Topic: Discuții diverse
1675 posts, 466445 views
📖 Pagination options
- vl273
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
vl273
Bine spus teoretic, ca practic exista si tramvaie care nu au avut niciun RK si au in jur de 20 ani vechime..
Bine spus teoretic, ca practic exista si tramvaie care nu au avut niciun RK si au in jur de 20 ani vechime..
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
In mod normal un vehicul are un RK la jumatatea duratei de viata si la expirarea duratei de viata se caseaza, daca RK-ul la 5 ani este normal atunci si durata de viata de doar 10 ani este normala, deci o ruptura de logica numai la STB/URAC posibila.
In mod normal un vehicul are un RK la jumatatea duratei de viata si la expirarea duratei de viata se caseaza, daca RK-ul la 5 ani este normal atunci si durata de viata de doar 10 ani este normala, deci o ruptura de logica numai la STB/URAC posibila.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Asta probabil pentru un vehicul obișnuit care circulă regulat.
Un RK văd mai logic să se ia după calitatea vehiculul din fabrică și uzul acestuia.
Dacă nu circulă din cauza unui defect de lungă durată dar este adăpostit (nu se degradează), la ce-l bagi la RK cu unul care a mers zi de zi în toate condițiile și a cărat, find vizibil uzat?
Casarea ar trebui propusă doar atunci când vehiculul este foarte greu de recuperat, mărind costurile și ajungând poate la jumătatea prețului unui vehicul nou (nu știu exact economic cum ar trebui interpretat).
Ca o mică paranteză, în 2017 pentru un oarecare RK la fosta Dacie CN3 '95 mi se cerea undeva pe la 8000 lei (apoi, vreo 6000 lei cu tot cu înscriere am dat în 2004 relativ nouă). Adică, de vreo 5 ori valoarea acestuia, 2 Solenze bune sau un Logan din 2005-6 poate și 7. În 2020 am retras-o iar după un an de conservare am vândut-o pentru piesele tehnice căutate, urmând ulterior casarea caroseriei sau folosirea ca depozit. Eu clar nu aveam de gând să arunc o astfel de sumă (nici dacă vroiam nu aveam de unde), nemaifiind nici interesat ulterior să o mai repar odată adusă în curte, preferând să o vând altcuiva interesat decât să se degradeze ce mai era recuperabil și eventual să îmi caut un proiect mai bun. Dar asta nu înseamnă că "nu sunt pasionat" ...
În București la URAC fie s-au făcut RK-uri aiurea (nu era nevoie sau s-au efectuat prost), fie nu s-au făcut deși erau necesare sau în unele cazuri mai bine nu se mai făceau.
Asta probabil pentru un vehicul obișnuit care circulă regulat.
Un RK văd mai logic să se ia după calitatea vehiculul din fabrică și uzul acestuia.
Dacă nu circulă din cauza unui defect de lungă durată dar este adăpostit (nu se degradează), la ce-l bagi la RK cu unul care a mers zi de zi în toate condițiile și a cărat, find vizibil uzat?
Casarea ar trebui propusă doar atunci când vehiculul este foarte greu de recuperat, mărind costurile și ajungând poate la jumătatea prețului unui vehicul nou (nu știu exact economic cum ar trebui interpretat).
Ca o mică paranteză, în 2017 pentru un oarecare RK la fosta Dacie CN3 '95 mi se cerea undeva pe la 8000 lei (apoi, vreo 6000 lei cu tot cu înscriere am dat în 2004 relativ nouă). Adică, de vreo 5 ori valoarea acestuia, 2 Solenze bune sau un Logan din 2005-6 poate și 7. În 2020 am retras-o iar după un an de conservare am vândut-o pentru piesele tehnice căutate, urmând ulterior casarea caroseriei sau folosirea ca depozit. Eu clar nu aveam de gând să arunc o astfel de sumă (nici dacă vroiam nu aveam de unde), nemaifiind nici interesat ulterior să o mai repar odată adusă în curte, preferând să o vând altcuiva interesat decât să se degradeze ce mai era recuperabil și eventual să îmi caut un proiect mai bun. Dar asta nu înseamnă că "nu sunt pasionat" ...
În București la URAC fie s-au făcut RK-uri aiurea (nu era nevoie sau s-au efectuat prost), fie nu s-au făcut deși erau necesare sau în unele cazuri mai bine nu se mai făceau.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Eu discut in lumea normala a exploatarii comerciale normale a unei masini, cu asigurare si cu credit de la banca sau cu investitori, nu in lumea paralele a STB unde se iau masini dar daca le busesc soferii nu exista bani pentru reparatii sau in lumea pasionatilor care se distreaza pe banii lor.
Eu discut in lumea normala a exploatarii comerciale normale a unei masini, cu asigurare si cu credit de la banca sau cu investitori, nu in lumea paralele a STB unde se iau masini dar daca le busesc soferii nu exista bani pentru reparatii sau in lumea pasionatilor care se distreaza pe banii lor.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Discuțiile legate de o lume normală ar fi "normale" dacă și conducerile de orice fel ar fi alese pe competențe, nu pe criterii familiale, politice sau altele decât cele care ar trebui.
