Topic: Stații, refugii, indicatoare, diverse
116 posts, 21419 views
📖 Pagination options
- DavGO
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
DavGO
Dupa mai bine de un an si jumatate de cand au fost montate noile statii din oras, deja arata jalnic: sunt mazgalite, au geamuri sparte. Bineinteles conducerea n-are nici o vina, buzoienii sunt vinovati (unii dintre ei) pentru ca nu stiu cum sa se comporte.
Am sa atasez un set de screenshoturi de pe Google Maps deoarece am incercat sa fac si cu telefonul meu, dar lumea se uita la mine ca la masini straine.
Statia Bazar sens Episcopie, mazgalita
Statia Lidl, geam spart
Statia Crang sens Gara, mazgalita
Dupa mai bine de un an si jumatate de cand au fost montate noile statii din oras, deja arata jalnic: sunt mazgalite, au geamuri sparte. Bineinteles conducerea n-are nici o vina, buzoienii sunt vinovati (unii dintre ei) pentru ca nu stiu cum sa se comporte.
Am sa atasez un set de screenshoturi de pe Google Maps deoarece am incercat sa fac si cu telefonul meu, dar lumea se uita la mine ca la masini straine.
Statia Bazar sens Episcopie, mazgalita
statie vandalizata bazar.png (1.15 MB; downloaded 1862 times)
Statia Lidl, geam spart
statie lidl.png (807.98 KB; downloaded 1862 times)
Statia Crang sens Gara, mazgalita
statie vandalizata crang.png (290.59 KB; downloaded 1862 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Într-adevăr, sunt din păcate încă prin mai multe zone...
Și eu prefer de regulă, la fotografiere, să nu fie nimeni prin preajmă, tocmai pentru a evita eventualele priviri și cine știe ce întrebări stupide. Sau doar am rămas cu vechiul istoric, când eram mai mic de vârstă (poate așa ești tu acum, te consideră mai ușor de intimidat), dar la aspectul propriu teoretic 25 practic zici că vreo 30, prea puțini îndrăznesc.
Acum puțin peste 10 ani când fotografiam DeSimon-ul 7459 în București, deci aveam 15 ani, mă întrebau (ca niște polițiști semi-comuniști) niște vânzători la o florărie "care-i scopul fotografiei", iar eu mă simțeam nevoit să dau un răspuns cât mai "doar să nu cheme poliția", iar astăzi îmi venea să dau cu capul de geam un prost care s-a gândit să coboare din autobuzul 28 după ce aceasta stătuseră în stație, iar el mai mergea și-n sictir din spate până la ce-a mai apropiată ușă (find un VDL), între timp autobuzul punându-se în mișcare, tot el făcând gălăgie iar apoi, culmea, a vrut să urce la loc. Dar chiar așa să iei de prost pe șofer, de fapt pe toată lumea din autobuz să te aștepte?
Într-adevăr, sunt din păcate încă prin mai multe zone...
Și eu prefer de regulă, la fotografiere, să nu fie nimeni prin preajmă, tocmai pentru a evita eventualele priviri și cine știe ce întrebări stupide. Sau doar am rămas cu vechiul istoric, când eram mai mic de vârstă (poate așa ești tu acum, te consideră mai ușor de intimidat), dar la aspectul propriu teoretic 25 practic zici că vreo 30, prea puțini îndrăznesc.
Acum puțin peste 10 ani când fotografiam DeSimon-ul 7459 în București, deci aveam 15 ani, mă întrebau (ca niște polițiști semi-comuniști) niște vânzători la o florărie "care-i scopul fotografiei", iar eu mă simțeam nevoit să dau un răspuns cât mai "doar să nu cheme poliția", iar astăzi îmi venea să dau cu capul de geam un prost care s-a gândit să coboare din autobuzul 28 după ce aceasta stătuseră în stație, iar el mai mergea și-n sictir din spate până la ce-a mai apropiată ușă (find un VDL), între timp autobuzul punându-se în mișcare, tot el făcând gălăgie iar apoi, culmea, a vrut să urce la loc. Dar chiar așa să iei de prost pe șofer, de fapt pe toată lumea din autobuz să te aștepte?
