Regiunile RomânieiBanatJudețul Timiș

 

Topic: Licitatie 16+24 tramvaie noi

119 posts, 41241 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi PTMZ

Da. Desi Robu declarase la un moment dat ca maximul ar fi 42, dar nu e exclus sa fie o greseala, ulterior s-a vorbit tot de 40 maxim.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi PTMZ

Într-un reportaj despre Bozankaya din decembrie 2020, se poate observa stadiul de atunci în privința producției noilor tramvaie pentru Iași și Timișoara. Două capturi de ecran:
Screenshot_20210323-190509.jpg (730.92 KB; downloaded 3543 times)

Screenshot_20210323-190620.jpg (802.02 KB; downloaded 3536 times)

Și videoclipul complet:


 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi punmeister

Si o poza cu caroseriile a doua module via LinkedIn Berkan Bayram.
1615997259059.jfif (129.12 KB; downloaded 3494 times)

 


Licitație 16+24 tramvaie noi Andrei Andraș

Or fi ăștia mai dezvoltați decât Astra noastră, da' Astra parcă le dă clasă cu brio. Nu mă leg de calitatea produselor, ci doar de ritmicitatea livrărilor. Astra a livrat într-un an peste 20 de tramvaie, turcii...

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi PTMZ

De acord - 29 de tramvaie livrate într-un an și 4 luni au avut cei de la Astra, 25 într-un an fără cele 4 de Arad -, dar Bozankaya a dovedit că poate concura în străinătate cu tramvaiul lor, câștigând 2 licitații aici, în RO, în fața PESA, ceea ce nu e puțin lucru. Astra, însă, s-a băgat la cel puțin 2 licitații internaționale (Sofia și Miskolc), dar le-a pierdut pe ambele. Ceea ce e cam rușinos pentru arădeni.

Totuși, Bozankaya pare că-și asumă niște termene de-a dreptul pompieristice fără să poată să le respecte (vezi București cu troleele în septembrie 2020 sau aici cu tramvaiele în octombrie 2020). Nu doar atât, dar termenul original de la Timișoara e mai lejer decât la Astra (18 luni aici versus 12 luni la Cluj și Oradea), iar turcii au deja întârziere 5 luni, poate chiar mai mult, la cum arată tramvaiul din poză. Pot să înțeleg că proiectul e mai dificil pentru că are autonomia aceea mare - numai Robu știe de ce a cerut așa ceva -, dar chiar și așa nu e o scuză, deoarece când ți se dau niște termene, logic și de bun simț ar fi să ți le asumi. Pot să înțeleg și că au mai închis 3 luni fabrica din cauza COVID (nu știu dacă au fost obligați prin cadrul legal din Turcia sau nu), dar tot ar veni o întârziere de 2 luni, ceea ce nu prea scuză timpul de 18 luni pe care l-au avut, mai mare comparativ cu al Astrei.

Rămâne de văzut dacă la Iași se vor descurca cu termenul de 18 luni pentru primul tramvai.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi Linia 43

Bozankaya a dovedit că poate concura în străinătate cu tramvaiul lor, câștigând 2 licitații aici, în RO, în fața PESA, ceea ce nu e puțin lucru. Astra, însă, s-a băgat la cel puțin 2 licitații internaționale (Sofia și Miskolc), dar le-a pierdut pe ambele. Ceea ce e cam rușinos pentru arădeni.


Spui ca un merit ca au castigat turcii in "strainatate" adica in Romania . Sa ne amintim  ca,la prima incercare de licitatie ,cerinta obligatorie ,era minim 61 km autonomie doar pe baterii  iar ,acum,ca sa vezi, castigatorul se lauda cu o autonomie de mers, fără curent, de 63 de kilometri. Sa nu uitam cum era si Durmazlar "sa castige" la Bucuresti.

Nu am deloc incredere in modul in care firmele turcesti "castiga " licitatii in Romania de ne-am umplut de turcisme  . Numai noi am descoperit ce buni mesteri sunt turcaletii ,spre rusinea Europei care le cam ignora maiestria.

Iar Astra sa piarda doua licitatii internationale nu mi se pare deloc rusinos. Oare MAN,de exemplu, ce ar trebui sa faca ?Sa planga? Cate licitatii a pierdut in Romania ?Bineinteles pe autobuze. Si bineinteles ,in fata turcaletilor.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi Puss in Boots

N-am prea vazut MAN bagata la licitatii in Romania cat mai citesc pe ici pe colo. O fi fost nu zic dar cum la noi se maximizează cantitatea in fata calitatii rezulta ca la bugetul alocat se obtine un pret per vehicul destul de scazut iar aici MAN nu poate concura cu turcii sau altii de prin zona.
Idem la tramvaie. Cat timp pretul per vagon va fi cel care e (ca sa se ia cat mai multe cu banii alocați) nu vor fi alti castigatori decat cei "traditionali".

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi punmeister

MAN are uzina si la Ankara, nu asta e problema. Ei nu participa pentru ca busurile lor au puntea fata rigida, la majoritatea licitatiilor s-au cerut puntea fata cu semiaxe independente.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi PTMZ

@Linia 43, orice licitație câștigată în afara țării de origine e o referință internațională (cu impact deseori pozitiv), având o importanță deosebită pentru portofoliul unei companii, cu atât mai mult pentru o companie cu experiență anterioară relativ redusă, deoarece creează noi oportunități de angajare. Dacă învinge concurența, cu atât mai bine. E mai tentantă o companie care are referințe pozitive în străinătate sau una care nu are așa ceva? Aș zice mai degrabă prima variantă.

Iar dacă tot vorbim de MAN, a câștigat multe alte licitații în afara Germaniei (inclusiv în România, la Ploiești și Brașov prin anii 2000, nu mai zic de licența ROMAN din perioada comunistă). Deci nu îi lipsesc deloc referințele internaționale.

