schelele și eșafodajele la culee și pile
- La intersecția cu DN22 (Măcin), se execută umplutura corp rambleu.

La vizita de lucru pe acest șantier, am fost însoțit de noul director al Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, domnul Mihai-Felician Cerneștean, precum și de responsabilii de proiect, alături de care am parcurs și verificat fiecare zonă a șantierului în parte.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere
Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea.

Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021.

Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.

Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din  drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022.

Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.

CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Situația litigiilor dintre CNAIR și WEBUILD S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”  este următoarea:

Un număr total de 21 de dosare;
9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA ( 5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA;
În celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.

Informații suplimentare:
Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;
Lungime pod suspendat: 1974,30 m;
Lungime drum principal Brăila – Jijila: 19,095 km;
Lungime drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: 4,328 km;
Data semnării contractului: 19.01.2018;
Termen contractual finalizare: 2021.

 



Re: Știri și articole din presă orex

Nu s-au pregatit echipe pentru mentenanta podului! :headbash:
Declaratia e a domnului Ovidiu Barbier, fost director adjunct CNAIR, data astazi (18.01.2023) in direct la TV (Realitatea PLUS). :no:

 


Re: Știri și articole din presă orex

𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮 - 𝗚𝗮𝗹𝗮𝘁𝗶
Am convocat în șantier factorii responsabili de această lucrare pentru a vedea ce lucrări mai sunt de executat și care sunt măsurile ce trebuie luate, în așa fel încât desfășurarea acestora să fie într-un ritm care să permită darea în trafic a acestui obiectiv, inclusiv cu drumurile de legatură, cât mai repede și în condiții optime.

Am văzut din partea antreprenorilor începutul unui nou tip de abordare, una pozitivă, care mă face să cred că ritmul lucrărilor va fi accelerat și predictibil.

Până acum, s-au așternut 32.000/80.000 tone asfalt aferente primei etape a drumurilor de legătură + pod și continuă asfaltarea pe acestea, pe ambele maluri.

În momentul acesta, se execută lucrări atât la pod, cât și la drumurile de legătură, după cum urmează:

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝘁
✅️ Se realizează armarea, cofrarea și turnarea ultimelor două porțiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
✅️ Se montează elemente ale sistemului de dezumidificare aferent cablului principal;
✅️ Se realizează aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolației;
✅️ Se execută, săpătura, armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de bază aferente Turnurilor Jijila și Brăila, acestea fiind ultimele elemente de structură ale pilonilor.

𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 - 𝗘𝘁𝗮𝗽𝗮 𝟭 + 𝗘𝘁𝗮𝗽𝗮 𝟮

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮
✅️ Km 4+500 (giratoriu 3) și km 1+200 (giratoriu 2):se montează bordurile și pavelele;
✅️ Km 4+500 (viaduct): se montează dalele de racordare;
✅️ Pod km 2+222: se cofrează și betonează grinda de parapet;
✅️ Km 2+800 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la compartimentările atelierului mecanic și a clădirilor anexe și se așterne stratul de formă în zona parcării;
✅️ Pod km 1+759: se efectueaza lucrări de armare, cofrare și betonare a plăcii de suprabetonare;
✅️ Km 1+200 - 4+500: se montează parapetele în zona podurilor;
✅️ Km 2+450 - 2+409 și km 1+700 - 1+390: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);
✅️ Se execută lucrări de realizare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
✅️ Se execută lucrări de profilare taluz în zona bretelelor 1, 2, 3 și 4 și în zona drumului principal.

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗝𝗶𝗷𝗶𝗹𝗮
✅️ Giratoriu 4: se montează bordurile și pavelele;
✅️ Km 7+300 (stația de taxare): se execută lucrări aferente structurii și la canalizării pluviale, precum și așternerea straturilor de asfalt în zona acesteia;
✅️ Podeț casetat km 7+810, pod km 9+469 și pod km 11+779: se armează, cofrează și betonează elevațiile;
✅️ Km 0+000 - 2+000: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;
✅️ Pod km 3+320: se betonează trotuarele și grinzile de parapet;
✅️ Km 0+000 - 4+365 DL (drum de legătură): se montează parapetele în zona podurilor;
✅️ Drum principal și drum de legătură: se lucrează la montarea casiurilor necesare scurgerii apelor pluviale și la profilarea taluzilor.

ℹ️ În funcție de evoluția lucrărilor din Februarie-Martie, care depind de mobilizarea antreprenorilor, dar și de condițiile meteorologice, vom comunica în ce luna din acest an vom da în trafic acest obiectiv.

La vizita în șantier, am fost însoțit de domnul director al Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, domnul Mihai-Felician Cerneștean, precum și de responsabilii de proiect, alături de care am parcurs și verificat fiecare zonă a șantierului în parte.

