Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1635 posts, 441191 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Andrei98

Care garantie? Exista vreun contract care sa impuna asa ceva? Sa nu uitam ca este un tramvai reparat de catre aceiasi entitate care il si exploateaza, adica STB. Cat despre probatul in luna mai, inainte sa fie livrat nu venisera inca caldurile mari., probabil nici nu era nevoie sa fie dat AC-ul la maxim ca sa isi faca simtita prezenta. Insa pe canicula nici una din instalatiile montate de URAC nu face fata, inclusiv cele cateva BLF.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Toate echipamentele de pe tramvai ce nu sunt fabricate de URAC au garantie. inclusiv instalatia de AC. Dar va spun sigur ca sefii de depouri si autobaze sunt vinovati pentru ca nu raporteaza nimic si nu fac nimic. Dovada se vede in traseu.

 


Re: Discutii diverse Andrei98

Instalatia de AC are cativa ani de cand a fost cumparata, garantia e dusa de mult. In afara de vopsea, scaune si geamuri nu este nimic nou pe tramvaiul ala. Sa nu mai zic ca garantia poate fi pierduta si inainte de termen daca URAC-ul face un montaj defectuos. Si cu sursa separata sigur nu este valabila pentru toate vagoanele, la unele daca dai drumul la AC pur si simplu abia mai pleaca de pe loc vagonul.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

#224 cica ar avea sursa independenta.

 


Re: Discutii diverse Andrei98

La el probabil că da, a și mers câteva zile cu AC-ul pornit. Dar la alte vagoane nu prea s-a rezolvat nimic. Ca și la Citelisuri, au schimbat sursele doar la unele când au montat AC-ul.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Toate au mers cateva zile cu ele pornite. Acum nu mai functioneaza la niciunul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

Nu știu de ce aceste tramvaie nu au primit aceste instalații de la bun început când au fost modernizate, mă refer la CHPPC-urile care au apărut cam în perioada venirii E4-urilor, nu știu de ce nu s-a gândit nimeni că la un vagon de 300 de călători o instalație de aer condiționat e mai necesară decât unui autobuz de 100 de călători. Deși chiar și la Mercedes s-a mai întâmplat ca instalațiile să se defecteze (dar aici țin să cred că mai mult din cauza neîntreținerii sau a exploatării necorespunzătoare) sau nu se dădea drumul dar totuși au fost prevăzute din fabrică, ceea ce defectele erau de regulă mai mici când este gândit de la bun început așa. Însă și șoferii le-au cam stricat că nu știu câți au înțeles că o instalație de aer condiționat pe motor termic (benzină/motorină) nu trebuie pornit instant cu motorul, mai ales dacă este prima pornire pe acea zi, iar oprirea în același timp cu aerul condiționat în funcțiune (mai ales la reglaj maxim) poate da compresorul peste cap. Și sunt destul de sigur că chiar șoferii au stricat instalațiile la o parte din ele ...

Mie unul mi se pare rușinos ca la jumătatea anului 2022 în București să nu existe măcar un om care să-l ducă capul cum se poate rezolva această problemă, mai ales că tramvaiele făcute de URAC sunt destul de simpliste din câte știu atât ca parte tehnică cât și electronică. Ori nu există interes, că până la urmă, respectul față de călătorul bucureștean din partea *TB n-a prea existat de-a lungul timpului (deși nu vorbim neapărat de respect, ci de normalitate, că și tu ca angajat din birou poate te urci în autobuz) și ne uităm că, mi se părea o involuție ca într-un oraș ca Bucureștiul acum ceva ani ca din aprox. 1500 de vehicule să fie doar un pic peste 500 dotare cu aer condiționat (includ și alea câteva E3-uri), dar din care trebuia să scădem autobuzele defecte, apoi cele cu instalația de aer defectă pe teren, și cred că mai dădea pe la vreo 300 cu indulgență. De E3 ce să mai zic, cam zero barat ...

