Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 281243 views
📖 Pagination options
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
CiprianTRB
Totuși, e ceva ciudat. La licitația precedenta Bozankaya a reușit sa treacă de evaluarea tehnica și a picat la evaluarea financiara. Dacă caietul de sarcini este același precum cel al licitației precedente cum de acum nu au mai reușit sa treacă de evaluarea tehnica?
Totuși, e ceva ciudat. La licitația precedenta Bozankaya a reușit sa treacă de evaluarea tehnica și a picat la evaluarea financiara. Dacă caietul de sarcini este același precum cel al licitației precedente cum de acum nu au mai reușit sa treacă de evaluarea tehnica?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
PTMZ
Probabil a fost altă comisie de evaluare sau s-au modificat niște specificații în caietul de sarcini. Oricum ar fi trebuit să pice la evaluarea tehnică de la prima licitație din cauza lipsei încărcării rapide.
Probabil a fost altă comisie de evaluare sau s-au modificat niște specificații în caietul de sarcini. Oricum ar fi trebuit să pice la evaluarea tehnică de la prima licitație din cauza lipsei încărcării rapide.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
A fost aproape aceeasi comisie ca la prima licitatie, singura diferenta a fost cine era in pozitia de Director General - Directia Generala Economica, la prima a fost Stefan Cristinel MITROI, acum a fost Emanuela JUGUREANU.
A fost aproape aceeasi comisie ca la prima licitatie, singura diferenta a fost cine era in pozitia de Director General - Directia Generala Economica, la prima a fost Stefan Cristinel MITROI, acum a fost Emanuela JUGUREANU.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
aztec
Probabil că între timp...cineva...nu mă sta așa bine in sondaje așa că nu mai este așa sigura de un nou mandat, prin urmare cei din subordine incep sa realizeze că le cam fuge preșul de sub picioare și să nu mai se facă părtași la orice ....
Că se poate întoarce roata și la răcoare nu e chiar bine.
Probabil că între timp...cineva...nu mă sta așa bine in sondaje așa că nu mai este așa sigura de un nou mandat, prin urmare cei din subordine incep sa realizeze că le cam fuge preșul de sub picioare și să nu mai se facă părtași la orice ....
Că se poate întoarce roata și la răcoare nu e chiar bine.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Solaris
Problema nu este numai de buget. Tine si de conditiile din contract. Pare paradoxal dar cu cat exista conditii mai dure cu atat sansele de participare a firmelor mari este mai mica.
Am sa explic. Luam exemplul penalitatilor de intarziere care sunt un procent (parca 0,1%/zi) din valoarea intregului contract chiar daca s-a intarziat livrarea unei singure unitati. Asta inseamna ca 55k Euro/zi. Firmele mari cuantifica acest risc in pret si automat pretul va trebui ajustat la risc. In acel moment, participarea devine neatractiva.
La toate solicitarile de a schimba aceasta clauza, PMB a refuzat. Trebuie mentionat deasemenea ca exista si o dispropotionalitate a penalitatilor aplicate. Daca PMB intarzie plata unei facturi, vor plati penalitati doar din valoarea acelei facturi.
Fata de aceste cerinte care determina firmele mari sa provizioneze riscul, inacarcand major pretul, regasim firmele participante care este putin probabil sa asume o abordare similara. Dupa principiul vazand si facnd, acestea ignora potentialul de risc si ofera preturi in consecinta.
In concluzie, bugetul subdimensionat este inadins folosit pentru a elimina din start firmele mari care in mod sigur nu sunt dispuse la nici un compromis ce poate fi interpretat ca si ''pactizare'' cu cumparatorul.
Ganditi-va de ce Solaris a livrat la Cluj, Brasov, Galati si urmeaza sa livreze la Ploiesti, Craiova, Medias ...... In toate aceste locuri au fost bugete ok cu conditii de participare ok.
Bucurestiul din pacate a ales sa mearga pe alt drum. Anularea de acum este evident cu iz electoral. PMB nu se impiedica in detalii tehnice daca doreau asta. Va reamintesc cum au calificat Bozankaya la troleibuze cu o omologare de Sileo 12 (autobuz electric). Stiau foarte bine de situatie. Solaris le facuse o informare inclusiv cu raspuns de la RAR. Nu le-a pasat. Au mers mai departe fara sa clipeasca.
Sper ca alegerile vor aduce schimbari in bine din acest punct de vedere.
