Topic: Otokar Kent C - 12
1488 posts, 442334 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
IK4
Pai da, scartaie pentru ca i-au fortat sa livreze cate 60-65 pe luna sub amenintarea penalizarilor incat numai de "reglaj fin" la suruburile de la scaune n-au mai stat. Le-au aruncat acolo sa fie gata la receptie ca oricum in 8 ani tot le vine randul la strans. Cat despre accelerari si franari, aici problema sunt exclusiv soferii care au fost angajati pentru ele si cei care ar trebui sa le urmareasca prestatia in trafic. Sunt foarte multi care par ca se grabesc undeva, ambaleaza motorul incercand sa plece din statii fara sa astepte inchiderea completa a usilor si se mira ca masina nu le permite iar seara ai impresia ca vor sa decoleze cu Otokarul la plecarea de pe loc. Nu au autobuzele nici o vina, poate doar faptul ca sunt dotate cu instalatie de contorizare a motorinei. Conform caietului de sarcini, in cei 8 ani de garantie vor fi asigurate minim 95% din total la strada si sunt convins ca asa va fi spre deosebire de dezastrul cu Mercedesurile la care "mentenanta" a fost asigurata de RATB si au zacut la gard cu anii.
Pentru calatori castigul este major prin aerul conditionat si sistemul de informare, ce altceva ar mai putea sa faca, cartofi prajiti?
cris_m wrote:
Eu am mers recent cu 6559 si am observat alte probleme destul de deranjante pentru un autobuz nou. Scaunele, cel putin primul rand chiar langa usa 2 scartaiau de parca aveau 100 de ani, in spate cand se accelera sau se frana se auzeau niste geamuri "zornaind" destul de tare de la vibratii, autobuzele te "aseaza" foarte bine la accelerari/franari mai ceva ca in conserva (nu cred ca se mai pune problema de obisnuinta soferilor). Singurele parti bune: AC functional si sistemul de informare. In rest, nu vad nici un castig pentru calatorii de rand.
Pai da, scartaie pentru ca i-au fortat sa livreze cate 60-65 pe luna sub amenintarea penalizarilor incat numai de "reglaj fin" la suruburile de la scaune n-au mai stat. Le-au aruncat acolo sa fie gata la receptie ca oricum in 8 ani tot le vine randul la strans. Cat despre accelerari si franari, aici problema sunt exclusiv soferii care au fost angajati pentru ele si cei care ar trebui sa le urmareasca prestatia in trafic. Sunt foarte multi care par ca se grabesc undeva, ambaleaza motorul incercand sa plece din statii fara sa astepte inchiderea completa a usilor si se mira ca masina nu le permite iar seara ai impresia ca vor sa decoleze cu Otokarul la plecarea de pe loc. Nu au autobuzele nici o vina, poate doar faptul ca sunt dotate cu instalatie de contorizare a motorinei. Conform caietului de sarcini, in cei 8 ani de garantie vor fi asigurate minim 95% din total la strada si sunt convins ca asa va fi spre deosebire de dezastrul cu Mercedesurile la care "mentenanta" a fost asigurata de RATB si au zacut la gard cu anii.
Pentru calatori castigul este major prin aerul conditionat si sistemul de informare, ce altceva ar mai putea sa faca, cartofi prajiti?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
cris_m
Uite eu as fi vrut sa faca si shaorma sau kebab daca tot sunt turcesti!
Uite eu as fi vrut sa faca si shaorma sau kebab daca tot sunt turcesti!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Costin
Castigul major pentru calator este garantia ca 95% din ele vor fi intotdeauna apte de traseu. In situatia asta nici nu mai conteaza daca sunt bune sau proaste, cata vreme circula. Daca sunt proaste, ghinion, cheltuiala e a Otokar prin garantia pe care o ofera ca sa le repare mai des, nu a STB / PMB (deci indirect a noastra).
Castigul major pentru calator este garantia ca 95% din ele vor fi intotdeauna apte de traseu. In situatia asta nici nu mai conteaza daca sunt bune sau proaste, cata vreme circula. Daca sunt proaste, ghinion, cheltuiala e a Otokar prin garantia pe care o ofera ca sa le repare mai des, nu a STB / PMB (deci indirect a noastra).
