Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1635 posts, 443533 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse Costin

Din nou, nici alea mototare nu provin de la V3A-uri existente. Sunt produse noi.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93M-FAUR ADK

shoppy wrote here:
Nici pe acelea de DAC nu le mai face nimeni.
La becurile cu incandescenta si halogen pentru faruri chiar tin mai mult cele Philips, verificat de mine din 1990 pana in 2010, si am vazut un test pe Discovery ca daca becul este aprins si picuri apa pe el cel noname explodeaza in timp ce Philips nu are nimic.

De acord că în general o marcă renumită, înseamnă și ceva mai bun iar în sinea lui find indestructibil. Însă pot fi și excepții, ce-i casnic că aparent același lucru costă 5 lei sau 50 lei, să fie egal din multe puncte de vedere pe parcurs. Alimentar nu știu dacă e chiar același lucru, depinde la ce te referi (spre exemplu un suc bun nu prea o să-l găsești ieftin). Ce ține de siguranță n-ar trebui să fie scump, deoarece mai mult contează să vezi la un drum prezența unei mașini, o vestă și un catadioptru la un biciclist pentru a evita un posibil accident mortal, contând mai mult viața omenească decât banii (ca să nu se audă - n-am poziții bune că costă mult becurile, n-am vestă că e foarte scumpă și tot așa, cine folosește scuzele astea e clar că nu-l interesează și merită sancționat). Și așa, găsești pentru mașina mică W5W (dacă folosești becuri d-astea la poziții, majoritatea mai vechi d-astea au) la Kaufland cu 1 leu perechea, așa că eu cred că toată lumea are acest leu pentru siguranță și întreținere...

 


Re: Discuții diverse shoppy

Si Philips si no name au cam aceeasi marja de profit si cam aceleasi costuri conexe, deci diferenta de pret apare din calitate.
Pentru utilizatorul casnic care merge cu masina la serviciu sau mai rar, ca la masina aceea schimba un bec pe an sau la 2 ani poate sa ii fie egal, dar la vehicol comercial e alta treaba, acela merge 18 ore zilnic, daca schimbi becurile de 3 ori mai des atunci muncesti de 3 ori mai mult si mai si deteriorezi ce cleme sau garnituri o avea farul acela.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

De acord că unui vehicul comercial îi trebuiesc cele mai bune piese, care să dureze cât mai mult aproape indiferent de modul de exploatare (în special consumabilelor - anvelope/bandaje, becuri moderne și din cât se poate pe tehnologie LED etc), că acesta circulă aproape zilnic și va fi mereu nevoie de ele să fie în cea mai bună stare.

Plus, se va reduce "grija" mentenanței în acest sens, nu se va mai arde becul - poate - la o lună, depinde oarecum și cum este exploatat (nu-mi dau seama nici astăzi exact de ce unele arată afumate rău, am văzut sofituri, W5W-uri - negre, negre, să fie de la aprinderea repetitivă, slaba calitate, fără ca acesta să apuce să se răcească? ori de la aprinderea intensivă pe perioade caniculare? presupun puțin, nu am vreo idee concretă, de regulă doar becurilor din poziții și lămpilor de număr le-am văzut negre rău, nu și semnalizărilor de pe aripă în cazul unui autoturism obișnuit).

N-ar fi rău și comutatoarelor din salon și bord să fie calitative, evident și martorilor (e rău să nu-ți meargă becurile pe ușile deschise, la Citaro am văzut des defectul ăsta, ca fapt-divers nici nu știu ce tip de becuri folosesc, nu știu dacă sunt aceleași cu cele de la cutia de viteze ușor de găsit, care, nu are prea mare importanță discuția, am început să văd la tot mai multe, cel puțin la Titan, butoane negre (cam similar cu ce-i la VDL) la comanda cutie, deși personal nu-mi plac în ruptul capului). Străinii când le-au făcut, nu doar celor din vest (și rușii au făcut mașini bune) le-au gândit să nu fie schimbate cel puțin 10 ani, poate chiar niciodată.

Dar de când cu apariția asta și cam exagerată - a electronicii, mașinile nu o duc în cel mai fericit caz cu aceleași piese (nu mă refer la consumabile), decât încă odată perioadei de exploatare medii oferite de producător (parcă 8 ani la autobuze, și 12 la mașinile mici). Deși unii străini le pot da imediat cum au ieșit din perioada de garanție, ori le mai țin câțiva ani, depinde unde sunt folosite și cât merg. Noi le luăm de bune, ne pretindem apoi o țară dezvoltată că avem autobuze din occident, dar nu știu câți văd că, respectivele, deși arată foarte bine la început, ele deja sunt "casate" de țările cu adevărat dezvoltate. Noi le luăm și ne mai bucurăm, o perioadă, depinde și de cum le întreținem (la început funcționează toate, după 2-3 ani, aerul condiționat deja are probleme) iar din 3 luate, în nici 5 ani, una e sigur picată, iar în 10, nu mai ai în cel mai rău caz niciuna bună. Dar discuția era despre tramvaie, îmi cer scuze de deviere.