Albert wrote:
Nu cred ca vor mai lansa inca o licitație pana in alegeri. Vedem după alegeri ce și cum. Eu am zis inca de la inceput ca suma de pana in 450.000€ pe unitate este foarte mică. Sa mai adauge inca 100.000€-150.000€ pe unitate și sa vezi atunci ce ofertanți avem. Sau daca nu vor sa mai adauge la buget, in loc de 100 de unități sa achiziționeze 60-70. Mai bine 60-70 de Mercedes/Solaris decât 100 de alte turcisme/chinezării sau ce au mai ofertat pe la noi.
Problema nu este numai de buget. Tine si de conditiile din contract. Pare paradoxal dar cu cat exista conditii mai dure cu atat sansele de participare a firmelor mari este mai mica.
Am sa explic. Luam exemplul penalitatilor de intarziere care sunt un procent (parca 0,1%/zi) din valoarea intregului contract chiar daca s-a intarziat livrarea unei singure unitati. Asta inseamna ca 55k Euro/zi. Firmele mari cuantifica acest risc in pret si automat pretul va trebui ajustat la risc. In acel moment, participarea devine neatractiva.
La toate solicitarile de a schimba aceasta clauza, PMB a refuzat. Trebuie mentionat deasemenea ca exista si o dispropotionalitate a penalitatilor aplicate. Daca PMB intarzie plata unei facturi, vor plati penalitati doar din valoarea acelei facturi.
Fata de aceste cerinte care determina firmele mari sa provizioneze riscul, inacarcand major pretul, regasim firmele participante care este putin probabil sa asume o abordare similara. Dupa principiul vazand si facnd, acestea ignora potentialul de risc si ofera preturi in consecinta.
In concluzie, bugetul subdimensionat este inadins folosit pentru a elimina din start firmele mari care in mod sigur nu sunt dispuse la nici un compromis ce poate fi interpretat ca si ''pactizare'' cu cumparatorul.
Ganditi-va de ce Solaris a livrat la Cluj, Brasov, Galati si urmeaza sa livreze la Ploiesti, Craiova, Medias ...... In toate aceste locuri au fost bugete ok cu conditii de participare ok.
Bucurestiul din pacate a ales sa mearga pe alt drum. Anularea de acum este evident cu iz electoral. PMB nu se impiedica in detalii tehnice daca doreau asta. Va reamintesc cum au calificat Bozankaya la troleibuze cu o omologare de Sileo 12 (autobuz electric). Stiau foarte bine de situatie. Solaris le facuse o informare inclusiv cu raspuns de la RAR. Nu le-a pasat. Au mers mai departe fara sa clipeasca.
Sper ca alegerile vor aduce schimbari in bine din acest punct de vedere.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Robert
Bucureștiul a comandat 100 de unități ca să sune frumos: 100 electrice, 100 troleibuze, 100 tramvaie. Parcă erau la piață și cereau: 1 kg de roșii, 1 kg de portocale și 1 kg de cartofi.
Acestea nu sunt gândiri strategice, gândiri pe termen lung. Sunt mișcări electorale combinate cu un pic de disperare datorită parcului învechit. Electricele întradevăr au problemele lor, dar au ajuns la o fiabilitate încât să fie parte din parcul circulant. Pot fi folosite ca ranforsări, pot fi folosite în Centru sau în zone rezidențiale liniștite. La Cluj-Napoca avem trasee integral electrice și nu prea rămân pe străzi blocate mai mult decât troleibuzele de la Astra, ba aș spune că balanța este defavorabilă Astrei.
În cea ce privește licitațiile din păcate atât legea, cât și persoanele care se ocupă de acestea este deficitară. Tot la licitații este praf: legile cu intsnațele din urmă, persoanele numite politic care lucrează acolo și nu sunt decât marionete politice. Poate nici nu s-a dorit ca această licitație să fie adjudecată. Ne-am mai jucat și noi de-a licitațiile, vorba colegului: eu am vrut, dar nu m-a lăsat forța portocalie sau invers
Bucureștiul a comandat 100 de unități ca să sune frumos: 100 electrice, 100 troleibuze, 100 tramvaie. Parcă erau la piață și cereau: 1 kg de roșii, 1 kg de portocale și 1 kg de cartofi.