- DavGO
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
DavGO
O alta statie cu geamuri sparte, cea de pe strada Transilvaniei de la magazinul Fortuna. In aceeasi fotografie putem observa o parcare "smechera" in statia de autobuz.
Sursa Valentin Calin pe grupul de Facebook Trafic Buzau.
O alta statie cu geamuri sparte, cea de pe strada Transilvaniei de la magazinul Fortuna. In aceeasi fotografie putem observa o parcare "smechera" in statia de autobuz.
Sursa Valentin Calin pe grupul de Facebook Trafic Buzau.
statie fortuna.jpg (695.54 KB; downloaded 1796 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Cam acesta este modelul de panou informativ (cu touch!) nu doar cu locația autobuzelor în timp real, ci și cu diverse informații referitoare la infrastructură sau transport. Funcționează relativ bine, însă are un delay la actualizarea pozițiilor autobuzelor (câteodată își face updateul la vreo 10 secunde, alteori la 30). Deocamdată singurul exemplar funcțional se află la Bazar, sensul spre Episcopie (asta și că a fost mai demult montat, probabil ca probă):
Ar fi fost util și un automat de bilete și de ce nu, de reîncărcarea abonamentelor de tip self-service...
Cam acesta este modelul de panou informativ (cu touch!) nu doar cu locația autobuzelor în timp real, ci și cu diverse informații referitoare la infrastructură sau transport. Funcționează relativ bine, însă are un delay la actualizarea pozițiilor autobuzelor (câteodată își face updateul la vreo 10 secunde, alteori la 30). Deocamdată singurul exemplar funcțional se află la Bazar, sensul spre Episcopie (asta și că a fost mai demult montat, probabil ca probă):
IMG_20230901_142238199_copy_1440x1920.jpg (777.33 KB; downloaded 1682 times)
Ar fi fost util și un automat de bilete și de ce nu, de reîncărcarea abonamentelor de tip self-service...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Stația de la Prutului (doar pe sensul spre Unirii Sud) este una dintre stațiile deocamdată neasamblate complet, de pe Bd. Unirii care a beneficiat de acoperiș, însă un model puțin diferit față de cele montate în restul stațiilor:
Stația de la Prutului (doar pe sensul spre Unirii Sud) este una dintre stațiile deocamdată neasamblate complet, de pe Bd. Unirii care a beneficiat de acoperiș, însă un model puțin diferit față de cele montate în restul stațiilor:
IMG_20230913_141353563_copy_1920x1440.jpg (776.47 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141447387_copy_1920x1440.jpg (965.56 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141459112_copy_1920x1440.jpg (844.07 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141514400_copy_1920x1440.jpg (876.47 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141532646_copy_1920x1440.jpg (979.53 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141542587_copy_1920x1440.jpg (798.35 KB; downloaded 1550 times)
IMG_20230913_141614066_copy_1920x1440.jpg (810.9 KB; downloaded 1550 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ByOnu
Foarte bun fotoreportajul! Multumim!
Banuiesc ca vorbim despre primul culoar central de autobuz cu peroane dedicate (pseudo-BRT) din Romania. Ma refer integral-BUS, fara tramvai.
Cateva observatii:
1. Copertinele nu mi se par potrivite. Imi par prea late si cu o capacitate prea mica.
2. Bordura este este neconforma. Nu se va putea apropia corespunzator autobuzul de peron.
Foarte bun fotoreportajul! Multumim!
Banuiesc ca vorbim despre primul culoar central de autobuz cu peroane dedicate (pseudo-BRT) din Romania. Ma refer integral-BUS, fara tramvai.
Cateva observatii:
1. Copertinele nu mi se par potrivite. Imi par prea late si cu o capacitate prea mica.
2. Bordura este este neconforma. Nu se va putea apropia corespunzator autobuzul de peron.
WhatsApp Image 2023-09-13 at 14.33.18.jpeg (59.62 KB; downloaded 1543 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Într-adevăr, nu înțeleg rostul acelor plăci puse parcă să sprijine bordurile. Ceva îmi spune că este totuși o eroare de construcție, vor exista spații cu posibil risc de accident similar Metrorex.
Într-adevăr, însă nu știam că este singurul la nivel de țară.
