Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1635 posts, 441192 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse rails

sa fim seriosi, la noi ii surprinde zapada in decembrie pe baietii cu deszapezirea....

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Se cumpara 8 seturi de afisaje electronice pentru urmatoarele vagoane - 4 Bucur LF, 2S #4039 (necesita 2 seturi), cele 2 V3A-93-CA #204 si #076.

Echipamente de informare calatori pentru tramvaie-8 seturi
Procedură aplicată: Licitatie
Criteriu de selecţionare: Pretul cel mai mic
Dată limită: Luni, 13 Septembrie 2010 11:30
Dată selecţionare: Luni, 13 Septembrie 2010 12:00
Cod CPSA: 30264300-2
Locaţie: R.A.T.B. Serviciul Logistic cu sediul in Bd Dinicu Golescu 1, tel: 021.3074120, fax:021.3074555; 021.3147136

 


Re: Discutii diverse shoppy

Ce este cu acel aptibild/reclama de pe laterala CH-PPC-urilor?, ca am incercat de mai multe ori sa-l citesc din mers da nu am reusit si m-a facut curios  :D .

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

autob368 wrote:
E foarte mult, in conditiile in care durata reala a unei semicurse ar fi de 30-33 minute cu tot cu stationari la capete. Asta bineinteles daca ar fi stabilita pentru linia 41 o viteza medie de 35 km/h.... Este clar ca vatmanii de la Alexandria sunt "prea obositi" si vor sa stea mai mult la capete, pentru ca semicursa reala tot cam ca pana acum va dura si daca nu se reduc din ture, sa vedeti cate tramvaie o sa vedem la capat. Mai ales in perioadele cu pauza de masa.
Mi se pare ridicol ca linia 41 sa fie supra-turata, in timp ce parcul de tramvaie este la un minim istoric, iar alte linii importante au intervale de succedare jenante din lipsa de vehicule. Inteleg ca vatmanii au nevoie de pauza la capat de linie (desi 38 de minute/semicursa mi se pare si mie prea mult), dar nu inteleg de ce si tramvaiele au nevoie de pauza. Din moment ce in ansamblu parcul de tramvaie este insuficient pentru deservirea tuturor traseelor, ar trebui sa se micsoreze cat mai mult stationarea vagoanelor la capete de linii pentru mentinerea unui interval de succedare cat mai bun cu parcul existent. Pe liniile mai lungi, neseparate de trafic, cum este de exemplu linia 34, evident ca e nevoie de stationari mai lungi la capete pentru reglarea intervalului de succedare si pentru recuperarea intarzierilor, care sunt inevitabile pe o linie neseparata de trafic, si care in principiu, sunt cu atat mai mari cu cat linia este mai lunga.

Dar pe 41, care este o linie relativ scurta si separata de trafic, singurele intarzieri posibile sunt cele cauzate de traficul din intersectiile mai mari de la Miciurin, Crangasi, Uverturii si Moghioros. Ar mai exista si fluctuatii in durata semicursei la ora de varf vs. alte intervale orare, datorita numarului mai mare de calatori la ora de varf, dar cu o dimensionare corespunzatoare a parcului circulant (care oricum e prea mare in momentul de fata) nu ar fi o problema.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

autob368 wrote:
Repet: 40 ture in 41 sunt ok. Doar sa reduca durata semicursei. Cum pot vatmanii de la Bucurestii Noi pentru care am tot respectul, sa mentina un interval decent intre vagoane iar semicursa sa o faca in aproximativ 25 minute??? Cei de la Alexandria chiar vor sa faca legea???
Pentru linia 41, intrucat nu se intrevede nici cumpararea de tramvaie noi, mai lungi decat cele actuale, pentru o capacitate mai mare de transport si nici modificarea CH-PPC-urilor sau a vagoanelor V3A-93 pentru tractiune multipla,  eu ma gandesc la solutia ca vatmanii sa lucreze in sistem-suveica, solutie care "decupleaza" vagonul de vatman. Concret, odata ajuns la capat, vagonul este preluat de vatmanul tramvaiului precedent, pentru cursa de intoarcere. Primul vatman ar abandona vagonul cu care a venit, sta in pauza cat e nevoie, dupa care preia unul din vagoanul urmator (eventual 2-3 vagoane mai "in spate" in perioada pauzei de masa).

