Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze hibrid în perioada 2018-2022

181 posts, 72235 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 ticker

Cum naiba e paralel daca:

1) nu are putere sa duca singur in sarcina autobuzul, ci doar contribuie cu cuplu in zona de consum mai mare a motorului termic (acceleratie)?
2) e pus pe acelasi circuit? Paralel inseamna 2 circuite diferite (electric vs termic)

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 bercenicity

Paralel inseamna ca motorul electric si cel termic contribuie lucru mecanic separat (sau altfel spus, in paralel), care se combina intr-un fel sau altul (fie prin diferential sau, fie antreneaza ambele acelasi arbore, de exemplu cu motorul electric intre cel termic si cutia de viteze). Iti recomand articolul de wikipedia despre vehicule hibride.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 Albert

Bun, pai si cine are in oferta hibride seriale? Din ce observ, modelul celor de la Solaris apare in toamna, iar Citaro Hybrid e in paralel. Din acea lista observ doar Man Lion’s City (probabil cu modelul vechi de Lion) și acel Vectra Castrosua. @punmeister, ce alți producători cu hibride in seria mai știi?

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 punmeister

Conform acestei cerinte din CS, ofertantii pot veni cu ce hibrid au ei in catalog.
Screenshot_20190423-142508_Drive.jpg (244.65 KB; downloaded 4676 times)

Cele in serie n-au cutia de viteze, fata de cele paralele care au cutia de viteze.
MAN are sanse zero, ca PMB vrea din nou puntea fata cu semiaxe independente (MAN are puntea fata rigida).

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 bercenicity

Iar capitolul unde un hibrid serie ar fi mai bun decat un hibrid paralel este consumul care are 8% din punctaj si puterea grupului electric care este 4% din punctaj.
La dezavantaj ar fi pretul - 60%, masa utila fata de masa proprie - 2% si/sau capacitatea de transport 7%.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 Albert

punmeister wrote:
Conform acestei cerinte din CS, ofertantii pot veni cu ce hibrid au ei in catalog.

Pai ei pot veni, dar oricine ar veni cu un hibrid in paralel nu s-ar încadra in pret. La prețul pe unitate pe care îl vrea PMB, doar cele in serie se potrivesc.
punmeister wrote:
MAN are sanse zero, ca PMB vrea din nou puntea fata cu semiaxe independente (MAN are puntea fata rigida).

Aceeasi discuție ca la licitația pentru autobuze diesel clasice. Dar nu stiu de ce ii intereseaza așa de mult chestia asta.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 punmeister

E invers, cele in serie nu prea se incadreaza in buget. Cele in paralel ca Citaro Hybrid se incadreaza foarte bine.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 Albert

Solaris wrote:
Primaria cumpara hibride seriale. Practic motorul electric are doar rol de ''ajutor'' la accelerare al celui diesel. Respectiv sa recupereze energia de franare in supercapacitori. Fata de un diesel clasic, este mai economic cu ca.8%. Avantajul este pretul cu ca. 10-15k peste diesel.
Cealalta varianta de hibrid, cea paralela, este mult mai scumpa dar consumul este cu ca.35-40% mai mic decat la diesele.
Este adevarat ca la nivel de LCC diferenta de pret se acopera din consum si in final cele paralele sunt, ca si cost total, mult sub cele seriale.

Pai @Solaris zice altceva...

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 punmeister

Iar @bercenicity altceva:
bercenicity wrote:
@Solaris, cred ca nu ne intelegem si ne incurcam in termeni

Serie:



Copyright: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hybridpeak.svg

Paralel:



Copyright: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hybridpar.svg

La serial rotile sunt antrenate exclusiv de motorul electric, alimentat fie de baterii fie de motorul termic, acesta nu are doar rol ajutator

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 punmeister

Sunt curios de ceva. In CS se cere ca autobuzele sa fie dotate cu un LCD de 42 de inch pentru infotainment (fata de doua LCD-uri de 19 inch cum au fost comandate Otokar). Thoreb are LCD-uri de 42 de inch cum e asta? Inafara de cel din poza de la ruf n-am vazut la nimeni sa aiba asa ceva:



 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 Solaris

bercenicity wrote:
Paralel inseamna ca motorul electric si cel termic contribuie lucru mecanic separat (sau altfel spus, in paralel), care se combina intr-un fel sau altul (fie prin diferential sau, fie antreneaza ambele acelasi arbore, de exemplu cu motorul electric intre cel termic si cutia de viteze). Iti recomand articolul de wikipedia despre vehicule hibride.


Este corect ce spune bercenicity. Le-am inversat eu din avant patriotic si datorita faptului ca intern se definesc altfel. Sorry.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 punmeister

Alte clarificari.
Raspuns solicitari Clarificari Hibride -II sesiune.pdf
Raspuns solicitari Clarificari Hibride -II sesiune.pdf (488.06 KB; downloaded 256 times)

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 Albert

Sunt curios de astia care se plâng ca nu au timp sa depună oferta ca sunt prea multe zile libere. Au avut timp atâtea luni de zile totusi, nu trebuie sa se bazeze pe ultima săptămâna.

 


Re: Achizitii de autobuze hibrid in perioada 2018-2022 1689

O oferta nu e facuta de un singur om, ci de o intreaga echipa si exista o un grad destul de ridicat de serialitate in proces.

Cind ajungi la etapa X (de exemplu parte comerciala) iar aceasta se suprapune peste o perioada de zile libere / vacante ale copiilor etc, lucrurile se blocheaza.

Si nu uitati ca nu toata lumea implicata in raspuns traieste in Romania.

Cit despre "au avut luni de zile", licitatia s-a lansat fix pe 13 martie... De cit timp se discuta despre ea, asta n-are nici o relevanta.

Sint curios cite luni va zacea dupa aia in "Evaluare oferte tehnice", ca na, vine vacanta de vara a copiilor, concedii...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430460 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use