Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1674 posts, 465924 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 120
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse Cezar210

În continuarea a ce spusese @edi1717, 3 vagoane ce plecaseră de la Șura Mare în timpul blocajului (anume 4023, 3007 si 347) și au luat-o înapoi spre Șura Mare, nu știu de ce, poate pentru preluarea unor călători.

 


Re: Discuții diverse SirVlady

Legat de tot ceea ce se zice legat de Imperio că sunt varză, că mai bune erau cele vechi șamd, vă aduceți aminte că aceleași discuții au apărut și când au venit primele Citaro? Se zicea că vor pica pe capete din varii motive, că ce e nou se strică mai repede șamd. Asta e mentalitatea injectată în creierii populației că ce e mai nou e mai prost, deși fiabilitatea se vede în timp, nu imediat după ce a intrat în exploatare.
Și aici fac încă o paralelă cu autobuzele Citaro, se fac 17 ani de când au intrat primele unități în exploatare, la acel moment se gândea cineva că vor ține atâta cu o mentenanță făcută în stil pur românesc și cu multe lipsuri? Tocmai că nu, iar ce am zis eu mai sus o să se dovedească și în cazul Imperio, mult hulite la început că nimeni nu știe să le dea de cap în caz de defect (de fiecare dată), ca apoi să se înghesuie toți să facă la ele. Istoria se repetă, însă se repetă în contraste diferite.  

 


Re: Discuții diverse shoppy

De dragul mentinerii titularizarii si furturilor de motorina(la autobuze) si alte chestii, titularii organizeaza un mecanism paralel de rezolvare a defectelor prin mai multe metode:
- manarire locala de genul scos sigurante, mufe, pus cabluri in scurt, acoperit senzori, blocata miscarea diferitelor tije
- cumpararea pe cont propriu de diferite consumabile gen "antigel", uleiuri, corpuri de iluminat, garnituri si alte piesulici
- implicarea mecanicilor sau a sefilor de depou pentru obtinerea pieselor si reparatiilor care nu se pot rezolva prin primele metode
Pe langa acestea mai sunt si alte lucruri cum ar fi:
- furtul de motorina, cum se ocolesc sistemele de securitate si cum se scade consumul de motorina pentru a se putea fura mai mult
- dezactivarea de sisteme deranjante cum ar fi anunturile vocale, aplicarea franei cand usile sunt deschise, climatizare automata

Evident la aducerea unui vehicul nou sistemele se schimba si toate informatiile necesare pentru aplicarea sistemului trebuiesc obtinute din nou, proces care dureaza cateva luni si necesita timp si bani din partea titularilor, mai ales ca la noile sisteme gradul de integrare in electronica creste deci sunt mai greu de manarit sau reparat prin solutii la indemana titularilor, de aici apar toate vociferarile ca ce e nou e prost si ce e vechi e bun.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Tu zici în ideea că ce e nou e mai greu de "mănărit", dar de ce nu privești că "ce e nou" e predominant de regulă mult de electronică păcătoasă?

De ce nu privești că ce e mai simplu e mai apreciat pentru fiabilitate? Sincer - electronica mai este prezentă să le de-a și unora de muncă.

 


Re: Discuții diverse WT_fan06

Electronica este acolo pentru a spori eficiența, siguranța, ușurința de manevrare, etc., nu ca să țină artificial locuri de muncă.

Haideți să nu revenim la coviltirele trase de cai! :roll:

 


Re: Discuții diverse PTMZ

Aceasta predominanta a electronicii este datorata automatizarii in crestere a tot ceea ce inseamna vehicul in zilele noastre. Este cazul sa tinem pasul cu vremurile: partea de software pentru vehicule este in plina dezvoltare si are nevoie ca de aer de electronica, se cauta sa trecem la alternative cat mai usoare pentru tot omul, nu sa ramanem la aceleasi metehne vechi si incomode. Partea mecanica in tot ceea ce inseamna vehicule noi devine din ce in ce mai scazuta proportional cu electronica. Sigur, problemele tind sa se concentreze in alta parte, dar trebuie sa evoluam si sa le facem fata in timp. Electronica nu e doar ca sa aiba cineva de lucru. Dimpotriva, e pentru a avea mai putin de lucru.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Eu am înțeles asta - că și check engine este prezent să bagi testerul să vezi ce eroare ai, nu să-ți mai ia jumătate de zi să cauți fizic problema.

Eu m-am referit la ce este peste necesarul obișnuit - să suplimentezi panoul de relee păguboase și senzori stricăcioși. Nu m-am referit că indirect prefer mașinile epocale cu răcire pe aer, și nu pe apă, doar pentru a nu avea pe "cap" și treaba asta, sau mai rău - căruța, că o fi mai ieftin balotul de fân decât carburantul.

Rog mult - am și eu poate greșeala de a mă exprima cu o primă impresie eronat, nu-s nicidecum omul preistoric dar nici tehnologia foarte sofisticată nu-i o soluție de viitor. Trebuie progresat și mers înainte, în scopul îmbunătățirii oricărui lucru cu condiția să nu îngreuneze cu nimic ori șansele să fie extrem de mici, și să se găsească rapid o soluție de avarie.

La DAC când ți se strica releul de semnalizare acesta rămânea aprins continuu, în schimb la o mașină mai nouă, deși probabilitatea de a se defecta e mult mai mic, deși și în acel procent care există, nu știu dacă se întâmplă același lucru. Și ușile pe mecanism comun (cum e la VDL, dar și la multe tramvaie) nu-i sincer în caz de defecțiune gândit bine, o fi mai simplu constructiv dar trebuia mai bine fiecare ușă cu șandramaua ei...

