Topic: Discuții diverse
4065 posts, 986471 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Eu sunt sigur ca producatorul de afisaje ofera si un soft de simulare virtual, sa nu stai sa faci teste in autobuz sau cu un afisaj pe masa, dar costa.
Practic resposabilul de mobilitate ar trebui sa defineasca informatiile pentru un nou traseu, responsabilul de marketing si imagine defineste niste reguli de afisare a informatiilor pe afisaj, cu informatiile celor doi IT-istul face niste capturi de ecran in simulator cu diferite moduri de afisare iar responsabilul de imagine aproba rezultatul sau schimba datele problemei; la noi se duce IT-istul cu laptopul in brate direct pe masina si ce ii iese, bun, prost, aia iese la traseu.
Eu sunt sigur ca producatorul de afisaje ofera si un soft de simulare virtual, sa nu stai sa faci teste in autobuz sau cu un afisaj pe masa, dar costa.
Practic resposabilul de mobilitate ar trebui sa defineasca informatiile pentru un nou traseu, responsabilul de marketing si imagine defineste niste reguli de afisare a informatiilor pe afisaj, cu informatiile celor doi IT-istul face niste capturi de ecran in simulator cu diferite moduri de afisare iar responsabilul de imagine aproba rezultatul sau schimba datele problemei; la noi se duce IT-istul cu laptopul in brate direct pe masina si ce ii iese, bun, prost, aia iese la traseu.
- roby2334
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
roby2334
- alexandru_minciu91
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
A fost cu transport tehnologic (piese), magazia centrală fiind la Alexandria.
A fost cu transport tehnologic (piese), magazia centrală fiind la Alexandria.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 18
ADK
Motorizările DAF prezente pe articulate sunt mai defectuoase decât cele de Otokar obișnuite?
Despre partea cu taxele și eventuale vagi soluții le-am discutat într-un alt topic, am zis că "dezbat" puțin și partea a doua.
Acum, 100 de autobuze articulate pe lângă cele 30 deja existente nu sunt foarte sigur dacă ar ajunge, trebuie văzut "dacă" o să vină vreodată. De luat nu-i mare filozofie, chiar dacă într-adevăr e o procedură, posibil să dureze, câștigă unul iar celălalt te aștepți să conteste, alt proces, dar să zicem că autobuzele deja vin. Între timp trebuie puțin de luat în calcul câte pot încăpea prin fiecare garaj, că la Obregia intră sigur cele mai puține (mai degrabă le vezi în Nițu Vasile), iar în Titan cred că ar mai intra pe lângă cele deja existente, deși e foarte posibil să mai "scape" de cele scurte în favoarea articulatelor și de Citaro mai ales E3 să scape de tot. Urmează liniile, să fie repartizate cât mai corect și nu în ultimul rând - întreținerea, mai ales după ce ies din garanție. Am văzut odată ce nu-mi mai doresc să revăd, mentenanța la Citaro după 2012.
Deși zicem că-i nevoie de autobuze articulate moderne și nepoluante, într-adevăr este și nu numai aici. Dar să nu ne gândim nici la un număr prea extravagant, adică de peste 3-400 ... la situația actuală, cu unii care n-au mai mers cu transportul public poate de când era Oprescu primar și au folosit total altceva. În comunismul anilor '70 articulatele cărau mult din cauza lipsei metroului, iar în '80 orașul s-a tot aglomerat și era o forță de muncă cu mult peste ce-a de azi, plus că metroul abia era în dezvoltare și nu erau mai mult de 2-3 magistrale atunci. Totuși, troleibuzele au mai rămas pe "scenă" ceva ani față de autobuze, dar țin să cred că nu aveau ce pune în locul lor deși prezența respectivelor chiar a fost bună la vremea aia, altfel erau și astea istorie odată cu autobuzele (deși puțin mă mir că RATB a continuat să cumpere trolee articulate până în 1993, însă autobuze cred că doar până în '89, seria 1700, iar după '90 s-au dat mult după importuri cât mai ieftine dar și bune).
TPB wrote here:
Sunt zile în care circulă aproximativ 10 autobuze pe 783 și doar 2 pe 335. Aceste autobuze sunt puține la număr, se defectează des și cu greu își fac loc printre miile de mașini din Capitală.
Motorizările DAF prezente pe articulate sunt mai defectuoase decât cele de Otokar obișnuite?
TPB wrote here:
Soluția? Taxe și impozite duble pentru mașini, toate locurile de parcare să fie cu plată, dar și să achiziționăm 100 de autobuze neapărat articulate, fie Hybride, fie electrice, Mercedes-Benz sau Solaris.
Despre partea cu taxele și eventuale vagi soluții le-am discutat într-un alt topic, am zis că "dezbat" puțin și partea a doua.
