Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 282056 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Andrei98
Omiti multe aspecte cand spui asta, printre care si ciclurile de incarcare ale bateriilor care le poate afecta daca este efectuat prea des, doar nu vorbim de baterii de telefon aici. Sa nu mai zicem ca o autonomie de 105 km la lungimea traseelor si la conditiile de trafic si de incarcare din Bucuresti este penibila.
Omiti multe aspecte cand spui asta, printre care si ciclurile de incarcare ale bateriilor care le poate afecta daca este efectuat prea des, doar nu vorbim de baterii de telefon aici. Sa nu mai zicem ca o autonomie de 105 km la lungimea traseelor si la conditiile de trafic si de incarcare din Bucuresti este penibila.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
O autonomie mai mare se traduce prin mai multe pachete de baterii instalate pe autobuz. Deci in caz de uzura a bateriilor, producatorul va trebui sa plătească mai mult pentru schimbul lor. In Bucuresti nu ai ce sa faci cu 105km.
O autonomie mai mare se traduce prin mai multe pachete de baterii instalate pe autobuz. Deci in caz de uzura a bateriilor, producatorul va trebui sa plătească mai mult pentru schimbul lor. In Bucuresti nu ai ce sa faci cu 105km.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
N-are nicio treaba, ce crezi ca Solaris de la Cluj Napoca se ”ineaca” cu curent daca le e dat cu ”lingura/lingurita” doar la 105 km? Nicidecum! Circula ca dracoaicele! Probat acum 2 ani!
Pentru Bucuresti, doar sa plusezi, la pret, cu 20 %, doar pentru autonomie, in raport cu Cluj Napoca e, pe romaneste, un pret initial nesimtit de mare, la prima strigare!
PS
Asta inseamna sa ai un punct de sprijin, adica o referinta reala, ca exista asa ceva si-n Romania si nu ne mai pot trombonii toti cum vor! Pentru mine, in Romania, etalonul ramane Clujul care are in dotare peste 40 (patruzeci) autobuze electrice, luate la ”prima strigare”!
N-are nicio treaba, ce crezi ca Solaris de la Cluj Napoca se ”ineaca” cu curent daca le e dat cu ”lingura/lingurita” doar la 105 km? Nicidecum! Circula ca dracoaicele! Probat acum 2 ani!
Pentru Bucuresti, doar sa plusezi, la pret, cu 20 %, doar pentru autonomie, in raport cu Cluj Napoca e, pe romaneste, un pret initial nesimtit de mare, la prima strigare!
PS
Asta inseamna sa ai un punct de sprijin, adica o referinta reala, ca exista asa ceva si-n Romania si nu ne mai pot trombonii toti cum vor! Pentru mine, in Romania, etalonul ramane Clujul care are in dotare peste 40 (patruzeci) autobuze electrice, luate la ”prima strigare”!
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
Andrei Andraș
Ai uitat să menționezi că la Cluj autobuzele electrice circulă câte un schimb, că circulă doar jumătate din alea 40 (care imediat vor deveni puține în comparație cu flotele altora), că stațiile de încărcare rapidă sunt în garaj lângă alea lente pentru că dăunează aspectului public, câte și mai câte. Dacă Boc are un PR bun pe care îl afișează pe Facebook sub formă de râuri de lapte și miere, nu înseamnă că interiorul problemelor sunt la fel de perfecte ca ambalajul lor.
Ai uitat să menționezi că la Cluj autobuzele electrice circulă câte un schimb, că circulă doar jumătate din alea 40 (care imediat vor deveni puține în comparație cu flotele altora), că stațiile de încărcare rapidă sunt în garaj lângă alea lente pentru că dăunează aspectului public, câte și mai câte. Dacă Boc are un PR bun pe care îl afișează pe Facebook sub formă de râuri de lapte și miere, nu înseamnă că interiorul problemelor sunt la fel de perfecte ca ambalajul lor.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Andrei98
Ai habar cat costa asemenea baterii? Si ca sunt printre cele mai scumpe componente de pe autobuzul ala? Solarisurile din Cluj nu sunt decat un etalon pentru "nu stim ce avem nevoie sa cumparam si acum avem autobuze care sunt folosite doar jumatate din program".
