Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Ikarus 415T

1728 posts, 583645 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 124
 
 

📖 Pagination options
Re: Ikarus 415T nokia2110

Dominatrix wrote:
Si atentie: troleibuzele Ikaraus 415T au fost proiectate pentru o durata de viata de 15 ani, cu conditia sa aiba RK la 8 ani. Cum multe nu au avut, e destul de clara situatia...


Credeam că au fost proiectate pentru o durată de viaţă de 20-25 de ani!

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 415T Dr2005

Omule, nu se mai proiectează vehicule să reziste 25 de ani de prin anii '50. Pentru că dacă rezistă 25 de ani, producătorul dă faliment, că nu mai cumpără nimeni nimic. Nici măcar o locomotivă Taurus nu e făcută să meargă 25 de ani.
Chiar şi 15 ani, cât a recomandat Ikarus în 1997, e foarte MULT după normele UE, care impun valoarea de 8 ani (de aia Ikarus s-a închis). Deja se are în vedere ca autoturismele să aibă o durată de viaţă de 3 ani (şi asta inclusiv în America, ţara lui ,,If it's not broken, we won't fix it". Trăim într-o societate consumistă, trebuie să ne obişnuim cu asta şi să folosim ce avem cât mai avem.

 


Re: Ikarus 415T Dominatrix

nokia2110 wrote:
Credeam că au fost proiectate pentru o durată de viaţă de 20-25 de ani!
Credeai prost. Asculta ce iti spune cu bunavointa Stapana, ca stie ce vorbeste. Durata de viata la Ikarus 415T = 15 ani. Nimeni nu mai este obligat sa mentina piese de schimb dupa aceasta data, si ca urmare, procurarea lor devine din ce in ce mai scumpa si dificila. Daca te tin "baierele" financiare si priceperea sau improvizatia tehnica, poate poti mentine macar unele din ele in circulatie si 30 de ani, dar nu va fi cazul la RATB.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 415T Dr2005

Depinde de piese... au existat vehicule - gen Ikarus 260/280 - care foloseau piese atât de ,,banale", care se găseau pe o gamă atât de largă de vehicule (numai motoarele, de exemplu, erau folosite şi de Rocar, Roman, Ikarbus, Faur ş.a.), încât le mai găseşti şi acum şi le poţi folosi, chiar dacă scrie pe ele ,,pentru camion Roman nu-ştiu-de-care". Pe vremuri au existat chiar tentative de standardizare a autobuzelor, vezi VOeV1 (Man SL200 + MB O305 + Magirus + Steyr) şi VOeV2, dar s-a renunţat.

 


Re: Ikarus 415T Dominatrix

Dr2005 wrote:
Depinde de piese...
Corect. Insa una este sa mentii "pe linia de plutire" un vehicul cu actionare reostatica si contactori mecanici, care pot fi intretinuti fara prea mult efort  si la URAC, dar cu totul altceva este cu electronica de pe Ikarus 415T, unde pentru piese marunte (ex. drivere pentru variatoarele de tensiune) e nevoie de service specializat. Sa vedem cat va mai putea SAERP'UL sa furnizeze piese, daca mai este in vigoare contractul cu ei.

 


Re: Ikarus 415T nokia2110

Dominatrix wrote:
nokia2110 wrote:
Credeam că au fost proiectate pentru o durată de viaţă de 20-25 de ani!
Credeai prost. Asculta ce iti spune cu bunavointa Stapana, ca stie ce vorbeste. Durata de viata la Ikarus 415T = 15 ani. Nimeni nu mai este obligat sa mentina piese de schimb dupa aceasta data, si ca urmare, procurarea lor devine din ce in ce mai scumpa si dificila. Daca te tin "baierele" financiare si priceperea sau improvizatia tehnica, poate poti mentine macar unele din ele in circulatie si 30 de ani, dar nu va fi cazul la RATB.


Asta depinde şi de ce vrea muşchii producătorului (dezacrodul e intenţionat). Dacă producătorul vrea ca vehiculele să circule mai mult timp, produce multe piese de schimb sau produce piese de schimb şi la 10-15 după scoaterea din producţie a vehiculului. Eu aş face asta numai că se le fac în ciudă celorlalţi producători.

 


Re: Ikarus 415T Dominatrix

nokia2110 wrote:
Dacă producătorul vrea ca vehiculele să circule mai mult timp, produce multe piese de schimb sau produce piese de schimb şi la 10-15 după scoaterea din producţie a vehiculului.
Deci...fie nu intelegi cum functioneaza economia "de p(a)iata", fie ai inclinatii spre BDSM de tip bottoming . Apropo, fabrica producatoare nu mai exista, ca tot vorbim de troleibuzele Ikarus.

