Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Greve la STB

430 posts, 108280 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 31
 
 

📖 Pagination options
Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

Discutia asta se poate intinde pe zeci de pagini de forum si presimt ca nu vom ajunge niciodata la un consens. Asadar, nu voi spune decat atat:

1.Toti angajatii trebuie sa-si apere drepturile pe care cu greu le-au castigat. Da, stiu ca aceasta fraza poate suna "comunist", dar acesta e adevarul. Dar daca vulpea nu ajunge la struguri, atunci spune ca sunt acri.

2.  Cei care se pricep de minune sa injure cand nu circula RATB'ul si se plang ca au salarii si mai mici, ar trebui sa invete sa-si ceara drepturile in loc sa fie sclavi pe plantatie.

3. Cei care lucreaza pe salariul minim si in realitate iau dublu in plic de la patron, pacalind statul in acest mod, nu au nici un drept sa comenteze, ci doar sa mearga pe jos. Aceata e un comentariu general, si trebuie interpretat ca atare.

4. Intreprinderile precum RATB, Metrorex etc. contribuie din plin la dezvoltarea sectorului privat, pe care il tin in carca prin organizarea  de licitatii publice, la care ofertantii se inghesuie ca mustele la miere. Daca nu ar exista aceste intreprinderi, unde ar mai putea sa-si vanda unii bandaje, osii, sisteme de franare, motoare electrice, surse statice, ba chiar "piese grele" precum autobuze sau troleibuze? In piata Matache?

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Der Hofmeister

Mircea G wrote:
Nervii s-au mai dus , probabil ca toti au ajuns pina la urma , unde aveau nevoie , fara probleme majoare sau sa treaca pe la spital .
Acum ce facem ?
N-ar trebui ca RATB-ul sa prezinte scuze ?
N-ar trebui ca posesorii de abonament sa beneficieze de o zi in plus la abonament sau o reparatie morala ?
Ce masuri se vor lua impotriva celor ce au provocat haos in oras ?
....................................
....................................
Vad ca am primit un mesaj si imi permit publicarea lui sub forma de imagine .
Comentarii :
- sint acid deoarece platesc , platesc , platesc !  :evil: . Nu cred ca imi risc viata deoarece la viteza lor de deplasare , probabil corelata cu viteza de gindire , riscurile sint minime . Totusi , avind ABONAMENT , nu am si asigurare ???? ;)
- sinteti spiritual . Eu am spus ca am stat ca fraierul sa astept transportul pt care platesc anticipat fie ca folosesc sau nu . Dvs spuneti ca sint prostanac . Asta este si probabil ca dvs sinteti purtatorul de cuvint al RATB iar aceasta este optica regiei fata de calatori .
- cit am platit pe autobuz ? Poate vreti sa va arat si facturile dar regula spune ca nu este treaba angajatului ce face si plateste STAPINUL .
PS. Intimplarea de ieri dovedeste ca nu le fierbe nimic deoarece nu are CE . Daca aveau un minim de creier nu faceau asa ceva , in maxima bataie de joc fata de calatori .
.....................................


OT: D-le Mircea G, avand in vedere faptul ca acela era un mesaj privat, nu cred ca aveati de ce sa il postati aici, chiar si sub forma de imagine. Pur si simplu, nu interesa pe nimeni sa afle discutiile dvs. private cu alti user-i ai acestui forum. Asadar, prefer sa nu comentez pe marginea atitudinii dvs. realmente suspecta si reprobabila.

Si sa nu credeti ca sunteti singurul care plateste taxe si impozite si singurul care a fost atat de intrinsec afectat de aceasta greva. O cam luati foarte personal, dar nu ma mira daca stau sa ma uit la mesajele pe care le-ati tot insirat in nestire in acest topic si nu numai. Daca aveti impresia ca sunteti vreo nestemata in viata (can I touch you?), dati-mi voie sa va spun ca nu sunteti. Nimic din ceea ce aveti si nimic din ceea ce sunteti nu va da dreptul sa aruncati cu acuze si jigniri la adresa soferilor.

"Eu le platesc salariile". Hai nu zau! V-au cerut ei expres aceasta "aroganta"?

