Topic: Municipiul Onești
9 posts, 5511 views- PTMZ
-
Posted:
-
Municipiul Onești
PTMZ
Onești, un oraș mijlociu construit în anii '50, are un transport local cu microbuze. În anii 2000, a existat un proiect de troleibuz. Stâlpii corespunzători au fost montați, dar rețeaua nu a fost amplasată niciodată.
La ora actuală, există 4 trasee:
- Primele 2 trasee sunt operate de fosta Transmoldova, cumpărată anul trecut de Transbus Codreanu. Sunt 2 linii-tigaie, cu tarif de 1,5 lei. Acestea circulă astfel:
• 1: Gară - Republicii - Catedrala Ortodoxă - Oituz - Gară
• 2: Gară - Oituz - La Capucini - Republicii - Gară
Uneori, microbuzele nu mai întorc la gară, ci la stația de dinainte, V. Babeș/Buciumului. Linia 1 nu circulă sâmbăta, duminica și de sărbători. De la Catedrala Ortodoxă/La Capucini se retaxează biletul, astfel încât un traseu complet costă 3 lei. Frecvența este de 30' sau o oră.
• 3: Cartierul Buhoci - Sat Catolic - Oituz - V. Babeș - Chimcomplex - Rădeana.
Acesta este operat de o firmă din jud. Vrancea. Este scump la vedere, existând doar 2 microbuze la un traseu de lungimea sa. Biletul costă 2 lei.
• 4: La Capucini - V. Babeș - Obor - Slobozia - Belci.
Este operat de S.C. Gerona S.R.L. Prețul variază între 1,5 - 3 lei, depinde de parcurs.
Atașez o hartă cu cele 2 trasee Transbus Codreanu, am găsit doar în PDF:
Onești, un oraș mijlociu construit în anii '50, are un transport local cu microbuze. În anii 2000, a existat un proiect de troleibuz. Stâlpii corespunzători au fost montați, dar rețeaua nu a fost amplasată niciodată.
La ora actuală, există 4 trasee:
- Primele 2 trasee sunt operate de fosta Transmoldova, cumpărată anul trecut de Transbus Codreanu. Sunt 2 linii-tigaie, cu tarif de 1,5 lei. Acestea circulă astfel:
• 1: Gară - Republicii - Catedrala Ortodoxă - Oituz - Gară
• 2: Gară - Oituz - La Capucini - Republicii - Gară
Uneori, microbuzele nu mai întorc la gară, ci la stația de dinainte, V. Babeș/Buciumului. Linia 1 nu circulă sâmbăta, duminica și de sărbători. De la Catedrala Ortodoxă/La Capucini se retaxează biletul, astfel încât un traseu complet costă 3 lei. Frecvența este de 30' sau o oră.
• 3: Cartierul Buhoci - Sat Catolic - Oituz - V. Babeș - Chimcomplex - Rădeana.
Acesta este operat de o firmă din jud. Vrancea. Este scump la vedere, existând doar 2 microbuze la un traseu de lungimea sa. Biletul costă 2 lei.
• 4: La Capucini - V. Babeș - Obor - Slobozia - Belci.
Este operat de S.C. Gerona S.R.L. Prețul variază între 1,5 - 3 lei, depinde de parcurs.
Atașez o hartă cu cele 2 trasee Transbus Codreanu, am găsit doar în PDF:
harta (1).pdf
harta (1).pdf (218.86 KB; downloaded 336 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
PTMZ
Azi, traseul #1 nu circula, deși e zi de lucru. Pe 95% din traseu e dublat de #4, cam la aceleași ore, deci e compensată lipsa. Pe traseul #3 am văzut că scria Borzești - Catena. Am întrebat un șofer și mi-a spus că s-a modificat traseul de curând, ca să acopere mai mulți călători și s-a renunțat la Rădeana din lipsa calătorilor. Deci și traseul #2 e piratat (și pirații circulă pe Oituz). Din fericire, dacă traseul #3 este fantomă, traseul #2 vine la orele programate. Am observat că, față de vara trecută, s-au înlocuit microbuzele Transmoldova cu unele din Brașov, tot Iveco. Atașez o poză cu un microbuz surprins pe podul peste Râul Cașin de pe Bd. Republicii, BV-57-VYN.
