Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4072 posts, 1051494 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 79 80 81 82 83 84 85  ... 291
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse shoppy

Da, cate coliere sunt pe linia de motorina de la rezervor pana la injectoare sa nu-mi spui ca au sigiliu fiecare in parte, si cum unele bucle de intoarcere sunt cam pe camp, hai lasa-ne ca nu ne-am nascut nici noi ieri.

 


Re: Discutii diverse barbuandrei

@Ikarus13:Motorina s-a furat si se fura in continuare. S-au gasit si alte metode , nu doar de la rezervor. Sunt multe "smecheri" vare se întâmplă si majoriratea nici nu au habar de ele.

 


Re: Discutii diverse ikarus13

OK  :lol:  La astfel de discutii nu ma mai bag. Stiu si eu multe metode dar nu stau sa le enumar stai linistit. Daca ati vazut voi ca se fura, asa sa fie. Oricum pana o sa apara autobuze electrice 100% o sa tot vorbim despre asta...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Pai o sa tot vorbim si asta din cauza unor tarani care nu isi fac datoria, fura curse se dau foarte buni si ei de fapt habar nu au cum functioneaza un autobuz Mercedes. De cand au venit marea majoritatea le-au distrus. Parerea mea este ca la multe masini soferii au stricat aerul conditionat ca sa consume mai putin. Este inadmisibil ca dupa o scurta perioada sa pice aerul conditionat la atatea autobuze. Chiar am auzit ca le scoteau cureaua de la compresor. Astia sunt soferi? Mai bine s-ar duce la sapa ca pentru asta sigur sunt construiti.

 


Re: Discutii diverse ikarus13

Eu tot insist sa incheiem acest subiect. Soferii aia de care te tot iei tu furau motorina ca sa repare aerul ala conditionat de care zici tu. Asa e romanul oricum, il intereseaza numai ce face altul la el in gradina, ca sa zic asa. Eu nu zic ca unii soferi nu strica autobuzele. Asa este. Nu exista padure fara uscaturi. Majoritatea defectelor la aceste autobuze sunt de la mentenanta proasta. Piesele se cumpara de proasta calitate. Cineva zicea aici ca au fost soferi care au platit cutii de viteze. Nu am auzit asa ceva...oricum. In schimb am auzit cum s-a cumparat ulei prost si s-au stricat multe piese ale autobuzului. Am mai auzit ca pentru aerul ala conditionat de care zici tu s-au cumparat foarte greu curele si freon mai rar asa. Am mai auzit ca soferii aia de care te iei tu fac cereri sa se aduca piese de schimb si ce crezi? Nu se aduc. Si uite asa raman fara frane  pe traseu si stau trase pe dreapta luni de zile. Sa fim seriosi, daca se mai fura motorina clar nu se mai fura cum se fura acum cativa ani. In plus nu asta e problema principala.


Oricum as ruga un admin sa faca curat pe ultimele 2 pagini de pe acest topic. Daca se poate. Eu consider ca am ajuns la niste discutii care nu isi au rostul. Parerea mea

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Eu inteleg ca le iei apararea dar nu am zis ca fura motorina ca sa repare aerul conditionat! Am zis ca l-au distrus ei pentru a ramane mai mult gaz. Si nu vad de ce ar sterge postarile, sunt adevaruri nu sunt minciuni! Selectand pozitia N a cutiei de viteze autobuzul nu mai face frana de motor, retarderul nu mai functioneaza si automat franele (placutele si discurile) se uzeaza mult mai repede. Ma intereseaza ce face altul pentru ca face pe banii mei. eu platind abonamentul am pretentia sa nu stea la capat cate 20 de min. dupa ce vine intarziat, sa functioneze caldura, AC si mai ales sa fie curatenie. Multi au luat repede cotierele din salon punandu-le la scaunul lor. Daca vroiau comfort trebuiau sa-si cumpere din targ sau daca erau mari domni cum se dau unii, cumparau de la reprezentanta Mercedes.

 


Re: Discutii diverse andrei11

:lol:  :lol:  :lol:
Sunt și eu curios cum funcționează frâna de motor la cutiile de viteză automate.
Da, au ceva care se aseamănă cu o frână de motor, dar eficiența ei e cvasinulă.
Cred că habar nu ai cum funcționează o cutie de viteză automată, sorry că-ți spun. Google e plin de maculatură pe această temă, îmi pare rău.
________________
autobuzul nu mai face frana de motor, Îmi pare rău, ți-o spun amical, nu  prea sună în românește această afirmație. Ai tradus-o probabil din morcila Google cu un traductor automat ? Vezi că ți-a iesit ceva care dacă scriai  la BAC - ul de dinainte de 1989 te pica automat.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Frana de motor la cutia de viteza manuala este atunci cand iei piciorul de pe acceleratie (la cele de generatie noua le taie alimentarea cu benzina/ motorina iar asta o arata si calculatorul de bord daca masina este echipata cu asa ceva) iar cand turatia motorului scade pana sub o limita se trece intr-o treapta de viteza inferioara. La cutiile automate se intampla acelasi lucru doar ca schimba automat vitezele iar la autobuze intervine si retarderul (daca ai habar ce este) actionat de maneta din dreapta volanului sau automat la apasarea pedalei de frana. La DAC/ Ikarus frana de motor se actiona din butonul de oprire al motorului cu masina intr-o treapta de viteza. Prin actionarea acelui buton se aducea pompa de injectie la zero si se obtura evacuarea aparand acel zgomot specific.
M-am exprimat gresit si nu am tradus cu Google. Probabil ca tu folosesti aceste tehnici. Iar frana de motor este cvasinula la motoreta ta de mic litraj daca ai asa ceva.La un motor mare este foarte eficienta mai ales daca intervine si retarderul. Atentie frana de motor nu o pune cutia de viteze ci motorul!

