Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
658 posts, 199127 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Utilizator anonim
Pai ideea e sa circule pe liniile unde e cerere mica, si vor putea circula si cate doua cuplate la nevoie. Daca nu s-a schimbat nimic fata de acum cateva luni cand „coceau” proiectul, cel putin primele 40 ajung la Militari, deci pe liniile depoului unde acum avem Tatra solo si care o parte vor fi desfiintate in curand, gen 8, 35. La fel pe 44, 47 merg bine vagoane de capacitate mica spre medie. In 47 s-a vazut cel mai bine cand au fost V3Aurile lui 41, Tatra sunt prea mici, V3A prea mari, Bucur 1 nu sunt suficiente. Si din nou, daca vrei sa reduci eficient timpii de asteptare, nu bagi V3A la 5 minute sa mearga aproape goale, ci niste vagoane mai mici care sa circule macar jumatate pline.
Pai ideea e sa circule pe liniile unde e cerere mica, si vor putea circula si cate doua cuplate la nevoie. Daca nu s-a schimbat nimic fata de acum cateva luni cand „coceau” proiectul, cel putin primele 40 ajung la Militari, deci pe liniile depoului unde acum avem Tatra solo si care o parte vor fi desfiintate in curand, gen 8, 35. La fel pe 44, 47 merg bine vagoane de capacitate mica spre medie. In 47 s-a vazut cel mai bine cand au fost V3Aurile lui 41, Tatra sunt prea mici, V3A prea mari, Bucur 1 nu sunt suficiente. Si din nou, daca vrei sa reduci eficient timpii de asteptare, nu bagi V3A la 5 minute sa mearga aproape goale, ci niste vagoane mai mici care sa circule macar jumatate pline.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
punmeister
Sau cuplate cu cele de 36 de metri la ora de varf, cu conditia ca PMB sa le ceara pe cele de 36 de metri cu cuple Schaku dupa ce semneaza contractul, avand in vedere ca in CS se cer cu cuple fixe.
Utilizator anonim wrote:
Pai ideea e sa circule pe liniile unde e cerere mica, si vor putea circula si cate doua cuplate la nevoie.
Sau cuplate cu cele de 36 de metri la ora de varf, cu conditia ca PMB sa le ceara pe cele de 36 de metri cu cuple Schaku dupa ce semneaza contractul, avand in vedere ca in CS se cer cu cuple fixe.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
GPS
Ca sa faci un mijloc de transport atractiv mărești în primul rând frecvența, nu cumperi tramvaie mici că pe linia x nu circulă destui călători. Luăm ca exemplu linia 47, dacă de mâine ar circula timp de 2 luni 10 tramvaie V3A aceasta ar deveni atractivă, lumea vede că circulă bine și atrage călători. Dacă tu vei continua să trimiți 3 Tatra, nu vei reuși niciodată să aduci călători, aceștia preferând alte alternaive.
Ca sa faci un mijloc de transport atractiv mărești în primul rând frecvența, nu cumperi tramvaie mici că pe linia x nu circulă destui călători. Luăm ca exemplu linia 47, dacă de mâine ar circula timp de 2 luni 10 tramvaie V3A aceasta ar deveni atractivă, lumea vede că circulă bine și atrage călători. Dacă tu vei continua să trimiți 3 Tatra, nu vei reuși niciodată să aduci călători, aceștia preferând alte alternaive.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
WT_fan06
1) De ce pe BUGET LOCAL?
2) De ce până la 100 de bucăți comandate, dacă se înlocuiesc linii deservite de Tatre? Au ce să caute 100 de miniaturi în Bucureşti? Avem noi chiar atât de multe linii cu cerere redusă? Astea toate vor înlocui V3A, nu mă aştept la suplimentări de parc. În rest, important e să fie nou, restul sunt detalii...
Iar asta cu cuplatul iertați-mă dar nu o cred. De ce să le pui să circule cuplat când nu te împiedica nimeni să scrii în CS vreau x de 18m, y de 27m şi z de 36m, EXACT cum a cerut München... că tot mi se serveşte exemplul ăsta.
