Topic: Otokar Kent C - 10
454 posts, 178634 views
📖 Pagination options
- beauty and your feast
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
beauty and your feast
Bănuiesc că nu ai circulat niciodată pe linia 343 încât să vezi cum piticii cară aer în marea majoritate a timpului în afara orelor de vârf.
Bănuiesc că nu ai circulat niciodată pe linia 343 încât să vezi cum piticii cară aer în marea majoritate a timpului în afara orelor de vârf.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
ADK
Aceste autobuze, dacă au același motor ca C12-urile - ce "mare" diferență de greutate și consum pot fi între ele? Că dacă nu-i niciuna sau diferențele sunt prea mici, personal mi se par o afacere proastă...
Acum odată luate, nu-mi prea vine să cred că STB vrea să se descotorosească de ele - ținând cont că pe vremea doar a stelelor, adică de la sf. lui 2012 și mai bine de jumătatea lui 2018, erau linii precum 125 și 216 (însă cu siguranță mai multe) care ar fi fost ceva mai bune aceste mașini mai mici, iar altele ar fi fost bune mai mari (încă și azi îmi pare rău că în vara lui 2009 - au găsit doar chichițe acelui Solaris 18 să nu se achiziționeze articulate, că consumă mult, nu are aer, are un preț mare, de parcă era musai să cumperi fix versiunea de test sau de la acest brend).
Între timp, București & Ilfov au crescut ca populație și au continuat să se extindă, iar aceste mașini par să nu se mai dovedească atât de practice deși - ca lățime sunt identice oricărui Otokar, lungimea find cu doar...2m mai reduse, singurele condiții acestui model este să le introduci pe linii potrivite capacității acestora, însă doar pe străzi unde face imposibilă sau foarte grea virarea unui C12. Aceasta este opinia mea, dar pot exista în continuare diferite argumente.
Aceste autobuze, dacă au același motor ca C12-urile - ce "mare" diferență de greutate și consum pot fi între ele? Că dacă nu-i niciuna sau diferențele sunt prea mici, personal mi se par o afacere proastă...
Acum odată luate, nu-mi prea vine să cred că STB vrea să se descotorosească de ele - ținând cont că pe vremea doar a stelelor, adică de la sf. lui 2012 și mai bine de jumătatea lui 2018, erau linii precum 125 și 216 (însă cu siguranță mai multe) care ar fi fost ceva mai bune aceste mașini mai mici, iar altele ar fi fost bune mai mari (încă și azi îmi pare rău că în vara lui 2009 - au găsit doar chichițe acelui Solaris 18 să nu se achiziționeze articulate, că consumă mult, nu are aer, are un preț mare, de parcă era musai să cumperi fix versiunea de test sau de la acest brend).
Între timp, București & Ilfov au crescut ca populație și au continuat să se extindă, iar aceste mașini par să nu se mai dovedească atât de practice deși - ca lățime sunt identice oricărui Otokar, lungimea find cu doar...2m mai reduse, singurele condiții acestui model este să le introduci pe linii potrivite capacității acestora, însă doar pe străzi unde face imposibilă sau foarte grea virarea unui C12. Aceasta este opinia mea, dar pot exista în continuare diferite argumente.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
WT_fan06
@beauty and your feast , dacă nu există cerere de transport pe anumite linii, asta nu înseamnă că trebuie să iei autobuze de 10m că mai bine transportă aer unul de 10m în locul unuia de 12m. Nu are niciun sens. Eficiența câștigată în irosirea unui autobuz de 10m în locul celui de 12m este neglijabilă și nicidecum un "business case" ca să cumperi autobuze de 10m. Aia ar fi o risipă a banului public.
Plus că repartizările nu au la bază absolut niciun criteriu de eficiență sau performanță. La fel cum nu are transportul public bucureștean în general.
