Topic: Discuții diverse
4065 posts, 987261 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
România are cele mai vechi autobuze din Europa.
Ocupăm un nedorit loc fruntaș, cu o vechime medie de peste 20 de ani a parcului de autobuze care circulă în orașe sau transportă persoane între localități, conform datelor Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule.
Și mașinile personale au o vechime medie mare, de 15 ani. Specialiștii atrag atenția că dacă nu sunt bine întreținute, pot avea probleme grave de siguranță.
Mai bine de jumătate din autobuzele care circulă în București, adică 700, au fost produse între 2006 și 2009.
Autobuzele ajunse la majorat au și un număr de kilometri pe măsură, mai ales dacă au circulat și în afara orașului.
Cu alte cuvinte, au luat-o din nou de la zero. Parcul auto al Societății de Transport București a început să fie modernizat de câțiva ani. 400 de autobuze au aproximativ 4-5 ani vechime, iar 130 sunt noi, hibride. Multe abia au depășit o sută de mii de km.
Deși autobuze noi au mai fost cumpărate și în alte orașe, România este încă pe primul loc la nivel european la capitolul vechituri.
Vârsta medie a autobuzelor din România depășește 20 de ani, arată cele mai recente date ale Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule. Autobuze aproape la fel de vechi ca la noi sunt doar în Grecia, unde vârsta medie e de 19 ani, însă media europeană este de numai 12,7 ani.
Și mașinile personale ale românilor sunt destul de vechi. Vârsta medie este de 15 ani. Cu 3 ani peste media europeană, însă mai puțin decât Grecia și Estonia. Numărul de mașini înmatriculate la noi crește în fiecare an cu aproximativ 5%, însă cei mai mulți își permit o mașina la mâna a doua, nu nouă.
Pe de altă parte, România are cele mai puține mașini raportate la 1.000 de locuitori, sub 400, în timp ce alte țări, precum Italia și Polonia, se apropie de 700.
Sursa: StirilePROTV
Dată publicare: 18-01-2023 19:34
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... ime.html
- TPB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TPB
Alti jurnalisti, neavand ce face, sau trezit ,,a se documenta'' si a ,,arunca cu noroi" in special in STB.
Oameni buni.
Ce nu intelegem noi, ori refuzam sa intelegem, este ca trebuie in orase si in localitatile din jurul oraselor sa folosim TRANSPORTUL PUBLIC. Masinile sunt gandite pentru a transporta cativa oameni si diverse produse sa zicem mai grele, nu cum fac unii oameni, de isi trimit copiii la scoala cu masina, eventual sa ii lase-n banci, dupa ce ca mai blocheaza aiurea benzile de circulatie.
Un alt principiu stupid este ca te numesti sarac daca mergi cu autobuzul sau tramvaiul. FALS!
Daca tot vrem sa fim mai prietenosi cu mediul si sa mai vedem cu ochii nostri zapada, nu doar in Romania, haideti sa contribuim toti, sa stabilim un set de reguli mult mai strict, amenzi triplate, educatie obligatorie si sa vedeti dupa schimbare in bine.
Iar in privinta autobuzelor din Romania, in special a celor din Bucuresti, eu zic sa ne multumim cu ce avem si sa le folosim pana in ziua in care vor fi inlocuite. Eu de exemplu nu am nimic cu Citaro-urile Euro 3, ba chiar mi se par mult mai bune decat nu stiu cate masini ale ,,smecherilor''. Important e ca toate mijloacele de transport public sa fie intretinute (ceea ce se si intampla).
Nu uitati ca si masinile ,,bengoase'' se mai strica, asa ca nu luati in considerare actualele topic-uri in care mai discutam despre defectiuni. Nu exista perfectiune. Se gasesc solutii pentru probleme.
Alti jurnalisti, neavand ce face, sau trezit ,,a se documenta'' si a ,,arunca cu noroi" in special in STB.
Oameni buni.
Ce nu intelegem noi, ori refuzam sa intelegem, este ca trebuie in orase si in localitatile din jurul oraselor sa folosim TRANSPORTUL PUBLIC. Masinile sunt gandite pentru a transporta cativa oameni si diverse produse sa zicem mai grele, nu cum fac unii oameni, de isi trimit copiii la scoala cu masina, eventual sa ii lase-n banci, dupa ce ca mai blocheaza aiurea benzile de circulatie.
Un alt principiu stupid este ca te numesti sarac daca mergi cu autobuzul sau tramvaiul. FALS!
Daca tot vrem sa fim mai prietenosi cu mediul si sa mai vedem cu ochii nostri zapada, nu doar in Romania, haideti sa contribuim toti, sa stabilim un set de reguli mult mai strict, amenzi triplate, educatie obligatorie si sa vedeti dupa schimbare in bine.