Oameni buni, haideți să fim realişti. Ne lipsc atractivitatea, infrastructura modernă şi legăturile facile, nu clienții... problema asta nu o rezolvi cu cuple. Nu au ce să caute tramvaie de 18m într-o capitală europeană!
1) De ce pe BUGET LOCAL?
2) De ce până la 100 de bucăți comandate, dacă se înlocuiesc linii deservite de Tatre? Au ce să caute 100 de miniaturi în Bucureşti? Avem noi chiar atât de multe linii cu cerere redusă? Astea toate vor înlocui V3A, nu mă aştept la suplimentări de parc. În rest, important e să fie nou, restul sunt detalii...
Iar asta cu cuplatul iertați-mă dar nu o cred. De ce să le pui să circule cuplat când nu te împiedica nimeni să scrii în CS vreau x de 18m, y de 27m şi z de 36m, EXACT cum a cerut München... că tot mi se serveşte exemplul ăsta.
Oameni buni, haideți să fim realişti. Ne lipsc atractivitatea, infrastructura modernă şi legăturile facile, nu clienții... problema asta nu o rezolvi cu cuple. Nu au ce să caute tramvaie de 18m într-o capitală europeană!
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Victor92
Off-topic: De ce sa desfiintezi linia 35?
Dimineata si seara e jale. Abia te poti urca. E una dintre cele mai bune legaturi intre Dr. Taberei si metrou/Centru.
In urma cu 5 minute, 3382 de pe linia 35 era full. Nu se mai putea urca vreun calator pe Timisoara.
Urgent ar trebui bagate 1-2 Tatre (macar la orele de varf).
Off-topic: De ce sa desfiintezi linia 35?
Dimineata si seara e jale. Abia te poti urca. E una dintre cele mai bune legaturi intre Dr. Taberei si metrou/Centru.
In urma cu 5 minute, 3382 de pe linia 35 era full. Nu se mai putea urca vreun calator pe Timisoara.
Urgent ar trebui bagate 1-2 Tatre (macar la orele de varf).
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Deci, înțeleg că nu se mai iau 40 tramvaie tehnologice să le zic așa, ci se preferă investiția (sifonarea) fondurilor pe niște machete gen blf. E ca atunci când ai fonduri și în loc să iei mașini noi bune, investești în cârpeli de vechituri și fabricarea și cică cercetarea de noi tramvaie.
STB are cam multe prototipuri, cam multe unicate ( 3004-3011, 205, 361, S. L. P. C.), și cam toate stau pe dreapta. Stau pe dreapta tramvaie teoretic adaptate liniilor noastre (V3A-93), nu mai zic de blf că mă ia de cap. Și pentru linii gen 7, 8, 35, 44, 47, și completări prin 11 și 25, aceste tramvaie ar fi binevenite. De exemplu 47 cu 6 tramvaie de 18 ar fi excelent, la fel și 7. Ies ambele în centru, deci nu văd de ce nu. Sunt linii cu cerere medie, dar cu potențial mai mare decât o linie de autobuz. 8, 35, 44 la fel. Zic și eu. Cred că până în 2025...multe V3A care au staționat mai bine de 6 ani nu vor mai fi bune decât de...concasor.
Deci, înțeleg că nu se mai iau 40 tramvaie tehnologice să le zic așa, ci se preferă investiția (sifonarea) fondurilor pe niște machete gen blf. E ca atunci când ai fonduri și în loc să iei mașini noi bune, investești în cârpeli de vechituri și fabricarea și cică cercetarea de noi tramvaie.