Apropo de tramvai - cu toate că pare necredibil, însă dacă mai era "dictatorul" cu siguranță ar fi existat măcar o linie de tramvai, care ar fi făcut legătura între Aromet (capătul zonei industriale, actualul capăt al lui 10) și Pod Mărăcineni, unde tramvaiul ar fi circulat în cele mai aglomerate zone din oraș și exact pe toată porțiunea Bd-ului Unirii. Părea un proiect mai util decât troleibuzul doar pentru linia 7, pentru că se construia multă rețea (acces/retragere garaj-gară, în garaj etc) pentru ce-a mai scurtă linie și nu știu cât de economic se justifica...
Iată și stațiile de la Piața Centrală:
Unde reîntâlnim aceeași problemă:
Într-adevăr, nu înțeleg rostul acelor plăci puse parcă să sprijine bordurile. Ceva îmi spune că este totuși o eroare de construcție, vor exista spații cu posibil risc de accident similar Metrorex.
Banuiesc ca vorbim despre primul culoar central de autobuz cu peroane dedicate (pseudo-BRT) din Romania. Ma refer integral-BUS, fara tramvai.
Într-adevăr, însă nu știam că este singurul la nivel de țară.
Apropo de tramvai - cu toate că pare necredibil, însă dacă mai era "dictatorul" cu siguranță ar fi existat măcar o linie de tramvai, care ar fi făcut legătura între Aromet (capătul zonei industriale, actualul capăt al lui 10) și Pod Mărăcineni, unde tramvaiul ar fi circulat în cele mai aglomerate zone din oraș și exact pe toată porțiunea Bd-ului Unirii. Părea un proiect mai util decât troleibuzul doar pentru linia 7, pentru că se construia multă rețea (acces/retragere garaj-gară, în garaj etc) pentru ce-a mai scurtă linie și nu știu cât de economic se justifica...
Iată și stațiile de la Piața Centrală:
IMG_20230913_171550475_copy_1920x1440.jpg (859.8 KB; downloaded 1549 times)
IMG_20230913_171628624_copy_1920x1440.jpg (790.56 KB; downloaded 1549 times)
Unde reîntâlnim aceeași problemă:
IMG_20230913_171619387_copy_1920x1440.jpg (706.03 KB; downloaded 1549 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ByOnu
Alea par a fi placi de pavaj pietonal puse pe invers. Ce incropeala... Colt numai bun de a intra cu anvelopa autobuzului si kaboom.
Acum vad si goluri pentru canalizare in peron. Mai mult, nu exista pavaj tactil pentru persoanele cu dizabilitati de vedere, contrar normativului NP-051. Nu inteleg cum naiba trec proiectele astea prin toate etapele de avizare, zici ca-s facute intr-o sufragerie de apartament intr-un weekend ploios.
Fara ghilimele. Era dictator dictator, nu "dictator". Nu-s dubii aici.
Pai, nu stiu sa mai existe altul, chiar cred ca este primul. Daca are cineva alte exemple, sunt curios sa le aud. *Benzile bus la bordura nu se pun, evident.
Alea par a fi placi de pavaj pietonal puse pe invers. Ce incropeala... Colt numai bun de a intra cu anvelopa autobuzului si kaboom.
Acum vad si goluri pentru canalizare in peron. Mai mult, nu exista pavaj tactil pentru persoanele cu dizabilitati de vedere, contrar normativului NP-051. Nu inteleg cum naiba trec proiectele astea prin toate etapele de avizare, zici ca-s facute intr-o sufragerie de apartament intr-un weekend ploios.
ADK wrote here:
dacă mai era "dictatorul"
Fara ghilimele. Era dictator dictator, nu "dictator". Nu-s dubii aici.
ADK wrote here:
Într-adevăr, însă nu știam că este singurul la nivel de țară.
Pai, nu stiu sa mai existe altul, chiar cred ca este primul. Daca are cineva alte exemple, sunt curios sa le aud. *Benzile bus la bordura nu se pun, evident.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
În stația Bazar (sensul spre Episcopie) panoul afișează acum în stil RATBv (sau cel puțin așa îmi amintesc că seamănă), adică pe câte 2 rânduri cu unele texte culorate. Nu am putut să-l fotografiez, find în autobuz, însă cu prima ocazie cu siguranță.
