Topic: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
54 posts, 20283 views
📖 Pagination options
- macheta218
-
Posted:
-
V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
macheta218
Alte imagini.
Alte imagini.
Cap linie Lacul Tei
6t 3029 64_06_07 HL 53 03 08 3314.jpg (160.98 KB; downloaded 7863 times)
Univeraitate
5t 3001 53.jpg (224.9 KB; downloaded 7843 times)
Lacul Tei
6t 3252 64_06_07 HL 53 03 10 3316.jpg (147.74 KB; downloaded 7832 times)
Cap linie Granitul
6t 3248 64_06_07 HL 53 03 09 3315.jpg (162.3 KB; downloaded 7823 times)
Spitalul Coltea
6 cs 1707.jpg (213.38 KB; downloaded 7826 times)
Depoul Alexandria
7t x 4406.jpg (145.47 KB; downloaded 7831 times)
Depoul Dudesti
6t d 3308.jpg (140.92 KB; downloaded 7832 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Tramvaiul Festival - original
andrei11
Materialul și fotografiile / desenele puse la dispoziție de domnul ing. Mihai Bucșan căruia îi mulțumesc pe această cale.
Au fost două variante ale tramvaiului Festival - original cu uși culisante și anume :
1) Tramvaiului unicat V951 FESTIVAL
O fotografie cu tramvaiului unicat V951 FESTIVAL, cu numărul ITB 3037, ultimul tramvai de acest tip construit la Atelierele Centrale ITB, în anul 1953, apoi trimis la Craiova, la Uzinele ELECTROPUTERE, care va prelua construcția tramvaielor de acest tip, începând cu anul 1954, sub numele de EP V954.
Încă două poze cu acest tramvai :
Acest tramvai a fost unicat pentru că este singurul fabricat la Atelierele Centrale ITB cu rezintețele pe acoperiș. Celelalte nu le-au avut pe acoperiș, au fost montate mai târziu.
Și plafonul diferă, la prototip este mai înalt și mai bombat, la următoarele este mai puțin bombat.
2) Tramvaiului prototip V951 FESTIVAL, cu numărul ITB 3001, primul tramvai de acest tip construit la Atelierele Centrale ITB.
Și o fotografie cu el la Universitate
Acest tramvai a devenit tramvaiul utilitar cu numărul RATB 6133
Planul de circulație al călătorilor, pentru că la început, urcarea se făcea pe ușa din mijloc, existau două posturi de taxatori, coborârea se făcea pe ușile din spate și din față.
De aici se vede și de ce ușa din mijloc este mai lată decât celelalte două uși.
Prin anii 1955-1956 s-a trecut la un singur post de taxator, cu urcarea pe ușa din spate și coborârea pe ușile din mijloc și din față.
Materialul și fotografiile / desenele puse la dispoziție de domnul ing. Mihai Bucșan căruia îi mulțumesc pe această cale.
Au fost două variante ale tramvaiului Festival - original cu uși culisante și anume :
1) Tramvaiului unicat V951 FESTIVAL
21-1953_unicat_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3037_a.jpg (344.75 KB; downloaded 7440 times)
22-1953_unicat_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3037_b.jpg (301.57 KB; downloaded 7404 times)
O fotografie cu tramvaiului unicat V951 FESTIVAL, cu numărul ITB 3037, ultimul tramvai de acest tip construit la Atelierele Centrale ITB, în anul 1953, apoi trimis la Craiova, la Uzinele ELECTROPUTERE, care va prelua construcția tramvaielor de acest tip, începând cu anul 1954, sub numele de EP V954.
24-1953_unicat_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3037_c.jpg (290.97 KB; downloaded 7417 times)
Încă două poze cu acest tramvai :
23-1952-1953_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3003-3036_[34]_h (1).jpg (373.83 KB; downloaded 7405 times)
25-1955_EP V954_Bucureşti № 3039-3079_[41]_d.jpg (105.84 KB; downloaded 7383 times)
Acest tramvai a fost unicat pentru că este singurul fabricat la Atelierele Centrale ITB cu rezintețele pe acoperiș. Celelalte nu le-au avut pe acoperiș, au fost montate mai târziu.
