Topic: Discuții despre Cutiile de viteză
27 posts, 8204 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Discuții despre Cutiile de viteză
andrei11
Greșit ! Nu știu câtă teorie cunoști, dar din ce ai spus
faza tare e cam unde se cupleaza 5si 6 (daca excludem autobuzele care merg spre aeroport!)?!
Deduc că nu știinimic din teoria cutiilor de viteze. Poate să aibă și 18 trepte ( ca la camioane ) și să folosească numai primele 4 ( vorbesc de Kenturi ).
Aștept să-mi spui cum e cu teoria cutiilor de viteze ca să avem o bază comună de discuție pentru afirmația ta ( cea scrisă cu mov ), ca să-ți demonstrez că ai greșit.
George_F1 wrote:
Faza tare e cam unde se cupleaza 5 si 6 (daca excludem autobuzele care merg spre aeroport!)?!
Greșit ! Nu știu câtă teorie cunoști, dar din ce ai spus
faza tare e cam unde se cupleaza 5si 6 (daca excludem autobuzele care merg spre aeroport!)?!
Deduc că nu știinimic din teoria cutiilor de viteze. Poate să aibă și 18 trepte ( ca la camioane ) și să folosească numai primele 4 ( vorbesc de Kenturi ).
Aștept să-mi spui cum e cu teoria cutiilor de viteze ca să avem o bază comună de discuție pentru afirmația ta ( cea scrisă cu mov ), ca să-ți demonstrez că ai greșit.
- George_F1
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
George_F1
Fratele meu, chiar m-ai facut curios... tu cam ce cunosti, ca prea ai dat-o rapid cu teoria (desi pe noi practica ne cam omoara! )? Eu am vorbit despre altceva:
1. Cutiile sunt la Mercedes-uri sunt Voith, iar la Otokar - ZF (nu cum a spus Andrei98... ca sunt Voith).
2. Faptul ca in Bucuresti merg autobuze cu 6 trepte, cand vb de SORT 1 (cel mult SORT 2) si cand este clar ca un Voith de 4 trepte este peste un ZF de 6 in aceste conditii...
3. Cunosc teorie cel putin la fel cat cunosti tu, dar nu e nici locul, nici momentul sa ne dam rotunzi... Nu cred ca putem vorbi aici despre rapoarte, despre senzorii de turatie, despre solenoid valve, despre overdrive... In fine! Astept un r[spuns (civilizat). Repet, punctul meu de vedere se indrepta spre complet altceva...
Respect! Este important!
Fratele meu, chiar m-ai facut curios... tu cam ce cunosti, ca prea ai dat-o rapid cu teoria (desi pe noi practica ne cam omoara! )? Eu am vorbit despre altceva:
1. Cutiile sunt la Mercedes-uri sunt Voith, iar la Otokar - ZF (nu cum a spus Andrei98... ca sunt Voith).
2. Faptul ca in Bucuresti merg autobuze cu 6 trepte, cand vb de SORT 1 (cel mult SORT 2) si cand este clar ca un Voith de 4 trepte este peste un ZF de 6 in aceste conditii...
3. Cunosc teorie cel putin la fel cat cunosti tu, dar nu e nici locul, nici momentul sa ne dam rotunzi... Nu cred ca putem vorbi aici despre rapoarte, despre senzorii de turatie, despre solenoid valve, despre overdrive... In fine! Astept un r[spuns (civilizat). Repet, punctul meu de vedere se indrepta spre complet altceva...
Respect! Este important!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
andrei11
N-aș vrea să se transforme acest topic într-un topic de cercetare al cunoștințelor teoretice ale colegilor, dar pun și eu două întrebări, așa din "întâmplare"
1) La ce ne mai trebuie toată complicația asta a cutiilor de viteze ( implicit ambreiaje ), nu era mai simplu de la motor legătura să se facă direct cu diferențialul ? Un motor destul de puternic ca să ies din Cheile Bicazului și gata, am scăpat de cutia de viteze.
1bis) Fiind o întrebare pur teoretică (sper că asta vă este evident )nu ne punem problema de exemplu cum pot da eu cu spatele ( fără să împing autovehiculul cu forța brută a brațelor )
2) Cum arată cutia de viteze ideală ( teoretică - este imposibil să existe în practică ). Nu vreau analiză matematică - integrale și ecuații diferențiale, ( nici eu nu le mai știu după 35 de ani de la terminarea facultății ) așa, în cuvinte, cum ar trebui să arate ea ?
N-aș vrea să se transforme acest topic într-un topic de cercetare al cunoștințelor teoretice ale colegilor, dar pun și eu două întrebări, așa din "întâmplare"
1) La ce ne mai trebuie toată complicația asta a cutiilor de viteze ( implicit ambreiaje ), nu era mai simplu de la motor legătura să se facă direct cu diferențialul ? Un motor destul de puternic ca să ies din Cheile Bicazului și gata, am scăpat de cutia de viteze.
1bis) Fiind o întrebare pur teoretică (sper că asta vă este evident )nu ne punem problema de exemplu cum pot da eu cu spatele ( fără să împing autovehiculul cu forța brută a brațelor )
2) Cum arată cutia de viteze ideală ( teoretică - este imposibil să existe în practică ). Nu vreau analiză matematică - integrale și ecuații diferențiale, ( nici eu nu le mai știu după 35 de ani de la terminarea facultății ) așa, în cuvinte, cum ar trebui să arate ea ?