Azi, traseul #1 nu circula, deși e zi de lucru. Pe 95% din traseu e dublat de #4, cam la aceleași ore, deci e compensată lipsa. Pe traseul #3 am văzut că scria Borzești - Catena. Am întrebat un șofer și mi-a spus că s-a modificat traseul de curând, ca să acopere mai mulți călători și s-a renunțat la Rădeana din lipsa calătorilor. Deci și traseul #2 e piratat (și pirații circulă pe Oituz). Din fericire, dacă traseul #3 este fantomă, traseul #2 vine la orele programate. Am observat că, față de vara trecută, s-au înlocuit microbuzele Transmoldova cu unele din Brașov, tot Iveco. Atașez o poză cu un microbuz surprins pe podul peste Râul Cașin de pe Bd. Republicii, BV-57-VYN.
IMG_20190107_142412.jpg (1.32 MB; downloaded 4903 times)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
Puss in Boots
N-ar merge niste autobuze de 10m pe-aici in loc de cele existente? Nici macar Karsan Atak care arată urât nu, niste autobuze de 10m. S-ar putea lua pe bani europeni sau Onestiul nu poate accesa bani de-astia? Eu zic ca poate.
N-ar merge niste autobuze de 10m pe-aici in loc de cele existente? Nici macar Karsan Atak care arată urât nu, niste autobuze de 10m. S-ar putea lua pe bani europeni sau Onestiul nu poate accesa bani de-astia? Eu zic ca poate.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
PTMZ
Se pot lua, dar nu prea sunt călători. Cele mai bune ar fi midibuze BMC din acelea, ca la Brașov. Dar transportul local nu este asigurat de primărie. Transbus are și autobuze de 12m și 18m, în mare parte Mercedes-Benz, ce stau la autogară în Onești. Când s-au înființat traseele astea acum vreo 10 ani, Transmoldova folosea autocare de 56 de locuri și erau destul de pline.
Microbuzele Iveco de la Transmoldova aveau un aspect mai plăcut. Astea seamănă cu fostele ambulanțe sovietice.
Mai jos, ofer un link spre topicul de pe Tramclub destinat acestui oraș, în care puteți vedea cum s-a ajuns de la un proiect de troleibuze la microbuze, trecând prin gama autocarelor:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=262&postdays=0&postorder=asc&start=0
Se pot lua, dar nu prea sunt călători. Cele mai bune ar fi midibuze BMC din acelea, ca la Brașov. Dar transportul local nu este asigurat de primărie. Transbus are și autobuze de 12m și 18m, în mare parte Mercedes-Benz, ce stau la autogară în Onești. Când s-au înființat traseele astea acum vreo 10 ani, Transmoldova folosea autocare de 56 de locuri și erau destul de pline.
Microbuzele Iveco de la Transmoldova aveau un aspect mai plăcut. Astea seamănă cu fostele ambulanțe sovietice.
Mai jos, ofer un link spre topicul de pe Tramclub destinat acestui oraș, în care puteți vedea cum s-a ajuns de la un proiect de troleibuze la microbuze, trecând prin gama autocarelor:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=262&postdays=0&postorder=asc&start=0
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
PTMZ
Postez un exemplu de indicator. La înființare, pe indicator scria doar "Stație de autobuz și microbuz". Ulterior, li s-au lipit orare peste inscripție. Sunt de vreo 6 ani, dar se respectă, în principiu. Indicatorul aparține stației "Oituz 35", pe traseul 2, după intersecția Bulevardului Republicii cu Bulevardul Oituz. Este cam decolorat, dar scrisul mai este lizibil.
Postez un exemplu de indicator. La înființare, pe indicator scria doar "Stație de autobuz și microbuz". Ulterior, li s-au lipit orare peste inscripție. Sunt de vreo 6 ani, dar se respectă, în principiu. Indicatorul aparține stației "Oituz 35", pe traseul 2, după intersecția Bulevardului Republicii cu Bulevardul Oituz. Este cam decolorat, dar scrisul mai este lizibil.
IMG_20190108_164027.jpg (1.16 MB; downloaded 4749 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
PTMZ
Iată un exemplu de bilet Transmoldova de rută metropolitană, se observă autonomia acordată de Transbus companiei, permițând păstrarea vechiului format al biletelor. Exemplarul în cauză este valabil pentru București, același format fiind valabil la rutele metropolitane.
Iată un exemplu de bilet Transmoldova de rută metropolitană, se observă autonomia acordată de Transbus companiei, permițând păstrarea vechiului format al biletelor. Exemplarul în cauză este valabil pentru București, același format fiind valabil la rutele metropolitane.
IMG_20190112_122418.jpg (779.76 KB; downloaded 4682 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Municipiul Onești
PTMZ
Vă prezint un articol despre preluarea Transmoldova de către Transbus, scris de un ziar local în mai 2018.
