Topic: Discuții diverse
1675 posts, 474191 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
PTMZ
De la moderator citire
Ce este atât de greu să purtați discuțiile în topicul dedicat? Acest subiect este despre vehicule. Despre trasee istorice se discută la istorie. Găsiți discuțiile acolo. Mulțumesc.
De la moderator citire
Ce este atât de greu să purtați discuțiile în topicul dedicat? Acest subiect este despre vehicule. Despre trasee istorice se discută la istorie. Găsiți discuțiile acolo. Mulțumesc.
- alexandru_gr
-
Posted:
-
- REDX
-
Posted:
-
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
SirVlady
Din 2019 le are montate, în urma unei reclame la un film. Între timp a rămas cu panourile, fără a mai fi folosite în scop publicitar.
Din 2019 le are montate, în urma unei reclame la un film. Între timp a rămas cu panourile, fără a mai fi folosite în scop publicitar.
- FabiM
-
Posted:
-
Re: V3A-93 modernizate pentru linia 41
FabiM
Cred ca o observatie mai importanta ar trebui făcută legata de faptul ca tramvaiele Tatra, au rezistat eroic și până astăzi la mentenanța precară STB spre deosebire de toate subtipurile V3A, care deși au fost făcute “în casă”, nu au avut prea mare rată de supraviețuire, cu sau fără RK recent.
Nu pot contesta ca au investit și titularii lor în ele sau ca perioadele lor de RK au fost factori importanți (a se vedea 049, fiind pe federe, a avut zilele numărate în timp ce 282 rezistă în continuare cu RK făcut acum.. peste 10 ani, dacă nu chiar 15).
Ce vreau să evidențiez e faptul ca STB caută să scape mai mult de tramvaiele cu adevărat problematice pe factori tehnici care țin și de siguranța, oricât de vechi ar fi Tatrele.
shoppy wrote here:
Daca ai titulari s-a dovedit practic ca titularii ajung sa investeasca resurse personale facand tot felul de infrumusetari, anulari de protectii si reparatii la vagonul lor, iar atunci cand apar defecte este logic ca titularii incerca sa-si protejeze investitia asa ca vor face presiuni sa se prioritizeze reparatia vagonului lor chiar daca logic sau inginereste ar trebui sa se prioritizeze repararea altuia mai modern sau mai economic sau mai potrivit traseului sau intr-o stare mai buna. Tot ca sa-si protejeze vagonul lor este logic ca titularii fac presiuni sa circule pe ce linii sunt mai neaglomerate sau este infrastructura mai buna.
Din nefericire sa te bucuri ca ai titulari si ei ingrijesc/salveaza vagoane si sa se repare ce trebuie / circule pe unde trebuie sunt idei incompatibile intre ele, trebuie aleasa ori una ori cealalta, amandoua nu se poate.
Cred ca o observatie mai importanta ar trebui făcută legata de faptul ca tramvaiele Tatra, au rezistat eroic și până astăzi la mentenanța precară STB spre deosebire de toate subtipurile V3A, care deși au fost făcute “în casă”, nu au avut prea mare rată de supraviețuire, cu sau fără RK recent.
Nu pot contesta ca au investit și titularii lor în ele sau ca perioadele lor de RK au fost factori importanți (a se vedea 049, fiind pe federe, a avut zilele numărate în timp ce 282 rezistă în continuare cu RK făcut acum.. peste 10 ani, dacă nu chiar 15).
Ce vreau să evidențiez e faptul ca STB caută să scape mai mult de tramvaiele cu adevărat problematice pe factori tehnici care țin și de siguranța, oricât de vechi ar fi Tatrele.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
O Tatra este si mult mai simpla decat un V3A pentru ca este dintr-o singura sectiune, doua boghiuri motoare pe crapondine pe un singur corp de sasiu si gata, fara burdufuri, boghiuri purtatoare si articulatii complicate. Un alt aspect este ca Tatra inca are usile acelea similare EP care te pot strivi si tramvaiul poate pleca cu tine taras fara nici o problema, aspect care s-a rezolvat la V3A dar este mai complicat si nu se repara doar din ciocan.