La noi nu se schimbă nici măcar bateriile dulapurilor cu coduri ale hipermarketurilor, din 50 find funcționale vreo jumătate, și tu vrei RK la termen unui tramvai. Deși ce zici este normal, dar nu poți pretinde normalitate la noi până ce fiecare nu-și va ocupa locul pe care și-l merită după priceperea sa, nu după ce te-a ales lumea primar pui directori instituțiilor administrare de primărie pe rude (și cauți nod în papură pe cei ce deja le administrează, să faci loc celor pe care îi vrei tu), îi rezolvi cu altele și apoi văd ei. Așa în veci nu va fi normalitate.
Dacă de mâine în țările vestice, dezvoltate, va fi "haosul" românesc va fi orice țară la fel ca a noastră.
Discuțiile legate de o lume normală ar fi "normale" dacă și conducerile de orice fel ar fi alese pe competențe, nu pe criterii familiale, politice sau altele decât cele care ar trebui.
La noi nu se schimbă nici măcar bateriile dulapurilor cu coduri ale hipermarketurilor, din 50 find funcționale vreo jumătate, și tu vrei RK la termen unui tramvai. Deși ce zici este normal, dar nu poți pretinde normalitate la noi până ce fiecare nu-și va ocupa locul pe care și-l merită după priceperea sa, nu după ce te-a ales lumea primar pui directori instituțiilor administrare de primărie pe rude (și cauți nod în papură pe cei ce deja le administrează, să faci loc celor pe care îi vrei tu), îi rezolvi cu altele și apoi văd ei. Așa în veci nu va fi normalitate.
Dacă de mâine în țările vestice, dezvoltate, va fi "haosul" românesc va fi orice țară la fel ca a noastră.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
V2A
STB SA achiziționează 8 seturi de ”sistem de supraveghere video” pentru tramvaie V3A, compuse din:
- oglinzi video retrovizoare cu display
- CGMV cu ecran conducător vehicul și amplificator
- încărcătoare USB
- echipament DVR 8 channel
- 2 display-uri info călători.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 28.11.2023 iar, pentru evaluări, 03.01.2024.
Valoarea estimată: 384.400 lei
Durata contractului: 14 luni de la semnare.
Caietul de sarcini:
Modelul de contract:
STB SA achiziționează 8 seturi de ”sistem de supraveghere video” pentru tramvaie V3A, compuse din:
- oglinzi video retrovizoare cu display
- CGMV cu ecran conducător vehicul și amplificator
- încărcătoare USB
- echipament DVR 8 channel
- 2 display-uri info călători.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 28.11.2023 iar, pentru evaluări, 03.01.2024.
Valoarea estimată: 384.400 lei
Durata contractului: 14 luni de la semnare.
Caietul de sarcini:
PYY 58 - SISTEM INTEGRAT DE MONITORIZARE TRAMVAIE SI INFORMARE CALATORI.pdf
PYY 58 - SISTEM INTEGRAT DE MONITORIZARE TRAMVAIE SI INFORMARE CALATORI.pdf (610.84 KB; downloaded 81 times)
Modelul de contract:
Model Contract.docx
Model Contract.docx (105.83 KB; downloaded 50 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Daca la incidente nu se trimite filmarea cu plangere la poltiie, degeaba se pun camere, sper ca sunt din foduri UE.
Daca la incidente nu se trimite filmarea cu plangere la poltiie, degeaba se pun camere, sper ca sunt din foduri UE.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
reiny2000
Pe SEAP scrie Tip finantare :Alte fonduri deci probabil sunt cu fonduri de la buget.
Pe SEAP scrie Tip finantare :Alte fonduri deci probabil sunt cu fonduri de la buget.
- ADK
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
O sa fie ca la aerul conditionat, il pune, functioneaza o luna, se strica, stricat ramane, operatiunea terfelit banul public la URAC.
O sa fie ca la aerul conditionat, il pune, functioneaza o luna, se strica, stricat ramane, operatiunea terfelit banul public la URAC.
- TudorSt
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TudorSt
La STB mai există noțiunea de nisipare? În afară de Astra și mai rar Bucur LF, eu nu am mai văzut vreun tramvai căruia să îi funcționeze nisiparele. Nici măcar la CH/CA-PPC. Nu mai spun de stilul unor vatmani (ca sa nu zic majoritatea) care prefera sa țină controller-ul/manșa pe ultima treaptă, doar doar prind roțile aderență și reușesc sa plece.