Ai habar cat costa asemenea baterii? Si ca sunt printre cele mai scumpe componente de pe autobuzul ala? Solarisurile din Cluj nu sunt decat un etalon pentru "nu stim ce avem nevoie sa cumparam si acum avem autobuze care sunt folosite doar jumatate din program".
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
La aceste consultări de piață producătorii mai si “blufează” pentru a obține un buget cât mai mare de la autoritatea contractantă.
orex wrote:
Pentru Bucuresti, doar sa plusezi, la pret, cu 20 %, doar pentru autonomie, in raport cu Cluj Napoca e, pe romaneste, un pret initial nesimtit de mare, la prima strigare!
La aceste consultări de piață producătorii mai si “blufează” pentru a obține un buget cât mai mare de la autoritatea contractantă.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
@Andrei98
La Brasov, cele 32 buc. de SOR, cu autonomie de min. 200 km au costat 75.550.720 lei fara TVA, da? Ca urmare, c/v. unei unitati era/este (ca deja e pe inventar) de 2.360.960 lei (fara TVA), echivalent in Euro, la nivelul cursului mediu din 2019, cand s-a semnat contractul inseamna ”doar” 497.547 E.
Acum iti este clar cum ”dospesc” preturile la prima strigare si ar trebui sa pui in rezerva (blochezi), la initierea unei proceduri de atribuire a unui astfel de contract vreo 10 mil E aiurea ( 100.000 E x 100 buc.), daca te iei dupa domniile lor?
PS
Si, vezi cand vrei o flota de o asemenea cantitate obtii un discount consistent in raport cu cei care doresc 10-20% din acest pachet! Garantat!
@Andrei98
La Brasov, cele 32 buc. de SOR, cu autonomie de min. 200 km au costat 75.550.720 lei fara TVA, da? Ca urmare, c/v. unei unitati era/este (ca deja e pe inventar) de 2.360.960 lei (fara TVA), echivalent in Euro, la nivelul cursului mediu din 2019, cand s-a semnat contractul inseamna ”doar” 497.547 E.
Acum iti este clar cum ”dospesc” preturile la prima strigare si ar trebui sa pui in rezerva (blochezi), la initierea unei proceduri de atribuire a unui astfel de contract vreo 10 mil E aiurea ( 100.000 E x 100 buc.), daca te iei dupa domniile lor?
PS
Si, vezi cand vrei o flota de o asemenea cantitate obtii un discount consistent in raport cu cei care doresc 10-20% din acest pachet! Garantat!
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Andrei98
Problema este că Sor oferă o calitate slabă in comparație cu producătorii mai sus menționați. Finisaje slabe, AC foarte zgomotos, locuri pe scaune unde pur și simplu nu încapi dacă ești mai înalt și lista poate continua. Nici măcar cehii nu sunt prea mulțumiți de ele. Deci de aici rezultă și prețul mai scăzut. Astea sunt niște comparații aiuristice între producători diferiți și specificații diferite, arată situații cu aceiasi producători și specificații asemănătoare nu ce găsești mai ieftin.
Problema este că Sor oferă o calitate slabă in comparație cu producătorii mai sus menționați. Finisaje slabe, AC foarte zgomotos, locuri pe scaune unde pur și simplu nu încapi dacă ești mai înalt și lista poate continua. Nici măcar cehii nu sunt prea mulțumiți de ele. Deci de aici rezultă și prețul mai scăzut. Astea sunt niște comparații aiuristice între producători diferiți și specificații diferite, arată situații cu aceiasi producători și specificații asemănătoare nu ce găsești mai ieftin.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Demonteaza ca ceea ce s-a achizitionat, in Romania, cu succes, e de factura indoielnica si vorbim pe urma!!
Stii, acum peste 30 de ani, era un academician care a spus...”dovada, dovada”!
