Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023

989 posts, 284624 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 65 66 67 68 69 70 71
 
 

📖 Pagination options
Re: ZTE Granton 12m Costin

Hai sa vedem cum or fi, lamentarile de tip "drobul de sare" nu ajuta cu nimic...

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Mie îmi spune ceva de genul:
- Vedem dacă sunt bune, că le-am cam luat pe repede înainte să punem ceva acolo...
- Dacă sunt bune, dă-i înainte. Dacă nu, le băgăm și pe linii foarte mici, dar să vadă lumea.

Mie mi se pare că se tem totuși de calitatea produsului finit. Oricum oricare marcă ar fi fost, tot trebuiau efectuate teste și un anume parcurs până la intrarea în serviciu.

Vedem ce va fi. Cum am spus, sperăm că incidentul Brăila va fi doar un caz izolat. Au luat foc și mărci mai bune, vezi Mercedes la Stuttgart sau la Brașov SOR. Sau la Dej Karsan...sau la Paris...Blue Bus Bollore...deci se întâmplă la case mai mari.

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Da, le este frica, ca mai ia foc unul pe an nu ar fi o problema, numai sa nu ia foc unul pe luna.
Se pare ca au priceput si ei ca daca iti ia foc o masina normala cauza se poate elimina pe restul flotei, oricine poate construi un autobuz diesel sau un troleibuz fara greseli monumentale, motoarele electrice, motoarele diesel si cutiile de viteze vin de la producatori seriosi, nu se poate sa crape blocul motor la toate motoarele, de obicei problemele apar de la componente mici, garnituri, cablaje, furtune, o pompa, un modul, tii flota blocata o luna si le schimbi, dar daca ai un autobuz pe baterii si vezi ca bateriile, cablajul de forta sau ventilatia lor este proasta, acelea nu o sa le inlocuiasca nimeni la toata flota.

Pana la urma cred ca UE au fost inteligenti ca au cumparat din China, daca merge atunci foarte bine, copiem si noi, daca nu merge atunci cand o face Mercedes unul de 3 ori mai scump nu mai spunem ca dincolo e mai ieftin ca am vazut ca dincolo nu merge.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Părerea mea personală:
Având în vedere traficul și solicitarea din București, erau necesare Mercedes Citaro Hybrid și Troleibuze Solaris cu autonomie, iar pe liniile foarte grele ( 69, 86, 70, ) Solaris metro style. Asta cu autobuze electrice în București mi se pare o fiță, o imitație a ceea ce a făcut Boc la Cluj, fără a scădea radical poluarea. Ceilalți au copiat măsura și ei, au luat autobuze electrice doar de imagine, să arate că și la ei merge , nu contează că orașul are economia înfloritoare sau se îndreaptă spre a deveni fantomă. Iar dacă autobuzele vor fi folosite doar dimineața și seara, sau turele vor fi 50% diesel și 50% electric, nu se va face absolut nimic. Singurul oraș unde chiar s-a reușit electromobilitatea într-un mod eficient ar fi Brașov. Pentru aerul din București, astea 100 electrice vor fi picătură în ocean iar cele 100 troleibuze vor fi doar pentru a înlocui vechile ik415... cât vor putea. Atâta timp cât vor viețui e3 și e4 (care au devenit între timp unele non euro), slabe șanse. Iar STB nu le vrea casate...cu ce mai taie frunză la căței? Poate lumea va vrea să vadă verde, va zice: gata dacă e verde e eco... chiar și dacă ar vopsi vechile e3 și e4 în verde...

Singurul mare semn de întrebare o reprezintă calitatea produsului având în vedere termenul foarte strâns...eu cred că totuși vor veni la termen să le arate (deh se apropie electoralele) că le-au luat apoi va urma o oareșice perioadă de inspecție calitativă, corectură,etc. Sunt orașe care au așteptat 1 an  și mai mult pentru primul autobuz electric. Deși consider că un producător care se respectă, mașina intră din prima pe traseu...nu stă să fie corectată în autobază cum era în anii 80 cu DACurile, trebuiau reparate sau corecturi drastice sau completate (unele erau duse cu tractorul pe noapte)...dar atunci DACul era singura opțiune.

În concluzie se aplică legea lui Ohm :
Om trăi și om vedea. Poate vor fi excelente...poate nu...

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Pai nici o masura aplicabila de reducere a poluarii nu va avea un impact mai mare de 1%, daca ar fi existat o masura cu impact peste 10% si pe care oamenii sa o accepte atunci s-ar fi aplicat.

Problema este ca bizonii iubesc autobuzele pentru ca nu au benzi dedicate si pot ocolii blocajele cauzate de magariile lor, doar ca autobuzele sunt criticate ca polueaza in timp ce tramvaiele si troleibuzele(pe care bizonii nu le plac) nu polueaza, asa ca autobuzul cu baterii este solutia perfecta, este si autobuz si nici nu polueaza.

In mod normal o linie de autobuz cu o frecventa mai mica de 15 minute este o risipa de bani publici, acolo trebuie tramvai sau troleibuz, doar ca banii la primarie vin de la piata imobiliara unde cei mai mari clienti sunt bizonii, atat cei de aici cat si din toata tara care considera culmea succesului sa te muti la capitala si sa te plimbi doar cu masina personala.

 


Re: ZTE Granton 12m reiny2000

Autobuzele electrice ar fi utile pe linii unde NU există nici măcar un metru de rețea de troleibuz. Una din liniile din proiect este 336, care circulă 90% sub rețeaua de troleibuz. Este o aberație să trimiți autobuze electrice aici în loc de troleibuze articulate pe 61. Pentru restul traseului unde nu există rețea se poate folosi autonomia sau să se extindă rețeaua.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Din punctul meu de vedere, achiziție inutilă.
Autobuzele electrice merită în orașe mici unde distanțele sunt mai mici. În orașe mari că București te gândești la troleibuz , troleibuz tip IMC, tramvai, metrou, Hybrid (dacă e CNG e mai bine) iar diesel la metropolitane (preorășenești).

 


Re: ZTE Granton 12m bogdan88

Unii au ramas blocati la idei demne de anii 2000. Daca va uitati la exponatele de la Busworld 2023, care are a avut loc saptamana trecuta, o sa vedeti ca 90% din autobuzele expuse au fost electrice. Lumea se schimba fie ca vrem noi sau nu. Viitorul in oras il reprezinta autobuzul electric. Poate ca stiti ca unul din cei mai mare poluatori dintr-un oras este transportul public (adica autobuzele, ca sa n-o mai dam cotita, ca doar tramvaiele si troleele nu polueaza). Autonomiile vor fi din ce in ce mai mari (la Busworld cred ca cea mai mare era undeva pe la 600km pentru autobuz urban), iar timpii de incarcare din ce in ce mai mici.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Revenind la subiect, vedem cum or fi . Dar senzația mea este că sunt cam rușinați de ce au luat...poate e doar o părere... știu și eu ?

 


Go to page:  1  ... 65 66 67 68 69 70 71
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use