STB are cam multe prototipuri, cam multe unicate ( 3004-3011, 205, 361, S. L. P. C.), și cam toate stau pe dreapta. Stau pe dreapta tramvaie teoretic adaptate liniilor noastre (V3A-93), nu mai zic de blf că mă ia de cap. Și pentru linii gen 7, 8, 35, 44, 47, și completări prin 11 și 25, aceste tramvaie ar fi binevenite. De exemplu 47 cu 6 tramvaie de 18 ar fi excelent, la fel și 7. Ies ambele în centru, deci nu văd de ce nu. Sunt linii cu cerere medie, dar cu potențial mai mare decât o linie de autobuz. 8, 35, 44 la fel. Zic și eu. Cred că până în 2025...multe V3A care au staționat mai bine de 6 ani nu vor mai fi bune decât de...concasor.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
CiprianTRB
@Nenea_titi tocmai ce s-a anunțat ieri ca s-a lansat licitația, de unde ai scos-o și pe asta cu faptul ca nu se mai iau ?
@Nenea_titi tocmai ce s-a anunțat ieri ca s-a lansat licitația, de unde ai scos-o și pe asta cu faptul ca nu se mai iau ?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
Eh... Atunci foarte bine. Le aștept cu interes. Maxim. Scuze, am fost plecat din țară. Afară nu au net ca la noi...
Eh... Atunci foarte bine. Le aștept cu interes. Maxim. Scuze, am fost plecat din țară. Afară nu au net ca la noi...
- orex
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
orex
Comicaria e alta!
Daca valoarea estimata a unui tramvai de 36 m este de 8.456.873, 94 RON, conform datelor licitatiei P.M.B., aflata in derulare, unde exista 2 ofertanti, cum a unuia cu 50% mai scurt (de 18 m) sa fie 7.690.000 RON (adica la 90 % din valoarea procedurii P.M.B.)?!!!
Astia (S.T.B. si P.M.B.) nu au mai stat de vorba unii cu altii? Una dintre autoritatile contractante s-a hazardat! Sa speram ca nu P.M.B.!
Comicaria e alta!
Daca valoarea estimata a unui tramvai de 36 m este de 8.456.873, 94 RON, conform datelor licitatiei P.M.B., aflata in derulare, unde exista 2 ofertanti, cum a unuia cu 50% mai scurt (de 18 m) sa fie 7.690.000 RON (adica la 90 % din valoarea procedurii P.M.B.)?!!!
Astia (S.T.B. si P.M.B.) nu au mai stat de vorba unii cu altii? Una dintre autoritatile contractante s-a hazardat! Sa speram ca nu P.M.B.!
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Nenea_titi
În primul rând, problema mare este că orice tramvai este binevenit. Criza de tramvaie a STB e foarte mare. Au fost casate ~ 100 tramvaie Tatra t4, apoi sunt peste 100 tramvaie V3A trase pe dreapta, apoi încă vreo 20 tramvaie noi (blf, ch/ca-PPC, V2A-T și ce alte parascovenii or mai fi) trase la gard. În jur de 220 tramvaie inactive. Nu e un deficit cam mare? Sigur, 100 tramvaie noi de 36m plus 40 de 18 m, total de 140 tramvaie noi ar fi balon de oxigen. Nu? Și s-ar prefera îngroparea de biștari în prototipuri nefuncționale gen BLF? Sau care merg când și când? Zic că mai bine se iau astfel de tramvaie. Ce preferăm, tramvaie cu tehnologie 1960 reactualizate, prototipuri abia funcționale, sau tramvaie tehnologice și adevărate? Blf mi se pare o tentativă de tramvai, nu aș avea nimic cu el dacă ar fi un produs fiabil. Sunt curios dacă ar da, să zicem, blf pe 21. Ar fi mai fiabile? Dacă ar face această linie full blf. Mă tem că nu...deci susțin achiziția acestor tramvaie. Și apropo, erau 130 tatre, deci 65 tandemuri. În principiu 40 tramvaie noi de 18 m pot înlocui 65 tandemuri t4r. Dacă se mai păstrează și bucur V2A-T, și mai rămân și ceva V3A ch/ca-ppc la Militari, deja depoul s-ar reanima perfect. Ar putea deservi în siguranță 8, 25, 35, 44, 47, și eventual ajuta alte linii ( gen 11). Totul ține de voință. Nu de critică și căutat nod în papură. Partea nasoală e că s-au retras Tatre, iar V3A uri sunt defecte cu grămada. De aici și problema mare. Nu mai vorbesc de infrastructura existentă, sunt linii vai de ele (șină cu dala OR), fir cârpit din 5 în 5 m, etc. Așa că mai întâi să avem toate liniile perfecte, apoi să vorbim despre tramvaie noi...pe care mulți le așteptăm cu interes.
