Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1635 posts, 438792 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse Vasile52

Nu educatia este problema. Cum si alti colegi au relatat in alte topice si cum se poate observa si in teren oamenii daca au disponibilitatea de a folosi sau trebuie sa foloseasca butoanele atunci le folosesc, pana si butoanele usilor de la Ikarus erau folosite de calatori in vremea cand mergeau. Deci trebuie doar ca acestea sa fie pornite si semnalizate corespunzator.

Cat despre tanti la taifas dupa ce va pierde autobuzul de cateva ori se va invata si ea.

Problema care o vad eu la momentul actual este lipsa de interes pentru a folosi butoanele cat si lipsa unui standard pentru butoane chiar si la vehicule noi. De exemplu: Otokar nu are deloc butoane, Hibridele au doar in exterior, Citelis are in interior si exterior cu exceptia primei usi etc

Eu as veni cu un standard care ajuta atata conducatori (butoanele nu se comporta diferit la fiecare vehicul) cat si pentru calatori care sa aiba urmatoarele cerinte:
  • Butoane amplasate la toate usile (inclusiv usa 1) atat in interior cat si exterior
  • Butoane amplasate pe cel putin una dintre foi (solutie alternativa in ambele laterale ale usi)
  • Butoanele sa aiba culori diferite fata de restul usii, iar acestea sa fie semnalizare printr-un sticker (preferabil si acesta standardizat)
  • Butoanele sa functioneze in acelasi timp si ca buton de cerere oprire
  • Inchidere automata dupa un anumit interval (inchidere manuala pentru carucioare/oameni cu dizabilitati)
  • Avertizare sonora pentru soferi (preferabil fara abilitatea de a schimba volumul)


Toate puncte sunt prezente in acest moment pe Imperio unde unde este implementat destul de ok, iar majoritatea persoanelor (~90%) folosesc sistemul daca este disponibil.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

La tramvaie am observat că în general se folosesc, dar la autobuze și troleibuze ceva mai puțin, asta și fiindcă în anumite cazuri nici nu există.

Același călător care urmează să coboare din tramvai, are intenția de a apăsa butonul când vehiculul este staționat sau cel puțin încetinește destul de mult. Tot același, la autobuz nu apăsa nimic fiindcă nu are ce, ori într-un troleibuz își aduce aminte că și vehiculul respectiv este dotat cu așa ceva, asta dacă ușa încă nu s-a deschis odată intrat în stație. Ramele de metrou la fel, exceptând IVA, deși nu prea am mai văzut să se folosească "liber uși" nici măcar pe magistralele mai puțin frecventate...

Acum, e de ajutor comenzile cu memorie, care se întâlnesc cel puțin pe BLF (excepție primul) și 415T. Apeși butonul din timpul mersului, conducătorul auto știe că are de oprit iar la "liber uși" se va deschide ușa comandată, deși închiderea automată poate fi sau nu bună, depinde în ce situații se întâmplă. La cap de linie mai ales în mijlocul iernii (cu căldura funcționând) ori în mijlocul verii (cu aerul funcționând), când dorești să urci în tramvai (cum era și cred că mai este la Șura Mare), comanzi ușa care după vreo 8-10sec (parcă cam așa) se va închide la loc. Însă dacă ești la Obor, mai bine deschizi pe direct că sigur o să se trezească unii să spună că le închizi ușa în nas, asta în caz că nu există fotocelulă ori aceasta nu mai funcționează.

415T spre exemplu au fost gândite pentru traficul obișnuit, ai orice mai puțin ușile 2 și 3 individuale (la VL mai erau câteva care nu aveau nici ușa 1). Însă dacă ți se strică sistemul cu comenzi, îți rămân mari și late toate ușile să le deschizi chiar și pentru un singur călător. Butoanele mici exterioare originale cu leduri verzi nu mi s-au părut foarte fiabile (ori doar n-o să reziste o viață), mai degrabă cele de tramvaie s-au comportat mai bine însă nu multe mașini au beneficiat de ele...