Astfel, s-ar putea asigura si repartizarile vatmanilor, si s-ar putea reduce si cheltuielile de exploatare fiind necesare mai putine vagoane pe traseu, desi numarul vatmanilor ar ramane constant. Asa de exemplu se procedeaza la Brno (Cehia) la orele de varf si in timpul pauzelor de masa. Sigur ca ar trebui reorganizat complet orarul si s-ar crea si probleme administrative de responsabilitate, fiindca regulile curente presupun ca un vatman lucreaza  pe un singur vagon de care e responsabil pana la iesirea din parcurs. Totusi, cu o organizare buna nu cred sa fie o problema fiindca se poate stii exact cine lucreaza pe un anumit vagon la un moment dat.

Vin si eu cu aceasta idee fiindca am vazut-o implementata in alte parti si mi s-a parut ca functioneaza multumitor. Poate citeste acest mesaj si cine trebuie si ii vine o idee, desi mari sperante nu am.

Legat de numarul de ture, 40 de ture nu sunt "OK" fiindca pe o linie de suprafata, fie ea si separata de trafic, nu ai cum sa asiguri un interval mediu sub 2 minute, din motive care au fost prezentate pe aici. In prezent, daca semicursa are 35 minute, sau 70 de minute/cursa, nu are sens sa bagi mai mult de 35 de ture. Daca nu ma credeti, monitorizati traficul de tramvaie pe linia 41 intre 2 statii oarecare timp de ora intr-un interval orar in care intervalul de succedare teoretic este sub 2 minute. Va garantez ca nu veti numara mai mult de 30 de tramvaie/ora/sens si probabil mai putin chiar. (30 de tramvaie/ora/sens inseamna interval de 2 minute).

 


Re: Discutii diverse George

Aceeasi solutie se poate adopta si in cazul autobuzelor.
Locuiesc langa capatul de linie de la Valea Argesului, unul dintre cele mai prost organizate din oras, probabil. Acolo stationeaza in zilele de lucru cam 10 autobuze si trolee, care pleaca toate odata dupa ce cate 10 - 15 minute ti se lungeste gatul dupa ele in statie. Asta desi ar putea sa plece, de exemplu, cate un 168, 69, 268 la intervale de 2 - 3 minute, pentru a vorbi doar de cele care merg spre zona Eroilor.
Trecand peste asta, autobuzele stationeaza enorm la capat, si peste jumatate de ora, ceea ce inseamna ca parcul de autobuze e utilizat foarte prost.
In Germania am vazut sistemul despre care vorbeste Dominatrix, ba chiar vatmanii se schimbau in timpul cursei, la anumite statii apropiate sediului societatii de transport public. E mult mai logic ca soferii sa se odihneasca, dar autobuzele sa circule, nu?
Bine, imi inchipui cum va fi primita o asemenea schimbare de o anumita inertie birocratica, probabil sunt ceva probleme practice pe deasupra, dar sigur nu insurmontabile.

 


Re: Discutii diverse Lohengrin

RATB-ul nu face publica decit o parte infima din orarele de circulatie ale mijloacelor de transport (indeosebi pe cele de weekend), de parca ar fi secret de stat. Iar pe conducatorii de vehicule ii doare la basca de calatorii care stau si se inghesuie ca sardelele intr-un autobuz venit dupa 15 minute - cand intervalul normal de succedare ar fi de 5-6 minute (exemplu: linia 102 duminica). Socializarea de la cap de linie este urmata de trenulete de 3-4 autobuze din care primul circula plin la refuz, iar in urmatoarele poti juca fotbal.

 Am observat ca prelungirea unor linii de autobuze pana la capete din parcarile unor centre comerciale a inrautatit simtitor frecventa liniilor respective. Pe langa 102 si 104, le am in vedere si pe 131 si 335. Acum doua saptamani, am avut ghinionul sa ratez un 335 duminica seara (ora 19:30) in parcarea Baneasa. Urmatorul a plecat abia dupa 27 de minute, cand deja la capat se adunasera 4 autobuze. Cel de dupa el a venit la 2 minute in spate.

 Din cate stiu - sau poate ma insel - stationarile la capete ar trebui sa fie de maximum 3-5 minute, o singura data pe schimb este prevazuta o pauza de masa de 15-20 minute.

