Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1674 posts, 465667 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 120
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Gabi23

Am si eu o intrebare pentru cei care cunosc mult mai bine vagoanele Tatra 4R: Cum functioneaza sistemul de inchidere al usilor vagoanelor, in special vagoanele "remorca", adica ma intereseaza cum isi da seama mai exact vatmanul ca are toate usile inchise?
Intreb asta deoarece astazi am vazut cuplul 3405~3385, linia 8, virand stanga de pe Calea Rahovei pe Sos. Progresului, si avand usa 2 de la vagonul 2 deschisa :shock:. In vagonul respectiv se afla doar 5 calatori. Ma intreb insa, daca vagonul era mult mai plin si sa circuli cu una din usi deschise, si cum stim cu totii Tatrele sunt niste vagoane destul de rapide, nu ar fi fost un potential pericol? :? Regretabil este si faptul ca se intampla la un vagon iesit de la RK de circa 1 an de zile.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Uşile remorcii se deschid/închid dintr-un singur buton.


Uşa respectivă probabil s-a blocat / a fost blocată. Se rezolva cu o cheie pătrată.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Gabi23 wrote:
Am si eu o intrebare pentru cei care cunosc mult mai bine vagoanele Tatra 4R: Cum functioneaza sistemul de inchidere al usilor vagoanelor, in special vagoanele "remorca", adica ma intereseaza cum isi da seama mai exact vatmanul ca are toate usile inchise?
La vagoanele Tatra T4 (si T3) clasice, in stanga bordului cum stai pe scaunul mămăligarului *  :twisted: sub cele 3 afisaje mari dreptunghiulare (ampermetru, vitezometru, voltmetru), exista o serie de becuri mici. Doua dintre ele sunt exact concepute pentru acest scop: atentionarea vatmanului in cazul in care usile nu sunt inchise complet (unul pentru vagonul master, celalalt pentru slave). Ca acele indicatoare luminoase nu mai functioneaza cum trebuie in unele cazuri, e alta poveste.
Dr2005 wrote:
Uşile remorcii se deschid/închid dintr-un singur buton.

Ca o completare la ce a zis Dr2005 mai sus, din cate stiu eu, cele 3 butoane cu actionare prin rotire pentru inchis/deschis usi functioneaza la un cuplu de tramvaie Tatra in felul urmator:

De la stanga la dreapta:

Buton 1: Usa 1 master
Buton 2: Usile 2 +3 master
Buton 3: Usi slave (toate 3).
Daca gresesc, corectati-ma.

* mămăligar - formula de adresare a vatmanilor in jargon RATB'ist, deci banuiesc ca nu e jignitoare. Daca am jignit pe cineva, scuzati. Nu stiu daca si acum se mai foloseste, dar am auzit-o acum mai multi ani si la URAC si la personalul din depoul Victoria, ex. Ilie Pintilie.

 


Re: Discutii diverse andrei11

Dominatrix wrote:
De la stanga la dreapta:
Buton 1: Usa 1 master
Buton 2: Usile 2 +3 master
Buton 3: Usi slave (toate 3).

Confirm

 


Re: Discutii diverse andrei11

Dominatrix wrote:
Da, este prevazuta linie de tramvai daca e sa ne luam dupa documentele de pe site'ul PMB. De ce nu se face din start, odata cu strada, nu stiu. Asa s-ar putea desfiinta si capatul ala ca nuca-n perete de la Parvan.
( Este vorba de linia de tramvai de pe noul bulevard Uranus)
 Am inteles ca tramvaiul nici nu o sa mai ajunga la Parvan, o sa se limiteze de la Chitila / Gloriei / Laromet la Gara de Nord.
Desi eu unul odata cu prelungirea magistralei de metrou M 4  pana la Parc Bazilescu nu mai vad util tramvaiul la Laromet ( parca acum intoarce 20 acolo ). Troleibuzele sunt arhisuficiente.
Sau viceversa - lasat tramvaiul dar desfiintat troleibuzul / modificat traseul.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Cel putin pe hartie, se doreste modernizarea caii de rulare de pe Bd. Bucurestii Noi, ba chiar a celei din Damaroaia :!: Cel putin asa stiu eu. Daca intr-adevar se va intampla acest lucru si nu cumva se va "moderniza" cum s-a modernizat si linia pe Cuza, care acum se desfiinteaza partial, ramane de vazut.

In ceea ce priveste linia de pe Buzesti - Berzei, in toate planurile, inclusiv in PUZ'ul maretei penetrari, apare linie de tramvai pana la Parvan. Deja s-a montat macaz la intersectia Sevastopol/Buzesti/Cuza pentru mers inainte spre Piata Matache, deci e limpede ca nu se va desfiinta linia, cel putin pana la Piata Virgiliu. Si oricum ar fi o mare tampenie sa faci asa ceva, fiindca trebuie unita cu ceva si linia pe Dinicu Golescu, care e refacuta complet relativ recent (1999) si in stare buna. Banuiesc ca nici nu s-a amortizat lucrarea...