Acum, 100 de autobuze articulate pe lângă cele 30 deja existente nu sunt foarte sigur dacă ar ajunge, trebuie văzut "dacă" o să vină vreodată. De luat nu-i mare filozofie, chiar dacă într-adevăr e o procedură, posibil să dureze, câștigă unul iar celălalt te aștepți să conteste, alt proces, dar să zicem că autobuzele deja vin. Între timp trebuie puțin de luat în calcul câte pot încăpea prin fiecare garaj, că la Obregia intră sigur cele mai puține (mai degrabă le vezi în Nițu Vasile), iar în Titan cred că ar mai intra pe lângă cele deja existente, deși e foarte posibil să mai "scape" de cele scurte în favoarea articulatelor și de Citaro mai ales E3 să scape de tot. Urmează liniile, să fie repartizate cât mai corect și nu în ultimul rând - întreținerea, mai ales după ce ies din garanție. Am văzut odată ce nu-mi mai doresc să revăd, mentenanța la Citaro după 2012.
Deși zicem că-i nevoie de autobuze articulate moderne și nepoluante, într-adevăr este și nu numai aici. Dar să nu ne gândim nici la un număr prea extravagant, adică de peste 3-400 ... la situația actuală, cu unii care n-au mai mers cu transportul public poate de când era Oprescu primar și au folosit total altceva. În comunismul anilor '70 articulatele cărau mult din cauza lipsei metroului, iar în '80 orașul s-a tot aglomerat și era o forță de muncă cu mult peste ce-a de azi, plus că metroul abia era în dezvoltare și nu erau mai mult de 2-3 magistrale atunci. Totuși, troleibuzele au mai rămas pe "scenă" ceva ani față de autobuze, dar țin să cred că nu aveau ce pune în locul lor deși prezența respectivelor chiar a fost bună la vremea aia, altfel erau și astea istorie odată cu autobuzele (deși puțin mă mir că RATB a continuat să cumpere trolee articulate până în 1993, însă autobuze cred că doar până în '89, seria 1700, iar după '90 s-au dat mult după importuri cât mai ieftine dar și bune).
- Alex21
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Alex21
După montarea noii bări față, autobuzul 4425 a primit și autocolant cu numărul de parc.
După montarea noii bări față, autobuzul 4425 a primit și autocolant cu numărul de parc.
DSC_0899.JPG (614.54 KB; downloaded 2273 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Ce inseamna aia calitatea... este incredibil cat de bine s-au pastrat la exterior aceste autobuze.
Ce inseamna aia calitatea... este incredibil cat de bine s-au pastrat la exterior aceste autobuze.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Pai prin comanda noastra record mondial de 1.000 autobuze am scapat fabrica Mercedes de la faliment, macar calitate sa fie.
Pai prin comanda noastra record mondial de 1.000 autobuze am scapat fabrica Mercedes de la faliment, macar calitate sa fie.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Exista dovezi in acest sens? Cum ca fabrica ar fi fost intr-adevar in faliment? Ar fi pacat sa perpetuam mituri...
Indiferent de marca, era nevoie de vehicule noi, accesibile. Am tras, oricum, de Ikarusuri si DACuri pana in 2008. Pot sa zic linistit merci ca nu ne-am ales cu MAZ sau BMC. Iar faptul ca tot atunci s-a reusit eliminarea concurentei cu dube in oras, a fost un pas mare.
Exista dovezi in acest sens? Cum ca fabrica ar fi fost intr-adevar in faliment? Ar fi pacat sa perpetuam mituri...
Indiferent de marca, era nevoie de vehicule noi, accesibile. Am tras, oricum, de Ikarusuri si DACuri pana in 2008. Pot sa zic linistit merci ca nu ne-am ales cu MAZ sau BMC. Iar faptul ca tot atunci s-a reusit eliminarea concurentei cu dube in oras, a fost un pas mare.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
La vremea aceea se spunea ca fabrica nu mai avea alte comenzi importante si se preconiza inchiderea, practic UE si-a dat seama ca, ca sa ai unde sa produci autobuze hibride si electrice peste 10 ani, fabrica trebuie sa reziste, si daca tot ne-a vazut pe noi batuti in cap, macar ne-au folosit ca sa-si salveze fabrica.
Ca ai o flota de 2.000 de autobuze si 500 de troleibuze nu inseamna ca lucrurile trebuie sa ramana asa, doar ca Bucurestiul era interesat de mentinerea boom-ului imobiliar si de nederanjarea bizonilor, deci tramvaiele si troleibuzele care cheama politia cand bizonii le blocheaza in trafic sunt proaste iar autobuzele care ocolesc bizonii(chiar pe contrasens) sau isi modifica traseul sunt bune.
La vremea aceea se spunea ca fabrica nu mai avea alte comenzi importante si se preconiza inchiderea, practic UE si-a dat seama ca, ca sa ai unde sa produci autobuze hibride si electrice peste 10 ani, fabrica trebuie sa reziste, si daca tot ne-a vazut pe noi batuti in cap, macar ne-au folosit ca sa-si salveze fabrica.