Si inca o intrebare: doar atat puteti? Cam nashpa... :lol:

In alta ordine de idei, multumesc Dominatrix! Esti singura care reuseste sa vina cu argumente solide si nu cu smiorcaieli ieftine.

P.S.: In cazul in care se inflameaza spiritele, voi avea grija ca acest topic sa fie curatat de mesajele inutile. Warning!

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) lecter

Dominatrix wrote:
lecter wrote:
... sa gasesti 100 de oameni sa conduca autobuze/tramvaie contra a ~2000 RON/luna...
...fiindca pot garanta ca majoritatea "doritorilor" vor renunta dupa cel mult cateva luni, daca nu chiar cateva zile.


Bun, sa zicem ca din 100, 70 si-ar da demisia...din urmatorii 70 angajati, doar 50 si-ar da demisia si tot asa, pana cand s-ar reface golul cu oameni care chiar inteleg valoarea unui loc de munca.

Nu sunt pro-exploatare, dar exista o linie care nu trebuie trecuta nici de angajati.

Arata-mi vreo firma privata serioasa in care un procent mare de angajati se poate opri dintr-o activitate "mission-critical" in mijlocul programului fara sa sufere consecinte serioase. Ce ii face pe acesti soferi sa fie mai deosebiti decat noi toti, astfel incat regulile de bun simt ale societatii sa nu se aplice si lor? Apropo si de confortul la munca, macar ei in procent semnificativ au aer conditionat in cabina, cum ar fi de ex. daca toate vanzatoarele de bilete, care trebuie sa stea cu orele intr-un spatiu minuscul, fara AC si cu o tona de bizoni care le fac responsabile pentru toate frustrarile din viata personala, ar intra brusc in greva in mijlocul zilei, lasand toti calatorii la mila controlorilor? Nu tin minte ca ele sa fi facut asta vreodata si n-au murit pe capete de caldura sau stres...

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) fider

Dominatrix wrote:
1.Toti angajatii trebuie sa-si apere drepturile pe care cu greu le-au castigat. Da, stiu ca aceasta fraza poate suna "comunist", dar acesta e adevarul. Dar daca vulpea nu ajunge la struguri, atunci spune ca sunt acri.

Just. Problema este ca atunci cand lucrezi intr-o firma mica, si cam asta a fost tendinta din 1990 incoace, nu ai ce drepturi fundamentale sa iti aperi. Contractul nu stipuleaza mai nimic esential iar cand cracnesti putin risti sa fii scos pe liber. Problema tine de legislatia muncii care putea lejer sa impuna criterii minime in folosul angajatilor. Poate daca ati fi lucrat la firme cu 20-30 de angajati intelegeati care este realitatea. La o companie mare, preferabil de stat, bun sau rau exista sindicatul si el chiar poate face taraboi si destabiliza daca trebuie.

Dominatrix wrote:
2.  Cei care se pricep de minune sa injure cand nu circula RATB'ul si se plang ca au salarii si mai mici, ar trebui sa invete sa-si ceara drepturile in loc sa fie sclavi pe plantatie.

Salariul minim pe economie este de 600RON. Poate ar trebui sa intram intr-o discutie despre cat se justifica salariul minim pentru ca asta inseamna si ca nu poti angaja pe cineva cu un salariu mai mic sau program mai scurt. Legat de drepturi iarasi nu are sens sa discutam. Angajatii de la firmele private pot fi concediati usor si mariri nu prea se mai dau in acest an. Singurii care o duc bine sunt cei de la stat si care sug sume imense prin sindicat.

Dominatrix wrote:
3. Cei care lucreaza pe salariul minim si in realitate iau dublu in plic de la patron, pacalind statul in acest mod, nu au nici un drept sa comenteze, ci doar sa mearga pe jos. Aceata e un comentariu general, si trebuie interpretat ca atare.

Fie ca iau salariul in plic sau corect tot merita altceva pentru ca subventia ajunge la bugetul de stat din impozite si taxe asa ca implicit macar o parte din bani tot sunt platiti indirect. Sa nu mai vorbim de cat inseamna impozitul pe salariu in Romania si unde se duce el cand stim ce se face cu sumele colectate pentru casa de asigurari de sanatate si pentru Casa Nationala de Pensii si Asigurari Sociale. Servicii primite in schimb?