 


Re: Discutii diverse shoppy

La tramvai tractiunea si serviciile auxiliare sunt alimentate separat, "sursele" sunt pentru seviciile auxiliare si nu au treaba cu tractiunea, daca scade puterea de tractiune atunci este o problema la suprafata contactului dintre pantograf si retea sau a conductorului dintre pantograf / intrerupator general / bare de consum(sau cum se face distribuirea curentului la tractiune si servicii auxiliare dupa intrerupatorul principal) sau a suprafetei de contact din intrerupatorul general, undeva aria sectiunii nu este suficienta sau suprafetele contactului sunt murdare.

La autobuze un AC facut de o firma serioasa ca Mercedes si pus pe mii de autobuze contemporane nu ai cum sa-l strici folosindu-l defectuos, chit ca pornesti/opresti motorul cu instalatia la maximum(chestia asta se intampla la modelele din anii 90, aveam un Opel Corsa B model 92 care nu avea absolut nici o electronica in AC si butonul AC controla direct ambreiajul compresorului deci se putea sa pornesti motorul cu compresorul conectat, si te trezeai ca nu porneste motorul sau nu sta bine la relanti, scria si in manual ca intai incalzesti motorul si dupaia conectezi AC, motorul fiind benzina injectie non-Euro 1.4 84cp, intre timp logica din AC s-a mai desteptat si nu tine compresorul conectat decat peste o anumita turatie a motorului iar controlul relantiului este si el electronic, deci va mari alimentarea cu motorina si nu va permite sa scada relantiul daca motorul este rece si cererea de pe auxiliare mare).
Strigator la cer este ca s-au achizitionat si montat curele de servicii auxiliare mai scurte care sa scoata din circuit ambreiajul compresorul pentru a consuma mai putin, deci practic conducerea a facilitat furturile de motorina ale soferilor, justificand ca nu sunt bani si permitand furturile ca se recompenseze soferii "buni", o aberatie, deci imposibil de gasit o logica intr-o regie condusa aberant.

Mai ales ca la noi orice sofer/mecanic face ce vrea, nu exista nici o decizie despre cum se foloseste AC, normal trebuie sa se impuna prin regulament o temperatura (sa zicem 26 grade C) si viteza ventilatorului pe Automat, unii le tin pe automat la alte temperaturi, altii pun ventilatorul pe manual si tot freaca si temperatura si viteza ventilatorului dupa tot felul de teorii despre mult/putin oxigen, aer ud/uscat, curent care trage sau nu, durut capul sau urechile, teorii in care evident fiecare este foarte priceput. Daca intrii pe site-ul unei regii serioase o sa gasesti la cate grade este setat AC evident cu ventilatorul pe auto si in toate masinile de la traseu o sa gasesti acelasi lucru, la noi este haos.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Au avut grija soferii sa le strice pentru ca trebuia sa traga seara in garaj motorina din ele. Cu Aer Conditionat consumau prea mult. Dovada s-a putut vedea si la Tv. ,,Nu te cinstesc eu".

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Montarea unităţilor de AC pe vagoanele CH-PPC ADK

Xandru wrote here:
De vina sunt si calatorii pentru ca nu cer vatmanului sa porneasca instalatia de aer conditionat. In greva au stiut sa stea o saptamana dar sa ofere calatorilor un minim de confort nu sunt in stare. Ar trebui si acest forum sa se implice si sa trimita catre STB o sesizare, eventual si niste filmari trimise pe la televiziuni. pentru ca s-au cheltui foarte multi bani pentru dotarea tramvaielor, troleibuzelor si a Citaro euro 3 cu aer conditionat iar soferii le tin oprite. Parerea mea este ca pe Euro 3 le tin oprite pur si simplu pentru economie. Ele sunt functionale in mare parte.

Să sperăm că încet-încet și parcul de tramvaie va oferi aceleași condiții ca autobuzele și o parte dintre troleibuze, fiindcă au fost destui ani unde doar jumătate dintre autobuze aveau aer condiționat. Troleibuzele și tramvaiele nu. Este un calvar să stai și acum într-un V3A pe linia 32 sau 41 la orele de vârf.

