Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului

348 posts, 85284 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni BodoMinea

Câteva nelămuriri de la cineva care nu a studiat atent problema asta dar are în plan să o facă:

Trole wrote:
între Gara Obor și Aeroportul Băneasa există deja infrastructura feroviară construită


Discuția nu își prea are rostul dacă facem o comparație a numărului de pasageri și zboruri comerciale între Otopeni și Băneasa, dar oricum cred că linia la care te referi este Gara Băneasa - Pantelimon Sud - Gara Obor. Deci ruta asta nu-i oricum prea avantajoasă fiind la o distanță considerabilă de un aeroport de interes scăzut, plus că e și infrastructura praf.

Trecând la alte idei: nu cumva cea mai ieftină variantă de a transforma legătura asta într-una cât de cât utilizabilă, într-un timp scurt ar consta în realizarea unei linii desprinse dintre actualul PO Aeroport și Balotești către aeroportul propriu zis, unde s-ar putea realiza niște stații civilizate mai aproape de terminal. Poate n-ar scurta timpul de călătorie dar ar elimina transbordarea auto și ar face această opțiune de transport feroviar până în oraș mult mai vizibilă pentru public și populară. E vreun plan concret / studiu pe tema asta, sau îmi fac iluzii?

Am văzut că s-a tot vorbit de „stația aeroportului”: există așa ceva la Otopeni în vreun stadiu în acest moment, sau se va demara construcția odată cu realizarea racordului?

S-a luat vreodată în calcul realizarea unei legături feroviare conectate cu rețeaua de metrou? Adică o conexiune de suprafață, pe care se iese de pe o magistrală de metrou, poate chiar o corespondență cu prelungirea liniei existente spre Otopeni. Cum fac și grecii cu legătura lor de aeroport din Atena: operează rame de metrou cu alimentare electrică mixtă, și au ultimele stații de pe o magistrală pe rețeaua operatorului național de cale ferată. E o idee mai puțin fantezistă de metrou spre Aeroport măcar, că altfel am văzut cât durează pe la noi... nu numai că nu-i gata până la Campionat, dar mai și încurcă jumătate de oraș și avansează termenul de finalizare cu câțiva ani deodată.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Da, ai dreptate in prima parte, Aeroportul Baneasa NU are nici o conexiune la CF. Gara  Baneasa are, dar este cam la 2 km de aeroport. Coincidenta de nume... :D

Si chiar daca Aeroportul Baneasa ar avea, ar fi inutila, pentru ca nu vor lasa avioanele sa aterizeze pe Baneasa pentru nici un fel de Campionat... Abia au au reusit sa il omoare, nu il vor invia sub nici o forma...
Pentru ca atunci s-ar prinde lumea ca tinem un aeroport total subutilizat, si care in forma in care a functionat (inainte de mutarea zborurilor pe Otopeni) gazduia un trafic extrem de intens dar numai low-cost - adica exact cel care te astepti sa "produca pasageri" care sa ia metroul spre/de la aeroport, nu ca cei de la Otopeni care iau taxiul sau ii duce/aduce masina cu sofer...
Adica functionarea Aeroportului Baneasa ar justifica existenta M6 fix pana la Tokyo (rebrusmente+remiza, care nu ar avea loc langa actualul pasaj auto Baneasa... Si oricum, in ciuda protestelor "oponentilor M6", zona comerciala a lui Popoviciu produce si acum foarte multi clienti care stau si se uita lung la autobuze care uita sa plece in cursa. O legatura cu adevarat civilizata si regulata va mari mult numarul lor...)

Dar sa revenim...
In rest....NU ai citit cu atentie articolul lui Costescu de pe linkedin, cel pus de Trole...
- prima decizie luata, renuntarea la variantele feroviare scumpe cu solutii fanteziste si pe deasupra rezultate incerte, cu costuri intre 120 si 250 de milioane de euro. De exemplu: solutia care prevedea o noua traversare a DN1 de catre calea ferata spre aeroport, in zona hotelului, sau in sens invers, construirea unei pasarele gigant dinspre aeroport, peste DN1, spre calea ferata sau chiar construirea unei cai de rulare complet noua pentru metrou de suprafata, intr-o zona extrem de densa.
(...)
- una din sursele de economie o constituie renuntarea la orice fel de pasaj nou peste DN1 si utilizarea celui existent la Balotesti. Se asuma astfel o lungire cu cca 2 km a traseului initial, dar influenta asupra timpului total este foarte mica si eliminarea ei nu ar fi justificat in niciun fel o investitie atat de mare.
(...)
-  in 2017 urma sa fie demarat proiectul de prelungire a caii ferate de la PO Balotesti pana in statia aeroportului proiect care ar fi eliminat necesitatea transferului cu autobuze si ar fi asigurat capacitate suficienta pentru varfurile de trafic  generate de CE de fotbal

Siiii....
ATENTIE !
- suplimentar pentru a creste gradul de multimodalitate al aeroportului, proiectantului de metrou i s-a solicitat sa elaboreze proiectul statiei integrate a aeroportului, de unde pasagerul sa poate accede fie la metrou fie la tren, functie de preferinte.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni BodoMinea

Mulțumesc pentru explicații :)

Mai clară situația așa: nu prea avem nimic, nici în stadiu de proiect. Mai e cale lungă...  :popa:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Iata prima propunere, cea pe care Costescu spune ca a aruncat-o la cos (pe buna dreptate, as spune eu...)