@beauty and your feast , dacă nu există cerere de transport pe anumite linii, asta nu înseamnă că trebuie să iei autobuze de 10m că mai bine transportă aer unul de 10m în locul unuia de 12m. Nu are niciun sens. Eficiența câștigată în irosirea unui autobuz de 10m în locul celui de 12m este neglijabilă și nicidecum un "business case" ca să cumperi autobuze de 10m. Aia ar fi o risipă a banului public.
Plus că repartizările nu au la bază absolut niciun criteriu de eficiență sau performanță. La fel cum nu are transportul public bucureștean în general.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
ByOnu
Preabine, acum le avem si ar fi inteligent sa le folosim cu cap, pe trasee corespunzatoare dpdv al incarcarii si infrastructurii.
Preabine, acum le avem si ar fi inteligent sa le folosim cu cap, pe trasee corespunzatoare dpdv al incarcarii si infrastructurii.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
1689
… si ne intoarcem la abordarea “hai sa le luam si dupa aceea vedem ce putem face cu ele” (similar, ma tem, si in cazul autobuzelor electrice…).
Nu vreau sa deschid iarasi discutia despre motivele pentru care au fost achizitionate, dar, sincer, cred ca e foarte greu sa li se gaseasca o utilizare eficienta. Daca stam sa cautam linii la care s-ar potrivi cit de cit, sfirsim prin a imprastia citeva bucati pe la fiecare autobaza…
Mult mai bine ar fi sa le vinda si sa cumpere articulate. Pentru astea, cel putin, exista cerere reala pentru un parc cel putin dublu de autobuze.
… si ne intoarcem la abordarea “hai sa le luam si dupa aceea vedem ce putem face cu ele” (similar, ma tem, si in cazul autobuzelor electrice…).
Nu vreau sa deschid iarasi discutia despre motivele pentru care au fost achizitionate, dar, sincer, cred ca e foarte greu sa li se gaseasca o utilizare eficienta. Daca stam sa cautam linii la care s-ar potrivi cit de cit, sfirsim prin a imprastia citeva bucati pe la fiecare autobaza…
Mult mai bine ar fi sa le vinda si sa cumpere articulate. Pentru astea, cel putin, exista cerere reala pentru un parc cel putin dublu de autobuze.
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
alexandru_gr
Ar fi bune ptr linii pe străzi înguste și de ce nu chiar și ptr linii regionale.
Ar fi bune ptr linii pe străzi înguste și de ce nu chiar și ptr linii regionale.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Mihai Neagu
Cred ca a vrut sa fie o gluma proasta.... Un Citaro pe o linie regionala are aproape 100% gradul de ocupare intr-o ora de varf. Dar cu magarusii de 10m......
Cred ca a vrut sa fie o gluma proasta.... Un Citaro pe o linie regionala are aproape 100% gradul de ocupare intr-o ora de varf. Dar cu magarusii de 10m......
- 1689
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
1689
2 metri mai putin la aceeasi latime si (aproape) aceeasi raza de viraj ?! Cu ce le fac mai potrivite pentru micro-strazile pe care le-au permis PUZ-urile din ultimii ani ? I
Daca imi aduc aminte bine, justificarea pentru achizitia acestor autobuze fusese folosirea lor pentru liniile de noapte…
De ce nu le vedem atunci turate exclusiv pe N-uri ?
Oare de ce…
2 metri mai putin la aceeasi latime si (aproape) aceeasi raza de viraj ?! Cu ce le fac mai potrivite pentru micro-strazile pe care le-au permis PUZ-urile din ultimii ani ? I
Daca imi aduc aminte bine, justificarea pentru achizitia acestor autobuze fusese folosirea lor pentru liniile de noapte…
De ce nu le vedem atunci turate exclusiv pe N-uri ?
