Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri

658 posts, 199485 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri punmeister

Nu are treaba asta, pentru ca in CS se specifica la experienta anterioara ca pot participa si ofertanti care au doar experienta in contracte de reconstructie/modernizare, lucru cerut de VFU in perioada clarificarilor.
Screenshot_20191108-164732_Drive.jpg (831.9 KB; downloaded 3240 times)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Da, dar câte vagoane similare au livrat anterior cei de la VFU? 16 (15 Armonia și 1 GT4M). Se cer minim 20 livrate anterior. O "portiță" e interpretarea cuvântului "vagon": dacă sensul e de "tramvai", atunci oferta lor ar fi trebuit să fie descalificată. Dacă e cu sensul de "secțiune", atunci au 32, deci au scăpat.

Să ne uităm și la Astra: interpretarea se face la fel, 15 Armonii de la Timișoara au fost livrate de ei. Cu amendamentul că s-ar putea să fie admise și cele 6 Imperio livrate la Arad în 2014-2015 ca produse similare, deci la ei nu ar fi probleme.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Puss in Boots

Deci modernizarile se pun la socoteala? :lol: Iar GT4M bubuie de ce bun e. Adica el saracu o fi dar tot VFU e cea care nu l-a omologat. Si sta in depou si se "impute".
Toti urla ca nu vor tomberoane turcesti desi unu n-a circulat cu vreun tramvai de acolo ca sa vada cat de bun sau prost e, dar in fata unor mizerii de genul asta... "nu conteaza, suntem patrioti".

Sunt tare curios cu ce tramvai vine VFU. Si cat de tomberon este si el. Pana la urma nici nu conteaza, Bucurestiul le merita. Civilizatia si mentenanta + infrastructura nu cer altceva decat niste pseudo-tramvaie.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Linia 43

Puss in Boots wrote:
Toti urla ca nu vor tomberoane turcesti desi unu n-a circulat cu vreun tramvai de acolo ca sa vada cat de bun sau prost e, dar in fata unor mizerii de genul asta... "nu conteaza, suntem patrioti".

Pai tu ai circulat cu un tramvai turcesc ? Sau Astra?
Ale noastre sunt prin definitia ta  mizerii iar ale turcilor ,care ca experienta pe material rulant sunt zero barat (de abia fac teste cu prima incercare turceasca de a face un EMU si,pana la licitatiile noastre habar nu aveam ca fac tramvaie) ce iti inchipui ca sunt?
Macar raman banii in tara si nu sponsorizam turcii sa invete sa faca tramvaie pe banii Bucurestiului.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Puss in Boots

Am circulat cu Imperio si nu cu turcisme. Inca. Dar nu era asta ideea. Ideea e ca nu poti considera un lucru o mizerie fara sa il fi vazut vreodata si pe altul o mare scula din start doar pt ca sunt facute in Romania. De ce nu esti echidistant si obiectiv? In ambele directii. Zi-mi si mie de cand face Astra tramvaie? Cumva de acum 6 ani sau 7 de la primele pt Arad? VFU de cand face tramvaie? De la modernizarile pt Timisoara si de la gluma aia pt Iasi? Traditie nu gluma.

Iar aia a ta cu banii in tara e iar o prostie, raman banii de salarii si cateva piese ici si colo, doar nu-ti imaginezi ca totul e produs in Romania. De tampenii de genul e plin facebookul. Zici ca sunt trase la indigo. De fapt e unicul si supremul argument. Asta e ca la aia cu daca injuri PNL esti automat pesedist, doamne fereste sa fii vreun om cu capul pe umeri. Nu, clar pesedist. Asa si aici, daca injuri Astra din x motiv esti clar pro-turcisme sau daca esti obiectiv esti clar fan turcisme care sunt o mizerie, dovedit (unde?). Arata o mare limitare in gandire.

Nu mai zic nimic ca imi iau avertisment sau vreun ban.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ticker

@Puss in Boots, nu te contrez ca sa te intarat ci doar ca sa clarific.