Să sperăm totodată că până în anul 2025 (zic eu, timp prea suficient) nu va mai fi vehicul pe traseu fără această dotare (aerul condiționat dar și podeaua joasă). Să scăpăm de ultimele 415T-uri (cu condiția să fie întâi înlocuite) de pe trasee, nu am nimic împotriva să se păstreze câteva pentru transportul tehnologic (dacă starea tehnică și estetică va mai permite circulația în condiții de siguranță), de T4R și V3A (în cazul V3A-ului, măcar făcută secțiunea la mijloc low-floor și instalat A/C-ul). Dar să se reducă și numărul la tot ce înseamnă V3A, și cele care au rămas într-o stare mai bună să benefieze de secțiune PPC, climatizare și tot ce mai e nevoie (validatoare Kapsch, LCD pentru anunțarea stațiilor etc), mai ales că tramvaiele noi sunt în curs de livrare. Să vedem și cu troleibuzele ce se face, că din câte știu încă se trage de actualele.

Poate că pare puțin ciudat să atac un pic vehiculele vechi, find de regulă mai atras de ele decât de cele noi, dar au intervenit alte priorități. Nu-și mai au locul pe traseu cu călători, ci ori la fier vechi, ori în diverse transporturi interne sau închirieri pentru diverse evenimente, ori la pasionați sau alții interesați pentru diverse proiecte. În funcție de starea fiecăruia, trebuie să ajungă unde-și merită locul fiecare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

Situația tramvaielor de tip V3A de la existența lor până astăzi la data de 17.08.2022.