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
@Costin, vorbești de parca garantia aia de 8 ani ar fi fost gratuită. In contract s-a plătit pentru fiecare zi de garantie. Deci si călătorii si toti locuitorii Municipiului Bucuresti au contribuit in mod direct...
@Costin, vorbești de parca garantia aia de 8 ani ar fi fost gratuită. In contract s-a plătit pentru fiecare zi de garantie. Deci si călătorii si toti locuitorii Municipiului Bucuresti au contribuit in mod direct...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Costin
Bineinteles ca s-a platit, dar pretul ala e o medie calculata de Otokar pentru manopera si piesele consumate in perioada de garantie, in care ei au zis ca daca au, sa zicem, 2 defecte pe zi, contractul inca este profitabil. Daca au 3, nu mai e profitabil. Evident, astea sunt doar niste cifre din burta, eu le dau ca exemplu, probabil sunt mult mai multe. Dar In fine, revenind la exemplu, daca ei se trezesc cu 4 defecte pe zi, ca sunt proaste autobuzele, ei practic ies pe minus, si e pe banii lor, ca ai nostri (cat a platit PMB pe contract) acopera doar 2 defecte pe zi.
Bineinteles ca s-a platit, dar pretul ala e o medie calculata de Otokar pentru manopera si piesele consumate in perioada de garantie, in care ei au zis ca daca au, sa zicem, 2 defecte pe zi, contractul inca este profitabil. Daca au 3, nu mai e profitabil. Evident, astea sunt doar niste cifre din burta, eu le dau ca exemplu, probabil sunt mult mai multe. Dar In fine, revenind la exemplu, daca ei se trezesc cu 4 defecte pe zi, ca sunt proaste autobuzele, ei practic ies pe minus, si e pe banii lor, ca ai nostri (cat a platit PMB pe contract) acopera doar 2 defecte pe zi.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
Îți dai seama, dar probabil ca sunt acoperiți si pentru 6 defecte pe zi... E cam ca la Casco. Plătești cu vârf si îndesat, dar nu ai niciun incident...
Îți dai seama, dar probabil ca sunt acoperiți si pentru 6 defecte pe zi... E cam ca la Casco. Plătești cu vârf si îndesat, dar nu ai niciun incident...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
shoppy
Asta cu romanul care cumpara din Germania Mercedes condus doar 20.000km doar pe autostrada si tinut de o batranica 10ani doar in garaj si nu-i trebuie nici garantie ca doar e Mercedes, si nici nu o sa se strice nimic la el ca doar e Mercedes, si nu-i trebuie nici Casco ca nu o sa aiba nici un incident ca doar e el sofer meserias, nu prea se aplica la flotele comerciale.
Asta cu romanul care cumpara din Germania Mercedes condus doar 20.000km doar pe autostrada si tinut de o batranica 10ani doar in garaj si nu-i trebuie nici garantie ca doar e Mercedes, si nici nu o sa se strice nimic la el ca doar e Mercedes, si nu-i trebuie nici Casco ca nu o sa aiba nici un incident ca doar e el sofer meserias, nu prea se aplica la flotele comerciale.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
@shoppy, cred ca nu vorbim de aceeași persoana... Eu am si masina noua cumpărată din reprezentanta cu garantie de 5 ani si full Casco, dar aici nu e vorba de mine. La flote comerciale firește ca e alta discuție. Eu unul nu am fost niciodata de acord cu garantia asta extinsă si sunt foarte mulți operatori care nu optează pentru asa ceva. Cel mai bine si cel mai ieftin e sa ai garajele tale puse la punct cu tot ce trebuie, sa ai un plan de intetinere foarte bine stabilit si un stoc de piese. Dacă ai astea nu ai nevoie de nicio garantie extinsă. Si e o soluție foarte buna pe termen mediu si lung.
Cât despre Casco, nu am auzit de asa ceva pe flote comerciale care prestează transport in comun, dar recunosc ca nici nu ma pricep prea bine.
