Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4065 posts, 989978 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse valy

Și ieri și azi am dat de același Euro 3 care nu are afișaje funcționale, diferența a fost că azi a trebuit să alerg până în față să văd foaia din geam și nu cred că e prima oară când am pățit asta.
Respectiva mașină se află pe linia 136 (parcă 4365)
Ieri mai avea și probleme cu ușa 3 (nu se închidea bine din prima)
Edit: M-am uitat pe listă si e defapt 4385.

 


Re: Discuții diverse 1689

Cred ca ar fi extrem de utila o actualizare a listei acesteia, cu rulajul din 2023.

 


Re: Discuții diverse citaro4775

Relativ recent, am auzit într-un Citaro Euro 4 pe 423 un anunț vocal care zicea “Pentru urcare, vă rugăm sa folosiți prima ușă și pentru coborâre, celălalte uși.” Același anunț l-am mai auzit si într-un Citaro Euro 3 astă-vară pe 102. Cumva anunțul acesta era folosit pe timpul stării de alertă (imediat dupa starea de urgență din timpul pandemiei) că știu că atunci era indicat să se urce pe la prima ușă și să se coboare la celălalte uși?

 


Re: Discuții diverse Costin

Urcatul pe la prima usa si coborarea pe la celelalte e standardul de cand lumea, prin lumea civilizata. Ca o fi asa la noi din timpul pandemiei sau nu, conteaza mai putin... conteaza mai mult sa fie o masura coerenta, cu anuntul difuzat in toate vehiculele la care se preteaza, si nu sa fie un caz aparte, ca a vrut titularul sa fie mai cu mot, sau ca a fost masina retrasa din pandemie si acum au reactivat-o si a ramas anuntul de atunci, sau altele...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Anunțul e sigur rămas din timpul stării de urgență, care a avut loc în perioada 25 martie - 15 mai 2020, că și acum mai găsești pe la școli și grădinițe pancarte galbene cu "masca obligatorie la 100m de instituție", lucru automat anulat de prin aprilie anul trecut odată cu încetarea stării de alertă.

În București cam încă dinainte de '90 ușa 1 a fost aleasă în principiu pentru coborâre, urcarea efectuându-se obligatoriu doar mașinilor de pe liniile expres. Nu ai cum în haosul românesc să utilizezi ușa 1 strict pentru urcare, iar celelalte uși doar pentru coborâre, ai sta în fiecare stație și 5 minute, nu ar asculta nimeni de nimicul ăsta și nu asta ne interesează la momentul actual, pe unde urcăm și pe unde coborâm, urci pe unde e loc și cobori la fel, atâta timp cât problemele mai mari sunt mai serioase și de 1000 de ori mai importante de remediat, unii neavând nici asfalt pe strada unde stau (mă refer în general, la nivel de țară), alții nu știu să scrie și să numere iar unii copiii s-ar putea să nu știe cum arată o prăjitură sau să știe cum e să aibă curent și apă unde locuiesc (bine, prin cătunele astea uitate de lume, omul e încă o noutate pe acolo). Ca fapt divers ce-i mai prioritar decât să imităm vestul.

Nu ar trebui să ne intereseze cu strictețe ce fac neamțul și tătarul și să-i copiem orbiți după ideile fiecăruia, să preluăm aiurea concepția nemților cu autobuze doar în 2 uși, multe etajate însă fără troleibuze și nu știu cât și tramvaie, olandezul cu VDL-urile lui multe cu ușa simplă pe față, scaune duble din față până în spate și un reglaj la uși de te enervează, cu oglinzile jos și fără niciun geam rabatabil, etc. Fiecare și-a conceput vehiculul pentru țara sa, iar când și-a îndeplinit norma de casare (adică retras după niște ani când acesta doar a atins o vârstă, însă nu este degradat și este în continuare pe deplin funcțional), acesta să-și ia mai repede de-o grijă, o vinde de bună cui dorește, ajungând prin țări unde wc-ul săpat în curte și fără fosă e încă la modă, pentru că, dacă vrei un autobuz și nu prea ai bani, e soluția ce-a mai bună deoarece:

-prețul este în general prietenos;
-vehiculul e original de fabrică și se prezintă "ca nou";
-mentenanța e la zi.

Însă:

-km sunt mulți, deși sună și arată de 100 ori mai bine 1 milion cu mentenanța la timp și pe șosele, decât 500 mii cu mentenanța românească și prin toate hârtoapele;
-durata de viață în general scăzută, cam în jur de 5 ani dacă-i folosit zilnic și intensiv, dar "lasă că o fac eu să meargă" că VDL-ul Ambassador e vreun Van-Hool 409...
-îl iei după principiul "făcut la nevoia mea, eventual ți-l adaptezi tu la nevoia ta" doar că mașinilor astea, e costisitor să ți-l faci tu cum vrei, cum ar fi să-i dai jos geamurile fixe în favoarea celor culisante, că sigur nu o să ai grijă de instalația de climatizare.

Da, trăim în pas cu vremurile, trebuie să știm cum funcționează multe lucruri dacă dorim să ne fie un trai mai ușor și simplu, însă trebuie să ne adaptăm cât mai bine lor. Nu poți să interzici numerarul pe deplin, când la noi doar vreo 40% din populație are card și plata electronică nu-i tocmai atât de eficientă. 100 lei cash rămân 100 lei cash dar electronic ușor se pierd.