Corect ar fi sa comparam Tatra cu EP doar ca EP nu s-au eliminat pentru ca nu se puteau repara la infinit lafel ca Tatra ci pentru ca, tot lafel ca Tatra, erau tehonlogic depasite de V2A si V3A.
O Tatra este si mult mai simpla decat un V3A pentru ca este dintr-o singura sectiune, doua boghiuri motoare pe crapondine pe un singur corp de sasiu si gata, fara burdufuri, boghiuri purtatoare si articulatii complicate. Un alt aspect este ca Tatra inca are usile acelea similare EP care te pot strivi si tramvaiul poate pleca cu tine taras fara nici o problema, aspect care s-a rezolvat la V3A dar este mai complicat si nu se repara doar din ciocan.
Corect ar fi sa comparam Tatra cu EP doar ca EP nu s-au eliminat pentru ca nu se puteau repara la infinit lafel ca Tatra ci pentru ca, tot lafel ca Tatra, erau tehonlogic depasite de V2A si V3A.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Vasile52
Tatrele consuma si enorm de mult curent. Chiar sunt curios cat consuma comparativ cu un Imperio.
Tatrele consuma si enorm de mult curent. Chiar sunt curios cat consuma comparativ cu un Imperio.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Mai ales ca Tatrele au rezistentele sub podea si racite cu ventilatoare, asta inseamna consum suplimentar, ventilatoare care se pot strica si filtre care trebuiesc desfundate, la EP / V3A rezistentele sunt pe acoperis si se racesc natural.
Mai ales ca Tatrele au rezistentele sub podea si racite cu ventilatoare, asta inseamna consum suplimentar, ventilatoare care se pot strica si filtre care trebuiesc desfundate, la EP / V3A rezistentele sunt pe acoperis si se racesc natural.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
În vagoanele V3A au început să fie montate ciocane de spargerea geamurilor în caz de urgență.
Poate așa scăpăm de vechile suporturi metalice contondente, care erau un etern pericol pentru călători.
În vagoanele V3A au început să fie montate ciocane de spargerea geamurilor în caz de urgență.
Poate așa scăpăm de vechile suporturi metalice contondente, care erau un etern pericol pentru călători.
20240414_153850.jpg (1.76 MB; downloaded 1456 times)
- shoppy
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
...sau vreun senzor (la unele microbuze, presupun și autobuze/autocare, ciocanul ține apăsat un buton mic care odată eliberat va porni o alarmă), la tramvaiul în cauză și cred că nu singurul, nu cred că a primit această dotare (doar niște colieri din plastic, care descurajează doar parțial furtul, dar în lipsă...).
Și ajungem aici că legile noastre sunt de mântuială și neaplicate (și chiar interpretabile, iar cu un avocat bun și un judecător ușor de convins sau cinstit bine, nu vei fi pedepsit și poate chiar despăgubit, chiar dacă ești vinovat), iar mulți nu-și cunosc granițele. Dacă nu pui ciocane că se fură și se întâmplă un accident, tot tu ca operator vei fi tras la răspundere iar hoții nepedepsiți, că nu știi cine sunt dacă nu ai pe ce te baza (tramvaiele vechi nu au camere de supraveghere, sau vechi/noi și care au nu ești sigur că funcționează). Și așa nu știi ce te mai așteaptă și în ziua de azi...
...sau vreun senzor (la unele microbuze, presupun și autobuze/autocare, ciocanul ține apăsat un buton mic care odată eliberat va porni o alarmă), la tramvaiul în cauză și cred că nu singurul, nu cred că a primit această dotare (doar niște colieri din plastic, care descurajează doar parțial furtul, dar în lipsă...).
Și ajungem aici că legile noastre sunt de mântuială și neaplicate (și chiar interpretabile, iar cu un avocat bun și un judecător ușor de convins sau cinstit bine, nu vei fi pedepsit și poate chiar despăgubit, chiar dacă ești vinovat), iar mulți nu-și cunosc granițele. Dacă nu pui ciocane că se fură și se întâmplă un accident, tot tu ca operator vei fi tras la răspundere iar hoții nepedepsiți, că nu știi cine sunt dacă nu ai pe ce te baza (tramvaiele vechi nu au camere de supraveghere, sau vechi/noi și care au nu ești sigur că funcționează). Și așa nu știi ce te mai așteaptă și în ziua de azi...
