Topic: Otokar Kent C - 12
1488 posts, 447651 views
📖 Pagination options
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Dragos31
Ieri am asistat la un eveniment cat de cat ciudat, protagonistul fiind 6435.
In jurul orei 15:10, asteptand 236/336 in statia de la Piata Gorjului, observ la semafor un autobuz cu firma stinsa(ma gandeam ca o fi vreo retragere la Ferentari din 137, desi era cam devreme). Dupa ce se da verde la semafor, autobuzul porneste si ajunge in statie, moment in care observ ca in el mai sunt si alti calatori. Stiind ca nu poate fi 136(trecuse 4756 cu cateva minute in urma) ma urc si dau sa validez, si observ ca pe validator era mantionata linia 336. In fiecare statie, calatorii nedumeriti intrebau: "Da' ce masina e asta?", "Unde merge masina asta?", etc. , semn ca firmele inca erau stinse. La Pod Cotroceni, in schimb, observ cum soferul coboara din autobuz si arunca o privire catre afisajul frontal si catre cel lateral, dupa care se intoarce in cabina si opreste motorul. Pret de 30 de secunde, a notat ceva pe foaia de parcurs, peste alte 15 secunde decidand sa porneasca motorul si sa isi continue traseul catre Piata Rosetti. Cand am coborat, la Spitalul Universitar, firmele inca erau stinse/nefunctionale.
In aceasta dimineata, autobuzul era "sanatos", ruland fara probleme si cu firmele functionale pe linia 236...
6435 - Linia 336 - Bd. Iuliu Maniu - 23 Iunie 2019
Ieri am asistat la un eveniment cat de cat ciudat, protagonistul fiind 6435.
In jurul orei 15:10, asteptand 236/336 in statia de la Piata Gorjului, observ la semafor un autobuz cu firma stinsa(ma gandeam ca o fi vreo retragere la Ferentari din 137, desi era cam devreme). Dupa ce se da verde la semafor, autobuzul porneste si ajunge in statie, moment in care observ ca in el mai sunt si alti calatori. Stiind ca nu poate fi 136(trecuse 4756 cu cateva minute in urma) ma urc si dau sa validez, si observ ca pe validator era mantionata linia 336. In fiecare statie, calatorii nedumeriti intrebau: "Da' ce masina e asta?", "Unde merge masina asta?", etc. , semn ca firmele inca erau stinse. La Pod Cotroceni, in schimb, observ cum soferul coboara din autobuz si arunca o privire catre afisajul frontal si catre cel lateral, dupa care se intoarce in cabina si opreste motorul. Pret de 30 de secunde, a notat ceva pe foaia de parcurs, peste alte 15 secunde decidand sa porneasca motorul si sa isi continue traseul catre Piata Rosetti. Cand am coborat, la Spitalul Universitar, firmele inca erau stinse/nefunctionale.
In aceasta dimineata, autobuzul era "sanatos", ruland fara probleme si cu firmele functionale pe linia 236...
6435 - Linia 336 - Bd. Iuliu Maniu - 23 Iunie 2019
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
ByOnu
Am mai prins unul asa acum cateva zile la Rosetti. Avand in vedere ca intorcea impreuna cu un 601, clar era 336. Ce este in capul lor?
Am mai prins unul asa acum cateva zile la Rosetti. Avand in vedere ca intorcea impreuna cu un 601, clar era 336. Ce este in capul lor?
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Cristy
Oare care e logica funcționării instalației de climatizare pe aceste autobuze?
Spun asta pentru că in 6430 (linia 336) se oprea complet aerul condiționat de fiecare dată când deschidea ușile, iar în rest băga de îți îngheța sufletul.
E posibil sa fie un caz izolat, însă nu e ok. Fix cand trebuie sa mențină temperatura, nu merge...
Oare care e logica funcționării instalației de climatizare pe aceste autobuze?
Spun asta pentru că in 6430 (linia 336) se oprea complet aerul condiționat de fiecare dată când deschidea ușile, iar în rest băga de îți îngheța sufletul.
E posibil sa fie un caz izolat, însă nu e ok. Fix cand trebuie sa mențină temperatura, nu merge...
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Dragos31
Probabil ca instaltia de climatizare isi face "treaba" numai atunci cand in autobuz este o temperatura mai mica/mai mare decat cea setata(de exemplu, daca in masina sunt 24 de grade, iar soferul a setat o temperatura de 19 grade, instalatia de aer conditionat va "raci" pana in momentul in care se ating cele 19 grade dorite, dupa care se opreste. Cand se fac 20 grade in autobuz, instalatia porneste si se opreste doar atunci cand este atins iar pragul de 19 grade, si tot asa.
