Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 298551 views
📖 Pagination options
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
shoppy
In romaneste in limbajul de specialitate si limbajul uzual al electricienilor si electronistilor se foloseste condensator, stiu ca exista capacitor in dex dar este un termen folosit exclusiv de nestiutori si copy-paste-isti de Google Translate.
(Aceeasi situatie pentru bobina/inductor si rezistenta/rezistor.)
In romaneste in limbajul de specialitate si limbajul uzual al electricienilor si electronistilor se foloseste condensator, stiu ca exista capacitor in dex dar este un termen folosit exclusiv de nestiutori si copy-paste-isti de Google Translate.
(Aceeasi situatie pentru bobina/inductor si rezistenta/rezistor.)
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
orex
Mai la firul ierbii, cati stiu ca siguranta automata (de la cofret) e, alias, disjunctor?
Mai la firul ierbii, cati stiu ca siguranta automata (de la cofret) e, alias, disjunctor?

-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
PTMZ
Anadolu a depus o contestatie la CNSC.
Cerinte:
- un nou termen limita pentru depunerea ofertelor
- suspendarea licitatiei
- eliminarea obligativitatii supercondensatorilor
- eliminarea notiunii de garantie tehnica
- omologarea sa fie prezentata la livrare, nu in cadrul ofertei pana la termenul limita de depunere a ofertelor
- eliminarea sau modificarea clauzei prin care PMB nu datoreaza penalitati, majorari sau daune interese in caz de situatii neprevazute cu banii primariei
- eliminarea sau modificarea posibilitatii de reziliere unilaterala din partea PMB a contractului in maxim 15 zile de la aparitia unor circumstante neprevazute
- eliminarea obligativitatii de plata a unor daune indirecte de catre furnizor tertilor in cazul unor constatari ale organelor de drept
- eliminarea sau modificarea dreptului STB de a cumpara piese de schimb de pe piata fara scoaterea din garantie a autobuzului in cazul in care furnizorul nu poate asigura piesele.
- anularea licitatiei daca modificarea documentatiei nu e posibila.
Documentul complet:
Anadolu a depus o contestatie la CNSC.
Cerinte:
- un nou termen limita pentru depunerea ofertelor
- suspendarea licitatiei
- eliminarea obligativitatii supercondensatorilor
- eliminarea notiunii de garantie tehnica
- omologarea sa fie prezentata la livrare, nu in cadrul ofertei pana la termenul limita de depunere a ofertelor
- eliminarea sau modificarea clauzei prin care PMB nu datoreaza penalitati, majorari sau daune interese in caz de situatii neprevazute cu banii primariei
- eliminarea sau modificarea posibilitatii de reziliere unilaterala din partea PMB a contractului in maxim 15 zile de la aparitia unor circumstante neprevazute
- eliminarea obligativitatii de plata a unor daune indirecte de catre furnizor tertilor in cazul unor constatari ale organelor de drept
- eliminarea sau modificarea dreptului STB de a cumpara piese de schimb de pe piata fara scoaterea din garantie a autobuzului in cazul in care furnizorul nu poate asigura piesele.
- anularea licitatiei daca modificarea documentatiei nu e posibila.
Documentul complet:
CONTESTATIE ANADOLU.pdf
CONTESTATIE ANADOLU.pdf (2.43 MB; downloaded 135 times)
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
punmeister
Cel mai probabil e vorba de Karsan cu e-ATA 12, ca daca veneau cu SOR ar fi cerut si eliminarea treptelor.
Cel mai probabil e vorba de Karsan cu e-ATA 12, ca daca veneau cu SOR ar fi cerut si eliminarea treptelor.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
PTMZ
Eu aș miza mai mult pe Temsa Avenue Electron, pe care l-au înaintat și tura trecută, mai ales că Karsan deja se aglomerează cu multe comenzi. În plus, dacă li se respinge cerința cu omologarea, Temsa ar fi salvarea pentru ei, deoarece ar trebui să apară cele 4 de la Buzău, care vor primi omologarea RAR.
Eu aș miza mai mult pe Temsa Avenue Electron, pe care l-au înaintat și tura trecută, mai ales că Karsan deja se aglomerează cu multe comenzi. În plus, dacă li se respinge cerința cu omologarea, Temsa ar fi salvarea pentru ei, deoarece ar trebui să apară cele 4 de la Buzău, care vor primi omologarea RAR.
-
- TPB
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
TPB
As putea să vă întreb care sunt cele 10 firme care s-au băgat la licitație?
Eu sper să avem autobuze de la Solaris
As putea să vă întreb care sunt cele 10 firme care s-au băgat la licitație?
Eu sper să avem autobuze de la Solaris