 


Re: Discuții diverse shoppy

Da, la altii fiecare depou are inspe butoane de schimb pe stoc si se schimba peste noapte sau se iese in traseu cu alta masina si se rezolva asta pentru schimbul 2, la noi se strica un buton si gata, nu exista inspectie la iesire din tura, nu exista piese, mai usor i se da voie soferului sa ignore, doar nu o sa deranjam titularul pentru un buton, ca e masina lui, a muncit pentru ea.

Daca chiar te intereseaza eficientizarea si scaderea costurilor se poate face o campanie de informare de 30 de zile cu afise ca de pe 1 a lunii viitoare:
- se deschid usile doar de la buton
- se face statie doar daca cineva apasa pe stop
- se face statie doar daca cineva din statie se face semn la sofer
Si o sa functioneze foarte bine, evident ca 0.000...01% nu o sa stie, aia e, invata repede.

 


Re: Discuții diverse cosminduru

Fiind vehicule diferite, trebuie implementate reguli diferite și este cam confuză treaba. Dar totuși cred că se poate face delimitarea dintre tramvaie (că suntem pe aria lor) și autobuze/troleibuze.

La tramvaie, ca și la metrou, opririle sunt obligatorii în toate stațiile, din cauza lungimii și din mai multe rațiuni, inclusiv frânare, încadrare în stație. Însă ușile trebuie deschise numai dacă urcă sau coboară cineva, deci ca la metrou. Se apasă buton de către călător. Dacă nu urcă sau coboară nimeni pe anumite uși, nu se deschid. Se păstrează astfel clima, nu se uzează ușile aiurea.

La autobuze și troleibuze, situația trebuie tratată altfel, aceste vehicule sunt mai versatile și pot funcționa pe principiul "taxi", de a opri numai dacă se anunță cineva că vrea să coboare sau e cineva în stație care face semn că vrea să urce. Ei pot frâna mai ușor, pot vedea în tot vehiculul cu ușurință și pot lua decizia de a opri sau nu într-o stație mult mai simplu decât un manipulant de tramvai. Deci la aceste vehicule sistemul să fie cu buton de STOP în interior (nu deschis ușa, ci semnal de STOP pentru informarea șoferului să oprească) și ușile să fie deschise de șofer.

Rezumat, manipulantul de tramvai oprește în toate stațiile și apasă butonul liber uși, călătorii apasă butoanele de deschis uși, manipulantul dă semnal sonor avertizare și apoi apasă închidere uși. Ca la metrou.
Șoferii de pe autobuze/tramvaie opresc numai unde sunt semnalizați, fie din interior (butoane STOP), fie din exterior (cu mâna), și deschid și închid ei înșiși ușile care se impun (nu neapărat toate, doar ușa sau ușile unde este călător).

 


Re: Repartizarea tramvaielor reiny2000

joker wrote here:
Incepand cu maine vor mai ramane doar 7 Tatre active pe zi de lucru(4 in linia 47 si 3 pe 19) si doar 3 pe weekend(in 47). Dudesti a preluat 4 ture in linia 19(momentan pe weekend,ramane de vazut de maine ce va mai fi) si Militari a preluat teoretic 12 ture in linia 10(zi de lucru si weekend) dar astazi sunt doar 10 de Militari + 3 de Dudesti.
Militari a pierdut si linia 11 complet incepand cu azi(zi de lucru + weekend)

Păi dacă suntem atât de aproape de a elimina Tatrele atunci ce rost mai are să vorbim de modernizarea lor?

 


Re: Repartizarea tramvaielor Costin

Sifonare de bani si tinerea URAC in viata, e win-win pentru toata lumea implicata.

In alta ordine de idei, e pacat ca o livrare masiva de tramvaie noi precum aceasta curenta nu aduce si o imbunatatire a timpilor de asteptare, pentru ca inlocuiesc 1 la 1 vagoane mai vechi. Deci teoretic o marire de parc ar fi binevenita. Absolut deloc prin modernizari ce rezulta intr-o serie de unicate defectuase si greu de intretinut, specialitatea URAC, insa... na, ce ziceam mai sus.

