Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4065 posts, 986760 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 284 285 286 287 288 289 290 291
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse orex

Da, ca la URAC s-au PIF 4(patru) statii de incarcare si mai urmeaza si altele. :yes:
PS
Am intrebat, si eu, intr-o doara, care-i skills-ul cu montarea a mai bine de 8-10 statii in URAC. ”Sa nu ramana fara curent” 330 si 335. :rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Discuții diverse AlexNord

Niciodata nu o sa fie respectat șoferul STB.

https://vm.tiktok.com/ZGed4uL3x/

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

De regulă călătorul bucureștean îl cunosc ca find tupeist și "fără dreptate", însă aici am totuși un mic dubiu - 162'ul este o linie cu doar câteva mașini, și mi se pare puțin dubios ca aparent toate să sosească la intervale prea scurte unul după altul. Pe de alta, aglomerație bucureșteană mi se pare unică în felul ei - în august, între Gorjului și Mall Militari am făcut cam ~45 minute, interval ce niciodată nu mi-a luat atâta cu actualul domiciliu la 18 km de Buzău, cu autobuzul luat de la gară (care e ocolitor și nu "pe direct"), și cu ocolire printr-un sat. Deci e posibil dacă au plecat la intervale de vreo 10(?) minute și aglomerație a început la vreo 2-3 stații, ca apariția să se facă în stil "trenuleț".

Pe de alta, mai există într-adevăr și șoferi care pleacă "după chef", nerespectând de niciun fel itinerariul. Credeam că asta se întâmpla mai mult în trecut, însă se pare că nici prezentul nu-i lipsit de excepție din mai multe citite doar pe anul acesta.

 


Re: Discuții diverse tramlovr

Liniile 162 si 163 dintotdeuna au circulat asa. In general se intampla sa vina 2 masini "una dupa alta" iar apoi sa nu mai vina nimic timp de 20 de minute.
 11 si 44 aveau aceeasi problema, insa de cand a preluat depoul Bucurestii Noi linia 44 acest lucru s-a rezolvat, acum tramvaiele venind la intervale de succedare de cate 5-10 minute.

 


Re: Discuții diverse Andi_C

O utilizare diferită a celor 2 displayuri față de ce am intalnit pana acum. 6508, Autobaza Giurgiului.
20231201_125247.jpg (577.75 KB; downloaded 2983 times)

 


Re: Discuții diverse idk_vlad

Sunt utilizate așa de ceva timp la mai multe autobuze de la Giurgiului, de aprox. un an.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 ADK

WT_fan06 wrote here:
Probabil pentru că la Citaro nu prea merge să pui piese găsite cine știe pe unde. Pe vremea ITB se mai reușea o improvizație, de la DAC pe Rocar, de la IK pe DAC, etc., se făcea să meargă. Se luau piesele și se reparau. Citaro are alte piese, alte tehnologii, nu merge așa ușor. Când autobuzele se schimbă dar metehnele rămân, nu e de mirare că au stat atâtea pe butuci, ani și ani de zile. Același lucru s-a întâmplat și cu troleibuzele Citelis.

Pentru că pe atunci era o lege care obligau producătorii de autobuze cumva locali (posibil și de mașini în general), să conceapă piese identice și simple între ele pentru a ușura găsirea și repararea lor, de aceea Roman, DAC, Ikarus și IK4 aveau în general piese care se potriveau între ele, mai mult sau mai puțin, sau cu ceva adaptări (gen lunete, care erau din 2 bucăți la IK4 -> montate pe un DAC). Francezii au conceput chiar și prin anii 2000 niște dube ce erau folosite la noi la Mobexpert - Renault, Peugeot și Citroen care erau aproape identice între ele.

Citaro și destule brenduri de genul, au venit cu busuri cam unice în felul lor, cu concepții mai diferite și o complexitate mai mare, ce fac chiar și o banală reparație mai grea ce nu-i de felul românilor în general (oricât ți-ai da silința să-i înveți, o să vezi că te lupți cu morile de vânt). Doar că dacă tot ne-a plăcut să ne modernizăm cu aparența, să ne modernizăm și cu gândirea (lucru aproape imposibil la noi, eu măcar când m-am văzut că nu sunt om de capitală, m-am retras la țară, și nici nu știu când a ajuns 2024), altfel nu vom putea avansa și mai mult o să ne complicăm...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ZTE Granton 12m ADK

ByOnu wrote here:
Dupa ce le vedem pe toate, sunt curios care s-a incercat sa fie rationamentul numerelor de inmatriculare. Desigur, au mers si ei pe disponibilitatea lor.