Dominatrix wrote:
4. Intreprinderile precum RATB, Metrorex etc. contribuie din plin la dezvoltarea sectorului privat, pe care il tin in carca prin organizarea  de licitatii publice, la care ofertantii se inghesuie ca mustele la miere. Daca nu ar exista aceste intreprinderi, unde ar mai putea sa-si vanda unii bandaje, osii, sisteme de franare, motoare electrice, surse statice, ba chiar "piese grele" precum autobuze sau troleibuze? In piata Matache?

Aceste companii de transport ofera un serviciu public si sunt esentiale dar nu e musai sa fie finantate de la bugetul de stat sau local in asemenea masura si fara a se face nici un fel de control pentru sumele cheltuite. Aici e problema. Un serviciu public este bun si poate fi cu capital de stat dar trebuie sa existe si un control al sumelor cheltuite. Bine-inteles ca asta nu se discuta de obicei.

Nota: daca discutia este nepotrivita aici putem construi o noua tematica: "Salarizare si drepturi pentru angajati si angajatori in sectorul public sau privat". Subiectul in sine nu sunt de parere ca trebuie insa ocolit.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) linia 69

fider wrote:
Salariul minim pe economie este de 600RON.

O mica corectie, salariul minim pe economie in 2011 este de 670 lei.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Hoffmeister wrote:
..........Nimic din ceea ce aveti si nimic din ceea ce sunteti nu va da dreptul sa aruncati cu acuze si jigniri la adresa soferilor.

In pofida amenintarilor domnului  -Gabi23- si ale jignirilor dvs , daca eu nu inteleg fenomenul de greva , va rog sa-mi explicati dvs cum stau lucrurile . Va puteti imagina ca sint purtatorul de cuvint al celor ce ieri au fost lasati cu ochii-n soare .
Daca discutam cine imi da dreptul , imi da dreptul abonamentul pe care il platesc anticipat .
Ca fapt divers , daca recititi mesajul in care am inserat mesajul privat , puteti vedea ca eu n-am jignit colegul si am tratat cele scrise de dinsul cu destul umor .
Daca se doreste sa punem batista pe tambal , este ok , voi trage concluziile .
Speram ca cei ce fac parte din sistem sa aduca un minim de lamuriri si scuze chiar daca cei de la conducere ne trateaza ca pe niste prostanaci .
Acum , dvs decideti , eu mi-am intarit convingerile .

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Chev Celios

Rusine conducerii regiei si mai ales domnului Crit.Ieri soferii autobazelor/ depourilor care nu au intrat in greva au fost amenintati si chiar nu au fost lasati sa intre in garaje blocandu-se accesul, si chemand politia pentru a-i amenda pe soferi.Si mai ales rusine domnului director de la autobaza Alexandria care a spus la negocieri ca soferii RATB au salariu de 4000 lei.Chiar era sa fie linsat de catre lume.Pacat nu au fost mai multi soferi care sa se stranga la greva.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) alex230ro

Era data un document cu salariile soferilor ratb posted mai il Pune cineva aici ca ce se vehiculeaza in press nu pot crede. http://m.ziare.com/sorin-oprescu/opresc ... st-1107818

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Der Hofmeister

Mircea G wrote:
Hoffmeister wrote:
..........Nimic din ceea ce aveti si nimic din ceea ce sunteti nu va da dreptul sa aruncati cu acuze si jigniri la adresa soferilor.

In pofida amenintarilor domnului  -Gabi23- si ale jignirilor dvs , daca eu nu inteleg fenomenul de greva , va rog sa-mi explicati dvs cum stau lucrurile . Va puteti imagina ca sint purtatorul de cuvint al celor ce ieri au fost lasati cu ochii-n soare .
Daca discutam cine imi da dreptul , imi da dreptul abonamentul pe care il platesc anticipat .
Ca fapt divers , daca recititi mesajul in care am inserat mesajul privat , puteti vedea ca eu n-am jignit colegul si am tratat cele scrise de dinsul cu destul umor .
Daca se doreste sa punem batista pe tambal , este ok , voi trage concluziile .
Speram ca cei ce fac parte din sistem sa aduca un minim de lamuriri si scuze chiar daca cei de la conducere ne trateaza ca pe niste prostanaci .
Acum , dvs decideti , eu mi-am intarit convingerile .