 


Re: Știri și articole din presă orex

𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮/𝗚𝗮𝗹𝗮𝘁𝗶 - 𝗧𝘂𝗹𝗰𝗲𝗮, 𝗶𝗺𝗽𝗿𝗲𝘂𝗻𝗮 𝗰𝘂 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗮 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗮𝘂 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮𝘁 𝗶𝗻 𝗳𝗮𝘇𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲 𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿
𝗔 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗮𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘁 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁 𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗵𝗶𝗱𝗿𝗼𝗶𝘇𝗼𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗽𝗲 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹, 𝗶𝗮𝗿 𝗶𝗻 𝗳𝘂𝗻𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝘀𝗶 𝘂𝗺𝗶𝗱𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝘂𝗿𝗺𝗮𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗼𝗮𝗱𝗮 𝘃𝗮 𝗶̂𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝘀𝗶 𝘁𝘂𝗿𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗮𝘀𝗳𝗮𝗹𝘁 (𝗶𝗻 𝗺𝗮𝘅𝗶𝗺𝘂𝗺 𝟭𝟬 𝘇𝗶𝗹𝗲)

În momentul acesta, se execută lucrări atât la pod, cât și la drumurile de legătură, după cum urmează:

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝘁
✅️ A început aplicarea ultimului strat al hidroizolației, iar în funcție de temperatura și umiditatea din perioada următoare, va începe și turnarea primului strat de asfalt (în maximum 10 zile);
✅️ S-a finalizat armarea, cofrarea și turnarea ultimelor două porțiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
✅️ Continuă aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolației. Până în prezent, s-au realizat aproximativ 40.000/45.000 mp aferenți aplicării primului strat;
✅️ Pentru calea Sud, au fost executate lucrările de hidroizolație pentru straturile 2 și 3 pentru aproximativ 16.000/22.000 mp;
✅️ Se execută lucrări de armare a rostului de dilatație la blocul de ancoraj de pe malul Jijilei;
✅️ Se lucrează la sistematizarea zonei blocului de ancoraj de pe malul Brăilei și se execută săpături pentru bazinul decantor.

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹
✅️ Au început lucrările de terasamente în zona giratoriului 2 de la km 1+180;
✅️ Continuă lucrările de montare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
✅️ Continuă lucrările de armare, cofrare și betonare a plăcii de suprabetonare aferentă podului de la km 1+759;
✅️ Se lucrează la finisajele interioare ale Centrului de Întreținere și Coordonare în clădirea principală, atelierul mecanic și depozit, precum și la rețeaua de hidranți;
✅️ Se montează dalele de racordare aferente podului de la km 2+409, precum și viaductului de acces Brăila;
✅️ Se montează rigola mediană pentru preluarea apelor pe sectorul de drum cuprins între km 3+890 și km 4+000;
✅️ Se execută lucrări de montare a casiurilor și de racordare a acestora la rigolele de acostament pe sectorul de drum cuprins între km 3+250 și km 4+000, precum și în zona bretelelor de acces 1, 2, 3 și 4;
✅️ Se execută lucrări pentru canalizarea pluvială, finisaje interioare+exterioare și copertină pentru stația de taxare de la km 7+300;
✅️ Se află în curs de finalizare montarea pavelelor și bordurilor aferente giratoriului 4 de la km 8+000;
✅️ Se execută lucrări de umpluturi corp rambleu pe sectoarele de drum cuprinse între km 0+000 - km 1+085 și între km 8+000 - km 15+000;
✅️ Se armează și cofrează elevațiile pentru podurile de la km 9+496, km 11+779 și pentru podețul casetat de la km 16+730;
✅️ Se execută lucrări de decopertare a terenului vegetal pe sectorul de drum cuprins între km 17+500 și km 19+036.

𝗭𝗼𝗻𝗮 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗟𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗠𝗮𝗰𝗶𝗻
✅️ Se așterne primul strat de asfalt pe sectorul de drum cuprins între km 0+000 și km 2+000;
✅️ Au început lucrările de turnare a ultimelor două antretoaze care leagă grinzile principale aferente podului de la km 3+507;
✅️ Se execută lucrări de terasament la intersecția drumului de legătură cu drumul național în zona km 4+136.

ℹ️ A început formarea echipei care va prelua întreținerea și mentenanța obiectivului, echipă care va fi instruită de către antreprenor, în baza contractului.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Pod suspendat peste Dunare in zona Braila.
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 01.03.2023, Actul Adițional nr.3, la Contractul de Finanțare nr. 37/29.05.2019, pentru proiectul:
„Pod suspendat peste Dunare in zona Braila”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica:
Conditii Generale:
Art. 3- Valoarea contractului, alin (1) se modifica dupa cum urmeaza:

Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 2.628.938.448,83 lei;

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 1.576.746.062,36  lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.

Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 278.249.305,07 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila. Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Toate celelalte prevederi importante ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate.

Cod proiect:117135.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

 



Re: Știri și articole din presă orex




onel Scrioșteanu:
„La ultima vizită pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, am traversat podul cu mașina de la un capăt la altul pentru prima dată. Traversarea a durat 2 minute, circulând cu o viteză de până la 50 km/h.
✅️ A fost finalizată turnarea celui de al doilea strat de asfalt pe Podul suspendat peste Dunăre pe sensul de mers către Tulcea;
✅️ A fost finalizată asfaltarea sensului giratoriu de la Km 1+180 Baldovinești, pe malul Brăilean;
✅️ A fost început turnarea stratului de uzură pe primul tronson al drumurilor de legătură;
✅️ A început montarea parapetului de protecție pe pod pe sensul de mers către Tulcea;
✅️ A început vopsirea cablurilor principale de susținere a podului cu vopsea anticorozivă;
✅️ A început asfaltarea sensului giratoriul de legătură cu Drumul Expres Brăila-Galați;
✅️ Săptămâna viitoare va începe și turnarea primului strat de asfalt pe pod pe sensul de circulație Tulcea - Galați;
✅️ Continuă lucrările la drumurile de legătură pe toate zonele.”

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421278 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use