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
anndrei
Cutia de viteza nu se poate elimina decat in urmatorul fel: motorul Diesel/Otto sa fie conectat la un generator electric care produce curent iar pe rotile de tractiune sa exista doua motoare electrice. In acest fel se elimina si diferentialul.
Cutia de viteza nu se poate elimina decat in urmatorul fel: motorul Diesel/Otto sa fie conectat la un generator electric care produce curent iar pe rotile de tractiune sa exista doua motoare electrice. In acest fel se elimina si diferentialul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
andrei11
Nu uita că vorbim numai pe tărâm teoretic ! Nu intrați în aspecte practice. De ce nu merge de la un motor termic clasic ( cele menționate de tine) să ne legăm direct cu diferențialul ? Ce, la bicicletele mai vechi există cutie de viteză ? Merge și fără ! În loc de motor termic avem forța brută a picioarelor, care forță brută e legată direct de roată, fără CV ! De ce nu merge același raționament și la autoturisme ?
Nu uita că vorbim numai pe tărâm teoretic ! Nu intrați în aspecte practice. De ce nu merge de la un motor termic clasic ( cele menționate de tine) să ne legăm direct cu diferențialul ? Ce, la bicicletele mai vechi există cutie de viteză ? Merge și fără ! În loc de motor termic avem forța brută a picioarelor, care forță brută e legată direct de roată, fără CV ! De ce nu merge același raționament și la autoturisme ?
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
misterr
Ar fi cel puțin două probleme:
- motorul termic are o turație minimă diferită de zero (ralanti)
- motorul termic dezvoltă cuplu maxim / optim într-un interval destul de redus de turații
Ar fi cel puțin două probleme:
- motorul termic are o turație minimă diferită de zero (ralanti)
- motorul termic dezvoltă cuplu maxim / optim într-un interval destul de redus de turații
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Andrei98
Eu m-am luat dupa ce era pe site-ul producatorului, nu prea m-a interesat ce au in special Otokarele bucurestene. Oricum nu are relevanta prea mare marca, mai mult conteaza cine le monteaza pe autobuze si cine le face softul.
George_F1 wrote:
1. Cutiile sunt la Mercedes-uri sunt Voith, iar la Otokar - ZF (nu cum a spus Andrei98... ca sunt Voith).
Eu m-am luat dupa ce era pe site-ul producatorului, nu prea m-a interesat ce au in special Otokarele bucurestene. Oricum nu are relevanta prea mare marca, mai mult conteaza cine le monteaza pe autobuze si cine le face softul.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
TibiV
Mishto daca tu crezi ca la CV cel mai important este... softul!...
Mishto daca tu crezi ca la CV cel mai important este... softul!...
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
anndrei
Singurul mod in care se poate elimina cutia de viteze si diferentialul este cel prezentat de mine! Ca dovada a fost folosit de Mercedes Benz pe autobuzele Cito. Nu mai spun de locomotiva Diesel-Electric care functioneaza pe acelasi principiu.
Singurul mod in care se poate elimina cutia de viteze si diferentialul este cel prezentat de mine! Ca dovada a fost folosit de Mercedes Benz pe autobuzele Cito. Nu mai spun de locomotiva Diesel-Electric care functioneaza pe acelasi principiu.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
andrei11
Andrei98, adică cum softul ? Sau nu știi ce înseamnă cuvântul, sau îl folosești în absolut orice situație unde sună << deștept >>
anndrei, aici vrem să discutăm ce e aia o cutie de viteză și cum a apărut ea, nu cum s-o eliminăm !
misterr e singurul coleg până acum care s-a prins că există o legătură teoretică între motor și cutie de viteză.
Andrei98, adică cum softul ? Sau nu știi ce înseamnă cuvântul, sau îl folosești în absolut orice situație unde sună << deștept >>
anndrei, aici vrem să discutăm ce e aia o cutie de viteză și cum a apărut ea, nu cum s-o eliminăm !
misterr e singurul coleg până acum care s-a prins că există o legătură teoretică între motor și cutie de viteză.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
punmeister
Da, pentru ca era cam cum sunt azi hibridele in serie (mai putin Citaro Hybrid si Urbino 12 LE lite hybrid care sunt in paralel)
anndrei wrote:
Singurul mod in care se poate elimina cutia de viteze si diferentialul este cel prezentat de mine! Ca dovada a fost folosit de Mercedes Benz pe autobuzele Cito.
Da, pentru ca era cam cum sunt azi hibridele in serie (mai putin Citaro Hybrid si Urbino 12 LE lite hybrid care sunt in paralel)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
anndrei
Nu toate hybridele au tractiune electrica pe roata. Doar marcile foarte scumpe au asa ceva.
Nu toate hybridele au tractiune electrica pe roata. Doar marcile foarte scumpe au asa ceva.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
andrei11
Repet, aici vorbim despre cum a apărut cutia de viteză, nu cum va dispare ea !
Repet, aici vorbim despre cum a apărut cutia de viteză, nu cum va dispare ea !
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discuții despre Cutiile de viteză
anndrei
Andrei11, este vorba de raportul turatie-putere pe roata etc. Stiu ce vrei tu sa scoti de la noi
Andrei11, este vorba de raportul turatie-putere pe roata etc. Stiu ce vrei tu sa scoti de la noi
📖 Pagination options