7225 -> 922
7234 -> 934

STB Spotting 21 wrote here:
Probabil la fel ca la Citaro Hybrid, unde banuiesc ca s-au aplicat formulele de transformare 70xx - 7xx (7+0, si ultimele doua cifre la final), respectiv 71xx - 8xx (7+1, idem), acolo unde au fost disponibile numerele respective. La ZTE se face adunarea 7+2.

Personal, numerele de circulație preferențiale pe autobuze + numerele de inventar le văd oarecum inutile și cam imposibil de sincronizat corect... Mai ales la ce-a mai mare societate din țară.

Prin provincii, unde erau puține mașini mai mergeau - STC (Societatea de Transport în Comun) sau STP (Societatea de Transport Persoane), unde în același timp aveau cumva și niște numere de inventar (cum erau în Buzău - 15/16/17 STC etc). Deși în capitală, au mai fost niște numere date la orice vehicul cu RTB (mașini mici, autobuze, tractoare, camioane), dar era o dezordine totală. La Ploiești găseai RTP și aiurenii ca TTP, însă ceva exemple pozitive pot fi TUC (Transport Urban Călători - Rm. Sărat), ETA (Rm. Vâlcea), TBF (Transbus Fetești) etc ori puțin mai ciudat, BUS (Satu Mare) sau să scrii marca autobuzului (Brăila). Deși mai bine așa decât cu numerele la rând, chiar și ușor de confundat, cum erau Ikarusurile IL 01 GPD/GPP (doar că unul era la Fetești, altul la Slobozia) fiindcă se pot face ușor confuzii (în Buzău ai BZ 09 HMM și HMN, amândouă VDL Ambassador, amândouă la fel vopsite, amândouă la același operator, la fel și 2 Citaro - ULV și ULW, într-o dimineață le-au și încurcat).

În București ce numere puțin troll au Otokar, MB Hybrid și ZTE sunt însoțite în același timp cu numerele de inventar (într-un fel știu că asta s-a și dorit), dar măcar de se putea sigur face ceva calumea, dar 7046 -> 746 sau orice altceva. Tramvaiele, spre exemplu un număr apropiat la Rathgeberul #2513 este numărul de circulație B 02521, până să se de-a numere troleibuzelor și tramvaielor, cam așa erau și troleibuzele târgujiene și nu numai, dar măcar la Transloc s-a renunțat la numerele date de ei (după ce o perioadă circulau concomitent, dar chiar nu puteau să le sincronizeze?). Pentru că oricum pe STB interesează numărul dat de ei, nu pe cel de la poliție.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ZTE Granton 12m ADK

bogdan88 wrote here:
Cand aud cum isi dau unii cu parerea pe aici, ma crucesc... Adevarul e ca acasa avem toti aer conditionat pe motorina. Nu stiu cum e la ZTE pentru ca nu cunosc solutia tehnica, dar din experienta mea cu diverse masini electrice, mai degraba mi-as face griji pentru iarna decat pentru vara.

Nu cred că comparația ta e bună. Aerul de acasă cere doar 230v și poate fi exploatat cam oricum, însă aerul auto fie vehicul cu combustibil sau electric, în prima fază poate afecta instalația dacă nu-i corect folosit (am văzut atâția care pornesc A/C-ul odată cu mașina, ceea ce nu se face, mai ales dacă vehiculul a stat, și îl opresc la fel, fără să de-a timp aerului rămas în instalație să iasă), iar în a doua e probabil posibil să-i scurteze autonomia sau să afecteze și alte consumații, totul find "limitat".

În rest, nu mă pricep la mașinile electrice de niciun fel, e ceva încă nou pentru mine. Dar e forum de discuții, până la urmă. Probabil te referi la grijile din timpul iernii că orice e electric poate crea probleme la temperaturi scăzute, precum și o simplă baterie care se descarcă rapid.

 


Re: Discuții diverse shoppy

Daca caldura sau aerul conditionat chiar o sa reduca range-ul atunci o sa se rezolve pe romaneste, o sa le opreasca soferul si daca se plange cineva i se spune ca sunt defecte, si daca face plangere la STB i se spune ca s-a verificat si s-a remediat.

 


Re: Discuții diverse AlexNord

Civilizația din mijloacele de transport din Romania...

https://www.facebook.com/stefan.ionescu. ... 86824152

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

"Colivia" inutilă... Spun covrigarii.

 


Re: Discuții diverse Cezar210

De curiozitate...autobuzele au airbag (la sofer)?

 


Re: Discuții diverse idk_vlad

Nu au (nici Citaro-urile, nici Otokarele). Totuși, sunt curios dacă hibridele au AEB (Automatic Emergency Braking)?

 


Go to page:  1  ... 284 285 286 287 288 289 290 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430476 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use