 


Re: Discuții diverse Nicu24

De azi au scos CH-PPC-urile din linia 27 și le-au băgat în 19,curat murdar coane Fănică!
Au luat vagoane din 55,40 și le-au băgat în 27 chipurile cu program prelungit...tot greul a căzut iar pe Depoul Titan care și asa nu are vagoane, numai căzături.
Mișcarea asta făcută de ADTPI e făcută cu scopul sa nu mai fie Tatre deloc în 19, sa se renunțe definitiv la ele...
Încă o data se dovedește ca ADTPI acționează în dauna cetățenilor ca de obicei, ai luat de undeva și ai pus în alta parte și gata, ai eficientizat transportul im comun...

 


Re: Discuții diverse Cezar210

Azi e 1 iunie, zi libera, program de weekend, în weekend nu circulă CHuri pe 27, circulând pe 19.

 


Re: Discuții diverse Costin

Daca tot te plangi, macar nimereste corect numele autorității - ADITPBI.

Ca depoul Titan nu are vagoane e vina ADITPBI sau chiar a STB ca habar nu are sa isi exploateze parcul si sunt pline depourile de mortaciuni de V3A?

Ce e mai bine în termeni de capacitate, o Tatra sau un V3A? Sa puna mana pe ciocan si patent, ca V3Aul cu alea se repara, sculele lor preferate, si sa le repare.

 


Re: Discuții diverse shoppy

Daca este ok sa respiri toata mizeria scoasa pe esapament de un DAC si sa debitezi jumatate din puterea consumata in atmosfera prin rezistentele de franare atunci putem sa stam la nivelul de DAC si Tatra, daca vrei mai putina poluare atunci asta nu se poate din ciocan si patent, trebuie electronica.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Cu toate că aici este subiect de tramvaie, DAC-ul (atât ca autobuz și camion, chiar și troleibuz) a fost conceput pentru mentalitatea românului pe care într-un fel rău, o are și astăzi și probabil cu asta va rămâne. Tehnologia unui astfel de autovehicul era într-adevăr veche, cam de prin anii '60, pe atunci naiba știa ce-i ăla DPF și la ce folosește. Ce să mai zic de motoare E1, E2... astea îs apărute într-un fel recent, după 1990.

Însă și ce are astăzi DPF, cu o exploatare incorectă (cum de altfel cam asta se întâmplă în general) acest filtru, aproape inexistent înainte de anul 2000, se va comporta ca un "dop" asupra evacuării gazelor din eșapament iar ca atare va distruge motorul. Nu zic că nu-i mai importantă sănătatea, deși problema poluării este mai mult din cauza aglomerației urbane (e pe undeva la țară panou cu "calitatea aerului"?), că dacă te uiți cât pământ este neocupat de om (deci cam o minciună "populația mare", la nivel global), aceste mașini nu ar fi fost atât de pericolase iar poluarea nu văd să mai fi fost o așa mare problemă.

Înghesuie lumea (ironic vorbind dacă puteai) într-un singur loc și ai să vezi că într-o zi o să-i deranjeze și mersul pe șosea a unei mașini electrice, împrăștie lumea unde nu-i pământ ocupat și Bucureștiul o să mai aibă o populație cam cât e într-un sat obișnuit. Și poate poți scoate și catalizatoarele că așa o să fie totul mult mai aerisit. Nu știu dacă "debitez" cu ceva, dar după calculele proprii... cam asta e.

Când nu erau orașele aglomerate ca astăzi rar auzeai ceva de poluare, poate dacă televiziunea nu mai avea ce știri să de-a. Plus uzinele de atunci. Pe scurt, am înlocuit cumva poluarea cu... electronica (înțeleg că ECU a înlocuit capacul de delcou, iar cu ECU poți porni și mai ușor o mașină cu o baterie mai slabă decât cu delcou, mai ales iarna), dar pentru România cel puțin sunt prea sofisticate și nu mulți știu să le repara, adică văd că nu prea au nici o intenție să simplifice instalațiile iar conductorii (măcar cei importanți) să fie din materiale mai bune, ca cuprul, nu aluminiu (unele Ford pare-mi-se au mufa de la ECU din papuci din aluminiu care după niște ani se corodează și e aproape pa).

În fine. Vom vedea mai târziu ce "învinge", deși oricum nu văd s-o fi luat 100% într-o direcție bună.

 


Re: Discuții diverse WT_fan06

Dacă România este prea "înapoiată" ca să se descurce cu electronica, atunci să pună mâna să recupereze, nu să se dea din umeri și să revină la coviltire.

Nu va "învinge" nimeni pentru că nu se dă nicio luptă. Tehnologia evoluează iar noi toți ne conformăm. Punct. Nu vedem cine are dreptate, cine nu are dreptate, cum era mai bine, etc. Există legislații și standarde în vigoare pe care dacă nu le respecți, atunci ura și la gară, iar vehiculul rămâne în fabrică / depou / garaj. Există chiar exemple foarte recente de vehicule care "refuză" să intre în circulație, făcând probe la nesfârșit. Cred că le știi și tu! 😉

 


Re: Discuții diverse shoppy

Asta ca in comnism nu se plangea nimeni deci nu exista este ca aia cu mereu planul se facea si se gaseau de toate, minunile comunismului.

 


Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 120
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430477 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use