0̶0̶1̶ 1970
0̶0̶2̶ 1970
0̶0̶3̶ 1970
0̶0̶4̶ 1970
005 Faur (Alexandria)
006 M2000 (Bucureștii-Noi)
007 93 (Giurgiului)
008 M2000-PPC (Bucureștii-Noi)
0̶0̶9̶ 1970
010 93 (Giurgiului)
0̶1̶1̶ 1970
012 93 (Titan)
013 93 (Giurgiului)
014 EPC (Titan)
015 93 (Colentina)
016 CA (Colentina)
017 CA (Colentina)
0̶1̶8̶ 1970
0̶1̶9̶ 1970
0̶2̶0̶ 1970
021 M2000 (Bucureștii-Noi)
0̶2̶2̶ 1970
023 M2000 (Bucureștii-Noi)
024 Faur (Alexandria)
025 CA (Bucureștii-Noi)
026 93 (Giurgiului)
027 CA (Colentina)
028 2S (Victoria)
029 93 (Giurgiului)
030 CA (Colentina)
0̶3̶1̶ 1970
0̶3̶2̶ 1970
0̶3̶3̶ 1970
034 2S (Victoria)
0̶3̶5̶ 1970
036 2S (Victoria)
037 2S (Victoria)
0̶3̶8̶ 1970
039 93 (Colentina)
0̶4̶0̶ 1970
0̶4̶1̶ 1970
0̶4̶2̶ 1970
0̶4̶3̶ 1970
044 CA (Bucureștii-Noi)
045 CA (Colentina)
0̶4̶6̶ 1970
047 M2000 (Bucureștii-Noi)
0̶4̶8̶ 1970
049 M2000 (Bucureștii-Noi)
050 93 (Bucureștii-Noi)
051 Faur (Alexandria)
052 93 (Colentina)
053 CA (Colentina)
054 M2000 (Bucureștii-Noi)
055 M2000 (Bucureștii-Noi)
056 CA (Colentina)
057 93 (Militari)
0̶5̶8̶ 1970
0̶5̶9̶ 1970
0̶6̶0̶ 1970
0̶6̶1̶ 1970
062 93 (Bucureștii-Noi)
063 CA (Colentina)
064 93 (Giurgiului)
0̶6̶5̶ 1970
066 93 (Titan)
067 CA (Colentina)
068 M2000 (Bucureștii-Noi)
069 CA (Colentina)
0̶7̶0̶ 1970
0̶7̶1̶ 1970
0̶7̶2̶ 1970
073 93 (Giurgiului)
0̶7̶4̶ 1970
075 M2000 (Bucureștii-Noi)
076 CA (Alexandria)
0̶7̶7̶ 1970
0̶7̶8̶ 1970
0̶7̶9̶ 1970
080 M2000 (Bucureștii-Noi)
0̶8̶1̶ 1970
0̶8̶2̶ 1970
083 93 (Giurgiului)
0̶8̶4̶ 1970
0̶8̶5̶ 1970
0̶8̶6̶ 1970
0̶8̶7̶ 1970
0̶8̶8̶ 1970
0̶8̶9̶ 1970
090 93 (Giurgiului)
091 93 (Militari)
092 93 (Colentina)
093 93 (Giurgiului)
094 M2000 (Bucureștii-Noi)
095 93 (Titan)
096 93 (Titan)
097 EPC (Colentina)
098 M2000 (Bucureștii-Noi)
099 93 (Giurgiului)
100 93 (Titan)
101 M2000 (Bucureștii-Noi)
102 93 (Giurgiului)
103 93 (Colentina)
104 93 (Colentina)
105 Faur (Colentina)
106 Faur (Titan)
107 93 (Giurgiului)
108 93 (Titan)
109 Faur (Alexandria)
110 93 (Bucureștii-Noi)
111 93 (Colentina)
112 93 (Colentina)
113 93 (Colentina)
114 Faur (Alexandria)
115 93 (Colentina)
116 93 (Colentina)
117 93 (Titan)
118 M2000 (Bucureștii-Noi)
119 Faur (Titan)
120 93 (Militari)
121 93 (Colentina)
122 M2000 (Bucureștii-Noi)
123 93 (Colentina)
124 93 (Giurgiului)
125 93 (Colentina)
126 93 (Victoria)
127 93 (Bucureștii-Noi)
128 93 (Colentina)
129 M2000 (Bucureștii-Noi)
130 Faur (Alexandria)
131 CHPPC (Alexandria)
132 93 (Colentina)
1̶3̶3̶ EPC
134 93 (Colentina)
135 93 (Colentina)
136 CHPPC (Alexandria)
1̶3̶7̶ EPC
138 93 (Colentina)
139 Faur (Alexandria)
140 93 (Giurgiului)
141 93 (Militari)
142 93 (Colentina)
143 M2000 (Bucureștii-Noi)
144 M2000 (Bucureștii-Noi)
145 93 (Giurgiului)
146 93 (Titan)
147 Faur (Alexandria)
148 93 (Colentina)
149 CA (Titan)
150 93 (Giurgiului)
151 M2000 (Bucureștii-Noi)
152 93 (Militari)
153 93 (Giurgiului)
154 M2000 (Bucureștii-Noi)
1̶5̶5̶ 93
156 93 (Colentina)
157 (Victoria)
158 CA (Bucureștii-Noi)
159 93 (Victoria)
160 M2000 (Bucureștii-Noi)
161 93 (Titan)
162 93 (Colentina)
163 93 (Titan)
164 M2000-PPC (Bucureștii-Noi)
165 93 (Victoria)
166 93 (Titan)
167 93 (Colentina)
168 93 (Colentina)
169 93 (Titan)
170 93 (Victoria)
171 93 (Colentina)
172 CHPPC (Alexandria)
173 Faur (Giurgiului)
174 93 (Victoria)
175 93 (Giurgiului)
176 Faur (Alexandria)
177 93 (Titan)
178 93 (Bucureștii-Noi)
179 93 (Colentina)
180 EPC (Colentina)
181 93-PPC (Giurgiului)
182 93 (Militari)
183 93 (Colentina)
184 93 (Giurgiului)
185 93 (Colentina)
186 93 (Titan)
187 93 (Colentina)
188 93 (Colentina)
189 93 (Titan)
190 Faur (Titan)
191 93 (Victoria)
192 Holec (Colentina)
193 93 (Colentina)
194 93 (Colentina)
195 M2000 (Bucureștii-Noi)
196 M2000 (Bucureștii-Noi)
197 Faur (Alexandria)
198 Faur (Alexandria)
199 Faur (Alexandria)
200 93 (Titan)
201 M2000 (Bucureștii-Noi)
202 CA (Colentina)
203 93 (Victoria)
204 CA (Alexandria)
205 EPC-CA (Alexandria)
206 93-PPC (Giurgiului)
207 93 (Bucureștii-Noi)
208 Faur (Alexandria)
209 93 (Colentina)
210 CA (Colentina)
211 93 (Colentina)
212 93 (Bucureștii-Noi)
213 Faur (Titan)
214 93 (Victoria)
215 93 (Victoria)
216 93 (Titan)
217 Faur (Alexandria)
218 CA (Bucureștii-Noi)
219 Faur (Alexandria)
220 93 (Giurgiului)
221 93 (Bucureștii-Noi)
222 93 (Titan)
223 Faur (Alexandria)
224 CHPPC (Bucureștii-Noi)
225 93 (Victoria)
226 M2000 (Bucureștii-Noi)
227 93 (Giurgiului)
228 Faur (Giurgiului)
229 Faur (Alexandria)
230 93 (Colentina)
231 Faur (Alexandria)
232 93 (Colentina)
233 Faur (Alexandria)
234 Faur (Titan)
235 93 (Titan)
236 93 (Giurgiului)
237 2S (Victoria)
238 Faur (Giurgiului)
239 93 (Victoria)
240 Faur (Titan)
241 Faur (Alexandria)
242 CA (Colentina)
243 Faur (Alexandria)
244 Faur (Alexandria)
245 2S (Victoria)
246 EPC (Colentina)
247 93 (Colentina)
248 Faur (Alexandria)
249 93 (Giurgiului)
250 93 (Colentina)
251 Faur (Alexandria)
252 Faur (Alexandria)
253 93 (Titan)
254 93 (Militari)
255 93 (Giurgiului)
256 93 (Bucureștii-Noi)
257 93 (Titan)
258 93 (Colentina)
259 93 (Victoria)
260 93 (Victoria)
261 93 (Victoria)
262 Faur (Giurgiului)
263 93 (Titan)
264 CHPPC (Alexandria)
265 93 (Militari)
266 M2000 (Bucureștii-Noi)
267 EPC (Colentina)
268 Faur (Alexandria)
269 Faur (Alexandria)
270 Faur (Titan)
271 93 (Giurgiului)
272 93 (Titan)
273 CA (Bucureștii-Noi)
274 93 (Colentina)
275 Faur (Alexandria)
276 93 (Titan)
277 93 (Titan)
278 M2000 (Bucureștii-Noi)
279 93 (Colentina)
280 93 (Alexandria)
281 93 (Titan)
282 Faur (Alexandria)
283 93 (Colentina)
284 Faur (Alexandria)
285 Faur (Alexandria)
286 93 (Victoria)
287 93 (Victoria)
288 M2000 (Bucureștii-Noi)
289 93 (Colentina)
290 93 (Titan)
291 93 (Titan)
292 93 (Titan)
293 EPC (Titan)
294 93 (Titan)
295 Faur (Alexandria)
296 93 (Bucureștii-Noi)
297 M2000 (Bucureștii-Noi)
298 93 (Titan)
299 Faur (Alexandria)
300 M2000 (Bucureștii-Noi)
301 93 (Victoria)
302 93 (Victoria)
303 93 (Titan)
304 Faur (Alexandria)
305 93 (Bucureștii-Noi)
306 CHPPC (Alexandria)
307 93 (Colentina)
308 93 (Giurgiului)
309 93 (Victoria)
310 93 (Titan)
311 M2000 (Bucureștii-Noi)
312 93 (Victoria)
313 93 (Giurgiului)
314 93 (Titan)
315 93 (Victoria)
316 M2000 (Bucureștii-Noi)
317 93 (Giurgiului)
318 CA (Bucureștii-Noi)
319 93 (Titan)
320 CA (Colentina)
321 Faur (Titan)
322 Faur (Alexandria)
323 93 (Victoria)
324 93 (Alexandria)
325 93 (Colentina)
326 EPC (Titan)
327 93 (Colentina)
328 (Giurgiului)
329 Faur (Alexandria)
330 93 (Victoria)
331 93 (Titan)
332 Faur (Alexandria)
333 93 (Giurgiului)
334 93 (Titan)
335 93 (Titan)
336 Faur (Alexandria)
337 93 (Colentina)
338 93 (Titan)
339 M2000 (Bucureștii-Noi)
340 93 (Victoria)
341 93 (Colentina)
342 93 (Giurgiului)
343 93 (Victoria)
344 93 (Victoria)
345 Faur (Alexandria)
346 93 (Titan)
347 93 (Militari)
348 93 (Titan)
349 M2000 (Bucureștii-Noi)
350 CA (Colentina)
351 93 (Bucureștii-Noi)
352 EPC (Titan)
353 93 (Victoria)
354 93 (Titan)
355 93 (Colentina)
356 93 (Titan)
357 93 (Giurgiului)
358 EPC-93 (Titan)
359 EPC-93 (Titan)
360 93 (Colentina)
361 EPC-INDA-CA (Alexandria)
362 93 (Bucureștii-Noi)