Cel putin eu asta am remarcat cand eram intr-un Otokar si nu aveam ce face, sper ca am oferit o explicatie corecta
Probabil ca instaltia de climatizare isi face "treaba" numai atunci cand in autobuz este o temperatura mai mica/mai mare decat cea setata(de exemplu, daca in masina sunt 24 de grade, iar soferul a setat o temperatura de 19 grade, instalatia de aer conditionat va "raci" pana in momentul in care se ating cele 19 grade dorite, dupa care se opreste. Cand se fac 20 grade in autobuz, instalatia porneste si se opreste doar atunci cand este atins iar pragul de 19 grade, si tot asa.
Cel putin eu asta am remarcat cand eram intr-un Otokar si nu aveam ce face, sper ca am oferit o explicatie corecta
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Otokar Kent C - 12
Andrei Andraș
Foarte bine că se întâmplă așa. În acest fel nu se irosește acel aer condiționat care, la o staționare cu ușile deschise, iese afară și e total cu zero. Bine, sistemul ăsta e gândit nu pentru București unde sunt stații din 200 în 200 de metri. Așa, nu dau multe luni de funcționare în mod corespunzător a instalației.
Cristy wrote:
se oprea complet aerul condiționat de fiecare dată când deschidea ușile, iar în rest băga de îți îngheța sufletul.
Foarte bine că se întâmplă așa. În acest fel nu se irosește acel aer condiționat care, la o staționare cu ușile deschise, iese afară și e total cu zero. Bine, sistemul ăsta e gândit nu pentru București unde sunt stații din 200 în 200 de metri. Așa, nu dau multe luni de funcționare în mod corespunzător a instalației.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
cris_m
Ca tot vorbiti de AC, doar mie mi se pare ca de la jumatatea autobuzului nu se mai simte la fel de tare ca in fata? Am stat zilele trecute pe un rand de scaune intre usa 2 si 3 pe partea soferului si simteam parca caldura de afara prin geamuri. Am zis ca sunt carcotas, m-am ridicat si am mers la usa din spate, la fel...
Ca tot vorbiti de AC, doar mie mi se pare ca de la jumatatea autobuzului nu se mai simte la fel de tare ca in fata? Am stat zilele trecute pe un rand de scaune intre usa 2 si 3 pe partea soferului si simteam parca caldura de afara prin geamuri. Am zis ca sunt carcotas, m-am ridicat si am mers la usa din spate, la fel...
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
Conform ce zice @cris_m. Zilele trecute m-am urcat într-un Kent pe la usa a treia si era foarte cald, aproape ca nu se simțea AC, doar ventilația. M-am dus la usa 2 si acolo a fost cu totul alta poveste, in sensul ca era frig de înghețai.
Conform ce zice @cris_m. Zilele trecute m-am urcat într-un Kent pe la usa a treia si era foarte cald, aproape ca nu se simțea AC, doar ventilația. M-am dus la usa 2 si acolo a fost cu totul alta poveste, in sensul ca era frig de înghețai.
- punmeister
-
Posted:
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Andrei98
Pai tinand cont ca in spate ai doar gurile de ventilatie laterale deasupra geamurilor si in fata ai si acele doua fante mari de pe plafon probabil asta este cauza. Sau instalatia nu poate sufla destul de tare incat sa ajunga si in spate mai mult.
Pai tinand cont ca in spate ai doar gurile de ventilatie laterale deasupra geamurilor si in fata ai si acele doua fante mari de pe plafon probabil asta este cauza. Sau instalatia nu poate sufla destul de tare incat sa ajunga si in spate mai mult.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Cristi N
Intrebarea este daca exista o tubulatura centrala de ventilatie in care sistemul AC pompeaza aer si acesta este suflat prin toate gurile de ventilatie sau AC-ul are doar 2 guri de ventilatie in mijlocul autobuzului, iar restul sunt cuplate doar la niste ventilatoare care introduc aer direct de afara.
Intrebarea este daca exista o tubulatura centrala de ventilatie in care sistemul AC pompeaza aer si acesta este suflat prin toate gurile de ventilatie sau AC-ul are doar 2 guri de ventilatie in mijlocul autobuzului, iar restul sunt cuplate doar la niste ventilatoare care introduc aer direct de afara.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
cris_m
Culmea ca pe fantele alea laterale nu am simtit sa vina ceva aer, desi aerul clar era pornit. Stiu ca in fata sunt acele fante, dar ma gandesc ca ar fi trebuit sa ajunga cumva si in spate...
Culmea ca pe fantele alea laterale nu am simtit sa vina ceva aer, desi aerul clar era pornit. Stiu ca in fata sunt acele fante, dar ma gandesc ca ar fi trebuit sa ajunga cumva si in spate...
- AdrianKJU
-
Posted:
-
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
SirVlady
Pe la ora 10 l-am observat și eu, nu avea nicio hârtie la geam atunci.
Pe la ora 10 l-am observat și eu, nu avea nicio hârtie la geam atunci.
- AdrianKJU
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
AdrianKJU
Nu am pus poza deoarece nu este prea clara.
Nu am pus poza deoarece nu este prea clara.
20190625_174045.jpg (1.81 MB; downloaded 2759 times)
📖 Pagination options