 


Re: Repartizarea tramvaielor punmeister

Degeaba daca nu exista consecventa la nivel de turatii. Poti sa ai si jdemii de ture pe o linie core, daca vin ca trenulete si dupa nimic timp de minute bune n-ai facut nimic, cum era 41 de exemplu cand avea 37 de ture cu V3A.

Cat despre inlocuirea 1:1, e o comparatie apples vs oranges. Una e V3A-ul cu o capacitate de 249 calatori la 6.5pax/m2 si alta e un Imperio cu 322 de calatori la acelasi grad de incarcare de 6.5pax/m2.

 


Re: Repartizarea tramvaielor Costin

Eu am zis imbunatatirea timpilor de asteptare, nu cresterea capacitatii, e irelevant cat de mari sunt tramvaiele noi din acest punct de vedere.

E nevoie de micsorarea intervalelor pe multe linii. Nu neaparat dintre cele beneficiare directe de Astre, dar prin redistribuirea vagoanelor s-ar fi putut obtine un asemenea efect pe 47, de exemplu. Dar cum numeric nu avem nici unul in plus... numai bine justificam niste bani tocati pe modernizari.

 


Re: Discuții diverse Andrei98

Avem chiar in minus, pe 41 s-au redus ture in in cursul saptamanii cat si in weekend. Mai era o sansa pentru liniile 1/10 sa aibe parte de o suplimentare dar ei acum trimit bucur si cand vin imperio se vor lauda cu suplimentarea capacitatii ca uitati ce rau era inainte...

 


Re: Diverse discuții MateiTramspotter

PTMZ wrote here:
De la moderator citire
Dragi utilizatori,

Vă atenționez să nu începeți să spamați cu poze ale noii repartizări. Momentan, situația se înscrie în limitele regulamentului, însă reiau atenționarea colegului @Costin de săptămâna trecută:

Costin wrote here:
Au fost eliminate toate mesajele si/sau fotografiile care contravin regulamentului forumului, punctul II.2, precum si regulamentului suplimentar al subforumului, punctul 1.

Cu totii ati citit aceste regulamente si ati confirmat ca le-ati inteles si ca le acceptati, altfel nu ati fi avut cont pe forum.

Orice incalcare ulterioara a acestor doua puncte va conduce automat la inchiderea subiectului afectat, precum si sanctiuni conform regulamentului forumului, capitolul V.





Am atașat câteva poze cu tramvaiele V3A-93 120, 182 și 347 și tramvaiul Bucur V2A-T 3009. Înafară de aceste poze nu am mai atașat alte poze.
Personal înainte să-mi fac acest cont in forum am citit regulamentele.
Off topic

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse GPS

1. Mesajul nu se adresează unei singure persoane, ci tuturor.

2. Dacă aveți o poză mai slabă decât cele postate anterior și prezintă aceeași temă, încercați să nu o mai postați.

 


Re: Discuții diverse MateiTramspotter

GPS wrote here:
1. Mesajul nu se adresează unei singure persoane, ci tuturor.

2. Dacă aveți o poză mai slabă decât cele postate anterior și prezintă aceeași temă, încercați să nu o mai postați.



Mulțumesc mult. Regula nu este o joacă...

 


Re: Discuții diverse Cezar210

Boghiul 1 de sub 4003 nu cred ca este al lui. După cum arata, pare al lui 4025.

 


Re: Repartizarea tramvaielor joker

idk_vlad wrote here:
Mai bine îl dădeau pe 11, 24 sau 45, că pe 3 cară aer degeaba...

Putin off topic,in general indiferent de ora 45 merge cam gol,lumea prefera 476(pe portiunea 1 Mai - Mezes) decat sa astepte 45.

 


Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2332 forum members have written 425581 posts in 5292 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use