Daca nu intelegi prea mult din plansa asta, hai sa marim si sa citim si datele de pe ea...



Ooooops...
64 milioane de euro fara TVA pe 3 km de linie noua?.... Si inca simpla, probabil...
WTF ?!?!...

Si acum cam ce propune Costescu...
Este strict reprezentarea ideii, ca nu am habar despre traseul exact, razele de curbura etc. Si nici nu le am cu desenatul pe calculator....
Fie asa...



... fie asa. Desi a doua varianta, cu galben, pare mai logica, are insa probleme de declivitate mare - CF este inca prea sus dupa pasajul peste DN1... :(




Prima propunere (cea respinsa de Costescu) nu am scos-o din burta...
Figureaza pe harta interactiva cu proiectele de infrastructura din MPGT de pe pagina oficiala a Ministerului Transporturilor....
Cea de aici: http://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693

Daca activezi layer-ul Feroviar_CF_electrificare vei vedea primele doua poze de mai sus...

LE
Ca sa nu mai spun ca prima propunere, cea cu pasaj nou peste DN1, ar insemna ca trenul sa faca o curba stransa si zgomotoasa chiar prin fata Salonului Oficial.
Ar fi cool sa iti vina in vizita presedintele SUA si sa ii spui "stai un pic, mestere, mai stam 5 minute sa treaca trenul..." :lol:
Da, stiu ca se poate ingropa, dar nu stiu daca poti sa ingropi o linie CF pe o distanta atat de mica (aproximez: ~NSS +6 peste DN1, NSS - 7 in fata Salonului Oficial...). Probabil ca poti, dar numai daca o declari de la bun inceput "Montagne russe"... :D

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni abc_XC

Proiectul de 64 milioane de euro(din varianta oficiala) presupune si un pasaj subteran/suprateran pt DN1? Sau asta e doar o lucrare feroviara si nu ne intereseaza restul lumii  :?:  Un alt punct de interes din viitorul traseu ar fi finalizarea podului feroviar din Mogosoaia peste DN1A, care din pozele colegilor pare ca se misca intr-un ritm ingrozitor de lent. Altfel, ocolim pe la Ramificatia Buciumeni in drum spre aeroport.
Personal, modul in care aceasta problema a fost abordat de autoritati mi se pare de neinteles si stupid. Toata lumea pare hipnotizata de momentul 2020, cand vor veni cateva zeci de mii de turisti cu avionul. Realitatea e ca Aeroportul Otopeni are un numar de aproximativ 9 milioane de calatori anual, cu tendinta de crestere. Deserveste capitala Romaniei si regiunea de sud-est a tarii. Din acest motiv, pentru toti acesti calatori, e necesar sa exista conexiuni cu orasul si cu restul retelei de transport la nivel national..  Daca ne limitam doar la cele 4 meciuri de fotbal din 2020 si la eventuali suporteri ce vor veni, nu trebuie nici metrou, nici tren, inchiriem 50/100 de autobuze pentru cateva zile si ii ducem pe toti in oras. Argumentul Euro 2020 mi se pare nesemnificativ si nici nu ar trebui adus in discutie.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Corect, oricum pana in 2020 nu se va da nimic in folosinta, nici tren nici metrou. Vorba ta, 100 de autobuze si gata. 100 de autobuze inseamna deja vrea 7000 de suporteri. Nici nu stiu ce o sa faci cu atatia prin Bucuresti. Adica unde-i culci, unde-si fac ăştia nevoile ?

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Solutia galbena este perfect posibila, nu te obliga nimeni sa fii la cota 0 pe campul acela, poti sa faci linistit rambleu la o panta acceptabila.
Solutia cu negru nu poate exista decat in subteran, acolo in zona DN1 este zona de protectie a pistei, nu te lasa nimeni sa faci acolo pasaj peste drum; deci cum te desparti de magistrala cobori in subteran.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni abc_XC