Acestea nu sunt gândiri strategice, gândiri pe termen lung. Sunt mișcări electorale combinate cu un pic de disperare datorită parcului învechit. Electricele întradevăr au problemele lor, dar au ajuns la o fiabilitate încât să fie parte din parcul circulant. Pot fi folosite ca ranforsări, pot fi folosite în Centru sau în zone rezidențiale liniștite. La Cluj-Napoca avem trasee integral electrice și nu prea rămân pe străzi blocate mai mult decât troleibuzele de la Astra, ba aș spune că balanța este defavorabilă Astrei.
În cea ce privește licitațiile din păcate atât legea, cât și persoanele care se ocupă de acestea este deficitară. Tot la licitații este praf: legile cu intsnațele din urmă, persoanele numite politic care lucrează acolo și nu sunt decât marionete politice. Poate nici nu s-a dorit ca această licitație să fie adjudecată. Ne-am mai jucat și noi de-a licitațiile, vorba colegului: eu am vrut, dar nu m-a lăsat forța portocalie sau invers
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
N-au nici in clin nici in maneca persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante ca sunt, o parte, dintre cei desemnati a face parte din comisia de evaluare!!
@solaris
1.Bugetul o fi el ”deficitar” dar ti-ai pus problema si altfel? Marile branduri mai au capacitate de productie care sa se inscrie in ritmul livrarilor impus/solicitat de beneficiar, recte PMB? Eu zic ca 10 dintr-o parte, cu 15 din alta parte e mai facil de contractat decat un lot considerabil de 100 bucati!
2. Nu toata lumea are sub profundor un Mercedes, BMW, Audi!
3. Daca existau producatori care sa se poata inscrie intru totul in cerintele procedurii de atribuire (CS, fisa de date a achizitiei, draft de contract, etc.) ar fi facut-o, totul e sa faci toata documentatia, nu numai caietul de sarcini, in mod corespunzator. Acum revine intrebarea, cum de niciunul dintre ofertanti nu a reusit sa intruneasca toate valentele tehnice?! PMB a solicitat ceva ce este doar dezirabil, dar nu exista-n realitate?!!
3. Ce n-a corespuns d.p.v. al propunerii tehnice nu vom afla niciodata, decat poate prin legea nr. 544/2001, ca unul dintre principiile de baza, enuntat la art. 2 atat in legea nr. 98/2016, cat si in legea nr. 99/2016 nu are trasabilitate nici dupa patru ani de la aplicare. Ma refer la TRANSPARENTA!
punmeister wrote:
A fost aproape aceeasi comisie ca la prima licitatie, singura diferenta a fost cine era in pozitia de Director General - Directia Generala Economica, la prima a fost Stefan Cristinel MITROI, acum a fost Emanuela JUGUREANU.
N-au nici in clin nici in maneca persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante ca sunt, o parte, dintre cei desemnati a face parte din comisia de evaluare!!
Comisia de evaluare licitatie tramvaie 1 BUC.png (976.28 KB; downloaded 3423 times)
@solaris
1.Bugetul o fi el ”deficitar” dar ti-ai pus problema si altfel? Marile branduri mai au capacitate de productie care sa se inscrie in ritmul livrarilor impus/solicitat de beneficiar, recte PMB? Eu zic ca 10 dintr-o parte, cu 15 din alta parte e mai facil de contractat decat un lot considerabil de 100 bucati!
2. Nu toata lumea are sub profundor un Mercedes, BMW, Audi!
3. Daca existau producatori care sa se poata inscrie intru totul in cerintele procedurii de atribuire (CS, fisa de date a achizitiei, draft de contract, etc.) ar fi facut-o, totul e sa faci toata documentatia, nu numai caietul de sarcini, in mod corespunzator. Acum revine intrebarea, cum de niciunul dintre ofertanti nu a reusit sa intruneasca toate valentele tehnice?! PMB a solicitat ceva ce este doar dezirabil, dar nu exista-n realitate?!!
3. Ce n-a corespuns d.p.v. al propunerii tehnice nu vom afla niciodata, decat poate prin legea nr. 544/2001, ca unul dintre principiile de baza, enuntat la art. 2 atat in legea nr. 98/2016, cat si in legea nr. 99/2016 nu are trasabilitate nici dupa patru ani de la aplicare. Ma refer la TRANSPARENTA!
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Oricum din ceea ce am constatat, de pe site-ul PMB, cifra de 100 buc. e una aleasa dupa niste criterii care nu reusesc sa le deslusesc!
Daca se pastreaza acelasi numar de linii clar ca electricele vor fi doar ”o picatura-n ocean” intercalate printre autobuzele din parcul existent, recte Otokar! Ori faci linii verzi integral ori e la ”mica tacaneala” asa zisul studiu de oportunitate realizat in 2018, pentru toate cele 14 linii/rute cuprinse-n proiect!