Ca ai o flota de 2.000 de autobuze si 500 de troleibuze nu inseamna ca lucrurile trebuie sa ramana asa, doar ca Bucurestiul era interesat de mentinerea boom-ului imobiliar si de nederanjarea bizonilor, deci tramvaiele si troleibuzele care cheama politia cand bizonii le blocheaza in trafic sunt proaste iar autobuzele care ocolesc bizonii(chiar pe contrasens) sau isi modifica traseul sunt bune.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
Ai început cu "se spunea". Aceasta nu este o dovadă... Există vreo dovadă?
Ai început cu "se spunea". Aceasta nu este o dovadă... Există vreo dovadă?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Cand s-a spus ca fabrica mai are comenzi doar pentru urmatoarele 1-2 luni, posibil sa se fi mentionat si beneficiarii, toata lumea a fost multumita si nu a cerut nimeni dovezi suplimentare care sa ramana inregistrate, acum daca respectivul a gresit atunci gresesc si eu, nu ma bag avocatul lui, nici nu mai stiu cine era.
Cand s-a spus ca fabrica mai are comenzi doar pentru urmatoarele 1-2 luni, posibil sa se fi mentionat si beneficiarii, toata lumea a fost multumita si nu a cerut nimeni dovezi suplimentare care sa ramana inregistrate, acum daca respectivul a gresit atunci gresesc si eu, nu ma bag avocatul lui, nici nu mai stiu cine era.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Inteleg. Avand totusi in vedere cateva aspecte precum: raspandirea autobuzelor Mercedes in Europa (si nu numai), faptul ca uzinele din Mannheim produc si autocare si camioane si subansambluri, chiar si o eventuala lipsa a comenzilor pe termen scurt (nedovedita de nimic), nu ar insemna direct falimentul uzinei. Iar uzina nu era de capul ei, ci parte a unui grup german de importanta strategica pentru Germania, n-ar fi permis nimeni pur si simplu falimentul.
Nu stiu daca exista si fabrica din Franta (unde au fost produse hibridele noastre) la vremea aia, dar in situatie de forta majora s-ar fi putut opta pentru transferul unor comenzi de la alte fabrici samd.
Oricum, autobuzele sunt niste produse la care te astepteti, intr-adevar, sa nu fie o cerere constanta, doar nu este brutarie. Sigur exista mecanisme de mitigare a acestui inconvenient astfel incat sa nu se ajunga la faliment, mai ales avand in vedere nivelul crescut de tehnologizare de la Mannheim. In cel mai rau caz sa zici ca s-ar fi reprofilat, dar de intrat in faliment, nici gand.
Garantat ca o comanda de 1000 unitati a fost foarte bine primita, dar uzina ar fi continuat sa existe si astazi bine merci si fara ea.
In fine, m-am lamurit. Credeam ca exista mai multa substanta in spatele mitului. All good. 🍻
Inteleg. Avand totusi in vedere cateva aspecte precum: raspandirea autobuzelor Mercedes in Europa (si nu numai), faptul ca uzinele din Mannheim produc si autocare si camioane si subansambluri, chiar si o eventuala lipsa a comenzilor pe termen scurt (nedovedita de nimic), nu ar insemna direct falimentul uzinei. Iar uzina nu era de capul ei, ci parte a unui grup german de importanta strategica pentru Germania, n-ar fi permis nimeni pur si simplu falimentul.
Nu stiu daca exista si fabrica din Franta (unde au fost produse hibridele noastre) la vremea aia, dar in situatie de forta majora s-ar fi putut opta pentru transferul unor comenzi de la alte fabrici samd.
Oricum, autobuzele sunt niste produse la care te astepteti, intr-adevar, sa nu fie o cerere constanta, doar nu este brutarie. Sigur exista mecanisme de mitigare a acestui inconvenient astfel incat sa nu se ajunga la faliment, mai ales avand in vedere nivelul crescut de tehnologizare de la Mannheim. In cel mai rau caz sa zici ca s-ar fi reprofilat, dar de intrat in faliment, nici gand.
Garantat ca o comanda de 1000 unitati a fost foarte bine primita, dar uzina ar fi continuat sa existe si astazi bine merci si fara ea.
In fine, m-am lamurit. Credeam ca exista mai multa substanta in spatele mitului. All good. 🍻
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
punmeister
Doar jumatate din cele 130 au fost fabricate la Ligny En Barrois pentru ca Germania la acel moment era sub lockdown total (inclusiv exporturi). Cealalta jumatate provine de la Mannheim.
Nu stiu daca exista si fabrica din Franta (unde au fost produse hibridele noastre)
Doar jumatate din cele 130 au fost fabricate la Ligny En Barrois pentru ca Germania la acel moment era sub lockdown total (inclusiv exporturi). Cealalta jumatate provine de la Mannheim.
📖 Pagination options