Și plafonul diferă, la prototip este mai înalt și mai bombat, la următoarele este mai puțin bombat.
2) Tramvaiului prototip V951 FESTIVAL, cu numărul ITB 3001, primul tramvai de acest tip construit la Atelierele Centrale ITB.
11-1951_prototip 01_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3001_a.JPG (314.49 KB; downloaded 7380 times)
12 -1951_prototip 01_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3001_b.jpg (324.61 KB; downloaded 7378 times)
Și o fotografie cu el la Universitate
13-1951_prototip 01_ITB V951 FESTIVAL_Bucureşti № 3001_c.jpg (310.12 KB; downloaded 7394 times)
Acest tramvai a devenit tramvaiul utilitar cu numărul RATB 6133
15 derivat din prototip.jpg (289.28 KB; downloaded 7414 times)
Planul de circulație al călătorilor, pentru că la început, urcarea se făcea pe ușa din mijloc, existau două posturi de taxatori, coborârea se făcea pe ușile din spate și din față.
De aici se vede și de ce ușa din mijloc este mai lată decât celelalte două uși.
31-1951-1956_ITB V951 FESTIVAL_ EP V954_plan circulație pasageri_I.T.București.JPG (209.49 KB; downloaded 7606 times)
Prin anii 1955-1956 s-a trecut la un singur post de taxator, cu urcarea pe ușa din spate și coborârea pe ușile din mijloc și din față.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
Tom
Același vagon, modernizat în EP/V3A, pe vremea când încă mai mergea cu călători și cu două remorci.
Același vagon, modernizat în EP/V3A, pe vremea când încă mai mergea cu călători și cu două remorci.
6133+6333+6357-45-1992-08-25-Hans Lehnhart.jpg (367.86 KB; downloaded 7364 times)
- GPS
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
andrei11
Nu știu, domnul inginer mi-a spus că a luat-o de pe forumul nostru.
Nu știu, domnul inginer mi-a spus că a luat-o de pe forumul nostru.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
ADK
Păi 3001 nu este Tatră modernizată? Cât despre locație, da, pare la Victoriei sens Bd. Mihalache.
Autor: Ștefan Pușcașu
GPS wrote:
6133 este vagonul 3001 modernizat?
Păi 3001 nu este Tatră modernizată? Cât despre locație, da, pare la Victoriei sens Bd. Mihalache.
Autor: Ștefan Pușcașu
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
Tom
Foto cu 6133 pare să fie în depoul Bucureștii Noi. Cealaltă este la intrarea în stația Piața Victoriei, sensul spre 1 Mai (Mihalache e invenție țărănista ulterioară fotografiei). Ca paranteză, înainte de 1993, deci nu foarte mult după data fotografiei, 6133 a rămas doar cu remorca 6333 (care nu e originală, e EP/V3A, nu V12/V3A cum trebuia să fie), iar remorca 6357 a fost cuplată la perechea ei, vagonul 6157.
@ADK: 3001 = V951-Festival, transformat în EP/V3A 6133 (1981)
3001 celălalt = V2S-T ex Tatra 3394+3331 (1997)
Foto cu 6133 pare să fie în depoul Bucureștii Noi. Cealaltă este la intrarea în stația Piața Victoriei, sensul spre 1 Mai (Mihalache e invenție țărănista ulterioară fotografiei). Ca paranteză, înainte de 1993, deci nu foarte mult după data fotografiei, 6133 a rămas doar cu remorca 6333 (care nu e originală, e EP/V3A, nu V12/V3A cum trebuia să fie), iar remorca 6357 a fost cuplată la perechea ei, vagonul 6157.
