Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Parcare subterana - Bd. Decebal (finalizată în 2021)

272 posts, 99143 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 
 

📖 Pagination options
Re: Parcare subterana - Bd. Decebal subway guru

PT-ul are doar aviz de principiu, ala final e cum ti-am spus. Si nu e vizat spre neschimbare ca are nevoie de detalii de executie.
Pompierii iti returneaza un exemplar cu stampila lor pe care trebuie sa-l prezinti la final.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Costin

Aici s-a dezvoltat un offtopic pe mai multe subiecte, care a fost redistribuit dupa cum urmeaza:
- mesajele despre accesul in parcari in functie de combustibil, au fost mutate la Generalitati despre parcari, deoarece este un aspect ce priveste orice parcare, nu in particular cea de fata: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- mesajele despre cat de poluante sunt vehiculele electrice sau pe hidrogen, au fost mutate la "Vehiculele viitorului......": https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

Mesajele au fost mutate total sau partial (unele mesaje au fost sparte in bucati si fiecare bucata s-a "dus" unde ii e locul).

Va reamintesc ca aici se discuta exclusiv despre parcarea subterana BD DECEBAL.

Nu in ultimul rand va reamintesc ca puteti raspunde unui mesaj in alt topic, folosind functia "raspunde cu citat in alt subiect".

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Cristi N

Algorithm Residential S3
Pentru a clarifica toate informațiile apărute în spațiul public în legătură cu obiectivul „Parcare Decebal”, vă aducem la cunoștință că actuala conducere a societătii a fost aleasă de către Consiliul Local Sector 3, în data de 02.08.2021, prin HCL nr. 191. Dată la care problemele care au dus la întârzierea recepționării obiectivului „Parcare Decebal” erau cunoscute de către aparatul de specialitate al Primăriei Sectorului 3 și Primarul Sectorului 3, domnul Robert Negoiță.  
  Întârzierile de la obiectivul „Parcare Decebal” sunt cauzate de apariția unor probleme identificate în urma testelor privind sistemul de Desfumare. Pentru a respecta Scenariul de Securitate la Incendiu și a nu compromite obținerea Autorizației ISU de funcționare, s-au stabilit împreună cu proiectanții și dirigintele de șantier următoarele:
- modificarea tabloului de Sprinklere astfel încât pornirea celor două pompe să nu se realizeze simultan.
- crearea unui gol adițional cu aria echivalentă a radiatorului în peretele rampei de acces.
- suplimentarea cablului care alimenteaza grupul de Hidranți, cu un cablu nou, în lungime de aproximativ 500 m.l., echiparea cablului cu echipamente tehnice de gabarit corespunzător, pentru a putea realiza legăturile acestuia. Decizie care a fost luată pentru a putea preîntâmpina pierderea de energie electrică pe cablu, conform calculelor, aceasta, este sub valoarea acceptată și influențează negativ pornirea grupului de pompare- Hidranți.
   Pentru achiziția acestor materiale s-au respectat toate prevederile stabilite de către Consiliul Local Sector 3, Regulamentul de Achiziții, precum și prevederile Hotărârii Consiliului Local Sector 3, nr. 47, de-a aproba semnarea contractelor în Consiliul de Administrație și transmiterea acestora către Cabinet Primar.
   Conducerea societății a luat toate măsurile pentru a respecta, în primul rând procedurile legale și în același timp și rezolvarea situației.
   Până la sfârșitul săptămânii se vor realiza testele privind scenariul ISU.






Comentariu personal:
Cel care a scris postarea a facut o greseala tehnica, probabil nu este de specialitate. Autorul scrie ca: "pierderea de energie electrică pe cablu, ... este sub valoarea acceptată și influențează negativ pornirea" ceea ce e total gresit, pierderea trebuie sa fie sub valoarea limita altfel va declansa protectia la subtensiune.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal shoppy

N-ai protectii de subtensiune pe joasa sau medie, doar supracurent, probabil softstarterele nu puteau sa traga destul curent si intrau in eroare.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Cristi N

Automatizarea sistemului de pompare pentru hidranti cel mai probabil are si tipul asta de protectie.
La pornire un motor ia si de 10 ori curentul nominal, la ce motoare au ei mai mult ca sigur caderea de tensiune e semnificativa.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal andrei11

N-am înțeles un aspect, treburile astea nu se calculează din faza de proiectare ? Sau și-au dat seama după aceea ? Întreb, habar n-am, nu mă pricep la aspecte electrice absolut deloc.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal cris_m

In mod normal da, dar cand vine șefu ca vrea repede, ieftin si in orice conditii.... asta iese.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal shoppy

Automatizarea este una, alimentarea alta, am pus in functie si unele si altele, si mie mi s-a parut ciudat la vremea aceea dar va spun sigur ca pe releele de protectie de pe joasa si pe medie tensiune nu se pun decat protectii de supracurent, pe fiecare faza in parte si "cu pamantul"(diferente de amperaj dintre faze).
Motoarele mari nu se conecteaza direct la retea ci se pornesc prin echipamente dedicate care gestioneaza regimul de pornire, softstartere, convertizoare de frecventa sau relee de protectie dedicate pentru motoare; rezistenta cablului se comporta ca o rezistenta inseriata cu motorul asa ca puterea disipata pe motor este mai mica(apare o cadere de tensiune semnificativa pe cablu asa ca tensiunea de pe motor este mai mica), daca rezistenta cablului este prea mare atunci motorul petrece mai mult timp in regimul de pornire, echipamentul care gestioneaza pornirea are niste limite de timp pentru regimul tranzitoriu, daca motorul nu accelereaza in timpul mentionat atunci deconecteaza motorul si intra in eroare.