 


Re: Discutii diverse aztec

Soferii scot masina din viteza. Actioneaza butoanele sa mearga din inertie, nu fac "frana de motor"...
Am mers extrem de mult cu astfel de soferi inertiali si faceam o groaza de timp in plus...pana la 10 min diferenta daca nu chiar mai mult daca luam În calcul extremele...si asta la ore fara trafic...adica 6 dimineata sau in weekend....si daca la un drum de 15 min diferenta ajunge la 10 min in conditiile aceluiasi trafic....adica faceam de la 10 min la 27-28 min la fix acelasi traseu
Plus am vazut soferi ce cu bulevardele extrem de goale se uitau in foaia de parcurs sau cum se numeste ea sa vada la ce ore trebuie sa ajunga la statile indermediare...si tu ca si calator te gandeai ca daca trecea un cortegiu funerar pe langa tine te intrecea cu tot cu opririle pe la colturi....
Asta e, daca se face cu hartia si pixul in birou si nu este interactiv si dinamic...
De multe ori ma intrebam de ce diferenta asta intre stilurile de condus si singura explicatie era sa consume mai putin sa poata ciupi ceva fara sa bata la ochi.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Treaba cu frana de motor era legata de partea cu placutele de frana. Daca este folosita nu se mai uzeaza prematur discurile si placutele logic. Pe ROCAR, DAF toti erau inertiati si adormiti.

 


Re: Discutii diverse dany

Am tot stat și am urmărit ultimele postări și as dori sa îmi expun și eu punctul de vedere, ca și cunoscător și apropiat al multor șoferi RATB. Într-adevăr a apus vremea furtului de motorina, sau cine mai face se risca pentru cantități mici. De asemenea vreau sa va spun ca 90% din șoferii titulari pe autobuze, atât Rocar, DAF și orice alt tip de autobuz, BAGĂ/ AU BĂGAT BANI IN AUTOBUZE DIN PROPRIUL BUZUNAR SAU DIN MOTORINA PE CARE ȘI-O ÎNSUȘEAU (am pus intenționat majuscule). As prefera sa ii lase sa fure motorina și sa avem un parc circulant de autobuze in loc sa nu ii mai lase și sa avem autobuze inactive de ani de zile. In trecut un șofer de autobuz care avea autobuzul defect (indiferent de costul de reparație) nu avea pace pana nu își repunea mașina in exploatare. Scuze dacă am adus ofense sau am jignit însă noi Romanii avem un dar și o plăcere și aceasta o pot caracteriza prin setea de conspiraționism. O zi buna

 


Re: Discutii diverse iliutu

Atentie!!!

Nu incurajam astfel de comportamente! Furtul este furt, chiar daca o parte din rezultatul lui este folosit pentru intretinerea autobuzului.
Nu este de datoria soferilor sa intretina autobuzele! Datoria lor este sa conduca legal, in siguranta si urmand normele/procedurile de exploatare a autobuzelor.
Intretinerea autobuzelor (precum si a tramvaielor/troleibuzelor) este datoria mecanicilor, care trebuie dotati corespunzator cu SDV-uri si piese de schimb.
Putem vorbi la nesfarsit despre intretinere proasta, dar daca nu facem presiuni legale, si prin repararea autobuzelor de catre soferi, nu se va rezolva nimic.

Cine va mai sustine cauza furtului de orice fel, va fi propus pentru sanctiuni conform regulilor forumului.

 


Re: Discutii diverse shoppy

Poate sa puna Rompetrol 1.000 de inele si baze de date si statistici, in primele luni de cand primesc masina soferii cu experienta fac experimente si afla ei cat consuma masina la mers normal si cat la mers econom, daca sunt luati la intrebari in legatura cu fluctuatiile justifica, ca nu sunt obisnuiti cu ea, ca au facut o greseala scuzabila ca este model cu care nu sunt obisnuiti, ca merge cu mai multa grija ca este masina noua, etc.
Odata obtinuta informatia despre cat este consumul acceptabil la mersul normal, se merge cu diverse metode de economie si in pauza de la bucla de intoarcere se fura diferenta dintre mersul economic si mersul normal.

Care sunt metodele de economie sunt detalii.
Care sunt metodele de furt si astea sunt detalii, in lumea securitatii sistemelor este o zicala "daca atacatorul are acces fizic la sistem, atunci securitatea este 0", fix asta se intampla la autobuze pentru ca soferilor li se permite vara sa deschida capota de la motor si sa mearga cu ea deschisa(cum spuneam, racordurile de la pompa de motorina nu sunt sigilate, se pot conecta si deconecta oricand), practica asta ca soferul deschide capota motorului este intalnita doar in blocul comunist, in tarile civilizate nu exista sa deschida soferul capota de la motor sau alt panou de prin autobuz.

Ca sunt colegi aici soferi la RATB care sunt corecti si se simt jigniti asta e, imi pare rau, nu am spus ca toti fura, dar sistemul actual este vulnerabil si nu exista padure fara uscaturi.

 


Re: Discutii diverse Costin

Chev Celios - dezactivat 60 de zile pentru amenintari directe, limbaj indecent si asasinarea limbii romane.

 


Go to page:  1  ... 79 80 81 82 83 84 85  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437502 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use