 


  • TsE
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TsE

Raspund aici unei intrebari din alt topic, despre linia 34... de ce nu este izolata precum linia 41.
Pentru ca pe centura Mihai Bravu - Stefan cel mare sunt majoritatea spitalelor de urgenta din Bucuresti, si linia tramvaiului  este folosita foarte frecvent de ambulante.
Cu toate ca sunt fan al transportului in comun electric, de data asta trebuie sa recunosc necesitatea eliberarii acestui spatiu pentru vehiculele ce actioneaza in caz de urgenta, le includ si pe cele de pompieri aici.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Intr-adevar, folosirea liniei de tramvai de vehiculele de urgenta e necesara, dar mi se pare putin dubios ca acesta a fost argumentul "suprem", fiindca se putea separa calea de rulare in asa fel incat sa permita intrarea respectivelor vehicule, dar numai a lor. Un exemplu de implementare am pus pe forum aici. S-a gandit cineva din Comisia de Circulatie la aceasta varianta?

 


  • TsE
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TsE

Pe linia 34 majoritatea intirzierilor tramvaielor au loc atunci cand tramvaiul asteapta masinile care fac stanga sa elibereze intersectia.
Asta e problema cea mai mare, care genereaza cel mai mari blocaje. Putine intersectii au timpi speciali alocati pentru virajjul la stanga.
Un exemplu este Dimitrov, unde se circula mult mai fluent. Contraexemplul este Dudesti, unde se blocheaza de fiecare data.
A, si mai e ceva... la Dimitrov este camera pusa pe web, si politistii de acolo chiar iau carnete, asa ca soferul de B s-a cam cumintit la Dimitrov, dar la Dudesti merge fiecare cum il taie capul.

 


Re: Discutii diverse aztec

O intrebare... ca fapt divers.
Si ieri si azi am vazut pe tramvaiele 41 un mic autocolant pe parbriz.
Ok,.. de fapt mai multe.
Unul rotund, cu sigla CSA, deci de asigurare, ce este normal, ca si tramvaiele trebuie sa plateasca RCA...
Dar am mai vazut si unele dreptunghiulare ce seamana izbitor cu cele de Rovinieta.. si ceva lini ce aduceau cu cele ale CNADR.
Acum.. intrebarea este, am vazut bine?
Tramvaiele de pe linia 41 au rovinieta?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

aztec wrote:
Unul rotund, cu sigla CSA, deci de asigurare, ce este normal, ca si tramvaiele trebuie sa plateasca RCA...

Aia o găseşti pe toate vehiculele RATB...

aztec wrote:
Dar am mai vazut si unele dreptunghiulare ce seamana izbitor cu cele de Rovinieta.. si ceva lini ce aduceau cu cele ale CNADR.[...] Tramvaiele de pe linia 41 au rovinieta?

Cred că asta e o frază pentru gluma secolului  :lol: Nici măcar tramvaiele din Craiova, Sibiu, Arad ÅŸi Brăila (care circulă ÅŸi spre IÅŸalniÅ£a, Răşinari, Vladimirescu, Sâmbăteni, Cicir, Ghioroc, Lacu Sărat) nu au rovinietă. Că doar circulă pe calea lor, care e considerată, conform legii 92/2007, ca făcând parte din localitatea unde are sediul operatorul lor.
Am văzut şi V3A-93-uri cu vinietă de Austria pe parbriz. Crezi că le-au luat vatmanii pe autostradă în Austria?

 


Re: Discutii diverse aztec

Pai de aceea ma miram si eu.. stiam ca numai pt DN-uri se plateste.. si prin absurd, daca ar iesi din oras.. au oricum cale separata de rulare... asa ca nu se pune problema decat eventual la anumite autobuze.
Tot cautand pe forum poze, pt ca am zis ca chior nu sunt si nici acelasi tramvai sigur nu era (asta avea un neon in plus, adica 5 in loc de 4...) am vazut ceva ce pare similar a ce spun eu pe tramvaiele  195, 288, 164, 049, 160, 143, 339
Ori a fost acelasi vatman glumet pe toate tramvaiele, ori e o moda la ei pt colante CNADR ....ori....

 


Re: Discutii diverse Highlander

Ce se intampla cu V3A urile de la RATB? Cum este posibil ca ITB sa trimita in circulatie tramvaie fara lumini? E horror sa circuli cu ele de la lasarea seri! Si nimeni nu mai este in stare sa le spele in partea de sus. Obisnuiam sa circul cu 41, da m-am lasat. Nu vreau sa adorm seara, sa ma trezesc in chiloti!

Era ieri sa ma loveasca o tatra ca nu am vazut-o. iese dinspre preciziei pe Valea Cascadelor, nu da prioritate si circula si doar cu o pozitie aprinsa. Si tot el injura. L-am blocat un sfert de ora, la intersectie cu Timisoara. Norocu lui ca a venit politia. S-a ascuns afurisitu printre calatori. Nu i-am luat numaru, ca a venit politia si m-a bulversat. Il ginesc eu, ca stau prin apropiere. Sa-i dau o carte de circulatie, ca n-are.

Am atras azi atentia printr-o scrisoare Politiei Capitalei asupra modului general in care circula soferi RATB. Neacordarea de prioritata, incurca luminile de mers cu cele de pozitionare si ceata. Forteaza culoarea galbena, alti opresc la verde. Merg nejustificat de incet. Alti nu folosesc alveola

Este necesar un raid al politiei rutiere printre itb-isti si niste suspendari de carnete. Cat sa-i puna cu burta pe carte.

 


Re: Discutii diverse mastocitu

Buna seara am si eu o intrebare sa nu va supara-ti pe mine am cautat in topic dar nu am gasit ce cautam stie cineva cam cand se va da drumul la tramvaie si trolee Piata Galati?

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 120
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430444 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use