Cea mai mare valoare adaugata (marja de profit) a unui produs, se aduce din pentru asamblarea lui. Faptul ca piesele sunt luate de afara conteaza mai putin.

Iar afirmatia mea nu e din "patriotism" ci pur si simplu din perspectiva economica, mai ales la deficitul de cont al Romaniei si al balantei de plati. (Macroeconomic vorbind)

Conteaza deci:
- salarii in Romania -> bani cheltuiti in Ro (preferabil) pe produse din Ro (nu pe aifon sau lamborghini)
- Impozite pe salarii + CAS + fonduri pt pensii
- impozit pe profit al firmei
- TVA revine la stat (nu se plateste TVA in afara tarii)
- castiga si industria de subansamble

Ideea e ca o cheltuiala cu un bun luat din Ro aduce mai multe beneficii decat "face value", adica strict suma din contract.

Sincer, mi-as dori sa dovedeasca Astra si VFU ca pot si ca produsele lor sunt OK. Am ramas cu nostalgie dupa Rocar de Simon cu care mi-am facut studentia prin Bucuresti, desi au avut destule probleme.

Uneori nationalismul francezilor, italienilor, nemtilor e bine argumentat din motive economice.

Cand vorbim si de fondur Europene, cu atat mai mult, rusinos fiind faptul ca avem fonduri alocate noua si nu sunt accesate. :(
Dar chiar si asa, din motivele de mai sus, ideal ar fi ca fondurile comunitare sa fie folosite exclusiv pe produse facute in UE, tocmai pentru ca asa ii e bine si lui UE... [/offtopic]

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Linia 43

@Puss in Boots  ,te contrazici singur ?

Toti urla ca nu vor tomberoane turcesti desi unu n-a circulat cu vreun tramvai de acolo ca sa vada cat de bun sau prost e, dar in fata unor mizerii de genul asta... "nu conteaza, suntem patrioti".

Ideea e ca nu poti considera un lucru o mizerie fara sa il fi vazut vreodata
   :D


@ticker ,multumesc pentru  claritatea argumentatiei.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Linia 43

Zvon:
Umbla vorba prin targ ca au ceva licenta de la un producator din spatiul ex-USSR, Rusia, Ucraina, Belarus, ceva de genul...

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -169170057

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Da, am detaliat în subforumul județului Botoșani:
PTMZ wrote:
Nu știu cât de util este, dar am găsit următoarea afirmație pe Tramclub:
Si Pascaniul venea cu ceva rusesc care trebuia adaptat..

Contextul e licitația de tramvaie pentru Ploiești.

După o comparație atentă a modelelor rusești de tramvaie aflate încă în producție, printre cele mai ușor de "adaptat" - dacă afirmația e adevărată - ar fi modelul 71-931 'Vityaz", produs de Metrovagonmash la Tver și proiectat de PK TS. Are 27m (27,5 varianta M) și 3 secțiuni, poate fi eliminată secțiunea centrală, dar marea problemă e faptul că diferența de lungime între secțiunea centrală și celelalte două este semnificativă, fiind necesară și scurtarea secțiunilor celelalte. Nu e exclus, însă, să recurgă la un model "dintr-o bucată", cum ar fi 71-415 (produs la Uraltransmash/UTM) sau 71-911 "City Star", produs tot de Metrovagonmash, proiectat tot de PK TS. Ambele au 16m lungime, sunt tramvaie nearticulate, pe modelul Tartelor, însă cred că modificările pentru compatibilitatea cu licitațiile românești ar fi mai complexe și costisitoare. Ar mai fi și KTM-23, dar acela nu se mai fabrică de câțiva ani și e cu PPC.