Iar in privinta autobuzelor din Romania, in special a celor din Bucuresti, eu zic sa ne multumim cu ce avem si sa le folosim pana in ziua in care vor fi inlocuite. Eu de exemplu nu am nimic cu Citaro-urile Euro 3, ba chiar mi se par mult mai bune decat nu stiu cate masini ale ,,smecherilor''. Important e ca toate mijloacele de transport public sa fie intretinute (ceea ce se si intampla).
Nu uitati ca si masinile ,,bengoase'' se mai strica, asa ca nu luati in considerare actualele topic-uri in care mai discutam despre defectiuni. Nu exista perfectiune. Se gasesc solutii pentru probleme.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Exista o vorbă - O țară cu adevărat dezvoltată, nu este aceea unde săracii folosesc mașina, ci unde bogații folosesc transportul în comun.
Nu prea este și cazul țării noastre, și va fi mult până departe de a se ajunge aici.
Cât despre presă, eu unul le-am învățat tacticile. De regulă, doar se atacă/critică/apără ceva și se subliniază niște idei posibil impuse de alții. Îi spui lui nea Popescu, român, în cel mai rău caz chiriaș, cu salariu de nici 2000 lei net că Loganul său este mai vechi de 12 ani, că ar trebui să-și ia o mașină nouă că așa este în țările civilizate. Dacă Popescu pune "botul" și nu gândește, își duce Loganul relativ bun, nu perfect, la programul "Rabla" că i-au "sugerat" jurnaliștii această idee, își mai face un credit de nu poate face față ratelor "dar" are mașina nouă, după ce a "nimerit" cu ea vreo 3 gropi serioase și a trecut peste un canal neacoperit până acasă. Dacă Popescu este deștept, închide televizorul și-și vede de "bătrânul" său Logan, fiindcă este încă o mașină bună și ieftin de întreținut.
Deși nu prea are legătură cu subiectul, dpmdv nu contează (așa mult) vechimea unei mașini ci calitatea sa. Un Logan din 2015 este mai prejos decât un Golf din 2005, evident orice mașină e relativ ok o perioadă de la fabricare însă după vreo 4-5 ani se vor putea vedea problemele. Să nu uităm câte second-hand-uri am avut în țară pe transportul local și nu numai după 1990, mai vechi ca autobuzele/troleibuzele/tramvaiele românești, mai superioare și care au circulat destul față de ce făceam atunci de noi. La Brașov, dacă erai la conducere prin anii '90 cred că te interesa mai mult un FBW din 1980 cu caroserie din fibră de sticlă, ceva dotări și nu numai decât un DAC 217E nou cu tablă de joasă calitate, cu dotări așa și nu prea doar că era vehicul nou...
Exista o vorbă - O țară cu adevărat dezvoltată, nu este aceea unde săracii folosesc mașina, ci unde bogații folosesc transportul în comun.
Nu prea este și cazul țării noastre, și va fi mult până departe de a se ajunge aici.
Cât despre presă, eu unul le-am învățat tacticile. De regulă, doar se atacă/critică/apără ceva și se subliniază niște idei posibil impuse de alții. Îi spui lui nea Popescu, român, în cel mai rău caz chiriaș, cu salariu de nici 2000 lei net că Loganul său este mai vechi de 12 ani, că ar trebui să-și ia o mașină nouă că așa este în țările civilizate. Dacă Popescu pune "botul" și nu gândește, își duce Loganul relativ bun, nu perfect, la programul "Rabla" că i-au "sugerat" jurnaliștii această idee, își mai face un credit de nu poate face față ratelor "dar" are mașina nouă, după ce a "nimerit" cu ea vreo 3 gropi serioase și a trecut peste un canal neacoperit până acasă. Dacă Popescu este deștept, închide televizorul și-și vede de "bătrânul" său Logan, fiindcă este încă o mașină bună și ieftin de întreținut.
Deși nu prea are legătură cu subiectul, dpmdv nu contează (așa mult) vechimea unei mașini ci calitatea sa. Un Logan din 2015 este mai prejos decât un Golf din 2005, evident orice mașină e relativ ok o perioadă de la fabricare însă după vreo 4-5 ani se vor putea vedea problemele. Să nu uităm câte second-hand-uri am avut în țară pe transportul local și nu numai după 1990, mai vechi ca autobuzele/troleibuzele/tramvaiele românești, mai superioare și care au circulat destul față de ce făceam atunci de noi. La Brașov, dacă erai la conducere prin anii '90 cred că te interesa mai mult un FBW din 1980 cu caroserie din fibră de sticlă, ceva dotări și nu numai decât un DAC 217E nou cu tablă de joasă calitate, cu dotări așa și nu prea doar că era vehicul nou...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Ce informatii sunt gresite in articolul citat mai sus, de ati concluzionat voi ca arunca cu noroi, trebuie sa se mai documenteze, ataca sau sunt idei impuse de altii? Cu exemple, informatia gresita, si care este cea corecta.