4001 CHPPC (Alexandria)
4002 CHPPC (Alexandria)
4003 CHPPC (Alexandria)
4004 CHPPC (Alexandria)
4005 CHPPC (Dudești)
4006 CHPPC (Alexandria)
4007 CHPPC (Alexandria)
4008 CHPPC (Bucureștii-Noi)
4009 CHPPC (Alexandria)
4010 CHPPC (Dudești)
4011 CHPPC (Bucureștii-Noi)
4012 CHPPC (Dudești)
4̶0̶1̶3̶ 1982
4014 CHPPC (Alexandria)
4015 CHPPC (Dudești)
4016 CHPPC (Dudești)
4017 CHPPC (Dudești)
4018 CHPPC (Dudești)
4019 CHPPC (Dudești)
4020 CHPPC (Bucureștii-Noi)
4021 CHPPC (Bucureștii-Noi)
4022 CHPPC (Dudești)
4023 CHPPC (Alexandria)
4024 CHPPC (Dudești)
4025 CHPPC (Alexandria)
4026 CHPPC (Dudești)
4027 CHPPC (Dudești)
4028 CHPPC (Alexandria)
4029 CHPPC (Alexandria)
4030 CHPPC (Alexandria)
4031 CHPPC (Dudești)
4032 CHPPC (Dudești)
4033 CHPPC (Alexandria)
4034 CHPPC (Dudești)
4035 CHPPC (Dudești)
4036 CHPPC (Alexandria)
4037 2S (Victoria)
4038 2S (Victoria)
4039 2S (Victoria)
4040 2S (Victoria)
4041 2S (Victoria)
4042 2S 1982 (Victoria)
4042 2S (Victoria)
4043 2S (Victoria)
4044 2S (Victoria)
4045 CHPPC (Alexandria)
4046 CHPPC (Dudești)
4047 CHPPC (Dudești)
4048 CHPPC (Alexandria)
4049 CHPPC (Dudești)