Sau cum vroia un parlamentar să de-a vouchere(?) bătrânilor pentru mese la restaurant, că probabil așa văzuseră el cine știe pe unde. La noi bătrânii de 80 ani sunt puțini și abia mai merg, majoritatea stând la țară și neștiind cum arată orașul de reședință sau cum se cheamă transportul local de le trece prin sat... Dar asta e off-topic.

 


Re: Discuții diverse 1689

Costin wrote here:
Urcatul pe la prima usa si coborarea pe la celelalte e standardul de cand lumea, prin lumea civilizata. […]

Da, dar asta e in general valabil pe liniile suburbane, pentru a valida cardul de calatorie sau a achita biletul la sofer.
In zonele urbane nu (prea) se practica - cel putin din experienta mea.
Ideea urcarii pe la usa 1 si a coboririi pe usa 2/3 a fost initial gindita pentru a asigura deplasarea pasagerilor in timpul calatoriei de-a lungul vehiculului (chiar si ITB a incercat conceptul acesta pe linia “de protocol” 131 in anii ‘80, cind usa 1 era semnalizata doar pentru urcare, ulterior a fost aplicata fara prea aceeasi popularizare si pe unele EP / V3A-uri, erau doar niste sageti vopsite in dreptul usilor, dar cind stateai agatat ciorchine pe scara nimeni nu le mai dadea importanta).
S-a dovedit, insa, ca acesta e un concept gresit - calatorii tind sa ramina cit mai aproape de usa de acces indiferent cite statii intentioneaza sa ramina in vehicul - si s-a renuntat destul de repede la aceasta abordare).
Revenind la ideea anterioara, cred ca autobuzul urban ideal n-ar trebui sa aiba decit un numar limitat de scaune insa cit mai multe usi de acces. Eventual scaune doar pe partea soferului iar partea spre statii prevazute cu 5-6 usi culisante in cazul articulatelor, 4 usi in cazul celor de 12 metri. Doua usi se preteaza doar pentru transportul suburban. Si ar trebui plasate la extreme, nu in fata si la mijloc.

 


Re: Discuții diverse WT_fan06

București a mers (merge) pe modelul vienez, cu urcatul și coborâtul pe la toate ușile. Nu este un lucru rău. Din punct de vedere al timpilor morți, acesta e modelul cel mai eficient.

Pe de altă parte sunt țări care au dus cultura urcatului pe la prima ușă la extrem, pentru a reduce pe cât posibil călătoriile frauduloase. Exemplul clasic este Regatul Unit, unde transportul public este majoritar operat de privați iar oriunde în afara Londrei, autobuzele au o singură ușă (la șofer) pentru urcare și coborâre. Șoferul face controlul biletelor în autobuze, de aceea aceasta e metoda lor de a-și asigura veniturile...

 


Re: Discuții diverse 1689

Nu e doar model vienez. Cam toate orasele mari merg pe aceasta abordare si folosesc controlori pentru a combate calatoriile frauduloase. Da, in perioadele de aglomerare s-ar putea sa aiba o eficienta redusa, dar tehnologiile actuale (e.g. numararea pasagerilor care se imbarca vs. numarul de carduri de calatorie validate) pot furniza informatii suficiente pentru a evalua dimensiunea fraudei si a decide masuri corective - daca e cazul.

 


Re: Discuții diverse Costin

Nu am o parere puternica pe subiect, mi se pare ca ambele abordari au plusuri si minusuri. Ce este important e sa fie previzibil ca sa se invete calatorii, nu sa fie anuntul intr-un autobuz da si in alte trei ba...

Si in Oslo se practica urcatul pe la prima usa doar pe liniile suburbane, nu si pe cele urbane. Dar e imposibil sa le incurci si sa nu stii pe unde sa urci, unele au autobuze rosii si celelalte verzi, si nu se amesteca niciodata intre ele. Deci, predictibil.

 


Re: Discuții diverse mirceade

N-ai cum să ceri urcarea pe la ușa 1 dar să păstrezi cușca șoferului.

 


Re: Discuții diverse shoppy

Nu vorbi de lucruri sfinte.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ZTE Granton 12m ADK

mineagu wrote here:
Va întreb din nou, cum reușiți să prindeți vreun autobuz în probe la ora X in zona Y. As vrea și eu să am șansa să pozez unul. Mulțumesc

E posibil să prinzi și întâmplător, ori să vorbești cu cineva înainte (de regulă un șofer) cu care te cunoști și te informează, nimic ieșit din comun. Nu înțeleg în schimb de ce destui evită să răspundă la o întrebare banală, nu-i nimeni prea "pus la icoană" încât unii să merite un răspuns, iar alții nu.

 


Re: Discuții diverse Mihai Neagu

Iti multumesc pt clarificare! ;)

 


Re: Discuții diverse Cezar210

Ca să ai și mai multe șanse de a le prinde, recomand să te poziționezi undeva pe traseele liniilor 330/335. Momentan acolo se fac probele, sunt primele linii pe care vor fi introduse.

 


Go to page:  1  ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2393 forum members have written 430887 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use