Probabil ca proiectantul, ca sa iasa mai ieftin, a considerat ca cele 2 pompe vor porni pe rand si nu concomitent; chiar sistemul PSI poate sa fie impartit in zone iar in simulari sa se arate ca incendiul porneste dintr-o anumita zona si nu de peste tot deodata, asa ca poate sa fie corect sa pornesti o pompa si doar daca incendiul se raspandeste si in alte zone deabia atunci sa fie nevoie sa pornesti si a doua pompa.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Adrian Rosca

Haios e ca in poza pare ca monteaza cablul RF pe un pat de cablu obisnuit. Daca e asa, pompierii or sa zica din nou Niet.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Cristi N

Tu ca inginer calculezi caderea de tensiune dar valoarea absoluta la capatul liniei depinde de tensiunea din blocul de masura si protectie (contor) minus caderea de tensiune pe cablul de alimentare. Ce te faci daca E-Distributie nu respecta parametrii agreati prin contract la PIF de fata cu ISU? Pe ISU nu il intereseaza alti parametrii, daca nu "porneste" pompele ei dau un mare "NU" si aia e, la revedere si un cal verde.

@shoppy Ai mai multe moduri de conectare pentru un motor. Cel mai simplu, ieftin si prost e printr-un contactor. In felul asta nu vei avea nicio limitare a curentului de pornire, cat trage ala e. Dupa aia ai soft starter (pornire stea-triunghi) si varianata cea mai eleganta dar si scumpa convertizor de frecventa unde curentul e cvasi-constant.

Cred ca e evident ce solutie se alege atunci cand criteriul de selectie este pretul cel mai mic.

@Adrian Rosca la ce te referi prin cablu RF si pat cablu obisnuit?

Intreb asta pentru ca un pat cablu metalic asa cum e cel din poza e considerat a avea intarzire sporita la propagarea flacarii, iar cablurile portocalii sunt din categoria antiincendiu, de exemplu, ma astept ca ala sa fie un N2XH sau echivalent.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal shoppy

Depinde de puterea motorului, dincolo de o anumita putere nu mai merge contactor sau stea-triunghi.
Softstarter nu este stea-triunghi, stea-triunghi poti sa faci din fire cu 2 contactoare si un timer, softstarterul este o unitate electronica mai complicata si cu mai multe setari. Acum ori ca au o electronica care depaseste timpul de pornire, ori motorul sta prea mult in pornire si a dat afara protectia pe maximala de curent, tot aia este(daca scade tensiunea atunci creste curentul ca puterea instalata tot aia este), este doar o exprimare mai nereusita, cum spuneam, in statiile electrice, pe celule de joasa sau de medie, nu exista protectie minimala / maximala de tensiune, doar maximale de curent pe faze sau cu pamantul.
Cu Electrica este usor sa te certi, iei oscilograma din protectia ta sau o ceri pe cea din a lor si este clar cine este de vina, faci scandal si reprogramezi testul cu ISU, daca ei au ales sa inlocuiasca cablul atunci problema este clara.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Adrian Rosca

@Cristi N: conform articolului 5.2.7.1.5.  al normativului I7 cablurile inclusiv sistemul de pozare care trebuie să asigure funcţionarea temporară a unor instalaţii în condiţii de foc trebuie să fie din categoria cu rezistenţă la foc corespunzător cu încercările din standardele SR EN 50200 şi SR EN 50362. In speta, canalul de cabluri sau clemele tip OBO care sustin cablurile RF ce sunt parte a sistemului de protectie la incendiu, trebuie sa aiba agrement tehnic care sa confirme ca sunt rezistente RF.

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Cristi N

Acu am inteles, RF - rezistent la foc.

De obicei cablurile care au rezistenta sporita la foc sunt colorate in portocaliu tocmai pentru a fi identificate usor, din pacate nu avem o poza mai de aproape pt a vedea codul cablului dar la prima vedere pare sa fie tipul corect. Exemplu

 


Re: Parcare subterana - Bd. Decebal Adrian Rosca

Cablul este sigur rezistent la foc si la sectiunea asta ar trebui sa alimenteze niste consumatori vitali cum ar fi grupurile de pompare sprinklere / hidranti, probabil de la generator. Avand in vedere ca il trag de abia acum, cel mai probabil au pus un cablu normal, poate CYYF, si i-au obligat pompierii sa-l schimbe cand i-au chemat la receptie.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420801 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use