Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții despre Cutiile de viteză

27 posts, 8180 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre Cutiile de viteză punmeister

anndrei wrote:
Nu toate hybridele au tractiune electrica pe roata. Doar marcile foarte scumpe au asa ceva.

MAN, Volvo, Van Hool, Solaris, Scania si Iveco au asa. Toti au asa mai putin Mercedes.

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză TibiV

@andrei11,
lasa-l pe anndrei...
Cred ca inca nu a ajuns la varsta la care poate deosebi personajele din LOL (League of Legends, sau cam asa ceva...) de viata reala....
Pentru eisoftul este raspunsul la tot... ;)
Pune-l sa bata cuie, si cand ciocanul i-o da peste degete, de vina o sa fie ”softul” ciocanului...
:lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Cutiile de viteză anndrei

Si este un lucru foarte bun pentru ca s-a eliminat toata frecarea din cutia de viteze plus intretinerea ei (schimb ulei si filtru).
#TibiV, eu nu am spus nimic despre soft! Dar ne poti explica de ce locomotivele nu au cutie de viteza :?:
P.S. stai linistit, stiu sa bat si cuie sa insurubez si holzsuruburi. Mai rau este pentru cei care dau cu ciocanul in holzsuruburi crezand ca intra in lemn precum un cui...

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză TibiV

Alea electrice, alea diesel-electrice sau LDH-urile?...
Ca la ”aburoase”, mai de varsta mea, mi-e mai usor sa iti explic...
:lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Cutiile de viteză anndrei

Diesel-Electric si Electric.

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză TibiV

Aha...
Esti sigur pe tine...  :lol:

Spune-mi atunci daca navele maritime au cutie de viteze?
Daca au, de ce au. Daca n-au, de ce nu au.
Si cate tipuri de motoare navale exista dpdv al regimului de functionare...
Si ce randament au..
(Nu este strict specializarea mea, dar ”navalele” m-au fascinat intotdeuna....)

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză Andrei98

Ma refer pentru cazul de fata, unde CV-urile de la ambele marci sunt de calitate, sunt folosite de ani de zile pe autobuzele produse in Europa fara sa creeze probleme. Cum se face ca fix cand au ajuns pe Otokar au probleme? Nu cred ca au si pentru acelasi produs standarde diferite de calitate, pentru Vest si pentru Otokar. Trebuie doar o gandire logica la problema actuala, doar nu vorbeam despre altceva in caz ca nu ati inteles la ce m-am referit, sau doar va faceti ca nu intelegeti..

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Cutiile de viteză anndrei

#TibiV, Pe scurt nu prea stii...Navele maritime nu au cutii de viteza! Culmea unele dintre ele au motoare Diesel in 2 timpi :!:
Teoretic (ca tot le place unora teoria) cutia ZF de pe Citaro este peste Voith. Din aceasta cauza este optionala. La fel cum exista si servomotoare electrice care actioneaza deschiderea/inchiderea usilor care sunt optionale si sunt mai bune fata de vechile pistoane cu aer comprimat. De ce sunt mai bune? Pentru ca se pot actiona usile si daca instalatia de aer comprimat este goala, nu mai exista problema cu condensarea si înghețarea  instalatiei,  sunt mai silentioase si nu necesita niciun fel de intretinere (garnituri, pistonase, etc).

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză andrei11

anndrei wrote:
Teoretic (ca tot le place unora teoria) cutia ZF de pe Citaro este peste Voith.

Argumente, sau ștergem afirmația. De acord ?
anndrei wrote:
#TibiV, Pe scurt nu prea stii...Navele maritime nu au cutii de viteza!
Navele maritime sunt cele care merg pe mare, adică nu  pe fluvii, râuri, etc. De acord ?
Pui tu mâna în foc că nu există nave maritime cu cutie de viteză ? Navele maritime NU înseamnă numai coloșii de 300 m...

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză WT_fan06

Teoretic #anndrei are dreptate și ar exista un consens că ZF ar fi mai bun ca Voith. ZF pare să livreze performanțe mai bune, dar mi se pare mai "violent" la tranzițiile dintre unele trepte, mai ales la încetinire. Voith este mai "consistent", dar mai leneș și zgomotul este un pic mai prelungit.

2 clipuri pentru început:

https://www.youtube.com/watch?v=otkJ_vCS2Hg
https://www.youtube.com/watch?v=4Z1vrmoYxeg

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză punmeister

Cam asa se si simte la Otokar, putin "violent" :D

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză Nenea_titi

anndrei wrote:
Navele maritime nu au cutii de viteza!


Lucrez în domeniul ambarcațiunilor, la o firmă care comercializează așa ceva.  Eu sunt la service.
Navele de agrement și ambarcațiunile mici au o simplă transmisie demultiplicatoare și un cuplaj centrifugal, la accelerarea motorului, acesta va cupla și pune turbina în mișcare, iar pentru frânare există un inversor de sens, elicile sunt speciale, asta la ambarcațiunile mici și ieftine (dacă se pot numi așa). Ambarcațiunile de lux au transmisii complexe, au turbine de frânare, circuite de aspirație / refulare (cu impeler). Ambarcațiunile au atât sisteme CVT ( transmisie cu variație continuă) cât și cutii de viteze automate speciale. Dar asta doar la ambarcațiuni extrem de scumpe. Cele low and mid au doar o simplă CVT sau un banal cuplaj motor - turbina. Ambarcațiunile de viteză sunt deja cu jet, adică aspiră apa prin față și o refuleaza prin spate (cazul ski jet urilor), iar la 160 CP, deja zici că decolează, dacă nu ai experiență cu așa ceva, poți muri pe loc. Sunt ambarcațiuni care au și motoare de 6.0 V8 cu puteri de peste 300 CP, de exemplu iahturile, ambarcațiunile tip locuință.

În concluzie,  ambarcațiunile sunt și cu și fără CV. Depinde de tip, destinație, aplicație. Pe o pârțâitoare pescarească cu motor în 2 timpi nu se justifică o CV.
Ambarcațiunile mici și foarte mici care nu necesită permis de conducere de barcă și înmatriculare la apele române, de regulă nu au CV. ZF produce și transmisii de tip naval - maritim.

 


Re: Discuții despre Cutiile de viteză TibiV

Nenea_titi,
multumesc.

Eu nu imi mai bat capul cu ”stie-tot”...

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2382 forum members have written 430336 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use