Link:
https://unupetrotus.ro/exclusiv-operatorul-de-transport-persoane-transmoldova-onesti-are-un-nou-proprietar-cine-conduce-acum-toata-afacerea-si-cum-a-preluat-controlul-societatii/
Multe din aceste autobuze au fost păstrate. Din păcate, Ikarusurile au dispărut din autogară, și nu au fost puține, în rest totul a fost păstrat. Au fost aduse un Mercedes O405L, un Mercedes Citaro articulat, un MAN articulat, un autocar etajat Renault și încă un Renault neetajat. De asemenea, un autobuz FIAT ce făcea parte din flota Transmoldova, a fost vopsit în alb și i-a fost aplicat logo-ul Transbus deasupra. S-a produs o reînmatriculate a vehiculelor, din TRM în KOD. Din păcate, condițiile meteo nefavorabile nu mi-au permis realizarea pozelor, fiindcă telefonul meu se uda foarte repede.
Vă prezint un articol despre preluarea Transmoldova de către Transbus, scris de un ziar local în mai 2018.
Link:
https://unupetrotus.ro/exclusiv-operatorul-de-transport-persoane-transmoldova-onesti-are-un-nou-proprietar-cine-conduce-acum-toata-afacerea-si-cum-a-preluat-controlul-societatii/
Omul de afaceri oneștean Constantin Isac, cel care a pus bazele societății de transport Transmoldova și pe care a manageriat-o peste două decenii, s-a stins din viață în urmă cu aproximativ 2 luni, la vârsta de 67 de ani.
În urma sa a rămas o afacere care nu funcționa neapărat ca pe roate, flota auto deținută de Transmoldova prezentând un grad avansat de uzură fizică și morală. În plus, compania oneșteană avea mai multe datorii la bănci, destul de mari.
Cu toate acestea, Transmoldova a suscitat mereu un interes crescut din partea mai multor investitori, unul dintre aceștia reușind să pună mâna pe companie imediat după decesul lui Isac.
Surse UNU pe Trotuș susțin că omul de afaceri brașovean Constantin Codreanu, cel care conduce din umbră compania Transbus Codreanu, a ajuns deja la un acord cu descendenții lui Isac și cu ceilalți acționari minoritari ai Transmoldova privind preluare controlului asupra societății oneștene.
De altfel, pe multe dintre traseele operate de Transmoldova, inclusiv pe cele mai importante dintre rute (Onești – București și Onești – Iași) au apărut deja autocare inscripționate “Transbus Codreanu”.
“Afacerea” s-ar fi perfectat relativ simplu, Constantin Codreanu dându-și acordul să preia toate datoriile pe care le avea Transmoldova la bănci și care s-ar ridica, potrivit surselor UNU pe Trotuș, la circa 40 de miliarde de lei vechi (în jur de 800.000 de euro).
În acești bani, Codreanu a preluat nu doar flota Transmoldova, ci și sediul companiei, în cadrul căreia pe vremuri a mai funcționat un motel și un restaurant.
În ceea ce privește flota auto deținută de Transmoldova, potrivit site-ului oficial al companiei, acesta cuprinde 40 de autobuze și autocare mărcile Volvo, Iveco, Man, Yutong, Renault, Ikarus având o capacitate de transport între 40 și 60 de locuri, 2 microbuze Iveco de câte 19 locuri și 4 microbuze Ford cu o capacitate între 13 și 16 locuri.
Multe din aceste autobuze au fost păstrate. Din păcate, Ikarusurile au dispărut din autogară, și nu au fost puține, în rest totul a fost păstrat. Au fost aduse un Mercedes O405L, un Mercedes Citaro articulat, un MAN articulat, un autocar etajat Renault și încă un Renault neetajat. De asemenea, un autobuz FIAT ce făcea parte din flota Transmoldova, a fost vopsit în alb și i-a fost aplicat logo-ul Transbus deasupra. S-a produs o reînmatriculate a vehiculelor, din TRM în KOD. Din păcate, condițiile meteo nefavorabile nu mi-au permis realizarea pozelor, fiindcă telefonul meu se uda foarte repede.
- PTMZ
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Transportul public din Onești
Andrei Andraș
Municipiul Onești are în vedere achiziționarea prin POR 2021-2027 a 7 microbuze electrice de 6 m destinate transportului public din oraș, iar în acest sens a fost semnat un contract pentru întocmirea studiului de oportunitate.
Municipiul Onești are în vedere achiziționarea prin POR 2021-2027 a 7 microbuze electrice de 6 m destinate transportului public din oraș, iar în acest sens a fost semnat un contract pentru întocmirea studiului de oportunitate.
documentatie de atribuire.pdf
documentatie de atribuire.pdf (1.18 MB; downloaded 36 times)