Ce informatii sunt gresite in articolul citat mai sus, de ati concluzionat voi ca arunca cu noroi, trebuie sa se mai documenteze, ataca sau sunt idei impuse de altii? Cu exemple, informatia gresita, si care este cea corecta.
- toni
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
toni
Pe langa masinile mentionate de colegi mai sus cum ar fi Golf 4, sunt zeci de mii de masini 4x4 mai vechi de anii 2000-2004 in tara. Personal detin un Nissan Patrol din '95 precup si vreo 5 bucati ARO ani de fabricatie 2000-2004 (sunt colectionar), toate inscrise. Masini care cu exceptia Nissanului circula de maxim 10 ori pe an fiecare desi se platesc taxe, impozite, ITP-uri, asigurari si reparatii pentru ele (deh, pasiunea costa).
Sunt administrator pe grupurile de Nissan Patrol si Aro de pe facebook. In Romania pot sa spun ca sunt mii de Nissan-uri cu ani de fabricatie inainte de 2005, minim vreo 2000 de Aro in circulatie + ce masini am mai vazut pe grupurile de masini clasice as estima undeva spre 100 de mii de masini care sunt doar "vechi" si nu "cazane" gen golf4. Toate masinile astea de care am vorbit intra la statisticile respective, iar daca media e strict pe media anilor, ganditi-va pentru un Mercedes Cobra din anii 80, cate masini noi trebuie sa fie in circulatie incat sa repare media respectiva.
Edit:
De ce am dat de exemplu masinile de teren versus alte masini normale ? Pentru ca masinile din anii respectivi sunt cautate, spre deosebire de cele moderne au reductor, diferentiale blocabile, sasiu separat, etc. Sunt cautate si din pacate nu se mai fabrica azi decat cu mici exceptii la preturi exorbitante gen INEOS Grenadier sau Toyota Land Cruiser 70 modificata/omologata pentru Europa. Daca s-ar mai fabrica ar fi multi care le-ar cumpara in locul "troacelor" din anii 90. Sumele investite intr-o masina veche din anii 90 sa o pui pe picioare intr-o stare impecabila versus o masina noua din clasa SUV nu sunt foarte diferite.
Pe langa masinile mentionate de colegi mai sus cum ar fi Golf 4, sunt zeci de mii de masini 4x4 mai vechi de anii 2000-2004 in tara. Personal detin un Nissan Patrol din '95 precup si vreo 5 bucati ARO ani de fabricatie 2000-2004 (sunt colectionar), toate inscrise. Masini care cu exceptia Nissanului circula de maxim 10 ori pe an fiecare desi se platesc taxe, impozite, ITP-uri, asigurari si reparatii pentru ele (deh, pasiunea costa).
Sunt administrator pe grupurile de Nissan Patrol si Aro de pe facebook. In Romania pot sa spun ca sunt mii de Nissan-uri cu ani de fabricatie inainte de 2005, minim vreo 2000 de Aro in circulatie + ce masini am mai vazut pe grupurile de masini clasice as estima undeva spre 100 de mii de masini care sunt doar "vechi" si nu "cazane" gen golf4. Toate masinile astea de care am vorbit intra la statisticile respective, iar daca media e strict pe media anilor, ganditi-va pentru un Mercedes Cobra din anii 80, cate masini noi trebuie sa fie in circulatie incat sa repare media respectiva.
Edit:
De ce am dat de exemplu masinile de teren versus alte masini normale ? Pentru ca masinile din anii respectivi sunt cautate, spre deosebire de cele moderne au reductor, diferentiale blocabile, sasiu separat, etc. Sunt cautate si din pacate nu se mai fabrica azi decat cu mici exceptii la preturi exorbitante gen INEOS Grenadier sau Toyota Land Cruiser 70 modificata/omologata pentru Europa. Daca s-ar mai fabrica ar fi multi care le-ar cumpara in locul "troacelor" din anii 90. Sumele investite intr-o masina veche din anii 90 sa o pui pe picioare intr-o stare impecabila versus o masina noua din clasa SUV nu sunt foarte diferite.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Interesant cum doar România este la capitolul "numărul 1" la vechituri și nici-o altă țară, fie membră UE sau nu, spune doar Europa, poate fi orice țară inclusiv cele sovietice comuniste care sunt clar pline de astfel de mașini. De ce doar România e atacată?
Costin wrote here:
Ce informatii sunt gresite in articolul citat mai sus, de ati concluzionat voi ca arunca cu noroi, trebuie sa se mai documenteze, ataca sau sunt idei impuse de altii? Cu exemple, informatia gresita, si care este cea corecta.