În primul rând, problema mare este că orice tramvai este binevenit. Criza de tramvaie a STB e foarte mare. Au fost casate ~ 100 tramvaie Tatra t4, apoi sunt peste 100 tramvaie V3A trase pe dreapta, apoi încă vreo 20 tramvaie noi (blf, ch/ca-PPC, V2A-T și ce alte parascovenii or mai fi) trase la gard. În jur de 220 tramvaie inactive. Nu e un deficit cam mare? Sigur, 100 tramvaie noi de 36m plus 40 de 18 m, total de 140 tramvaie noi ar fi balon de oxigen. Nu? Și s-ar prefera îngroparea de biștari în prototipuri nefuncționale gen BLF? Sau care merg când și când? Zic că mai bine se iau astfel de tramvaie. Ce preferăm, tramvaie cu tehnologie 1960 reactualizate, prototipuri abia funcționale, sau tramvaie tehnologice și adevărate? Blf mi se pare o tentativă de tramvai, nu aș avea nimic cu el dacă ar fi un produs fiabil. Sunt curios dacă ar da, să zicem, blf pe 21. Ar fi mai fiabile? Dacă ar face această linie full blf. Mă tem că nu...deci susțin achiziția acestor tramvaie. Și apropo, erau 130 tatre, deci 65 tandemuri. În principiu 40 tramvaie noi de 18 m pot înlocui 65 tandemuri t4r. Dacă se mai păstrează și bucur V2A-T, și mai rămân și ceva V3A ch/ca-ppc la Militari, deja depoul s-ar reanima perfect. Ar putea deservi în siguranță 8, 25, 35, 44, 47, și eventual ajuta alte linii ( gen 11). Totul ține de voință. Nu de critică și căutat nod în papură. Partea nasoală e că s-au retras Tatre, iar V3A uri sunt defecte cu grămada. De aici și problema mare. Nu mai vorbesc de infrastructura existentă, sunt linii vai de ele (șină cu dala OR), fir cârpit din 5 în 5 m, etc. Așa că mai întâi să avem toate liniile perfecte, apoi să vorbim despre tramvaie noi...pe care mulți le așteptăm cu interes.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
WT_fan06
@Nenea_titi, într-un topic scrii că preferi calitate, nu cantitate, iar aici...
De acest calcul nici nu mai întreb, tu știi cum ai ajuns la concluzia că...
@Nenea_titi, într-un topic scrii că preferi calitate, nu cantitate, iar aici...
orice tramvai este binevenitAdică ce ziceam mai sus, că nu contează ce luăm atâta timp cât e nou. Nu? Ok, să ne înțelegem, noi luăm suta de tramvaie, dar DE CARE tramvaie? De 18m? În București, capitală europeană? Mai bine 50 de tramvaie de 36m, ce ar face o diferență mult mai mare din motive mai mult decât evidente. De fondurile bugetare ce spui? Ești de acord să se cheltuie atâția bani de la buget pe așa ceva când ai fonduri nerambursabile pe care le poți accesa? Nu cumva și aspectul finanțării ține tot de calitatea proiectului? Sau din nou prevalează ideea că trebuie să luăm ceva acum în secunda asta, nu contează ce și nu contează cum? Că vorba aia, din 89 și până acum s-a investit în materialul rulant modern, state of the art....... colosal. Nu mai putem aștepta până la următorul exercițiu financiar ca să putem aplica pentru fonduri europene.
De acest calcul nici nu mai întreb, tu știi cum ai ajuns la concluzia că...
