Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaIstoria transportului public în municipiul Ploiești

 

Topic: Troleibuze Neoplan 361 N6121 (2010-2022)

315 posts, 113008 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 23
 
 

📖 Pagination options

Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Cristian P.

Troleibuzele Neoplan, din nou in prim-plan!

Auditorii publici au sesizat plati nelegale de circa 446.000 de lei


Activitatea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti a fost in atentia auditorilor Camerei de Conturi Prahova ani la rand. In urma verificarilor realizate in primavara acestui an la Primaria Ploiesti, inspectorii financiari au recomandat reorganizarea activitatii operatorului, prin transformarea acestuia din regie autonoma in societate comerciala cu capital apartinand Consiliului Local, propunere care a mai fost pusa pe tapet inaintea mandatului lui Andrei Volosevici la conducerea Primariei Ploiesti, dar care a ramas "in coada de peste".


Dincolo de acest lucru, procesul verbal incheiat la sfarsitul lunii aprilie 2012 de catre reprezentantii Camerei de Conturi Prahova, dupa efectuarea auditului financiar aferent activitatii derulate in anul trecut, mai scoate la iveala si alte posibile probleme legate, indirect, de RATP Ploiesti. Este vorba despre "plati nelegale" de 446.603,60 de lei plus dobanda aferenta (31.050 de lei), dintr-un credit bancar, achitate de Primaria Ploiesti societatii din Bucuresti care a furnizat cele 24 de troleibuze Neoplan, in urma incheierii contractului nr. 5691/26.03.2010. Din constatarile Camerei de Conturi Prahova reiese ca unele prevederi ale acestui contract nu au fost respectate, cu referire directa la graficul de livrare a troleibuzelor. Potrivit punctului 8 al contractului de furnizare, societatea care a castigat licitatia pentru cele 24 de troleibuze (de altfel, singura care s-a prezentat la procedura de achizitie) era obligata sa livreze produsele in termen de 15 zile de la emiterea comenzii de catre RATP Ploiesti, in conformitate cu un grafic de livrare. De asemenea, furnizorul se obliga "sa despagubeasca achizitorul (n.n. – Primaria Ploiesti) impotriva oricaror reclamatii si actiuni in justitie, in legatura cu produsele achizitionate si daune-interese, costuri, taxe si cheltuieli de orice natura". Camera de Conturi Prahova a sesizat ca furnizorul troleibuzelor nu si-a respectat obligatiile contractuale de livrare conform graficului (care stabilea furnizarea in patru loturi, la date precise, respectiv 31.03.2010, 16.04.2010, 7.05.2010 si 21.05.2010), reiesind ca, de fapt, livrarile au fost efectuate in perioada 21.05.2010 – 15.10.2010. Grav este ca, potrivit auditorilor publici, "facturile aferente livrarilor au fost emise de furnizor in perioada 8.04.2010 – 1.02.2011".
O problema a fost si cresterea cotei taxei pe valoarea adaugata, incepand cu 1 iulie 2010. "Incepand cu data de 1.07.2010, urmare a modificarii prevederilor Codului fiscal, respectiv prin majorarea cotei de TVA la 24%, furnizorul a emis facturi si a solicitat plata suplimentara peste prevederile contractuale privind valoarea troleibuzelor livrate dupa aceasta data. Acest lucru s-a intamplat in conditiile in care pretul de livrare a fost ferm, iar majorarea cotei de TVA – avand in vedere ca furnizorul nu a efectuat livrarile in termenul contractual – trebuia suportata din fondurile proprii si nu prin majorarea pretului la beneficiar (...). Facturile emise de funizor au fost acceptate la plata si achitate integral de Primaria Ploiesti dintr-un credit contractat cu BCR, desi, asa cum am aratat, acesta nu si-a indeplinit obligatiile ce-i reveneau prin contractul de livrare pana la data de 21.05.2010", arata reprezentantii Camerei de Conturi. Concluziile acestora sunt clare: "Ca urmare a derularii necorespunzatoare a contractului, Primaria Ploiesti a platit nejustificat, peste prevederile contractului de furnizare, suma de 446.603,60 de lei, reprezentand diferenta de taxa pe valoarea adaugata calculata pentru cele 17 troleibuze livrate dupa ultimul termen de livrare". Asadar, consecintele economico-financiare ale abaterii de la prevederile legale au constat in "imobilizarea fondurilor publice pentru plati nedatorate, al caror cuantum a depasit prevederile asumate de entitate prin contractul de furnizare". Printre persoanele cu atributii, considerate vinovate de aceste abateri, a fost mentionat inclusiv directorul Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, Radu Popescu, cel care avea obligatia sa urmareasca derularea contractului, adica livrarea troleibuzelor in termenele prevazute.
La finalul serialului "dedicat" neregulilor sesizate de catre reprezentantii Camerei de Conturi Prahova dupa efectuarea auditului financiar pe anul 2011 la Primaria Ploiesti, ramane de mentionat faptul ca reprezentantii legali ai municipalitatii – printre care si fostul primar, Andrei Volosevici - au semnat "cu obiectiuni" procesul verbal incheiat la terminarea controlului.
In editiile viitoare, vom prezenta date despre rezultatele verificarilor privind relatia contractuala dintre Primaria Ploiesti si Rosal Grup, precum si despre sanctiunile aplicate in cazul proiectului “Parcul Municipal Ploiesti Vest" .

http://www.ziarulprahova.ro/stiri/admin ... -prim-plan
l_47630.jpg (64.69 KB; downloaded 4817 times)

 





08.08.2012 Catalin.D




































 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Catalin.D

Am uitat de electrobuz :lol:





 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Celestin Draganescu

Se aude ceva de functionalitatea afisajului interior al Neoplanurilor?

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Catalin.D

Afisajul interior este functional, numai ca soferilor le este sila sa apese de fiecare data pe buton ca sa anunte statiile... Cred ca sunt 2-3 soferi care fac acest lucru :(

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Adrian.B

Este functional pe traseele 30, 44 si 202 si se porneste din monitorul tabelelor.. dar nu e legat la GPS si este stresant sa apesi pe buton la fiecare statie :x
P.S .. Doamna care anunta statiile, este in concediu!  :lol:

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Catalin.D

Da... adevarul e ca iti trebuie talent sa apesi un buton ( oricum, idiot sistem ) la fiecare statie... daca le e atat de sila, sa lase butoanele de la usi activate, ca sa nu mai apese pe 3 butoane cand se deschid si inchid usile si asa face economie de "apasat pe butoane" :lol:  :x

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Catalin.D

Mi se pare ciudat pentru ca in Lausanne nu aveau acelasi soft... De cand au venit la Bucuresti au facut altul (mai prost) :x

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Gabi23

Care este situatia lui 5914? A fost tamponat sau este defect cu ceva mai serios?

 


Re: Troleibuze Neoplan ale RATP Catalin.D

Sincer sa fiu, nici eu nu stiu ce s-a intamplat cu el... Stiu doar ca de cand a venit a avut ceva probleme, insa cei de la depou l-au reparat, iar acum a cazut din nou... Multe piese s-au luat de pe el... Oricum, daca ar vrea sa-l repare, ar trebui sa strice vreo 3 masini, ceea ce nu le convine... In plus, interiorul e ceva de genul electrobuzului... :(

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 23
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Ploiești  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420725 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use