Topic: Otokar Kent C - 12
1505 posts, 476750 views
📖 Pagination options
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
La troleibuze este cu totul altceva frana electrostatica care infraneaza troleibuzul mult mai tare fata de retarderul autobuzului. La o panta lina de ce sa franeze si cu placutele cand isi poate pastra viteza folosind doar retarderul.
#WT_fan06, Citaro euro 3 si 4 au manenta retarder! Pana si RDS a avut, era in stanga soferului.
#Ik4, eu nu sunt din niciun sindicat si nici nu lucrez la STB. Dar faptul ca la urmatoarele loturi au fost montate manetele rezulta ca asa era normal. In filmuletele de prezentare de pe youtube, autobuzele Otokar au montata acea maneta. Cu ,,buton" se folosea pe la inceputuri...prin anii '80 dar in Romania nu exista asa ceva.
La troleibuze este cu totul altceva frana electrostatica care infraneaza troleibuzul mult mai tare fata de retarderul autobuzului. La o panta lina de ce sa franeze si cu placutele cand isi poate pastra viteza folosind doar retarderul.
#WT_fan06, Citaro euro 3 si 4 au manenta retarder! Pana si RDS a avut, era in stanga soferului.
#Ik4, eu nu sunt din niciun sindicat si nici nu lucrez la STB. Dar faptul ca la urmatoarele loturi au fost montate manetele rezulta ca asa era normal. In filmuletele de prezentare de pe youtube, autobuzele Otokar au montata acea maneta. Cu ,,buton" se folosea pe la inceputuri...prin anii '80 dar in Romania nu exista asa ceva.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
WT_fan06
Are cineva poză cu maneta de retarder de pe Citaro? N-am văzut-o în viața mea.
Maneta din dreapta volanului nu era pentru semnalizat/alte setări ale farurilor?
Are cineva poză cu maneta de retarder de pe Citaro? N-am văzut-o în viața mea.

Maneta din dreapta volanului nu era pentru semnalizat/alte setări ale farurilor?
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
ADK
Nu, e pur și simplu retarderul ăla.
Plus de un retarder e nevoie, pentru orice mașină mare, mai ales când e grea și cobori o pantă lungă.
La Citaro blocul din stânga e pentru semnalizare, ștergătoare, flash și claxon. Luminile sunt dintr-o consolă în partea stângă sub butoane
Nu, e pur și simplu retarderul ăla.



- dany
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
dany
Maneta din stanga este pentru semnal si alte setari ale farurilor, cea din dreapta este retarderul si daca nu ma insel are 4 trepte
Maneta din stanga este pentru semnal si alte setari ale farurilor, cea din dreapta este retarderul si daca nu ma insel are 4 trepte
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
WT_fan06
Am încercat să găsesc pe net această manetă de retarder, că nu știam cum de am putut să omit așa ceva. Aparent numai noi o avem.
La alte cabine de Citaro E3 și E4 pe care le-am văzut nu apărea. Era doar maneta cu semnalizările, dispusă ori pe stânga, ori pe dreapta.
Nu îmi e clar cum funcționează mai exact maneta de retarder, dat fiind faptul că (R) intră automat când șoferul apasă pe frână. Mă luminează cineva, vă rog?
Am încercat să găsesc pe net această manetă de retarder, că nu știam cum de am putut să omit așa ceva. Aparent numai noi o avem.

Nu îmi e clar cum funcționează mai exact maneta de retarder, dat fiind faptul că (R) intră automat când șoferul apasă pe frână. Mă luminează cineva, vă rog?

-
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
3mil
Maneta pe care ai văzut-o tu în dreapta volanului este retarderul și activează doar această funcție și atât. Separat, se poate configura din software ca retarderul sa fie acționat concomitent cu apăsarea pedalei de frână, setare pe care o au și autobuzele Mercedes Citaro din București.
Scopul principal al acestui sistem este de a evita supraîncălzirea sistemului de frânare la coborârea pantelor lungi (au fost cazuri în trecut când au izbucnit incendii la vehiculele "grele" din cauza suprasolicitarii sistemului de frânare la vale).
Sper ca v-am lămurit.
Maneta pe care ai văzut-o tu în dreapta volanului este retarderul și activează doar această funcție și atât. Separat, se poate configura din software ca retarderul sa fie acționat concomitent cu apăsarea pedalei de frână, setare pe care o au și autobuzele Mercedes Citaro din București.
Scopul principal al acestui sistem este de a evita supraîncălzirea sistemului de frânare la coborârea pantelor lungi (au fost cazuri în trecut când au izbucnit incendii la vehiculele "grele" din cauza suprasolicitarii sistemului de frânare la vale).
Sper ca v-am lămurit.