@shoppy, cred ca nu vorbim de aceeași persoana... Eu am si masina noua cumpărată din reprezentanta cu garantie de 5 ani si full Casco, dar aici nu e vorba de mine. La flote comerciale firește ca e alta discuție. Eu unul nu am fost niciodata de acord cu garantia asta extinsă si sunt foarte mulți operatori care nu optează pentru asa ceva. Cel mai bine si cel mai ieftin e sa ai garajele tale puse la punct cu tot ce trebuie, sa ai un plan de intetinere foarte bine stabilit si un stoc de piese. Dacă ai astea nu ai nevoie de nicio garantie extinsă. Si e o soluție foarte buna pe termen mediu si lung.
Cât despre Casco, nu am auzit de asa ceva pe flote comerciale care prestează transport in comun, dar recunosc ca nici nu ma pricep prea bine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
andrei11
Am lucrat cu garanții / garanții extinse pentru tractoare / combine agricole, ca și firmă care presta activitățile de reparații în termenul de garanție. Costin are dreptate 100 %. Așa se raționează.
Am lucrat cu garanții / garanții extinse pentru tractoare / combine agricole, ca și firmă care presta activitățile de reparații în termenul de garanție. Costin are dreptate 100 %. Așa se raționează.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Nenea_titi
Autobuzul deja este un autovehicul consumabil. Dacă în cei 8 ani se va amortiza și va produce, având la finalul celor 8 ani, valoarea de inventar 0, nu văd care ar mai fi problema. Și dacă 8 ani au service și garanții asigurate, care e problema? Dacă în primii 2 ani se amortizează, apoi, în restul de 6 dor produce, mai contează? După 8 ani poate să le facă barăci de depozitare, poate să le doneze la țară pentru a deveni cotețe de păsări, etc. Oricum în 8 ani vor fi perimate, poate peste 8 ani, Otokar vor scoate autobuze electrice cu pile de combustie. Eu consider Otokar ca fiind o soluție de compromis. Si, la Luxemburg, acolo autobuzele electrice hibride (plug-in) Volvo, din " rablement" nu sunt scoase. Li se zice în toate felurile (au probleme frecvente cu electronica). Dar aceastea se află la traseu zi de zi, deoarece au garanție și service. Așa că se întâmplă și la case mai mari. Acolo cele mai apreciate autobuze sunt... VANHOOL și VDL. Ciudat, există și turcisme (Otokar VECTIO și încă un model, parcă TEMSA), circulă doar pe liniile AVL 22, 23 și 26. 22 iese în zonă cu moschee .
Autobuzul deja este un autovehicul consumabil. Dacă în cei 8 ani se va amortiza și va produce, având la finalul celor 8 ani, valoarea de inventar 0, nu văd care ar mai fi problema. Și dacă 8 ani au service și garanții asigurate, care e problema? Dacă în primii 2 ani se amortizează, apoi, în restul de 6 dor produce, mai contează? După 8 ani poate să le facă barăci de depozitare, poate să le doneze la țară pentru a deveni cotețe de păsări, etc. Oricum în 8 ani vor fi perimate, poate peste 8 ani, Otokar vor scoate autobuze electrice cu pile de combustie. Eu consider Otokar ca fiind o soluție de compromis. Si, la Luxemburg, acolo autobuzele electrice hibride (plug-in) Volvo, din " rablement" nu sunt scoase. Li se zice în toate felurile (au probleme frecvente cu electronica). Dar aceastea se află la traseu zi de zi, deoarece au garanție și service. Așa că se întâmplă și la case mai mari. Acolo cele mai apreciate autobuze sunt... VANHOOL și VDL. Ciudat, există și turcisme (Otokar VECTIO și încă un model, parcă TEMSA), circulă doar pe liniile AVL 22, 23 și 26. 22 iese în zonă cu moschee .
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
shoppy
Ieftin, ieftin si iar eiftin, uite URAC-ul este ieftin, in Romania inghitim orice doar sa fie ieftin.