@ADK: 3001 = V951-Festival, transformat în EP/V3A 6133 (1981)
3001 celălalt = V2S-T ex Tatra 3394+3331 (1997)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
GPS
Asta chiar e ceva super, dacă 3001 încă mai exista sub forma lui 6133.
Asta chiar e ceva super, dacă 3001 încă mai exista sub forma lui 6133.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
Tom
Asta înseamnă că teoretic (ceea ce înseamnă de multe ori fără legătură cu realitatea), acest vagon ar avea o șansă să fie păstrat și restaurat în forma inițială. Dacă vor mai avea cu ce și dacă vor vrea, desigur.
Asta înseamnă că teoretic (ceea ce înseamnă de multe ori fără legătură cu realitatea), acest vagon ar avea o șansă să fie păstrat și restaurat în forma inițială. Dacă vor mai avea cu ce și dacă vor vrea, desigur.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
PaulIP
Nu mai au cu ce... Decat daca se duc la Timisoara si fac un fel de "reverse engineering" la tramvaiul de acolo (in speta boghiuri, post de conducere...si cam atat).
Nu mai au cu ce... Decat daca se duc la Timisoara si fac un fel de "reverse engineering" la tramvaiul de acolo (in speta boghiuri, post de conducere...si cam atat).
- andrei11
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
PaulIP
Care erau dimensiunile corecte ale caroseriei? In schitele d-lui. Ing. Bucsan, postate mai sus, vederile laterale sunt marcate cu 14100 mm, dar sagetile nu "acopera" tampoanele. Vederea de sus, cu dispunerea interiorului, indica 14100 mm cu tot cu tampoane. Monografia I.T.T. o da ca fiind 14200 mm fara tampoane, iar un tabel cu caracteristicile tramvaielor I.T.B., realizat in anii '70, indica lungimea de 14805 mm, dar asta presupun ca include cuplele.
Latimea apare si ea ca fiind fie 2320 mm (v. schita de mai sus), fie 2292 mm conform Monografiei I.T.T. (care mentioneaza ca e "latimea totala"), fie 2270 mm conform tabelului I.T.B.
Care erau dimensiunile corecte ale caroseriei? In schitele d-lui. Ing. Bucsan, postate mai sus, vederile laterale sunt marcate cu 14100 mm, dar sagetile nu "acopera" tampoanele. Vederea de sus, cu dispunerea interiorului, indica 14100 mm cu tot cu tampoane. Monografia I.T.T. o da ca fiind 14200 mm fara tampoane, iar un tabel cu caracteristicile tramvaielor I.T.B., realizat in anii '70, indica lungimea de 14805 mm, dar asta presupun ca include cuplele.
Latimea apare si ea ca fiind fie 2320 mm (v. schita de mai sus), fie 2292 mm conform Monografiei I.T.T. (care mentioneaza ca e "latimea totala"), fie 2270 mm conform tabelului I.T.B.
43_116.jpg (187.37 KB; downloaded 6519 times)
tabel caracteristici tramvaie_RO.jpg (95.68 KB; downloaded 6517 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tramvaiul Festival - original
shoppy
Poza cu 3001 nu are cum sa fie la Victoriei, priviti reteaua de contact, este un macaz acolo, la Victoriei nu a fost niciodata macaz, mai este si un colt de bloc in dreapta, cred ca poza este facuta pe Orhideelor la bucla de la Basarab, acela este blocul iar in spate este autogara IDM si centrul comercial cu acelasi nume.
Din vagonul original au ramas cel mult boghiurile(2 din cele 3).
Poza cu 3001 nu are cum sa fie la Victoriei, priviti reteaua de contact, este un macaz acolo, la Victoriei nu a fost niciodata macaz, mai este si un colt de bloc in dreapta, cred ca poza este facuta pe Orhideelor la bucla de la Basarab, acela este blocul iar in spate este autogara IDM si centrul comercial cu acelasi nume.
Din vagonul original au ramas cel mult boghiurile(2 din cele 3).
📖 Pagination options