Aveti mare grija cu acuzele pe care le aduceti mie si lui Gabi. Eu nu v-am jignit absolut deloc - din contra, dvs. ati sarit calul intr-un mod extrem de grav. Si va mai mirati ca v-au sarit destui in cap. Cat despre publicarea acelui PM sub forma de imagine, se pare ca nu puteti sa intelegeti ce ati facut de fapt, asadar nu-mi voi bate gura sa va explic.

Acesta a fost ultimul mesaj pe care vi l-am adresat.

Gabi, te rog sa incepi sa cureti acest topic, ca sunt eu satul de atatia destepti pe metru patrat!

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

lecter wrote:
Bun, sa zicem ca din 100, 70 si-ar da demisia...din urmatorii 70 angajati, doar 50 si-ar da demisia si tot asa, pana cand s-ar reface golul cu oameni care chiar inteleg valoarea unui loc de munca.
In aceasta meserie nu poti inlocui oamenii de pe o zi pe alta. Nu isi permite nimeni sa pregateasca oameni pentru condus tramvaie, troleibuze si autobuze, cu toate cheltuielile conexe (avize medicale, examinari psihologice, curs de prim ajutor etc.) pentru ca apoi sa constate ca majoritatea renunta si ramai cu vehiculele in depou/garaj fiindca nu mai are cine sa le conduca.
lecter wrote:
Nu sunt pro-exploatare, dar exista o linie care nu trebuie trecuta nici de angajati.
De acord, de aceea am si spus ca aceasta greva, asa cum a fost organizata spontan, in mijlocul zilei, nu este un lucru normal.
lecter wrote:
Arata-mi vreo firma privata serioasa in care un procent mare de angajati se poate opri dintr-o activitate "mission-critical" in mijlocul programului fara sa sufere consecinte serioase.
Activitate "mission critical"? Pe ce baza consideri transportul public "mission critical"? E cumva stipulat acest lucru in vreo lege? Evident, nu. Deci hai sa nu comparam RATB cu alte domenii de activitate, reglementate prin lege, care nici macar nu au dreptul la greva. Pana ce transportul public nu va fi inclus in aceasta categorie, vorbim de pomana.

MirceaG are dreptate sa fie frustrat, si intr-adevar am citit mesajele anterioare si nu am gasit vreo urma de jignire din partea sa. E dreptul lui sa isi exprime opiniile pe forum, atat timp cat sunt argumentate. Parerea mea.