Alte observații:
Scris normal: circulă sau momentan defect ori în reparații.
Scris tăiat: casate.
Scris îngroșat: la URAC pentru RK/RG/RA/modernizare.
Scris înclinat: în conservare/defect de lungă durată/descompletat/aprobat pentru casare.

 


Re: Discutii diverse SirVlady

347 se află la URAC pentru reparația tamponării pe care a avut-o cu 3006.

 


Re: Discutii diverse Andrei18

233 de la Alexandria încă circulă

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93-CH-PPC ADK

GPS wrote here:
ADK wrote here:
Noi abia ce făcusem o schimbare nu cu multe zile înainte de 1990, și prioritățile erau întâi să măturăm orașul de toate pagubele produse și să reparăm clădirile avariate chiar și destui ani după, nu să ne gândim deja la "CHPPC" (din ce citesc de la voi, tehnologia exista sau trebuia să existe) fiindcă nu eram pregătiți pentru astfel de tramvaie plus costurile modernizării pentru acei ani ar fi fost destul de imense. A durat ceva ani până s-au modernizat toate tramvaiele din versiunea 1970 în 1993, la vremea aia eram fascinați dintr-un punct sau altul de vedere de Rathgeber și probabil și Duewag cu toate că nu le-am ținut mult în circulație că își îndepliniseră norma de casare.