-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
PTMZ
Îmi pare rău, nu avem de unde să știm, pentru că Bujduveanu s-a grăbit, din cine știe ce motive, să anunțe o banalitate care nu folosește la nimic.
Ofertele se vor afla abia după ce trece termenul limită pentru depunerea ofertelor (9 februarie e termenul, momentan, dar cu 2 contestații pe rol sigur se va mai prelungi). Și nu cred că vor fi 10.
Îmi pare rău, nu avem de unde să știm, pentru că Bujduveanu s-a grăbit, din cine știe ce motive, să anunțe o banalitate care nu folosește la nimic.
Ofertele se vor afla abia după ce trece termenul limită pentru depunerea ofertelor (9 februarie e termenul, momentan, dar cu 2 contestații pe rol sigur se va mai prelungi). Și nu cred că vor fi 10.
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
orex
Tupeu!
Rezultatul contestatiei e unul previzibil...
”Are” baetii niste ambitii de zici ca vor sa le bage pe gat somalezilor, nu alta!
- eliminarea notiunii de garantie tehnica (si inlocuite cu...?!)
- omologarea sa fie prezentata la livrare, nu in cadrul ofertei pana la termenul limita de depunere a ofertelor (De ce, n-au timp sa faca cartile pana atunci?!)
- eliminarea obligativitatii supercondensatorilor (ca n-are ale ”matale”?!)
- un nou termen limita pentru depunerea ofertelor (ce rost are ca n-au nici supercapacitori/supercondensatori, recte e-ATA 12 nu-i omologat in UE, deci n-are cum sa fie o serie-n circulatie in statele membre).
PS
Karsan e-ATA 12 nu se regaseste ca omologat in UE si nu e inca autobuz de serie. A, ca s-a perindat prin Europa, pe la finele anului trecut, prin Franta, Italia si Romania e alta mancare de pește!.
A fost prezentat in Europa pentru prima data la AGIR 2021 (02.12.2021) în Albertville, Savoie, Franta.
Tupeu!
Rezultatul contestatiei e unul previzibil...
”Are” baetii niste ambitii de zici ca vor sa le bage pe gat somalezilor, nu alta!
- eliminarea notiunii de garantie tehnica (si inlocuite cu...?!)