Eu vad lucrurile exact pe dos. Traseul galben taie zona de protectie din dreptul pistei nordice undeva la maxim 500m de capatul pistei. Sigur nu poti face linie de tren electrificata la 500m de capatul pistei nordice. In schimb, traseul negru (cel de pe harta oficiala) merge pe langa Drumul Garii Odai, iar la intersectia cu DN1 e trasat prin dreptul unor cladiri si a unei benzinarii, daca s-au putut construi aceste cladiri  inseamna ca nu se afla in zona de protectie.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Orice solutie este cu statie subterana, ca doar nu pui statia la nivelul solului sa stea masinile la bariera cand trece trenul.
Si cred ca profilul de siguranta este si pe inaltime, iar pasajul cu electrificare ar fi mai inalt decat benzinaria.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Trole

Ca sa fie clar, acolo unde am precizat despre Aeroportul Baneasa, trebuie sa se citeasca Aeroportul Henri Conada.
Traseul feroviar pe care se pot introduce trenuri suplimentare ar porni chiar statia noua de la Aeroportul Henri Coanda, pe linia modernizata (pana atunci) spre Gara Baneasa, pe magistrala spre Constanta si apoi direct pe racordul spre Gara Obor (nefolosit actualmente) si nu prin Pantelimon Sud. Serviciul este suplimentar celui direct spre Gara de Nord, doar in perioada competitiei. Este o varianta alternativa, pentru care exista si azi toata infrastructura necesara. Trebuie doar reparata...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

abc_XC wrote:
Proiectul de 64 milioane de euro(din varianta oficiala) presupune si un pasaj subteran/suprateran pt DN1?

Mai fratilor, dar chiar nu ati citit cu atente postarea mea precedenta, cea cu harti...
(abc_XC, de acord cu restul postarii tale... )

TibiV wrote:
articolul lui Costescu de pe linkedin, cel pus de Trole...
- una din sursele de economie o constituie renuntarea la orice fel de pasaj nou peste DN1 si utilizarea celui existent la Balotesti. Se asuma astfel o lungire cu cca 2 km a traseului initial, dar influenta asupra timpului total este foarte mica si eliminarea ei nu ar fi justificat in niciun fel o investitie atat de mare.

shoppy wrote:
Solutia cu negru nu poate exista decat in subteran, acolo in zona DN1 este zona de protectie a pistei, nu te lasa nimeni sa faci acolo pasaj peste drum; deci cum te desparti de magistrala cobori in subteran.

Solutia cu negru nu se poate face decat peste DN1.
NEVER in subteran..
De ce? Simplu...
Cat timp poti sa inchizi DN1 pentru a sapa un "santulet" prin care sa incapa o cale ferata ?!... Cine poate inchide complet DN1, 24h/zi, chiar si o singura luna de zile?
Daca insa faci pasaj peste, opresti circulatia cateva nopti ca sa pui grinzile...

Iar asta duce la problema ridicata de mine in postarea trecuta...
Ce fel de "montagne russe" poti sa faci pentru calea ferata ?
Pentru ca este clar ca in zona aeroportului trebuie sa fie ingropata,  pentru ca "Gara Otopeni" nu are cum sa fie altfel decat subterana...

Trasele desenate de mine mai sus (rosu si galben) au exact acest avantaj: trasee mai lungi, care permit "natural" declivitati mai mari, nu impun interventii brutale pe DN1 si permit ingroparea CF cu pante de bun simt...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Trole wrote:
ar porni chiar statia noua de la Aeroportul Henri Coanda, pe linia modernizata (pana atunci) spre Gara Baneasa, pe magistrala spre Constanta si apoi direct pe racordul spre Gara Obor (nefolosit actualmente)

Sa ajungi de la Otopeni pe linia spre gara Baneasa nu se poate face decat intr-un singur fel - inapoi spre Bucuresti prin Mogosoaia, apoi Chitila...
Adica axact traseul trenurilor care vin pe M300 si se duc spre Constanta fara sa intre in Bucuresti.

Care traseu este deja modernizat de la Chitila spre Baneasa/Constanta...
Deci problema ramane cea actuala: de la Mogosoaia (supratraversarea DN1A) la Otopeni...
Mai ales ca de la Mogosoaia spre Odaile-Balotesti(OTP) -Urziceni avem linie simpla...
Linia dubla se duce de la Mogosoaia doar spre CF de centura... Inchisa momentan,,. De vreun deceniu... :(

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Ww2 a prevazut linia Mogosoaia - Urziceni - Faurei ca linie dubla, vezi numai podurile care sunt dublate toate de acum 70 ani ( dar fara linie ).
Fraieri rau nemtii astia !
In foto podul M 700 peste DN 1
10-7-2016 11-39-16 PM.png (649.54 KB; downloaded 5358 times)

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Da, adevarat.:(
Multi ani m-am minunat ce este cu podul ala "folosit 'juma"...
Ca intotdeauna, nemtii astia au stiut mai bine ca noi ce anume ne-ar trebui cel mai mult.
Deh, prioritizare nemteasca...
Noi nu ne-am prins nici acum... :(

Putem "rearanja" finalul WWII ca sa cadem la nemti, nu la rusi ?...  :idea:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417372 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use