Oare de ce…
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
WT_fan06
Acei doi metri ajută destul de mult, iar o linie cu frecvență bună, ce dă cercul cartierului și lasă oamenii la metrou, ar fi ideală pentru aceste autobuze de 10m. Berceni a demonstrat succesul acestei scheme, dar nu toate cartierele au densitatea Berceniului. Trebuie văzut de la caz la caz, dar cuvântul cheie este frecvența.
Din păcate, nu a existat un business-case solid și o strategie coerentă pentru utilizarea acestor autobuze, astfel că au ajuns niște intruși băgați care pe unde se apucă, pentru a completa repartizarea...
Pentru că n-are niciun sens dpdv economic. Un autobuz nu e la program de 8 ore, a semnat condica la 9 dimineața și a plecat din birou la 5 seara. Vehiculul, cât este cu reviziile la zi, trebuie să ruleze. Nu poți cumpăra autobuze STRICT pentru liniile de noapte, STRICT pentru elevi, etc.. Este un nonsens financiar.
Acei doi metri ajută destul de mult, iar o linie cu frecvență bună, ce dă cercul cartierului și lasă oamenii la metrou, ar fi ideală pentru aceste autobuze de 10m. Berceni a demonstrat succesul acestei scheme, dar nu toate cartierele au densitatea Berceniului. Trebuie văzut de la caz la caz, dar cuvântul cheie este frecvența.
Din păcate, nu a existat un business-case solid și o strategie coerentă pentru utilizarea acestor autobuze, astfel că au ajuns niște intruși băgați care pe unde se apucă, pentru a completa repartizarea...
1689 wrote here:
De ce nu le vedem atunci turate exclusiv pe N-uri ?
Oare de ce…
Pentru că n-are niciun sens dpdv economic. Un autobuz nu e la program de 8 ore, a semnat condica la 9 dimineața și a plecat din birou la 5 seara. Vehiculul, cât este cu reviziile la zi, trebuie să ruleze. Nu poți cumpăra autobuze STRICT pentru liniile de noapte, STRICT pentru elevi, etc.. Este un nonsens financiar.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
ADK
Diferența aceea de 2 metri ajuta, spre exemplu, la virajul de la P-ța Reșița pe linia 216 (când întorcea acolo, nu am idee exact când l-a suplimentar), precum și autobuzul în sine potrivit pentru cererea slabă din acea linie, iar 2 mașini erau suficiente.
Nu știu cât sunt de frecventate liniile de noapte actuale, însă prin 2014-15 erau în general slabe iar un autobuz avea cam între 5-20 călători (din ce am urmărit la Unirii, când plecau toate odată), nu țin minte de vreun autobuz în care să nu fi avut loc pe scaun (cel puțin pe N112... ce pleca (nu am idee dacă și azi o mai fi la fel) de la Zețari - Depoul Giurgiului - P-ța Reșița - P-ța Sudului - Eroii Revoluției - Șincai - P-ța Unirii (iar cel puțin o linie nu ajungea la Unirii, deci acolo nu știu ce cerere era, mă aștept tot slabă), iar apoi urma o pauză de vreo 2h, între 2-4 mai exact, care înafară de homleși și diverși suspecți nu prea aveai ce căra. Deci în concluzie un C10 era bun, ca capacitate doar (însă mai bune par ebus-urile... când noaptea trebuie păstrată liniștea, nu să treacă tractorul).
Diferența aceea de 2 metri ajuta, spre exemplu, la virajul de la P-ța Reșița pe linia 216 (când întorcea acolo, nu am idee exact când l-a suplimentar), precum și autobuzul în sine potrivit pentru cererea slabă din acea linie, iar 2 mașini erau suficiente.