-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
WT_fan06
Mulțumesc pentru lămuriri. Deci această manetă este (cum am intuit) "more or less" redundantă. Eu unul nu am văzut niciun șofer să fi folosit activ această manetă.
Mulțumesc pentru lămuriri. Deci această manetă este (cum am intuit) "more or less" redundantă. Eu unul nu am văzut niciun șofer să fi folosit activ această manetă.
-
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Chev Celios
Ooooo si inca cat se foloseste in principal iarna. Pe 253 toti soferi pe coborarile de pe Sos. Fundeni il folosesc tot timpul.
Ooooo si inca cat se foloseste in principal iarna. Pe 253 toti soferi pe coborarile de pe Sos. Fundeni il folosesc tot timpul.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
Exact, iarna se foloseste cel mai des. Citaro are retarder incorporat in cutia de viteze cu 3 trepte. Anumite modele de autobuze (mai mult pe camioane) au si clapeta pe evacuare la fel cum aveau DAC si Ikarus.
Exact, iarna se foloseste cel mai des. Citaro are retarder incorporat in cutia de viteze cu 3 trepte. Anumite modele de autobuze (mai mult pe camioane) au si clapeta pe evacuare la fel cum aveau DAC si Ikarus.
-
- Albert
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
Albert
Ieri și azi au fost primele zile in care am reusit sa circul și eu mai mult cu aceste autobuze,asta din cauza ca s-au băgat și pe 335.In trecut am mai circulat pe 336,dar nu am reusit sa îmi fac o idee.In fine...Părerea mea generală e pozitivă,având ca puncte plus barele de susținere care sunt multe și bine amplasate,iluminarea cu led care este foarte,foarte luminoasa,geamurile mari,scaunele comfortabile și ar mai fi câteva lucruri.Motorul de pe cele de 12m(este de DAF din cate am înțeles) este foarte potent,se înfig foarte bine.Am observat ca și șoferii merg mai cu viteza cu ele,adică șoferul de pe 335 a trecut cu viteza luminii pe lângă un 131 care abia se taraia cu 30-35 de km/h,și nu a fost singurul caz.Dar am găsit și câteva puncte minus.Motoarele nu sunt tocmai cele mai silențioase,mi se pare ca se aud mai tare decât cele de pe Citaro,iar transmisia ZF mi se pare cam violenta,in special pe retrogradări.Si ar mai fi lipsa de atenție la unele finisaje,cum ar fi șuruburile care ori nu sunt duse pana la capăt sau sunt duse strâmb,ori sunt înfipte prea mult și faptul ca sunt unele cablaje(la capătul barelor care au pe ele validatoare sau butoane stop) care se vad dacă te uiți atent pe aici,pe acolo,dar nu e mare lucru.+bonus pentru șoferul de pe 6469 care e foarte atent cu călătorii și nu oprește dacat in stațiile in care vede ca sunt călători care vor sa urce/coboare+ felul in care conduce.
Ieri și azi au fost primele zile in care am reusit sa circul și eu mai mult cu aceste autobuze,asta din cauza ca s-au băgat și pe 335.In trecut am mai circulat pe 336,dar nu am reusit sa îmi fac o idee.In fine...Părerea mea generală e pozitivă,având ca puncte plus barele de susținere care sunt multe și bine amplasate,iluminarea cu led care este foarte,foarte luminoasa,geamurile mari,scaunele comfortabile și ar mai fi câteva lucruri.Motorul de pe cele de 12m(este de DAF din cate am înțeles) este foarte potent,se înfig foarte bine.Am observat ca și șoferii merg mai cu viteza cu ele,adică șoferul de pe 335 a trecut cu viteza luminii pe lângă un 131 care abia se taraia cu 30-35 de km/h,și nu a fost singurul caz.Dar am găsit și câteva puncte minus.Motoarele nu sunt tocmai cele mai silențioase,mi se pare ca se aud mai tare decât cele de pe Citaro,iar transmisia ZF mi se pare cam violenta,in special pe retrogradări.Si ar mai fi lipsa de atenție la unele finisaje,cum ar fi șuruburile care ori nu sunt duse pana la capăt sau sunt duse strâmb,ori sunt înfipte prea mult și faptul ca sunt unele cablaje(la capătul barelor care au pe ele validatoare sau butoane stop) care se vad dacă te uiți atent pe aici,pe acolo,dar nu e mare lucru.+bonus pentru șoferul de pe 6469 care e foarte atent cu călătorii și nu oprește dacat in stațiile in care vede ca sunt călători care vor sa urce/coboare+ felul in care conduce.
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
punmeister
DAF au cele de 18m, cele de 10m si 12m au motoare Cummins de 221kW.
DAF au cele de 18m, cele de 10m si 12m au motoare Cummins de 221kW.
-
- Albert
-
Posted:
-
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 12
anndrei
#WT_fan06, uite cum arata acea maneta la Citaro. Sursa: https://www.clubmercedes.ro/
Si la Otokar Kent C 12m. Sursa: otokareurope.com
#WT_fan06, uite cum arata acea maneta la Citaro. Sursa: https://www.clubmercedes.ro/
Si la Otokar Kent C 12m. Sursa: otokareurope.com
MB Citaro.jpg (95.29 KB; downloaded 2614 times)
Otokar Kent C.jpg (240.58 KB; downloaded 2603 times)
-
- V2A
-
Posted:
-
📖 Pagination options