Cu service-ul in regie prorie se pot intampla multe, se scumpesc piesele de schimb, fluctueaza forta de munca si asa rezulta un serviciu prost, in tarile cu apa calda se cere in primul rand un serviciu bun si predictibil, nu te crede nici o banca/asigurator ca service-ul tau in regie prorpie va functiona si peste 2 ani lafel de bine ca azi ca asa promiti tu; de aceea bancile/asiguratorii vor contracte clare cu clauze, nu ai indeplinit disponibilitatea prevazuta de 29 zile/luna?, imediat extindere de garantie sau penalitati, ai probleme pe acolo?, teapa ta, ma impresioneaza la 3m mai inspate, indeplineste-ti contractul sau inchide pravalia si altu la rand!
Este o emisiune pe un Discovery zilele astea cu tow truck drivers din Anglia, pai acolo autobaza cand vrea sa mute prin curte un autobuz defect cheama compania de remorcari care vin cu utilajul lor si remorcheaza autobuzul, daca pica in trafic lafel, nu tine nimeni cateva camioane cu soferi sa se bata de muste prin autobaza ca poate pica ceva.
Ieftin, ieftin si iar eiftin, uite URAC-ul este ieftin, in Romania inghitim orice doar sa fie ieftin.
Cu service-ul in regie prorie se pot intampla multe, se scumpesc piesele de schimb, fluctueaza forta de munca si asa rezulta un serviciu prost, in tarile cu apa calda se cere in primul rand un serviciu bun si predictibil, nu te crede nici o banca/asigurator ca service-ul tau in regie prorpie va functiona si peste 2 ani lafel de bine ca azi ca asa promiti tu; de aceea bancile/asiguratorii vor contracte clare cu clauze, nu ai indeplinit disponibilitatea prevazuta de 29 zile/luna?, imediat extindere de garantie sau penalitati, ai probleme pe acolo?, teapa ta, ma impresioneaza la 3m mai inspate, indeplineste-ti contractul sau inchide pravalia si altu la rand!
Este o emisiune pe un Discovery zilele astea cu tow truck drivers din Anglia, pai acolo autobaza cand vrea sa mute prin curte un autobuz defect cheama compania de remorcari care vin cu utilajul lor si remorcheaza autobuzul, daca pica in trafic lafel, nu tine nimeni cateva camioane cu soferi sa se bata de muste prin autobaza ca poate pica ceva.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Dragos31
Desi intr-un numar mai mic si cu precadere in zilele de weekend, autobuzele Otokar pot fi intalnite si pe liniile 112 si 135.
6616 - Linia 112 - Soseaua Pipera - 24 August 2019
6620 - Linia 135 - Soseaua Pipera - 24 August 2019
Desi intr-un numar mai mic si cu precadere in zilele de weekend, autobuzele Otokar pot fi intalnite si pe liniile 112 si 135.
6616 - Linia 112 - Soseaua Pipera - 24 August 2019
6620 - Linia 135 - Soseaua Pipera - 24 August 2019
- hADRIAN
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
hADRIAN
In 6584 au aparut odorizante in tot salonul. Pe de alta parte, bara spate e lovita destul de rau.
In 6584 au aparut odorizante in tot salonul. Pe de alta parte, bara spate e lovita destul de rau.
- orex
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
orex
Mai vedem noi care va urmari, cu consecventa, faptul ca 95% e apt de circulatie. Speram ca va fii asa. Cine stie?!
Eu unul am o masina, luata de noua, facuta la Bursa si a avut toate ”bolile copilariei”, dupa ce fusese lansata, in productie, de peste 2 ani!
Poate Kent-urile astea au ”castel” si nu se vor comporta asisderea!
Mai vedem noi care va urmari, cu consecventa, faptul ca 95% e apt de circulatie. Speram ca va fii asa. Cine stie?!
Eu unul am o masina, luata de noua, facuta la Bursa si a avut toate ”bolile copilariei”, dupa ce fusese lansata, in productie, de peste 2 ani!
Poate Kent-urile astea au ”castel” si nu se vor comporta asisderea!
📖 Pagination options