Nu știu cât sunt de frecventate liniile de noapte actuale, însă prin 2014-15 erau în general slabe iar un autobuz avea cam între 5-20 călători (din ce am urmărit la Unirii, când plecau toate odată), nu țin minte de vreun autobuz în care să nu fi avut loc pe scaun (cel puțin pe N112... ce pleca (nu am idee dacă și azi o mai fi la fel) de la Zețari - Depoul Giurgiului - P-ța Reșița - P-ța Sudului - Eroii Revoluției - Șincai - P-ța Unirii (iar cel puțin o linie nu ajungea la Unirii, deci acolo nu știu ce cerere era, mă aștept tot slabă), iar apoi urma o pauză de vreo 2h, între 2-4 mai exact, care înafară de homleși și diverși suspecți nu prea aveai ce căra. Deci în concluzie un C10 era bun, ca capacitate doar (însă mai bune par ebus-urile... când noaptea trebuie păstrată liniștea, nu să treacă tractorul).
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
WT_fan06
@ADK, te contrazici singur cu ce ai scris cu câteva mesaje mai sus.
Nu, un C10 nu era bun ca și capacitate și am explicat deja de ce:
Soluția este să vezi ce este în neregulă cu acele linii și să identifici soluții ca să devină atractive. Dovadă stă actuala rețea de linii de noapte, care dintr-o fantomă s-a transformat în ceva cu adevărat util. Dovadă că atunci când există o strategie, lucrurile se pot face cu cap, iar TPBI a reușit.
@ADK, te contrazici singur cu ce ai scris cu câteva mesaje mai sus.
Nu, un C10 nu era bun ca și capacitate și am explicat deja de ce:
WT_fan06 wrote here:
dacă nu există cerere de transport pe anumite linii, asta nu înseamnă că trebuie să iei autobuze de 10m că mai bine transportă aer unul de 10m în locul unuia de 12m. Nu are niciun sens. Eficiența câștigată în irosirea unui autobuz de 10m în locul celui de 12m este neglijabilă și nicidecum un "business case" ca să cumperi autobuze de 10m.
Soluția este să vezi ce este în neregulă cu acele linii și să identifici soluții ca să devină atractive. Dovadă stă actuala rețea de linii de noapte, care dintr-o fantomă s-a transformat în ceva cu adevărat util. Dovadă că atunci când există o strategie, lucrurile se pot face cu cap, iar TPBI a reușit.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
1689
Da, dar in Berceni schema a functionat (oarecum) cu… troleibuze !
Si asta n-a fost gindita strategic de *TB, ci impusa politic la mijlocul anilor ‘80. Berceniul a fost - probabil - cel mai izolat din Bucuresti la vremea respectiva, fortat sa foloseasca metroul pentru a reusi sa iasa din cartier… Sa nu uitam ca - in ‘89 - tramvaiul pe Vacaresti era in reconstructie si singurele conexiuni de suprafata in afara cartierului te duceau, eventual, spre vestul orasulu (tramvaiele 9 si 11) sau la periferie in sud-est (autobuzul 102).
In concluzie, nu cred ca acesta e un exemplu de urmat.
Exact asta spuneam si eu, ca la vremea respectiva s-au achizitionat autobuze de 10 metri care nu aveau nici o justificare… Si care, si astazi, se dovedesc a fi ineficiente (ca sa nu spun inutile…).
WT_fan06 wrote here:
[…]. Berceni a demonstrat succesul acestei scheme, dar nu toate cartierele au densitatea Berceniului.
Da, dar in Berceni schema a functionat (oarecum) cu… troleibuze !
Si asta n-a fost gindita strategic de *TB, ci impusa politic la mijlocul anilor ‘80. Berceniul a fost - probabil - cel mai izolat din Bucuresti la vremea respectiva, fortat sa foloseasca metroul pentru a reusi sa iasa din cartier… Sa nu uitam ca - in ‘89 - tramvaiul pe Vacaresti era in reconstructie si singurele conexiuni de suprafata in afara cartierului te duceau, eventual, spre vestul orasulu (tramvaiele 9 si 11) sau la periferie in sud-est (autobuzul 102).
In concluzie, nu cred ca acesta e un exemplu de urmat.
1689 wrote here:
De ce nu le vedem atunci turate exclusiv pe N-uri ?