În principiu 40 tramvaie noi de 18 m pot înlocui 65 tandemuri T4R
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
Puss in Boots
Nu stiu -eu personal- daca pe exercitiul curent mai sunt bani nerambursabili care sa se poata accesa. Dar cred ca nu. Citeam si pe sectiunea de la Rotterdam ca BEI imprumuta orasul cu 115 milioane euro pentru achiztii de mijloace de transport. Pentru mine personal nu e o problema ca ne-am imprumuta sau nu cat timp se fac achizitii CU CAP si LOGICA si BUN SIMT. Si 100 (ipotetice) tramvaie de 18m in Bucuresti, eu nu le vad rostul. 40 sa zicem ca e ok pt unele trasee unde sa circule cuplate uneori si decuplate alteori asa cum as plusa si cu achiztia de cateva tramvaie bidirectionale (nu neaparat de 18m dar de ce nu) dar 100 bucati strict de 18 m e deja prea mult. Nu scrie nicaieri ca se vor si lua toate dar fie si faptul ca se gandesc la asa ceva e o prostie. Evident ca o achizitie de 50 de 36m ar fi mult mai buna.
Pe exercitiul urmator al UE, daca ar fi in puterea mea, as baga banii care ni se vor repartiza in reabilitarea tuturor liniilor ramase in stare proasta si foarte proasta si in reabilitarea depourilor. Si extinderea retelei pe ici pe colo daca mai incape. Evident e doar parerea mea, din pacate niciunul de pe aici nu suntem mari mahari in PMB ca sa putem decide dar cred ca intre toti avem idei mult mai bune si mai logice pe directia asta. Poate ne mai citeste careva de pe-acolo cum a mai fost se pare cazul desi ar fi trist sa isi ia mereu idei de pe un forum si sa schimbe lucrurile din mers si sa nu aiba capacitatea de a gandi singuri.
Nu stiu -eu personal- daca pe exercitiul curent mai sunt bani nerambursabili care sa se poata accesa. Dar cred ca nu. Citeam si pe sectiunea de la Rotterdam ca BEI imprumuta orasul cu 115 milioane euro pentru achiztii de mijloace de transport. Pentru mine personal nu e o problema ca ne-am imprumuta sau nu cat timp se fac achizitii CU CAP si LOGICA si BUN SIMT. Si 100 (ipotetice) tramvaie de 18m in Bucuresti, eu nu le vad rostul. 40 sa zicem ca e ok pt unele trasee unde sa circule cuplate uneori si decuplate alteori asa cum as plusa si cu achiztia de cateva tramvaie bidirectionale (nu neaparat de 18m dar de ce nu) dar 100 bucati strict de 18 m e deja prea mult. Nu scrie nicaieri ca se vor si lua toate dar fie si faptul ca se gandesc la asa ceva e o prostie. Evident ca o achizitie de 50 de 36m ar fi mult mai buna.
Pe exercitiul urmator al UE, daca ar fi in puterea mea, as baga banii care ni se vor repartiza in reabilitarea tuturor liniilor ramase in stare proasta si foarte proasta si in reabilitarea depourilor. Si extinderea retelei pe ici pe colo daca mai incape. Evident e doar parerea mea, din pacate niciunul de pe aici nu suntem mari mahari in PMB ca sa putem decide dar cred ca intre toti avem idei mult mai bune si mai logice pe directia asta. Poate ne mai citeste careva de pe-acolo cum a mai fost se pare cazul desi ar fi trist sa isi ia mereu idei de pe un forum si sa schimbe lucrurile din mers si sa nu aiba capacitatea de a gandi singuri.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
andrei11
Bidirecționale da.
2 ori 18 m e mai bine decât 1 ori 36 m. Ai mai multe variante posibile să te joci cu ele. Părerea mea.
Bidirecționale da.
2 ori 18 m e mai bine decât 1 ori 36 m. Ai mai multe variante posibile să te joci cu ele. Părerea mea.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri
GPS
La bidirecționale se poate merge și pe varianta de 27 m.
La bidirecționale se poate merge și pe varianta de 27 m.
📖 Pagination options