La vremea aia alții aveau troleibuze cu chopper produse în România, chiar și RATB avea… din păcate e mai simplu să găsim scuze, decât să acceptăm că cineva a greșit atunci. În 2006 RATB avea deja în exploatare vehicule acționate în curent alternativ, iar ei făceau tramvaie cu chopper.  

Referitor la restul mesajului, citind printre multele rânduri, da este normal să ai pretenții, mai ales când vezi că se poate. Nu înțeleg de ce mereu trebuie să nu avem pretenții pentru că aia nu e Ok sau să fim naționaliști că am dat bani la Mercedes… poate ar trebui să analizăm cronologia evenimentelor înainte să aruncăm cu vorbe.

Ce să zic, hai să mergem doar folosind căruța sau vagonetul de mină, că de banii pe un tramvai cumpărăm vagonete pentru un sfert de oraș, și cu banii pe un autobuz câteva zeci de căruțe. :popa:

Nu pot să zic că n-ai dreptate la fraza cu greșitul, dacă poți să faci ceva mai bun pe aceiași bani sau cu mici diferențe în plus eu unul sunt de acord. Însă nu m-am referit să revenim în anul 1980, când am adus în discuție Rocarul Autodromo era vorba că dacă acesta avea un preț prea mare (adică să fie aproape dublu cât un U412), în 1998 era mai important să luăm Rocar de Simon, nu chiar DAC sau Rocar U312, pe atunci luai cu banii de-i avea primăria nu ca acum mai găsești și finanțări. Era mai bine 5 Autodromo sau 8-10 DeSimon? Acum nu știu ce preț aveau, dacă diferențele nu erau prea mari ...atunci greșeala RATB.

Totuși, noi ne-am oprit la tot ce însemna DAC și Ikarus în 1993, încă la DAC ne-am fi oprit în 1991 dacă nu erau refuzate de străini niște autobuze care s-au reîntors în București, și au aflau ai noștri că erau mai bune decât cele vechi. Doar abia luasem DAF-ul 205 să vedem cum se descurcă în 1993, dar pe atunci probabil neștiind dacă noile DAF-uri se vor acomoda sau nu cu Bucureștiul, ca să știm dacă comandăm sau nu, am luat încă ceva DAC-uri și Ikarusuri să mai înlocuiască din ultimele Roman 112UD și IK4 rămase. Deci nu știu dacă aici e vreo greșeală așa mare.

Nici cu troleibuzele nu stăteam grozav, mai ales că acestea au avut dintotdeauna un preț mai ridicat față de autobuze. DAC-urile 117E vișinii din seriile 7000/7100 erau deja epuizate și necesitau înlocuire, au fost bune și cele 22 de Saurer convertite decât să fie casate, plus ce am mai luat de la Rocar și alea 200 de 415T-uri. Am avut în probe acel Ikarus low floor, dar fie n-a trecut probele, fie era prea scump. Iar tramvaiele gândește-te ce cale de rulare nasoală aveam dacă Rathgeber și Duewag le-am pus pe boghiuri românești.

Acum, într-adevăr din niște puncte de vedere unele greșeli aparțin sigur cuiva probabil și acum, dar dacă punem în balanță banii, pregătirea profesională de atunci, mentenanța unor astfel de vehicule și infrastructura, nu știu care înclină mai mult ...

Eu unul stau la țară, infrastructura nu-i nici ce-a mai bună dar nici ce-a mai rea, la drumul principal e asfalt, dar asfalt vechi care nu-i silențios ca cel de pe un drum abia reabilitat, gropi nu prea sunt cei drept însă în schimb mai sunt "hopuri", iar ulița e pietruită, însă nu se creează nici noroi infernal pe timp de ploaie sau polei. Dacă am nevoie de o mașină (cei drept sh, nu-mi permit nouă) să merg doar pe astfel de drumuri, nu o să-mi iau cu siguranță ceva cu garda la sol foarte mică, de dimensiuni reduse, foarte ușoară și scumpă de achiziționat și întreținut, dar nici ceva foarte vechi care ar corespunde mai bine cu "caietul de sarcini", sunt și după anul 2000 destule exemplare. Trebuie să te acomodezi la situația de atunci, părerea mea.

 


Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2335 forum members have written 425817 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use