PS
Sunt convins ca :
1. ”circuli” cu Pagani Huayra!
2. daca vrei sa ajungi la Grozavesti de la Gara de Nord o iei prin Dristor, ca la scoborarea dinspre Crangasi, spre Semanatoarea (Pache) metroul ”scartaie”, pana termina curba aia, asurzitor;
3. ”nu folosesti” metroul ca are doar ventilatie fortata, pe trepte de viteza;
3. totusi ai dori ca pe liniile STB sa existe autobuze electrice, dupa 2(doua) rateuri rasunatoare, care ne-au costat nu numai timp, ci si sanatate!
Demonteaza ca ceea ce s-a achizitionat, in Romania, cu succes, e de factura indoielnica si vorbim pe urma!!
Stii, acum peste 30 de ani, era un academician care a spus...”dovada, dovada”!
PS
Sunt convins ca :
1. ”circuli” cu Pagani Huayra!
2. daca vrei sa ajungi la Grozavesti de la Gara de Nord o iei prin Dristor, ca la scoborarea dinspre Crangasi, spre Semanatoarea (Pache) metroul ”scartaie”, pana termina curba aia, asurzitor;
3. ”nu folosesti” metroul ca are doar ventilatie fortata, pe trepte de viteza;
3. totusi ai dori ca pe liniile STB sa existe autobuze electrice, dupa 2(doua) rateuri rasunatoare, care ne-au costat nu numai timp, ci si sanatate!
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2022
Andrei Andraș
SOR sunt decente. Nu sunt nici chinezării despre care n-ai auzit niciodată, dar nici autobuze cu stea în bot (că cică la ăștia trebuie să ne referim când vrem ceva de "top"). Cu o întreținere corespunzătoare fiecare autobuz, indiferent de brand, va circula cel puțin acei kilometri garantați de producător. Scârțâie plasticăraia din SOR. Bun. N-ai prins tu să fi "călător" când erau testate primele două Trollino să vezi și acolo ce și cum scârțâia. În SOR scârțâie, la majoritatea, peretele din spatele șoferului pentru că acolo e cantitatea mare de plastic. Cam atât. La Trollino scârțâiau panourile de sticlă de la uși.
În fine, deja am luat-o pe arătură. Autobuzele pot fi Golden Dragon, Alfabus, ZTE, SOR, Solaris, MAN sau vestitul Mercedes. Nu ar trebui să conteze brandul cât mentenanța acordată lor. Doar că pentru unii contează 99,99% dacă autobuzul în care sunt are stea în bot sau nu, că dacă nu are, nu e bun dom'le. Atâta timp cât nemții se pot plimba și cu MAN, dar, în același timp, și cu Otokar, zic că ne putem plimba și noi cu altceva în afară de "topuri".
SOR sunt decente. Nu sunt nici chinezării despre care n-ai auzit niciodată, dar nici autobuze cu stea în bot (că cică la ăștia trebuie să ne referim când vrem ceva de "top"). Cu o întreținere corespunzătoare fiecare autobuz, indiferent de brand, va circula cel puțin acei kilometri garantați de producător. Scârțâie plasticăraia din SOR. Bun. N-ai prins tu să fi "călător" când erau testate primele două Trollino să vezi și acolo ce și cum scârțâia. În SOR scârțâie, la majoritatea, peretele din spatele șoferului pentru că acolo e cantitatea mare de plastic. Cam atât. La Trollino scârțâiau panourile de sticlă de la uși.
În fine, deja am luat-o pe arătură. Autobuzele pot fi Golden Dragon, Alfabus, ZTE, SOR, Solaris, MAN sau vestitul Mercedes. Nu ar trebui să conteze brandul cât mentenanța acordată lor. Doar că pentru unii contează 99,99% dacă autobuzul în care sunt are stea în bot sau nu, că dacă nu are, nu e bun dom'le. Atâta timp cât nemții se pot plimba și cu MAN, dar, în același timp, și cu Otokar, zic că ne putem plimba și noi cu altceva în afară de "topuri".