Interesant cum doar România este la capitolul "numărul 1" la vechituri și nici-o altă țară, fie membră UE sau nu, spune doar Europa, poate fi orice țară inclusiv cele sovietice comuniste care sunt clar pline de astfel de mașini. De ce doar România e atacată?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Nu mi-ai raspuns la intrebare cu date concrete, ci cu o conspiratie. Inca astept datele concrete.
Nu mi-ai raspuns la intrebare cu date concrete, ci cu o conspiratie. Inca astept datele concrete.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Referitor la setarea dezastru a afisajelor autobuzelor Otokar, afisaje incomplete, plimbatoare samd.
Cred ca ar fi o idee sa se renunte la punctul de plecare al liniei, intrucat este irelevant. Pe 783 spre Aeroport sa scrie doar denumirea Aeroportului (eventual scurtata, ca e inutil de stufoasa). Pe 336 sa scrie doar destinatia Apusului. Samd.
Referitor la setarea dezastru a afisajelor autobuzelor Otokar, afisaje incomplete, plimbatoare samd.
Cred ca ar fi o idee sa se renunte la punctul de plecare al liniei, intrucat este irelevant. Pe 783 spre Aeroport sa scrie doar denumirea Aeroportului (eventual scurtata, ca e inutil de stufoasa). Pe 336 sa scrie doar destinatia Apusului. Samd.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
...asa cum se intampla deja mai in toata lumea. Chiar nu ii trebuie nimanui sa stie de unde vine vehiculul.
...asa cum se intampla deja mai in toata lumea. Chiar nu ii trebuie nimanui sa stie de unde vine vehiculul.
- punmeister
-
Posted:
-
- TPB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TPB
Un exemplu bun avem in Sibiu, unde aproape toate autobuzele Tursib afiseaza doar capatul de linie in care se indreapta.
In momentul de fata avem si noi ceva asemanator pe vagoanele de tip V3A-2010-CA (cele 3 ale BN-ului si inca 2 sau poate mai multe ale depoului Colentina).
De asemenea, si textele cu VIA sunt de folos, mai ales pentru cei care ar confunda 330 cu 335 (avand aceleasi capete de linii), ori 331 si 331B (asemanatoare).
Un exemplu bun avem in Sibiu, unde aproape toate autobuzele Tursib afiseaza doar capatul de linie in care se indreapta.
In momentul de fata avem si noi ceva asemanator pe vagoanele de tip V3A-2010-CA (cele 3 ale BN-ului si inca 2 sau poate mai multe ale depoului Colentina).
De asemenea, si textele cu VIA sunt de folos, mai ales pentru cei care ar confunda 330 cu 335 (avand aceleasi capete de linii), ori 331 si 331B (asemanatoare).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Textul defilant (nu plimbator...) apare atunci cand cei responsabili de programarea acestor afisaje nu testeaza mai multe variante (nu apeleaza la alte fonduri, dimensiuni etc). Pentru 336 au reusit cu titlul de experiment sa modifice un afisaj care sa cuprinda intreaga sintagma "Complex Apusului", evident reducand grosimea textului. Pentru 783, de exemplu, pot foarte bine sa prescurteze "Aeroport H. Coanda", nu ajuta pe nimeni sa vada acel "Henri" in clar scris. Asta daca nu se va dori extinderea sistemului de la tramvaie.
Textul defilant (nu plimbator...) apare atunci cand cei responsabili de programarea acestor afisaje nu testeaza mai multe variante (nu apeleaza la alte fonduri, dimensiuni etc). Pentru 336 au reusit cu titlul de experiment sa modifice un afisaj care sa cuprinda intreaga sintagma "Complex Apusului", evident reducand grosimea textului. Pentru 783, de exemplu, pot foarte bine sa prescurteze "Aeroport H. Coanda", nu ajuta pe nimeni sa vada acel "Henri" in clar scris. Asta daca nu se va dori extinderea sistemului de la tramvaie.
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
idk_vlad
Pe aplicația Info TB a apărut o linie nouă - 101Old care are același traseu ca 101 normal. De ce a apărut?
Pe aplicația Info TB a apărut o linie nouă - 101Old care are același traseu ca 101 normal. De ce a apărut?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Pentru ca e scump sa ai un mediu de testare pentru un sistem IT, e mai simplu sa faci totul direct in productie, si daca vede cineva da-l naibii, cine l-a pus sa se uite atunci? (Sau cum se face IT la stat)
Pentru ca e scump sa ai un mediu de testare pentru un sistem IT, e mai simplu sa faci totul direct in productie, si daca vede cineva da-l naibii, cine l-a pus sa se uite atunci? (Sau cum se face IT la stat)
📖 Pagination options