Dac-o tine, din esec in esec, PMB poate se sesizeaza ca latul se scurteaza si termenul de 31.12.2023 e extrem de aproape!
PS
O cheltuială poate fi considerată drept cheltuială eligibilă pentru cofinanţare (rambursare în limita stabilită) în cadrul POR, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele criterii :
1) să fie angajată de către beneficiar şi plătită de beneficiar în condiţiile legiiîntre 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023, cu respectarea perioadei de implementare stabilite prin contractul de finanţare;
Oricum din ceea ce am constatat, de pe site-ul PMB, cifra de 100 buc. e una aleasa dupa niste criterii care nu reusesc sa le deslusesc!
Daca se pastreaza acelasi numar de linii clar ca electricele vor fi doar ”o picatura-n ocean” intercalate printre autobuzele din parcul existent, recte Otokar! Ori faci linii verzi integral ori e la ”mica tacaneala” asa zisul studiu de oportunitate realizat in 2018, pentru toate cele 14 linii/rute cuprinse-n proiect!
Dac-o tine, din esec in esec, PMB poate se sesizeaza ca latul se scurteaza si termenul de 31.12.2023 e extrem de aproape!
PS
O cheltuială poate fi considerată drept cheltuială eligibilă pentru cofinanţare (rambursare în limita stabilită) în cadrul POR, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele criterii :
1) să fie angajată de către beneficiar şi plătită de beneficiar în condiţiile legiiîntre 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023, cu respectarea perioadei de implementare stabilite prin contractul de finanţare;
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
shoppy
Ar fi frumos ca o autobaza sa aiba un singur tip de autobuze pentru ca se poate optimiza intretinerea, dar ca o linie sa aiba doar un singur tip de autobuze este o idee nepotrivita, de aici rezulta probleme in plus de genul nu se poate imparti linia intre autobaze sau nu se pot folosi masini disponibile ca nu sunt de care trebuie, iar pe calator nu il intereseaza de care model este masina ca oricum trebuie sa vada ce numar este, nu se urca automat ca este masina de un anume tip.
Si se tot continua cu propavaduirea acestei atitudine inapoiato-comunista ca masina buna s-a dat la aia si nu la aialalti deci aia care au castigat sunt buni si le-au dat peste bot la aialalti care au pierdut ca sunt prosti, numai la o companie comunista gestionata cu picioarele ca STB sau CFR Calatori mai exista asa o gandire inapoiata, asta trebuie sa dispara cat mai repede si oamenii sa fie o singura echipa nu o adunatura de bisericute.
Ar fi frumos ca o autobaza sa aiba un singur tip de autobuze pentru ca se poate optimiza intretinerea, dar ca o linie sa aiba doar un singur tip de autobuze este o idee nepotrivita, de aici rezulta probleme in plus de genul nu se poate imparti linia intre autobaze sau nu se pot folosi masini disponibile ca nu sunt de care trebuie, iar pe calator nu il intereseaza de care model este masina ca oricum trebuie sa vada ce numar este, nu se urca automat ca este masina de un anume tip.
Si se tot continua cu propavaduirea acestei atitudine inapoiato-comunista ca masina buna s-a dat la aia si nu la aialalti deci aia care au castigat sunt buni si le-au dat peste bot la aialalti care au pierdut ca sunt prosti, numai la o companie comunista gestionata cu picioarele ca STB sau CFR Calatori mai exista asa o gandire inapoiata, asta trebuie sa dispara cat mai repede si oamenii sa fie o singura echipa nu o adunatura de bisericute.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
CiprianTRB
Într-o postare de pe Facebook "duamna" spune următoarele:
https://www.facebook.com/42765659729715 ... 616683188/
Sincer nu prea ca licitația va fi relansata pana în alegeri, poate doar dacă vor fi amânate.Rămâne de văzut.
Într-o postare de pe Facebook "duamna" spune următoarele:
Noutate: relansam si licitatia pentru cele 100 de autobuze electrice. Speram sa nu mai apara tot felul de contestatii nefondate.
https://www.facebook.com/42765659729715 ... 616683188/
Sincer nu prea ca licitația va fi relansata pana în alegeri, poate doar dacă vor fi amânate.Rămâne de văzut.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
George
Daca i-a rugat frumos duamna, dujmanii se vor abtine....