În stația Bazar (sensul spre Episcopie) panoul afișează acum în stil RATBv (sau cel puțin așa îmi amintesc că seamănă), adică pe câte 2 rânduri cu unele texte culorate. Nu am putut să-l fotografiez, find în autobuz, însă cu prima ocazie cu siguranță.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Este și pe sensul spre Gară, chiar mult mai util ca înainte:
Este și pe sensul spre Gară, chiar mult mai util ca înainte:
IMG_20230920_195258100_copy_1440x1920.jpg (259.94 KB; downloaded 1386 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Indicatorul de stație de la Carrefour (zona de Nord a orașului), este probabil cel mai vechi indicator rămas încă montat:
Indicatorul de stație de la Carrefour (zona de Nord a orașului), este probabil cel mai vechi indicator rămas încă montat:
Screenshot_20230922-153408-642.png (627.77 KB; downloaded 1311 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Sensul spre Episcopie:
ADK wrote here:
Este și pe sensul spre Gară, chiar mult mai util ca înainte:
Sensul spre Episcopie:
IMG_20230923_192114116_copy_1440x1920.jpg (279.51 KB; downloaded 1256 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Astăzi-seară am observat primul VDL Ambassador căruia îi funcționau afișajul stațiilor, și anume HMN pe linia 14. Inițial n-am băgat de seamă până să cobor, că pe lângă data aproape corectă (02/10/2018, și care apropo nici asta nu am mai văzut să funcționeze în general) afișa și stația unde urma să cobor "SMEENI - STR. BISERICII". Puțin impresionat dar cu siguranță și util, trebuie să recunosc.
Din toamna anului 2017 până în toamna anului 2023 de când sunt aceste autobuze, le-a cam luat ceva, intuiesc că a afișat cu siguranță și restul stațiilor doar că n-am acordat într-adevăr atenție.
Astăzi-seară am observat primul VDL Ambassador căruia îi funcționau afișajul stațiilor, și anume HMN pe linia 14. Inițial n-am băgat de seamă până să cobor, că pe lângă data aproape corectă (02/10/2018, și care apropo nici asta nu am mai văzut să funcționeze în general) afișa și stația unde urma să cobor "SMEENI - STR. BISERICII". Puțin impresionat dar cu siguranță și util, trebuie să recunosc.
Din toamna anului 2017 până în toamna anului 2023 de când sunt aceste autobuze, le-a cam luat ceva, intuiesc că a afișat cu siguranță și restul stațiilor doar că n-am acordat într-adevăr atenție.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Un autobuz dintre cele electrice, nu știu exact care, am înțeles că nu ii se mai pot reîncărca acumulatorii din cauza staționării îndelungate iar ca atare, s-ar putea să plece pe trailer înapoi la fabrică pentru remediere. Intuiesc că era mai ușor ca echipa să se deplaseze în garaj cu cele necesare, decât să folosească un trailer costisitor cine știe până unde...
Doar la Buzău se pot ține autobuzele noi pe dreapta din "cauza" șantierelor bd. Unirii, negândite nici acestea deloc bine (săpăturile pentru înlocuirea țevilor se fac pe prima bandă, iar autobuzele pot circula pe benzile dedicate lor, însă nu e nici măcar o lună de când au apărut doar scheletele stațiilor iar stațiile de încărcare sunt încă în garaj... halal oraș, nu știu ce păzesc unii).
Un autobuz dintre cele electrice, nu știu exact care, am înțeles că nu ii se mai pot reîncărca acumulatorii din cauza staționării îndelungate iar ca atare, s-ar putea să plece pe trailer înapoi la fabrică pentru remediere. Intuiesc că era mai ușor ca echipa să se deplaseze în garaj cu cele necesare, decât să folosească un trailer costisitor cine știe până unde...
Doar la Buzău se pot ține autobuzele noi pe dreapta din "cauza" șantierelor bd. Unirii, negândite nici acestea deloc bine (săpăturile pentru înlocuirea țevilor se fac pe prima bandă, iar autobuzele pot circula pe benzile dedicate lor, însă nu e nici măcar o lună de când au apărut doar scheletele stațiilor iar stațiile de încărcare sunt încă în garaj... halal oraș, nu știu ce păzesc unii).
📖 Pagination options