Legat de greva si consecintele ei asupra utilizatorilor transportului public, in toata lumea asta sunt astfel de greve, si calatorii sunt nemultumiti. E un lucru absolut normal. Legat strict de RATB, era de asteptat ca mamaliga sa explodeze, avand in vedere conducerea inepta si chiar nesimtita care exista in prezent. Din pacate, vad ca nu a explodat cum trebuie.  Daca tot vorbim de importanta transportului public in societate, poate ar trebui ca in loc sa dam vina pe niste oameni care stau ore intregi cu volanul/manivela in mana, sa ne gandim putin si la motivele pentru care acei oameni au intrat in greva si la actiunile conducerii din ultimul an care au adus regia pe marginea prapastiei.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Cursele de noapte, motiv de proteste si nemultumiri la RATB
Protocolul incheiat vineri noap­te de liderii sindicali cu conducerea Re­gi­ei Au­to­nome de Transport Bucu­resti (RATB) urma sa fie prezentat aseara angajatilor RATB, iar astazi angajato­rul ar trebui sa decida da­ca este sau nu de acord cu preve­derile documentului.
“Am incheiat un protocol cu con­du­cerea regiei in care sunt prevazute cateva solutii pentru preluarea soferi­lor catre locul de munca pentru pres­tarea transportului de noapte introdus de RATB. Ur­meaza ca angajatii sa decida daca sunt sau nu de acord cu aceste solutii”, a declarat, sambata, pentru Agerpres, pre­se­dintele Sin­di­ca­tului Trans­por­ta­to­ri­lor din Bucu­resti (STB), Mircea Ionescu.
Potrivit acestuia, protocolul pre­ve­de pastrarea curselor de transport pentru soferi pentru inca cinci zile, pentru a pu­tea ajunge la locul de munca, iar ulterior se vor infiinta noi trasee pe liniile introduse in serviciul de noapte al RATB, precum si modifi­carea sau prelungirea traseelor ac­tua­le, astfel incat soferii sa ajunga la timp la locul de munca, mai ales ca 400 dintre ei locuiesc in afara Bu­cu­restiului. Liderii sindicali si condu­ce­rea RATB au ajuns la o intelegere vi­neri noaptea, dupa zece ore de ne­go­cieri desfasurate la sediul regiei, in urma protestelor declansate de soferii nemul­tu­miti de decizia administratiei de a in­troduce transportul de noapte si a im­po­sibilitatii conducatorilor auto de a ajun­ge la munca. Mircea Ionescu afirma ca sindicatul nu a fost consultat in legatura cu acest serviciu, ci an­gajatii au fost pusi in fata faptului im­plinit, ceea ce inseamna ca soferii RATB vor fi nevoiti sa apeleze la aces­te trasee de noapte pentru a veni la serviciu. Conducerea RATB a decis sa scoa­ta cursele care ii transportau la munca pe conducatorii auto intrucat cheltuielile erau foarte mari si nu se jus­tificau. Po­tri­vit estimarilor facute de reprezentantii regiei, cheltuielile lu­nare pentru transportul soferilor la locul de munca se ri­dica la circa 40.000 de euro, iar aceasta prevedere nu era inclusa in contractul colectiv de munca.
Circulatia in Bucuresti cu mij­loa­ce­le de transport in comun a fost afec­tata vi­neri din cauza unor soferi care s-au re­tras de pe trasee, mai ales pe liniile de tram­vaie 41 si 32, dar si pe cateva linii de autobuze. Circulatia a fost reluata in­sa in jurul orei 21.00, pe aceste linii. Regia Autonoma de Trans­port Bu­curesti a anuntat, saptamana trecuta, ca va infiinta, la solicitarea pu­blicului calator, incepand cu noap­tea de 15 spre 16 iulie, 23 de trasee de noapte cu autobuze.
SURSA :http://www.cronicaromana.ro/index.php?art=120511
...........
Concluzia : pentru 400 de angajati se modifica si se infinteaza trasee in timp ce zone intregi ale orasului sufera din lipsa transportului .
Intrebarea : Ratb este o regie pt EI sau pentru NOI ?
...........
Nu doream o continuare a discutiei , dar cum nimeni n-a postat ce rezolvare a avut conflictul ....

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Utilizator anonim

Pai probabil nu a avut o rezolvare clara...

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Chev Celios

Mircea nu am vrut sa ma cert cu tine da vad ca esti pe langa subiect si te rog sa incetezi.
Cum p**a mea vrei sa conduca aces sofer/vatman autobuzu/troleibuzu/tramvaiul daca  nu este odihnit.Si baga bine la cap ca soferilor le comvine sa aiba de munca si noaptea insa este nevoie si de liniile de serviciu de noapte pentru ca angajatul sa ajunga la munca/acasa repede pentru a se odihni si pentru a putea veni la munca la timp.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Costin

Chev Celios wrote:
Mircea nu am vrut sa ma cert cu tine da vad ca esti pe langa subiect si te rog sa incetezi.
Cum p**a mea vrei sa conduca aces sofer/vatman autobuzu/troleibuzu/tramvaiul daca  nu este odihnit.Si baga bine la cap ca soferilor le comvine sa aiba de munca si noaptea insa este nevoie si de liniile de serviciu de noapte pentru ca angajatul sa ajunga la munca/acasa repede pentru a se odihni si pentru a putea veni la munca la timp.

Aloo, nu suntem pe camp! Ortografia ta si modul de adresare sper sa demonstreze tuturor ca nu este necesar nici un raspuns la aceasta provocare.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use