Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023

989 posts, 294739 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 71
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Utilizator anonim

Pentru ca MAN si Volvo sunt branduri de top, la ani lumina peste Mercedes si Solaris, de cei mai incepatori - Bozankaya, Otokar, nici nu are rost sa spunem.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Stefan28

MAN a ofertat în 2018 la licitația pentru cele 400 de autobuze Euro 6. Rămâne de văzut.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 PTMZ

Nu par să fi abandonat piața de la noi, deoarece tocmai au depus o propunere de ofertă la consultarea pieței de la Constanța, în persoana dealerului MHS Truck & Bus. Problema e că la noi nu se cer autobuze cu punte rigidă, adică ceea ce are MAN.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

MAN nu participa prin tara pentru ca la majoritatea licitatiilor se cere puntea fata cu semiaxe independente, MAN avand doar rigida. BTW la licitatia pentru 400 de busuri pentru PMB, MAN intr-adevar a depus oferta dar a fost respinsa la tehnic din cauza puntii fata.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Linia 43

Mie nu mi se pare deloc oportuna licitatia pentru autobuze electrice tinand cont de flota actuala a STB : cateva sute de Citaro ramase ,400 de Otokare,hibridele ,Citaro care vor fi transformate in CNG.  Pe langa faptul ca se impestriteaza rau flota , ce or face cu atatea autobuze ? A comunicat cineva  cate autobuze functionale are STB -ul si cate autobuze sunt cu adevarat necesare?

Stam oribil la tramvaie ,inca de la inceput facute dupa ureche ,acum carpite si rascarpite ,adica "modernizate".  Cele 100 de tramvaie de la Astra care,oricum nu vor veni instant,cu siguranta nu vor fi suficiente.

Vrem sa decongestionam circulatia in Bucuresti dar,pe seceta aceasta se anuleaza licitatia la tramvaiele 40+60 . Sa presupunem (nu zic sa asa este! ) ca sunt motive indreptatite  sa anuleze licitatia (probleme cu oferta sau legalitatea licitatiei),dar onorata primarie ar fi trebuit de urgenta atunci sa refaca licitatia (in opinia mea ,de data aceasta tot 36 m nu tramvaie-microbuz) nu inca niste autobuze ,de data aceasta electrice, care evident, necesita statii de incarcare si un alt mod de operare nu non-stop ,ca pana acum.
Bucurestiul are nevoie de transport de masa si asta faci cu tramvaie mari ,nu cu autobuze electrice care,blocate in trafic ,cu putin ghinion  ,nici nu mai ajung la capat.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Valentin

Nu vad problema de a cumpara SI autobuze electrice, avand in vedere ca sunt pe fonduri europene, care ar trebui sa scoata din uz Mercedes-urile E3 (care ar putea fi vandute sau casate). Intr-adevar, partea care tine de autobuze, sta mai bine ca restul, dar nu inseamna ca ar trebui neglijate. Orice E3 scos din uz de un autobuz electric reprezinta o scadere a poluarii (0.00000x%), conteaza. Chiar, de licitatia de troleibuze ce se mai aude? Daca tot vrea sa relanseze licitatia de autobuze electrice, ar putea sa reia si licitatia de troleibuze, care teoretic ar putea sa foloseasca tot fonduri europene.
O sa se semneze contractul de 100 tramvaie, un pas inainte, sa vedem prin Februarie sau cand se vor debloca conturile, ce licitatii se vor mai porni.
D.p.m.d.v. am putea inainta catre primarie, ideea de a relansa licitatia de 40+60 tramvaie, dar de 36m.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

Asa, la o minima aproximare, nu-i jenant unde eram cu numarul activelor fixe STB in 1971,  
STB parc 1971.png (146.98 KB; downloaded 2598 times)

fata de prezent? ;)
La astea mai adaugi inca 130 de brotacei si inca o ”necunoascuta”. Nu stii cate vehicule din parcul circulant au sucombat  definitiv in 2020!
PS
Chiar si fara, suntem la ani lumina de ce insemna STB la inceputul anilor 70, cand inca, bineinteles nu exista metrou!
datele sunt din raportul de activitate al STB pe 2019 (http://www.stbsa.ro/docpdf/RAPORT%20DE%2 ... 2019.pdf)
Parc STB 2019 .png (290.48 KB; downloaded 2575 times)

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 motherplayer

Linia 43 wrote:
Mie nu mi se pare deloc oportuna licitatia pentru autobuze electrice tinand cont de flota actuala a STB.

Foarte adevarat, dar banii vin de "mai sus" (UE), si asa au invatat birocratii de la UE : autobuz electric =  poluare redusa. Din pacate nu se uita la "detalii", cum ar fi ca in Bucuresti poti scade poluarea mult mai eficient prin cresterea flotei de troleibuze/tramvaie, plus modernizarea infrastructurii care e la pamant...  :(

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Valentin

#motherplayer
am cerut noi fonduri europene pentru tramvaie/troleibuze/ modernizari si n-am primit? stii vorba aia, cere si ti se va da.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Andrei98

motherplayer wrote:
Linia 43 wrote:
Mie nu mi se pare deloc oportuna licitatia pentru autobuze electrice tinand cont de flota actuala a STB.

Foarte adevarat, dar banii vin de "mai sus" (UE), si asa au invatat birocratii de la UE : autobuz electric =  poluare redusa. Din pacate nu se uita la "detalii", cum ar fi ca in Bucuresti poti scade poluarea mult mai eficient prin cresterea flotei de troleibuze/tramvaie, plus modernizarea infrastructurii care e la pamant...  :(

Si ce faci in zonele unde nu exista retea de troleibuze sau tramvai cum ar fi de exemplu nordul orasului? Autobuzele electrice ar fi foarte bune intr-o zona ca aia sau pe niste linii mai periferice unde nu exista o alta retea de transport electric.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 andrei11

Andrei98 wrote:
Si ce faci in zonele unde nu exista retea de troleibuze sau tramvai cum ar fi de exemplu nordul orasului?

Montezi rețea, care-i problema ?

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 motherplayer

Andrei98 wrote:
Si ce faci in zonele unde nu exista retea de troleibuze sau tramvai cum ar fi de exemplu nordul orasului? Autobuzele electrice ar fi foarte bune intr-o zona ca aia sau pe niste linii mai periferice unde nu exista o alta retea de transport electric.

Nordul orasului nu e deloc cea mai poluata zona. Idem pentru periferiile, evident. Asta ca sa nu mai spun ca reteaua trole/tram poate fi extinsa  :twisted:  (vise umede)

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 PTMZ

Ești sigur că nordul nu e cea mai poluată zonă? Nu de alta, dar...
Nordul Bucureștiului a fost în noaptea de Ajun unul din cele mai poluate locuri de pe Pământ. Datele furnizate de aparatura de măsurare a calității aerului arată că poluarea a atins la Otopeni, lângă Capitală, cote mai mari decât în Bangladesh, care este cea mai poluată țară din lume.

Sursa: Digi24
De acord, rețelele de tramvai și troleibuz pot fi - și trebuie - extinse, dar durează implementarea, fiind mai degrabă o soluție pe termen lung. Pe termen scurt și mediu, autobuzele electrice ar fi ideale.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Utilizator anonim

Poluarea aia este de la arderile de deseuri din zona Chiajna - Rudeni, chiar in seara de ajun in jurul orei 22 veneam cu trenul si fara sa vad pe geam mi-am dat seama ca ne apropiem de Bucuresti, mirosul era accentuat deja dupa ce am trecut Buftea.

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2450 forum members have written 436500 posts in 5444 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use