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Vasile52
De ce au cumparat ciocane care nu se leaga de suport nu stiu. La Otokar si Hybrid fix asa este si am vazut foarte rar vreunul din ele fara. Aceeasi greseala au facut si la Imperio acolo chiar se vede multe avand ciocane lipsa sau nici un ciocan.
De ce au cumparat ciocane care nu se leaga de suport nu stiu. La Otokar si Hybrid fix asa este si am vazut foarte rar vreunul din ele fara. Aceeasi greseala au facut si la Imperio acolo chiar se vede multe avand ciocane lipsa sau nici un ciocan.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Si Tatra a primit ciocanel nou, cel putin 3381 e in situatia asta.
Si Tatra a primit ciocanel nou, cel putin 3381 e in situatia asta.
20240412_191912.jpg (1.9 MB; downloaded 977 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Ăsta e un model de ciocan pe care îl găsești oricând de cumpărat, cel puțin la Auchan este cu siguranță parcă la 20 și ceva de lei, are și cutter de tăiat centura, nu e rău să-l ai în mașina personală dar nu luat din tramvai, deși modelul ăsta se vede că vine cu suport, probabil te referi că e ușor de smuls. Ce e în autobuzele mai noi sunt venite din fabrică, tramvaiele V3A au avut cândva ciocănele din fier (idem și 415T), nu știu dacă și T4R, care tot așa erau puse de se puteau lipi ușor de mâinile oricui.
Acum nu știu cât de eficient o fi la geamurile vechi... Ăsta e modelul nou pentru geamuri mai subțiri, dar în caz de urgență trebuie să fie de folos că doar are vârful cumva ascuțit (deși are dopul pus, să nu te tai în el). În T4R era util când a luat acel cuplu foc la AFI Palace, dar în oricare vehicul (probabil îi obligă vreo comisie ceva, citisem undeva că în fiecare oraș trebuie să se creeze o uniformizare a transportului public, până în anul X de nu știu cât la % și tot așa, adică să nu mai fie fiecare pe legea sa și oriunde să ai parte de aceleași informații, condiții, metode de procurare ale călătoriei etc).
Boala muncitorului român - să nu taie surplusul de colier, care în cazul de mai sus într-o aglomerație îți poate intra lejer în ochi...
Vasile52 wrote here:
De ce au cumparat ciocane care nu se leaga de suport nu stiu. La Otokar si Hybrid fix asa este si am vazut foarte rar vreunul din ele fara. Aceeasi greseala au facut si la Imperio acolo chiar se vede multe avand ciocane lipsa sau nici un ciocan.
Ăsta e un model de ciocan pe care îl găsești oricând de cumpărat, cel puțin la Auchan este cu siguranță parcă la 20 și ceva de lei, are și cutter de tăiat centura, nu e rău să-l ai în mașina personală dar nu luat din tramvai, deși modelul ăsta se vede că vine cu suport, probabil te referi că e ușor de smuls. Ce e în autobuzele mai noi sunt venite din fabrică, tramvaiele V3A au avut cândva ciocănele din fier (idem și 415T), nu știu dacă și T4R, care tot așa erau puse de se puteau lipi ușor de mâinile oricui.
Acum nu știu cât de eficient o fi la geamurile vechi... Ăsta e modelul nou pentru geamuri mai subțiri, dar în caz de urgență trebuie să fie de folos că doar are vârful cumva ascuțit (deși are dopul pus, să nu te tai în el). În T4R era util când a luat acel cuplu foc la AFI Palace, dar în oricare vehicul (probabil îi obligă vreo comisie ceva, citisem undeva că în fiecare oraș trebuie să se creeze o uniformizare a transportului public, până în anul X de nu știu cât la % și tot așa, adică să nu mai fie fiecare pe legea sa și oriunde să ai parte de aceleași informații, condiții, metode de procurare ale călătoriei etc).
Boala muncitorului român - să nu taie surplusul de colier, care în cazul de mai sus într-o aglomerație îți poate intra lejer în ochi...
📖 Pagination options