Și Bozankaya a avut parte de reacții pozitive în Turcia când a câștigat licitațiile de la noi, mai bune decât atunci când au obținut contracte la ei în țară, devansând chiar o companie care are experiență anterioară mai importantă (PESA). Important e să mențină această imagine pozitivă și prin calitatea și conformitatea procesului de fabricație și livrare a produselor (totuși, e cam puțin probabil să se mențină la ce întârzieri au sau după lovitura de la București, dar în cel din urmă caz vina a fost a PMB că nu a sesizat/a trecut cu vederea neconformitatea. Vorba aceea, "prostul nu e cel care cere"). Așa, vor reuși să se extindă și să se dezvolte.

Pe când Astra... pauză (dacă vorbim doar de tramvaie). Și spun că e rușinos că au pierdut licitații internaționale deoarece managerii își tot laudă tramvaiul Imperio drept cel mai economic din lume, mai au puțin și îl pupă în... tampoane. Dacă e cel mai economic din lume, cum de numai românii cumpără de la ei, iar europenii se feresc de el? Se aplică și pentru ei exact ce ai spus despre Bozankaya în această privință.

Legat de procedura de față, e un proiect cu totul nou chiar și pentru turci. E posibil ca la prima licitație să-și fi analizat capacitatea de a îndeplini o asemenea sarcină la parametrii ceruți, iar la a doua să fi venit cu proiectul inițial finalizat, în speranța că nu au pierdut timpul degeaba și că-și pot depăși limitele. În lipsa unei declarații oficiale, putem doar specula pe marginea acestui subiect, dar faptul că abia la a doua licitație au venit cu un produs care se potrivea cu prima nu înseamnă neapărat practici neortodoxe în procesul de atribuire. Heirupism, însă, poate fi, vezi termenele pompieristice asumate și întârzierile pe care le au, ceea ce nu e deloc bine.

Sunt de acord că acest val de câștigători turci la licitațiile noastre ar trebui să ridice semne de întrebare asupra criteriilor de evaluare și acordare a punctajului, dar în final e meritul lor că au reușit. E meritul lor că s-au băgat la licitații și au câștigat bani pe ceea ce fac, iar în unele cazuri au și luptat în instanță pentru a-și apăra punctajul produsului. Firește, nu prea mai putem vorbi de un merit când ies nereguli clare la iveală. Ceea ce nu pare a fi cazul, momentan, aici, în afară de întârzieri.

În fine, legat de scandalul tramvaielor bucureștene, da, Durmazlar nu a câștigat cinstit, a fost dovedit în instanță. Însă nu trebuie ignorat că imaginea lor a fost demonizată în presă mai ales de către Astra. În comparație cu neconformitățile ignorate la tramvaiul VFU, eu zic că tramvaiul Durmazlar nu a avut așa mari probleme. A făcut Astra scandal atunci, când a câștigat VFU? Nu. Dublu standard? Posibil.

De aceea, chiar dacă procesul prin care companiile ajung să obțină rezultatele dorite poate fi discutabil, rămâne un merit că au reușit să obțină bani pentru ceea ce fac, cel puțin până când apare o probă contrarie și ies la iveală nereguli concrete - iar aici e important să nu generalizăm, deoarece sunt criterii diferite cu aplicabilitate diferită. Și indiferent de țară, o licitație câștigată în afara țării de origine e o referință importantă pentru orice companie.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi Linia 43

Puss in Boots wrote:
N-am prea vazut MAN bagata la licitatii in Romania cat mai citesc pe ici pe colo. ..


Pai va dau doua exemple de doua licitatii care imi vin rapid in minte,cele mai mari din ultimii ani  :
-400 auto Bucuresti
-100 auto Constanta
Ambele castigate de turci.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi ticker

... din cauza unui caiet de sarcin care e facut pe genunchi, cu clauze care defavorizeaza producatorii mari.

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi CiprianTRB

Am primit vești bune de la fabrica din Turcia unde se asamblează noile tramvaie ale Timișoarei. Pentru omologarea lor se vor face aproape 60 de teste, o treime dintre ele urmând să fie făcute zilele acestea în laboratoare specializate din Germania, Cehia și Spania, iar celelalte în Timișoara și în fabrica din Ankara.

Suntem încrezători că în luna iulie primele tramvaie dintr-un lot de 21 de garnituri vor putea fi văzute în Timișoara.

Una din prioritățile mele este ca transportul în comun din Timișoara să devină atractiv și o alternativă reală la mașina personală. Iar acest lucru îl putem realiza în momentul în care vom oferi timișorenilor mijloace de transport în comun de calitate, curate și care vin la timp. Acum facem primul pas, vor urma și altele - am prevăzut mai multe proiecte de investiții în bugetul acestui an. Este un proces anevoios, pentru că sistemul care a funcționat până acum lasă loc de multe îmbunătățiri, dar nu am nici un dubiu că vom avea un transport public de nivel european.

Sursa
FB_IMG_1618422600585.jpg (71.96 KB; downloaded 3132 times)
FB_IMG_1618422603344.jpg (68.07 KB; downloaded 3130 times)

 


Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi PTMZ

În completare, câteva poze de pe Tion:
8409363tramvaiturcescnou5.jpg (117.58 KB; downloaded 3126 times)
8409363tramvaiturcescnou6.jpg (92.06 KB; downloaded 3146 times)
8409361tramvaiturcescnou1.jpg (107.68 KB; downloaded 3124 times)
8409361tramvaiturcescnou2.jpg (123.54 KB; downloaded 3122 times)

 


Licitatie 16+24 tramvaie noi Andrei Andraș

Gata cu valurile mov ale Begăi?

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Timiș  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420978 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use