Oare de ce…
Pentru că n-are niciun sens dpdv economic. Un autobuz nu e la program de 8 ore, a semnat condica la 9 dimineața și a plecat din birou la 5 seara. Vehiculul, cât este cu reviziile la zi, trebuie să ruleze. Nu poți cumpăra autobuze STRICT pentru liniile de noapte, STRICT pentru elevi, etc.. Este un nonsens financiar.
Exact asta spuneam si eu, ca la vremea respectiva s-au achizitionat autobuze de 10 metri care nu aveau nici o justificare… Si care, si astazi, se dovedesc a fi ineficiente (ca sa nu spun inutile…).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
cris_m
Curand, un traseu ce va intra in istorie...
Curand, un traseu ce va intra in istorie...
6338 - Splaiul Independentei
20240324_151351.jpg (1.65 MB; downloaded 1552 times)
- STB Spotting 21
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
STB Spotting 21
Cele 6 astfel de autobuze domiciliate la garajul Titan - 6307, 6308, 6309, 6311, 6348, 6349 - sunt trimise de regula pe liniile 223 si 246. Astazi insa am avut parte de repartizarea pe linia 103 a primului dintre cele mentionate. Chiar de-a lungul timpului, foarte putine autobuze Otokar (deopotriva C-10 si C-12) au apucat sa circule pe acest traseu (eu tin minte doar de unul de 12 metri care a circulat in 2021, cand traseul pornea de la Cora Pantelimon).
Prezint cateva cadre din cursul acestei dupa-amieze:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Drumul Intre Tarlale (statia "Fabrica de Oxigen") - 01 Iunie 2024:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Dudesti-Pantelimon - 01 Iunie 2024:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Republica - 01 Iunie 2024:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Industriilor (statia "Scoala Generala Nr. 55") - 01 Iunie 2024:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Industriilor (statia "SC Bucur") - 01 Iunie 2024:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Terminal "Pantelimon" - 01 Iunie 2024:
Se observa ca fluxul de calatori a fost unul insemnat, in ciuda unei zile libere - cel putin in intervalul in care am calatorit (orele 17-18) - ceea ce ma face sa cred ca linia nu este propice pentru repartizarea regulata a acestor autobuze.
Cele 6 astfel de autobuze domiciliate la garajul Titan - 6307, 6308, 6309, 6311, 6348, 6349 - sunt trimise de regula pe liniile 223 si 246. Astazi insa am avut parte de repartizarea pe linia 103 a primului dintre cele mentionate. Chiar de-a lungul timpului, foarte putine autobuze Otokar (deopotriva C-10 si C-12) au apucat sa circule pe acest traseu (eu tin minte doar de unul de 12 metri care a circulat in 2021, cand traseul pornea de la Cora Pantelimon).
Prezint cateva cadre din cursul acestei dupa-amieze:
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Drumul Intre Tarlale (statia "Fabrica de Oxigen") - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (1).jpg (1.62 MB; downloaded 947 times)
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Dudesti-Pantelimon - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (2).jpg (1.65 MB; downloaded 947 times)
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Republica - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (3).jpg (1.6 MB; downloaded 948 times)
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Industriilor (statia "Scoala Generala Nr. 55") - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (4).jpg (1.65 MB; downloaded 947 times)
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Soseaua Industriilor (statia "SC Bucur") - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (5).jpg (2 MB; downloaded 948 times)
Otokar Kent C-12 6307 - Linia 103 - Terminal "Pantelimon" - 01 Iunie 2024:
6307 - 103 - 01.06.2024 (6).jpg (1.61 MB; downloaded 947 times)
Se observa ca fluxul de calatori a fost unul insemnat, in ciuda unei zile libere - cel putin in intervalul in care am calatorit (orele 17-18) - ceea ce ma face sa cred ca linia nu este propice pentru repartizarea regulata a acestor autobuze.
📖 Pagination options