 


Re: Discuții diverse STB Spotting 21

Aseara s-a intamplat sa calatoresc cu 179 pe Sos. Mihai Bravu, in timp ce se afla pe retragere la depoul Victoria, din linia 14. Intelesesem ca vagoanele de pe 21 se retrag la Victoria, iar restul (liniile 14, 16, 36) - la Titan. As deduce ca mai exista si anumite V3A clasice care se retrag la Victoria (excluzandu-l pe 355, titularul de pe 21)? Sau retragerea acestora se face cumva aleatoriu, sau imi fac prea multe probleme?

 


Re: Discuții diverse Gabi23

În principiu liniile 14 și 21 au ”domiciliul” temporar la Depoul Victoria. Liniile 16 și 36 stau la Titan. Însă anumite vagoane pot circula pe linia 14 și din Titan, în funcție de nevoie. Spre exemplu azi 103 care a circulat pe linia 14 se retrage acum la Depoul Titan.
În principiu în Victoria sunt vagoanele CA funcționale și clasicele: 125, 148, 168, 179, 337, 355.
Restul vagoanelor V3A clasice funcționale sunt la Titan: 015, 039, 104, 111, 113, 121, 128, 132, 138, 167, 188, 193, 194, 209, 211, 232, 274, 279, 289, 325, 360.
185 este defect și este stocat până la reparație în Depoul Dudești.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse TPB

Din totalul de 48 de Tatre T4R și 49 de V3A pentru vânzare prin BRM și valorificare, știți cumva care dintre ele au fost casate până acum?

 


Re: Discuții diverse MateiTramspotter

Am văzut un tramvai Tatra T4R in ultimile seri pe pasajul Basarab.
Aveți idee unde se deplasa?

 


Re: Discuții diverse shoppy

La URAC dupa piese.

 


Re: Discuții diverse Costin

Mesajele fara sens au fost sterse. Reamintesc tuturor membrilor, dar mai ales celor mai noi, ca acest forum nu este nici chat, nici Instagram, nici Tik Tok, nici YouTube nici.... nici. Dovediti conduita necesara pentru a contribui cu informatii utile si coerente, altminteri mai bine va limitati la platformele enumerate mai sus. Sau la alte forumuri, ca daca altii permit nu inseamna ca si noi o facem.

 


Re: Discuții diverse Media

Din ce an de fabricație este cel mai vechi tramvai nonTatra care mai iese la traseu?

Mă refer la fabricația inițială a șasiului (nu știu dacă la tramvaie e aceiași denumire).

Mulțumesc

 


Re: Discuții diverse Gabi23

Vagonul V3A-93 354 - fabricat în anul 1994.

 


Re: Discuții diverse Media

Mulțumesc mult.

Aveam senzația ca sunt mult mai vechi anumite V3A la cum arata.

Dar lipsa de întreținere și mentenanța necorespunzătoare atât a vagoanelor cât și a liniilor le face de ne folosit.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93M-FAUR ADK

Isaac wrote here:
E ok ca au pastrat scaunele vechi. Sunt oricum niste scaune bune. Ma deranjeaza doar ca afisajul este inca cel vechi pe care deabea il vezi, mai ales pe zi cu soare.

Și nu-i mare lucru să-l cureți ... Are un geam protector care de la trecerea timpului s-a prăfuit (posibil să fi intrat și apă cu tot cu murdărie) inclusiv și în interior cu tot cu "matrice", la fel și cu farurile sau dispersoarele vechi. E o chestiune de câteva ore dacă lucrezi singur și lejer la un singur tramvai să le refaci pe toate "stock", că majoritatea vehiculelor ce folosesc firme vechi matriciale mai târziu se întâlnesc cu această problemă.

Altfel, dacă nici de atâta nu-i în stare personalul STB, să dea niște șuruburi jos și să dea cu niște spray-uri de curățare, să achiziționeze firme moderne pe leduri. Nu, că "costă" și "nu se merită" (poate într-adevăr nu se merită, însă ce zic mai sus ține de mentenanță), cum faci un tramvai frumos, îl revopsești pe tot, inclusiv și în interior, schimbi destule la el și un lucru atât de banal dar important nici măcar nu îl cureți...? Deși URAC a făcut ce i s-a zis, dar cine a aprobat această măcar cosmetizare probabil a trebuit să vadă ulterior rezultatul. Respectivul ori nu a observat nici măcar ulterior "ceva" ce mai trebuia rezolvat, deși nu cred, ori a "omis" acest lucru că probabil nu circulă cu transportul în comun...

 


Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2337 forum members have written 426019 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use