- omologarea sa fie prezentata la livrare, nu in cadrul ofertei pana la termenul limita de depunere a ofertelor (De ce, n-au timp sa faca cartile pana atunci?!)
- eliminarea obligativitatii supercondensatorilor (ca n-are ale ”matale”?!)
- un nou termen limita pentru depunerea ofertelor (ce rost are ca n-au nici supercapacitori/supercondensatori, recte e-ATA 12 nu-i omologat in UE, deci n-are cum sa fie o serie-n circulatie in statele membre).
PS
Karsan e-ATA 12 nu se regaseste ca omologat in UE si nu e inca autobuz de serie. A, ca s-a perindat prin Europa, pe la finele anului trecut, prin Franta, Italia si Romania e alta mancare de pește!.
A fost prezentat in Europa pentru prima data la AGIR 2021 (02.12.2021) în Albertville, Savoie, Franta.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
PTMZ
Cam nimeni nu prea le are (excepție Irizarul de care vorbeam și Higer). Vezi și contestația Solaris. Cerința cu supercapacitorii este foarte dubioasă în contextul dat, ținând cont că nu face o mare diferență față de electricele "clasice" cu baterii, iar contestațiile Solaris și Anadolu (strict pe marginea acestui punct) au un temei justificat.
E-ATA 12 nu are (încă), dar Temsa Avenue Electron ar putea avea curând omologarea de la Buzău.
Iar un nou termen limită pentru depunerea ofertelor se impune, mai ales când mai e o săptămână până la termenul limită și CNSC soluționează astfel de dosare cam într-o lună-două.
În rest, de acord că au niște cerințe poate ușor radicale și s-ar putea să fie respinse. Rămâne de văzut.
orex wrote here:
- eliminarea obligativitatii supercondensatorilor (ca n-are ale ”matale”?!)
Cam nimeni nu prea le are (excepție Irizarul de care vorbeam și Higer). Vezi și contestația Solaris. Cerința cu supercapacitorii este foarte dubioasă în contextul dat, ținând cont că nu face o mare diferență față de electricele "clasice" cu baterii, iar contestațiile Solaris și Anadolu (strict pe marginea acestui punct) au un temei justificat.
orex wrote here:
- un nou termen limita pentru depunerea ofertelor (ce rost are ca n-au nici supercapacitori/supercondensatori, recte e-ATA 12 nu-i omologat in UE, deci n-are cum sa fie o serie-n circulatie in statele membre).
E-ATA 12 nu are (încă), dar Temsa Avenue Electron ar putea avea curând omologarea de la Buzău.
Iar un nou termen limită pentru depunerea ofertelor se impune, mai ales când mai e o săptămână până la termenul limită și CNSC soluționează astfel de dosare cam într-o lună-două.
În rest, de acord că au niște cerințe poate ușor radicale și s-ar putea să fie respinse. Rămâne de văzut.
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
orex
Ne intoarcem doua casute inapoi, ca la Piticot, pentru a ne reaminti cat de ”omologate” au fost ”troleele” Bozankaya de 12 m pentru Bucuresti?
Zic ca nu-i cazul!
PS
Una e sa bata campii fara gratie autoritatea contarctanta, adica sa nu existe echipamentul/reperul, ceea ce nu-i cazul, si alta e sa vrea cate un ”Jerry” ceva cascaval!
Appo!
Sa-mi spui si mie, daca o sa-ti faci o casa, si o sa vrei incalzire-n pardoseala, si marea majoritate a ”mesterilor” iti vor spune una, alta (contre), vei renunta asa ca ei nu se pricep sau n-au know-how-ul?!
Atentie, toti iti vor binele!
Ne intoarcem doua casute inapoi, ca la Piticot, pentru a ne reaminti cat de ”omologate” au fost ”troleele” Bozankaya de 12 m pentru Bucuresti?

Zic ca nu-i cazul!
PS
Una e sa bata campii fara gratie autoritatea contarctanta, adica sa nu existe echipamentul/reperul, ceea ce nu-i cazul, si alta e sa vrea cate un ”Jerry” ceva cascaval!

Appo!
Sa-mi spui si mie, daca o sa-ti faci o casa, si o sa vrei incalzire-n pardoseala, si marea majoritate a ”mesterilor” iti vor spune una, alta (contre), vei renunta asa ca ei nu se pricep sau n-au know-how-ul?!