De obicei, însă, când cineva spune "rusesc", se referă și la tot ce a fost în URSS, așadar m-aș uita și la ucraineni. Acolo, avem modelul T3L44, de 19,5m, cu 3 secțiuni, produs de Electrontrans, companie ce a încercat să intre pe piața românească (sigur, a fost Electronmash, dar tot același concern este cel care le controlează pe ambele) la licitația pentru troleibuze de 12m a M.D.R.A.P.; din acest motiv, cred că e cea mai plauzibilă colaborare cu VFU pe care aș vedea-o. Să nu uităm că VFU a participat și la Timișoara, la tramvaie de 30m, tramvaie pe care le produce și Electrontrans. Ar mai fi și Tatra Yug, dar modelul lor monoarticulat LF are 24m. Ar fi un model de 26m, cu 3 secțiuni, ce ar putea fi scurtă, dar nu știu dacă ar fi de 18m.

Nu uităm nici de bieloruși. Sigur, nu prea sunt văzuți cu ochi buni
pe aici, prin România, în domeniul mijloacelor de transport în comun, din cauza experienței anterioare cu MAZ, dar discutăm de cealaltă fabrică de material rulant, și anume Belkommunmash (BKM), cei care au mai câștigat contracte pe la Chișinău. Produc 3 tipuri de tramvaie, însă niciunul nu e full LF. Primul este 843/84300M, un tramvai articulat cu 3 secțiuni, de 25m și 84% LF. Al doilea este 802, un model cu 40% LF și 15,5m lungime. Ultimul este 62103, dar acela e doar pe ecartament rusesc.

În concluzie, dacă se adeverește afirmația de pe Tramclub, unul dintre aceste tramvaie ar putea fi ofertat - într-o variantă adaptată și cu rebrand, bineînțeles - de VFU la licitațiile din țară.

Cum spunea și @ticker tot acolo, e puțin probabil să se apuce de tăiat/scurtat/lungit/articulat/transformat în full LF. Deci bănuiala mea - firește, dacă informația de pe Tramclub e adevărată - se îndreaptă către Electron T3L44, un tramvai ucrainean, produs la Lviv, unde circulă în 8 exemplare. Are doar ecartament metric, însă, plus că e de 19,5m lungime:
http://en.eltrans.electron.ua/trammodels_1000/264.htm
8d2e9275179135c5d0c437a98f167f94.png (157.83 KB; downloaded 2904 times)
https://jolygram.com/profile/domcol04/ph ... 73229570
43913574_2258925867482494_6232299820836358590_n.jpg (166.4 KB; downloaded 2910 times)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri punmeister

Numai ca in CS se cer minimum 3 usi duble si boghiuri pivotante, deci ceva nu se pupa.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Înseamnă că acestea sunt, cel mai probabil, o parte din adaptările pe care ar trebui să le realizeze VFU. Plus trecerea pe ecartament standard.

Alt vagon care ar putea fi adaptat este 71-911 "City Star", un tramvai rusesc produs de Metrovagonmash și proiectat de PK TS. Doar că aici modificările ar presupune, printre altele, lungirea și articularea tramvaiului, întrucât are doar 16,4m:
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/71-911
274px-71-911E_080_in_Rostov-on-Don.jpg (20.97 KB; downloaded 2770 times)

 



Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri CiprianTRB

@Rarzet44 s-a anunțat deja...
PTMZ wrote:
Da:
Electroputere VFU asociată cu Reloc Craiova a câștigat licitație de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitate de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB.

Desemnarea asocierii drept câștigătoare a avut loc imediat după ce Autoritatea de Achiziții Publice și-a dat acceptul pe procedura de evaluare și desemnare a câștigătorilor. Elecroputere VFU a concurat la licitație cu alt producător român, anume Astra Vagoane – Atelierele Grivița, asociate cu CRRC China.

Astra Vagoane Arad a fost desemnată tot zilele trecute câștigătoare a licitație de 100 de tramvaie de 36 metri lungime organizată de către Primăria Capitalei.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Rarzet44

Se stie cand trebuie sa apară  randări ?

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430630 posts in 5355 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use