Daca i-a rugat frumos duamna, dujmanii se vor abtine....
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
PTMZ
Contestații nefondate? Hmmm... Aceea depusă de Otokar a fost nefondată? Nu, a fost admisă. Să vedem și la tramvaie: acelea depuse de Astra au fost nefondate? Prima (CNSC) nu, a doua (C.A.B.) da. Plângerea PMB a fost nefondată? DA! Deci uite cine vorbește de contestații nefondate. Un fel de "Râde ciob de oală spartă". E de râs de n-ar fi de plâns (și de nervi). Dacă madam Firea nu vrea contestații, să se obosească instituția pe care dumneaei o conduce să facă un caiet de sarcini cum trebuie și să aloce suficienți bani.
Plus că licitația nu a fost anulată din cauza acestor "contestații nefondate", cum ar putea crede orice cetățean care citește postarea și nu știe toată povestea.
Contestații nefondate? Hmmm... Aceea depusă de Otokar a fost nefondată? Nu, a fost admisă. Să vedem și la tramvaie: acelea depuse de Astra au fost nefondate? Prima (CNSC) nu, a doua (C.A.B.) da. Plângerea PMB a fost nefondată? DA! Deci uite cine vorbește de contestații nefondate. Un fel de "Râde ciob de oală spartă". E de râs de n-ar fi de plâns (și de nervi). Dacă madam Firea nu vrea contestații, să se obosească instituția pe care dumneaei o conduce să facă un caiet de sarcini cum trebuie și să aloce suficienți bani.
Plus că licitația nu a fost anulată din cauza acestor "contestații nefondate", cum ar putea crede orice cetățean care citește postarea și nu știe toată povestea.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
ticker
Duamna e in campanie, cand "dujmanii-i poarta pica".
Toate licitatiile capitalei pt mijloace de transport au fost facute cu bugete mici, cu conditii extrem de stricte (riscuri mari care trebuie provizionate, marind astfel pretul ofertei) si termene adeseori nerealiste, plus niste interese vizibile si din spatiu, toate in defavoarea bucurestenilor.
Nu e de mirare ca nici un mare jucator nu a participat la licitatii cu exceptia Mercedes. Cand exista doar rea-credinta si rea-vointa nimic nu va merge bine.
Si ca sa inchei offtopicul politic, duamna a dat in judecata tot Bucurestiu si a pierdut 99,99% din procese... doar de imagine ca "da in judecata" si probabil sa mai manance niste pretini avocati niste bani publici care ar trebui sa ii fie imputati direct ei.
Succes la urmatoarele alegeri bucurestenii mei!
Duamna e in campanie, cand "dujmanii-i poarta pica".
Toate licitatiile capitalei pt mijloace de transport au fost facute cu bugete mici, cu conditii extrem de stricte (riscuri mari care trebuie provizionate, marind astfel pretul ofertei) si termene adeseori nerealiste, plus niste interese vizibile si din spatiu, toate in defavoarea bucurestenilor.
Nu e de mirare ca nici un mare jucator nu a participat la licitatii cu exceptia Mercedes. Cand exista doar rea-credinta si rea-vointa nimic nu va merge bine.
Si ca sa inchei offtopicul politic, duamna a dat in judecata tot Bucurestiu si a pierdut 99,99% din procese... doar de imagine ca "da in judecata" si probabil sa mai manance niste pretini avocati niste bani publici care ar trebui sa ii fie imputati direct ei.
Succes la urmatoarele alegeri bucurestenii mei!
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Din perspectiva onorariilor gresesti. Orice cercetare administrativa efectuata cu o comisie din min. 3 membrii n-au cum sa ”dea” nici barem in sarindarul ”Primarului General”, din pacate! Platim toti, in corpore, pentru orice elucubratie a mazetelor din PMB! E ca o protectie ”divina”, d-asta LATRA ca ”nici usturoi n-a mancat, nici gura nu i-a mirosit” de cate ori nu-i iese ”pasenta”!
Din perspectiva onorariilor gresesti. Orice cercetare administrativa efectuata cu o comisie din min. 3 membrii n-au cum sa ”dea” nici barem in sarindarul ”Primarului General”, din pacate! Platim toti, in corpore, pentru orice elucubratie a mazetelor din PMB! E ca o protectie ”divina”, d-asta LATRA ca ”nici usturoi n-a mancat, nici gura nu i-a mirosit” de cate ori nu-i iese ”pasenta”!
📖 Pagination options