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Utilizator anonim
Si hibridele troncane si trosnesc deja multe. Dar decat sa ne gandim cum facem autobuzele tancuri care sa nu se dezmembreze dupa un an, mai bine ne gandim sa avem drumuri urbane bune. Poti sa iei ultimu jaf facut pe vapor sau ultima generatie de Volvo sau Mercedes, da dupa un an pe Drumul Osiei de exemplu, vor trosni la fel.
Si hibridele troncane si trosnesc deja multe. Dar decat sa ne gandim cum facem autobuzele tancuri care sa nu se dezmembreze dupa un an, mai bine ne gandim sa avem drumuri urbane bune. Poti sa iei ultimu jaf facut pe vapor sau ultima generatie de Volvo sau Mercedes, da dupa un an pe Drumul Osiei de exemplu, vor trosni la fel.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Robert
De unde aveți voi informația că circulă doar jumate din autobuzele electrice la Cluj și doar un singur schimb? Nu de alta, dar garajul din Grigorescu care e aproape full electric deja e cam gol în timpul zilei. Dacă nu mă credeți haideți la Cluj să vedeți. În curând se lansează licitația și pentru electrice articulate, poate apucați să le vedeți și pe acelea înainte de electricele de la București.
Eu zic să ne axăm aici pe licitația de electrice din București, că imediat se face 2022 și nimic....
De unde aveți voi informația că circulă doar jumate din autobuzele electrice la Cluj și doar un singur schimb? Nu de alta, dar garajul din Grigorescu care e aproape full electric deja e cam gol în timpul zilei. Dacă nu mă credeți haideți la Cluj să vedeți. În curând se lansează licitația și pentru electrice articulate, poate apucați să le vedeți și pe acelea înainte de electricele de la București.
Eu zic să ne axăm aici pe licitația de electrice din București, că imediat se face 2022 și nimic....
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
@Robert
Vreau sa sper ca nu Bucurestiul e Cenusareasa dar se vede, fara putere de tagada, ca, cam asa este! Rusine, nu ca n-au luat taurul de coarne, ci ca nu s-au informat, concret din piata, cand si cum trebuiau! O flota de 100 de buc. din orice mijloc de transport inseamna ceva, atat d.p.v. al pretului de achizitie, mentenanta cat si al exploatarii, pe tot parcursul ciclului de viata!
PS
Iti spun ca multi de aici n-au probat mersul cu ”un electric” de 12 m! Eu, fix asta am tinut mortis (chiar daca eram cu automobilul personal acolo) sa vad cum ma simt intr-un electric, acum 2 ani in Cluj! E brici!
Poate o sa simta si bucurestenii, asa cum se adresa cineva deunazi, valentele autobuzelor electrice! Abia astept!
@Robert
Vreau sa sper ca nu Bucurestiul e Cenusareasa dar se vede, fara putere de tagada, ca, cam asa este! Rusine, nu ca n-au luat taurul de coarne, ci ca nu s-au informat, concret din piata, cand si cum trebuiau! O flota de 100 de buc. din orice mijloc de transport inseamna ceva, atat d.p.v. al pretului de achizitie, mentenanta cat si al exploatarii, pe tot parcursul ciclului de viata!
PS
Iti spun ca multi de aici n-au probat mersul cu ”un electric” de 12 m! Eu, fix asta am tinut mortis (chiar daca eram cu automobilul personal acolo) sa vad cum ma simt intr-un electric, acum 2 ani in Cluj! E brici!
Poate o sa simta si bucurestenii, asa cum se adresa cineva deunazi, valentele autobuzelor electrice! Abia astept!
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Robert
Cu toti ne dorim un transport civilizat și cât mai eco peste tot. Asta vă doresc și eu, să vină cât mai repede, cât mai bune. Chiar contează cine le face, fiindcă nu toți producătorii au calitate
Cu toti ne dorim un transport civilizat și cât mai eco peste tot. Asta vă doresc și eu, să vină cât mai repede, cât mai bune. Chiar contează cine le face, fiindcă nu toți producătorii au calitate
📖 Pagination options