-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
Andrei98
Daca ai niste cerinte in care marii producatori nu se incadreaza inseamna ca ai o problema. De acei supercondensatori NU AI NEVOIE si lipsa lor NU AFECTEAZA bateria la franarea recuperativa. Nu poti sa compari incalzirea in pardoseala cu ceva inutil care a fost cerut doar pentru a complica lucrurile, e ca si cum ti-ai monta si o centrala pe lemne pe langa cea cu gaz. Orasele din Vest cum se descurca fara asa ceva si noi trebuie sa avem doar ca sa blocam marii producatori?
Daca ai niste cerinte in care marii producatori nu se incadreaza inseamna ca ai o problema. De acei supercondensatori NU AI NEVOIE si lipsa lor NU AFECTEAZA bateria la franarea recuperativa. Nu poti sa compari incalzirea in pardoseala cu ceva inutil care a fost cerut doar pentru a complica lucrurile, e ca si cum ti-ai monta si o centrala pe lemne pe langa cea cu gaz. Orasele din Vest cum se descurca fara asa ceva si noi trebuie sa avem doar ca sa blocam marii producatori?
-
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
Albert
In cazul asta ar fi ca pe lângă încălzirea in pardoseala, sa ceri si calorifere. Evident, meșterul îți va spune ca e inutil.
In cazul asta ar fi ca pe lângă încălzirea in pardoseala, sa ceri si calorifere. Evident, meșterul îți va spune ca e inutil.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
PTMZ
Printr-o clarificare din oficiu, PMB a scazut termenele de receptie de la 60 la 30 de zile de la livrare, la fel si in cazul platilor catre furnizor de la data receptiei sau de la primirea facturii.
Prin urmare, PMB a mai prelungit termenul limita pentru depunerea ofertelor cu inca o saptamana, pana pe 16 februarie.
Documentul:
Printr-o clarificare din oficiu, PMB a scazut termenele de receptie de la 60 la 30 de zile de la livrare, la fel si in cazul platilor catre furnizor de la data receptiei sau de la primirea facturii.
Prin urmare, PMB a mai prelungit termenul limita pentru depunerea ofertelor cu inca o saptamana, pana pe 16 februarie.
Documentul:
clarificare din oficiu.PDF
clarificare din oficiu.PDF (212.78 KB; downloaded 109 times)
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
orex
Hai ca v-ati dat seama ca un ”catelandru” vrea sa faca valuri..., iar alalalt ”dulau”, e lipsit de verticalitate de-a dreptul.
1. Anadolu era asa onest si direct interesat, nu doar sa puna bete-n roate achizitiei, nu? De ce ”n-a lovit” imediat dupa raspunsul consolidat al autoritatii contractate din data de 20.01.2022? N-a gasit translator? Ii recomandam eu unul!
2. Solaris si-a facut ”deschiderea” la CNSC inca din data de 28.12.2021. De ce n-a punctat atunci ”tot ce avea pe suflet” si a adus in discutie doar o neconformitate, din cele 4(patru) vizate, in fapt a fi atacate (toate regasite in documentatia de atribuire initiala)?
Mi-a placut asta..
ce grijulii sunt polonezii sa chiverniseasca bani romanii, dar nu la alimente!
PS
Si legislatia achizitiilor are o groaza de hibe si, vad ca, inca, nu se doreste a fi indreptata pe de-a-ntregul!
N-are Bucurestiul nevoie de tramvaie cu autonomie de 60 de km pe acumulatori si are Timisoara?
Hai ca v-ati dat seama ca un ”catelandru” vrea sa faca valuri..., iar alalalt ”dulau”, e lipsit de verticalitate de-a dreptul.
1. Anadolu era asa onest si direct interesat, nu doar sa puna bete-n roate achizitiei, nu? De ce ”n-a lovit” imediat dupa raspunsul consolidat al autoritatii contractate din data de 20.01.2022? N-a gasit translator? Ii recomandam eu unul!

2. Solaris si-a facut ”deschiderea” la CNSC inca din data de 28.12.2021. De ce n-a punctat atunci ”tot ce avea pe suflet” si a adus in discutie doar o neconformitate, din cele 4(patru) vizate, in fapt a fi atacate (toate regasite in documentatia de atribuire initiala)?

Mi-a placut asta..
Contestatie op1 electrice Bucuresti 2022.png (114.06 KB; downloaded 2413 times)
ce grijulii sunt polonezii sa chiverniseasca bani romanii, dar nu la alimente!

PS
Si legislatia achizitiilor are o groaza de hibe si, vad ca, inca, nu se doreste a fi indreptata pe de-a-ntregul!

Andrei98 wrote here:
Orasele din Vest cum se descurca fara asa ceva si noi trebuie sa avem doar ca sa blocam marii producatori?
N-are Bucurestiul nevoie de tramvaie cu autonomie de 60 de km pe acumulatori si are Timisoara?


📖 Pagination options