 


Re: Discutii diverse aztec

Referitor la capatul Valea Argesului, cred ca cam asa este, din cate am observat eu, mai intai pleaca un 268, apoi un 69, urmat la scurt timp de un 71 si apoi 168. Daca nu ma insel. Toate astea in max 2 min. Nu pun si 173 ca are alta directie. Si apoi pauza de min 10 min in care nu vine mai nimic

 


Re: Discutii diverse DanCld

Nimic nou. Pe vremea cand stateam in zona imi crestea par alb asteptand impreuna cu alti 20-30 de oameni un autobuz sau troleu (oricare) sa ma duca pana la "41". Nu am reusit nici macar sa determin vreo ora exacta de plecare de la capat pentru vreuna din linii, evident ca nu exista asa ceva.

 


Re: Discutii diverse George

aztec wrote:
Referitor la capatul Valea Argesului, cred ca cam asa este, din cate am observat eu, mai intai pleaca un 268, apoi un 69, urmat la scurt timp de un 71 si apoi 168. Daca nu ma insel. Toate astea in max 2 min. Nu pun si 173 ca are alta directie. Si apoi pauza de min 10 min in care nu vine mai nimic


Exact. Oamenii (daca li se poate spune asa) sunt de o nesimtire fenomenala. Nu mai zic ca nu dau drumul la aer conditionat si circula cu geamurile deschise, bineinteles vorbesc de CITARO EURO 4, adica alea CU aer, chiar daca afara erau 30 de grade. Doar pe la 35 de grade au facut o mica exceptie....
Si intr-adevar, cand pleaca unul, pleaca inca 2 - 3, dupa care stai de te plictisesti.
Mai nou am trecut pe bicicleta, dar intr-adevar atunci cand totusi am nevoie de RATB ma simt extrem de frustrat.
Ca sa nu mai vorbim ca merg extrem de incet, sunt foarte aglomerate, iar la Razoare totul se gatuie pentru ca Dr. Oetker si taietorii de frunze la caini din subordine nu sunt in stare sa faca o banda speciala pentru transportul in comun de la Favorit la Razoare.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Lohengrin wrote:
Din cate stiu - sau poate ma insel - stationarile la capete ar trebui sa fie de maximum 3-5 minute, o singura data pe schimb este prevazuta o pauza de masa de 15-20 minute.
Asta depinde de linie; fiindca tot ati dat voi exemplu de capatul de la Valea Argesului, este normal ca pentru o linie foarte lunga, cum e 69, care nu are banda separata pe traseu, sa fie necesara o stationare mai mare la capete pentru recuperarea intarzierilor inevitabile in traficul aglomerat, plus o pauza mai lunga pentru soferi. Dar pe 41, o linie scurta si separata aproape total de trafic - ca de la ea a pornit toata discutia - intr-adevar nu e nevoie de o stationare mai lunga de cateva minute. Nu pot fi acoperite orele vatmanilor? Poate ar fi bine sa se incerce macar "sistemul-suveica" pe care l-am descris mai sus. Asa impusti 2 iepuri dintr-o data: acoperi si repartizarile fiindca ai nevoie de mai multi vatmani decat ai tramvaie pe traseu, si reduci cheltuielile de exploatare fiindca e nevoie de mai putine vagoane pentru acelasi interval de succedare. Cu turele eliberate, se pot suplimenta alte linii, care oricum sunt sub-turate fata de necesar.

 


Re: Discutii diverse rosetti61

Stationatul la capat destul de mult timp si plecatul la pachet e boala veche. 5 minute e de ajuns, cat sa-si vizeze foaia, sa traga o gura de apa si 1/2 tigara. Dar nu, ei fac "simpozion" acolo, pana se strange un numar suficient de calatori in statie - nu e necesar sa plece de la capat arhiplin. Pe 41, care leaga puncte importante, mereu se pleaca plin de la capete.

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Pe linia 34 azi au facut blocari la schimbul 1 doua V3A-93-uri de la Dep. Victoria. Mai intai s-a stricat 343 la Piata Sudului care s-a deplasat cu greu spre depou, iar apoi la cateva vagoane distanta s-a stricat si 159 aproape de Dristor. 159 a fost impins spre depou de catre 344, iar calatorii au fost inghesuiti in 4040, care nu prea face fata deloc pe linia 34...

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse darknight

Am si eu o intrebare in momentul de fata mai produce ceva U.R.A.C ????????/

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2335 forum members have written 425817 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use