Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1635 posts, 444503 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse punmeister

Ai idee daca vor pune rame pentru reclame si pe Citaro?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Cel mai probabil vor pune pe tot parcul.

 


Re: Discutii diverse Nenea_titi

Ce nasol arată cu toată pilitura de pe fir scursa pe caroserie...

 


Re: Discutii diverse cris_m

Tramvaiele arata jalnic oricum cu sau fara pilitura pe ele... Noroc cu RK-urile ca asa se mai curata la interior si exterior, ca in rest Dumnezeu cu mila :popa:

 


Re: Discutii diverse bogdan5ful

Bună seara! Știe cineva ce s-a întâmplat pe liniile 7/11/25 de au fost blocate în intervalul 20:30-21:23? Are cumva legătură cu tramvaiul nr. 100 blocat în linia 19 la Șerban Vodă?

 


Re: Discutii diverse 1689

cris_m wrote:
Nu ca nu stim, dar nu avem cu ce. Nu avem ustensilele necesare (vezi cum arata sectiile din URAC), nu avem oameni tineri si bine-calificati (majoritatea sunt in varsta, aproape de pensie) si nu avem materialul pe care sa lucram, adica tramvaiul cu pricina. Oricat vrei sa resuscitezi aceste tramvaie, deja nu prea mai ai ce sa le faci, sunt extrem de depasite din multe puncte de vedere. Trag si ei cat si cum pot de ele, pana se vor aduce tramvaie noi, daca se vor mai aduce secolul asta. [...].


Imi pare rau, dar toate argumentele de mai sus trimit la o sursa comuna: management dezastruos la nivelul regiei. Incepind cu decizia de a innoi parcul de tramvaie (aproape) in regie proprie la mijlocul anilor '90, pastrarea tuturor activitatilor de reparatii capitale internalizat (pina la aparitia MB - si, daca s-ar putea, sint sigur c-ar fi internalizate si astea) si incheind cu productia de tramvaie "noi".

Am spus-o si o mai spun: atita timp cit autobazele - si mai ales depourile !- nu vor functiona pe baze financiare independente, orice rebut iesit pe poarta URAC va fi acceptat fara comentarii si - de cele mai multe ori - pus pe linie moarta dupa scurt timp.
Altfel ar fi daca depourile ar primi buget de reparatii si ar putea decide unde sa faca RK pe baza de licitatie / contract, cu teste de preluare si perioada de garantie.

 


Re: Discutii diverse punmeister

Ba se poate si mai simplu, externalizata mentenanta, ca la metrou.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Problema e mult mai complexa, nu se rezolva pasand cartoful fierbinte la altcineva. Cine crezi ca vine sa repare antichitatile de tramvaie, respectiv seriile mici de tramvaie marca proprie? Eu zic ca nimeni sanatos la cap.

 


Re: Discutii diverse 1689

Pai si cum s-a ajuns si perpetuat productia artizanala ?

Pina si aici se recunoaste ca V3A produse de Faur au fost superioare din toate punctele de vedere.

De ce - macar - nu s-au produs doar la Faur ? Pentru ca URAC...

 


Re: Discutii diverse Nenea_titi

V3A 93 este o creație URAC. Copiat (evident prost) la rândul lui după diverse modificări germane. Pe vremuri, când ITB V56 și 58 erau la modă, mentenanța se făcea local. Și la alte tramvaie vezi Nicolina Iași, Astra Arad, Electrometal Timișoara, Electroputere Craiova, iar alte regii aveau mecanicii proprii, iar unde nu se descurca sau erau operații mai complexe, venea URAC. La V3A, nu prea se bagă nimeni, pe lângă că e cârpeală pe cârpeală, mai e și fabricat în serie de nici 360 vehicule (pun aici și derivatele sale, V3A-93,Faur, Epc, 2S, PPC, CH-PPC și CA-PPC). Cum a zis Cris_m, nimeni sănătos la cap. V3A 93 nu a fost răspândit în țară, deoarece imediat după 1990 și situația durează și azi în unele cazuri, operatorii locali se cam zbăteau, V3A 93 era prea scump, în condițiile în care abia aveau bani să mențină infrastructura. Plus experiențe cu vechiul V3A, care cu greu au supraviețuit după 1990 în România (cele mai longevive fiind la Constanța și Brăila în rest fiind retrase timpuriu) multe fiind înlocuite cu tramvaie SH... Mai ieftine și chiar mai bune. Practic la V3A URAC e producătorul URAC e reparatorul. Dacă să zicem că prin absurd, URAC ar câștiga o livrare să zicem la Botoșani și Brăila, ei atunci URAC va asigura mentenanță, nu Eltrans, nu Braicar (prin absurd, că nu cred că vor mai risca vreodată ăștia doi după experiențele trecute) .Când or veni tramvaie tip nou, Alstom să zicem, atunci Alstom va asigura repararea și mentenanță. URAC doar va face verificări la ele fără să pună cheia pe ele, iar în depouri, doar mici reparații curente, gen înlocuit un bec, programat tabela de afișare, și alte astfel de mici operațiuni . În caz de defecte mai mari, chemat reprezentantul, în URAC sau la depoul de domiciliu.
V3A 93 trebuia făcut din capul locului stil 008,164,181 sau 206. Poate așa își mai păstra din actualitate prin anii 90, dar atunci era plin de epave de V3A și hodoroage de EP V3A (am amintiri plăcute cu aceste tramvaie, am călătorit peste 15 ani cu ele, a fost primul tramvai în care am mers vreodată, când mergeam cu V3A, mi se părea OZN, mi a părut rău când au dispărut, dar eram conștient de starea și confortul oferit de ele și că trebuiau înlocuite cu ceva mai actual) iar apariția unui V3A 93 era fix ca apariția unui DAF sau DeSimon în loc de DAC sau a unui Ik415 în loc de DAC 112e/117e.
Dacă îl făceau imediat după 1993 stil CH/CA-PPC, ce bine era... Dar și RATB atunci se cam zbătea în sărăcie, uitați-vă la poze cu vehiculele RATB de atunci. Excepție DAF, DeSimon, Ik415... O involuție față de ante 1989...
Da, V3A Faur sunt superioare, dar Faur a cam dat faliment, și dacă mai produc ceva, nu cred că le mai arde lor de tramvaie. Au altele mai importante. E drept, că dacă ar mai trăi, ar fi interesant să facă ei un BLF, poate full LF. Sunt ferm convins că ar fi mai bun. Ei au făcut doar 52 + 1 tramvaie, în nici 10 ani. Asta printr-o colaborare cu URAC.

 


Re: Discutii diverse andrei11

Eu știam că au fost vreo 600 de V3A - uri fabricate.

 


Re: Discutii diverse Nenea_titi

600 probabil cele vechi. Nu V3A 93
Numeric în București au fost 362.
Restul de 238, probabil : Ploiești, Brașov, Constanța, Oradea, Cluj,  Brăila, Botoșani. Se pun aici și V2A?
V3A 93 nu au atins 400. În toate versiunile. Ci 367 din câte văd. Din lista de URAC sunt 302, lista de FAUR 52, iar EPc sunt 13. 302+52+13 = 367. Asta punând la socoteală toate variantele lui V3A-93 ( includ aici și CH/CA-PPC, deoarece tot aceeași platformă tehnică o are). Plus 051 Ploiești, 368.

 


Re: Discutii diverse PTMZ

514 V3A-uri au fost fabricate în total și livrate. 586 cu tot cu V2A, V2A-2S și V3A-2S.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse GPS

Iar V3A-2010-CA nu se pun la socoteală.

 


Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426217 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use