La STB mai există noțiunea de nisipare? În afară de Astra și mai rar Bucur LF, eu nu am mai văzut vreun tramvai căruia să îi funcționeze nisiparele. Nici măcar la CH/CA-PPC. Nu mai spun de stilul unor vatmani (ca sa nu zic majoritatea) care prefera sa țină controller-ul/manșa pe ultima treaptă, doar doar prind roțile aderență și reușesc sa plece.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Eu nu înțeleg tipul ăsta de "conducători auto", care țin manșa/controllerul sau pedala de accelerație la maxim, cu vehiculul pe loc, că atât motorului electric cât și celui termic riști să arzi sau să strici destule (mai ales dacă motorul termic nu are încă temperatura optimă de funcționare, făcut la relantii).
Un T4R spre exemplu nici nu-l poți accelera așa cum vrei tu, trebuiesc efectuate ceva pauze după niște demarări, V3A-ul sau CHPPC-ul ambalate în gol intuiesc că doar forțezi motoarele care se pot "trezi" ulterior pe șină uscată cu 40t în spate cărare, deci după mine șansele de distrugere sunt mari iar personalul de la bord nu-i conștient, el îi dă doar bici ca la cai. Să nu mai amintesc de unii care frânează doar ca birjarii, când chiar nu-i nevoie, în loc de frâna de servici utilizând patinele care doar creează uzură, zgomot și disconfortul călătoriei...
Eu nu înțeleg tipul ăsta de "conducători auto", care țin manșa/controllerul sau pedala de accelerație la maxim, cu vehiculul pe loc, că atât motorului electric cât și celui termic riști să arzi sau să strici destule (mai ales dacă motorul termic nu are încă temperatura optimă de funcționare, făcut la relantii).
Un T4R spre exemplu nici nu-l poți accelera așa cum vrei tu, trebuiesc efectuate ceva pauze după niște demarări, V3A-ul sau CHPPC-ul ambalate în gol intuiesc că doar forțezi motoarele care se pot "trezi" ulterior pe șină uscată cu 40t în spate cărare, deci după mine șansele de distrugere sunt mari iar personalul de la bord nu-i conștient, el îi dă doar bici ca la cai. Să nu mai amintesc de unii care frânează doar ca birjarii, când chiar nu-i nevoie, în loc de frâna de servici utilizând patinele care doar creează uzură, zgomot și disconfortul călătoriei...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
Acela e nivelul de instructaj... În primul rând că la accelerare nu ar trebui să ai nevoie de nisip. Desigur, există condiții excepționale când altfel nu se poate, dar de regulă un vatman profesionist, pe un vehicul capabil, conduce cu curent electric, nu cu nisip. Ah, că nici vagoanele nu-i ajută, asta cu siguranță! Talentul V3A (inclusiv cele x derivate) este să intre în patinaj. Și ca să punem capac, în unele cazuri nisiparele fie sunt de decor, fie dau pe lângă, fie împrăștie nisip cu granulație necorespunzătoare, ce afectează eficiența acestora.
Mai postez o dată un videoclip extrem de interesant despre nisiparele tramvaielor. Videoclipul face parte din seria educativă „Sendung mit der Maus”, serie așa-zis destinată copiilor. În realitate, cel mai bine a prins la adulți, explicând în termeni simpli dar practici o sumedenie de lucruri din viața de zi cu zi. De altfel, veți observa că veți înțelege perfect acest videoclip, fără a ști o boabă de limbă germană.
Acela e nivelul de instructaj... În primul rând că la accelerare nu ar trebui să ai nevoie de nisip. Desigur, există condiții excepționale când altfel nu se poate, dar de regulă un vatman profesionist, pe un vehicul capabil, conduce cu curent electric, nu cu nisip. Ah, că nici vagoanele nu-i ajută, asta cu siguranță! Talentul V3A (inclusiv cele x derivate) este să intre în patinaj. Și ca să punem capac, în unele cazuri nisiparele fie sunt de decor, fie dau pe lângă, fie împrăștie nisip cu granulație necorespunzătoare, ce afectează eficiența acestora.
Mai postez o dată un videoclip extrem de interesant despre nisiparele tramvaielor. Videoclipul face parte din seria educativă „Sendung mit der Maus”, serie așa-zis destinată copiilor. În realitate, cel mai bine a prins la adulți, explicând în termeni simpli dar practici o sumedenie de lucruri din viața de zi cu zi. De altfel, veți observa că veți înțelege perfect acest videoclip, fără a ști o boabă de limbă germană.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Asa este la noi, in loc ca watmanii sa faca front comun si sa protesteze ca lucreaza in conditii proaste(nisipare defecte sau goale sau cu nisip neconform) fiecare lupta pe cont propriu si in razboi cu restul ca poate prinde el tramvai nou unde o sa fie doar lapte si miere.
Asa este la noi, in loc ca watmanii sa faca front comun si sa protesteze ca lucreaza in conditii proaste(nisipare defecte sau goale sau cu nisip neconform) fiecare lupta pe cont propriu si in razboi cu restul ca poate prinde el tramvai nou unde o sa fie doar lapte si miere.
📖 Pagination options