 


Re: Ikarus 415T nokia2110

Ştiu şi eu cum funcţionează economia de p(a)iaţă (m-ai plagiat la faza asta  :twisted: ) Dar vreau să-i văd pe ceilalţi producători cum riscă falimentul din cauza bunătăţilor mele.  :twisted:
Off-topic: eu nu prea cumpăr chestii tehnice noi. Că nu ţin prea mult şi nu am chef să susţin producătorii de ciurucuri. Dar asta e altă discuţie

 


Re: Ikarus 415T Catalin

O clarificare foarte la obiect, va citez din Caietul de sarcini aferent ultimei licitatii a Transbus Buzau:

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=399248

"2.3.1. Durata de functionare si durata de utilizare fara reparatie generala
1. durata de functionare: 15 ani sau 1.500.000 km
2. durata de utilizare fara reparatie generala: 8 ani sau 800.000 km
"

Atentie la "detalii": dupa cum "vedeti", producatorii trebuie sa garanteze ca vehiculul poate fi utilizat 8 ani fara reparatie generala, insa durata de functionare MINIMA (garantata) trebuie sa fie de 15 ani, insa nimeni nu limiteaza in vreun fel fel durata de functionare, nimeni nu opreste operatorul sa-si intretina/repare vehiculul astfel incat acesta sa reziste si 50 de ani.

Nu stiu de unde s-a propagat ideea falsa (pe care o luasem si eu de buna, la un moment-dat) ca vehiculele nu au voie sa functioneze mai mult de 15 ani, ceea ce e si fals, si aberant.

O mai repet o data: sunt limitate doar duratele de utilizare si functionare MINIME, adica duratele lor REALE de utilizare si functionare trebuie sa fie MAI MARI SAU EGALE cu acele limite impuse.
Sper ca am reusit sa fac clarificarile necesare.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 415T Dr2005

Catalin wrote:
Nu stiu de unde s-a propagat ideea falsa (pe care o luasem si eu de buna, la un moment-dat) ca vehiculele nu au voie sa functioneze mai mult de 15 ani, ceea ce e si fals, si aberant.


Au voie să funcţioneze şi 100 de ani, dovadă că la Ploieşti circulă bine-mersi Ikarusuri din 1976 (da, 1976!).

Însă, conform Legea nr.15 din 24 martie 1994, modificată prin H.G. nr. 2139 din 30 noiembrie 2004, autobuzele pentru transport urban se amortizează în 4 - 8 ani, iar o societate de stat le poate casa doar după ce sunt amortizate, indiferent ce garanţie îi dă producătorul. Tot după aceeaşi lege, un troleibuz se amortizează după 6 - 10 ani. Aceste prevederi se aplică pentru mijloacele intrate în exploatare după 2004, pentru cele neamortizate în 2004 se aplică o combinaţie între H.G 2139 şi catalogul vechi din Legea 15/1994.

De aia, de exemplu, troleele din Constanţa produse în 2002 au rezistat până în 2010. Altfel MAZărea risca să facă pârnaie (culmea, ăla a făcut totul legal... HCL-uri, mijloace amoritzate etc., nu ca la Braşov, Reşiţa sau vânzare pe nimic ca la Sibiu).

 


Re: Ikarus 415T Axel

5292 la Lujerului.




5292-62,17.11.2011. by axel4955, on Flickr

 


Re: Ikarus 415T Dominatrix

Catalin wrote:
Atentie la "detalii": dupa cum "vedeti", producatorii trebuie sa garanteze ca vehiculul poate fi utilizat 8 ani fara reparatie generala, insa durata de functionare MINIMA (garantata) trebuie sa fie de 15 ani, insa nimeni nu limiteaza in vreun fel fel durata de functionare, nimeni nu opreste operatorul sa-si intretina/repare vehiculul astfel incat acesta sa reziste si 50 de ani.

Nu stiu de unde s-a propagat ideea falsa (pe care o luasem si eu de buna, la un moment-dat) ca vehiculele nu au voie sa functioneze mai mult de 15 ani, ceea ce e si fals, si aberant.

O mai repet o data: sunt limitate doar duratele de utilizare si functionare MINIME, adica duratele lor REALE de utilizare si functionare trebuie sa fie MAI MARI SAU EGALE cu acele limite impuse.
Sper ca am reusit sa fac clarificarile necesare.
Exact asta am spus si eu. La Ikarus, producatorul a garantat functionarea timp de 15 ani, cu conditia sa se faca RK la 8 ani. Dupa expirarea celor 15 ani, producatorul nu mai este obligat sa mentina piese de schimb. Ca urmare, aceste piese se scumpesc mult, si nu mai merita sa repari vehiculul, asa ca incepi sa canibalizezi unele ca sa mearga restul. Evident ca le poti mentine in circulatie si dupa aceea cati ani vrei, in functie de resursele disponibile si starea tehnica. Sau poti achizitiona chiar si piese noi, daca se mai gasesc si iti permiti.

 



Re: Ikarus 415T Axel

5255 - Depoul Bujoreni - Linia 96 - 19.11.2011




5255-96,19.11.2011. by axel4955, on Flickr

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 124
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437505 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use