Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4065 posts, 990380 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 227 228 229 230 231 232 233  ... 291
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 ADK

Andrei11, ar fi cazul să puneți punct la punct cele auzite și ce o să zic acum deoarece prea vă pretindeți corect în toate. Am crescut în RATB și am mâncat o pâine datorită mașinilor 45, 175, 735, 746, 750, 4446, 4463, 4812 și 4895 (posibil și altele) deoarece la timpul lor aveau titulari care-și dădeau interesul ca acestea să meargă pe când dacă ar fi stat după conducere mai mergeau probabil o mașină sau două din 120 sau câte avea garajul. Asta știți ce ar fi însemnat? Nu mașină=nu lucru=nu bani=nu pâine, și în final afară. Pentru ce erau plătiți cei 250 de șoferi dacă funcționale erau doar 2 mașini? Să se ia alte mașini? De unde? Că pe nimeni nu interesa, ce zicea primarul? Am luat mașini, cum le întretineți așa le aveți. Șoferii și-au bătut joc de ele, cum a zis și barbuandrei, lasă că mâine o ia altul, piese nu sunt, iar mașinile stau pe dreapta. În timp se degradează și ajung să numai fie bune de nimic. Așa alta e când șoferul se interesează și știe că-și câștigă pâinea. Nici mie nu-mi convine să mă urc pe o mașină care e ****** de toți așa-ziși șoferi care-și bat joc de ele, le cârâie etc că altceva nu vor să profeseze și e lipsă de personal. Că ăsta-i românul... să strice tot ce-i vine în mână, iar chestia cu vest-ul e o mare glumă. Dacă nu știți, e în regulă, vi se explică și aflați de ce. Că din spatele calculatorului e foarte ușor de zis orice. Dar vă rog, nu veniți cu argumente d-astea de vapoare, elicoptere, submarine sau sa vă grăbiți aproape să jigniți că așa credeți dvs că-i corect.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Albert

ADK, n-ai inteles nimic. Șoferul nu ar trebui sa fie preocupat dacă o masina funcționează sau nu. Scopul lui e strict acela de a conduce. De problemele mașinilor trebuie sa se ocupe cei de la mentenanța.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

ADK,  datorită răspunderii pe care am avut-o vreo 15 ani și în domeniul transporturilor rutiere cred că știu mai multă legislație decât cunoști tu. Iar dacă n-aș fi aplicat-o aș fi fost demult la pușcărie. Nu e vorba aici de tastatura calculatorului, pentru că mașinile pe care le-am avut în subordine au mers pe drumuri reale și nu pe unele imaginare din nu știu ce jocuri.
A, da, și după 1989 ca și șofer cred că am până acum vreo 400.000 km parcurși. Asta ca și șofer, nu ca șef peste șoferi. Vezi, eu sunt modest, nu sar la milionul de kilometri, aș minți. Dar 400.000 sunt cu siguranță.
___________________
Albert, ai din nou dreptate.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 ADK

Numai zic nimic fiindcă sunt obosit. Prea multă vorbă n-are rost, toată lumea are dreptate într-un fel sau altul dar important e totul să fie bine. Mă opresc aici astfel că pun capăt discuțiilor.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Chev Celios

Pentru ca acum pot sa zic fara sa stiu ca pot sa fac probleme, pot sa zic ca stiu cazuri pe vremuri cand titulari dadeau atentii de tot felul sa le fie reparate masinile/sa fie reparate mai repede. Aici este marea problema in ITB/RATB/STB. Masurile pe care le-a dat Albert sunt foarte bune si cred ca in momentul de fata si singura salvare a transportului in comun din Bucuresti, pe partea de mentenanta.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse Utilizator anonim

Pai daia s-a ajuns asa, din cauza titularizarii si a mafiei din garaje, piesele, oricum destul de limitate, stau la dospit asteptand clientii „favoriti”, sunt intr-adevar cateva zeci de masini care sunt tinute ca la carte, dar restul...pana la 1000 cate erau? Nu punem Kenturile si viitoarele hibride ca acolo serviceul e asigurat, dar actualele au ajuns in halul asta si din cauza de favoritisme. Inca avem autobuze venite in 2006-7 care abia au depasit 3-400.000 de km cand in mod normal sub 600.000 nu aveau voie sa aiba, totul pentru ca in loc sa ai o intretinere uniforma, a fost o intretinere preferentiala. Sunt masini care din cauza unei tamponari minore sau a unui geam spart au stat cu anii, in timp ce titularele sunt reparate cel mai repede si trecute pe liste pentru piese „grele” primele. Toate masinile ar trebui sa fie stas atat tehnic cat si ca tratament in cadrul intretinerii. Restul sunt povesti de adormit userii pe forum.  :popa:

 


Re: Discuții diverse Nenea_titi

Deci, garaje de lumea a treia. Eu, petrecându-mi ceva vreme pe afară, am văzut cum se procedează :acolo, autobuzele, tramvaiele, troleibuzele au titular, de regulă 2 ture de 8 ore. În restul de 8, i se face inspecție, revizie, reparații, ce e nevoie . Dacă titularul este în concediu, autobuzul este condus de celălalt coleg de la tura următoare. Adică autobuzul mai mult staționează, iar când se întoarce titularul, își reia serviciul regulat. Acolo, autobuzele nu stau degeaba niciodată, iar dacă stau, nu este incriminat șoferul. Adică, dacă se prezintă la muncă și nu are autobuz funcțional, și e nevoit să plece acasă, el își ia banii. Vina e a companiei care oferă mentenanță. Ăia plătesc daune. Doar că acolo, garajele sunt doar de stocare și monitorizare a flotei, nu de reparație. Reparația se face într-adevăr în garaj, dar de firme terțe.
Dacă cumva un autobuz nu funcționează a doua zi, e chemat personalul de reparație. Dacă nu reușește să îl facă, șoferul fie pleacă acasă, fie merge pe o mașină liberă de o tură. Șoferul nu e implicat in reparații . Șoferul doar conduce, și raportează defectele. Iar dacă consideră că autobuzul nu mai poate merge în siguranță, că se poate defecta mai rău sau poate produce alte pagube (inclusiv poluare), trage pe dreapta, cheamă tractarea la garaj și apoi service-ul. Așa e în Luxemburg. Și acolo, autobuzele electrice si hibride Volvo, de șoferi din gioarse, cocioabe, tomberoane nu sunt scoase, deoarece au probleme frecvente cu ele. DAR, au garanție, iar firma care le-a livrat se obligă să țină parcul funcțional. Și sunt acolo destui șoferi ex stb. Și vreo 2 vatmani.
Dacă titularizarea înseamnă mentenanță mai bună și responsabilitatea mai mare, da sunt de acord. Că dacă i se dă cu proces verbal un autobuz, să vezi ce grijă are de el. Și dacă nu merge din cauza lui, da tati, îl taxei. Așa, dacă e flotant, își bagă ceva. Azi pe unul, mâine pe altul, conduce ca un tractorist, că asta s-a angajat la STB în ultima vreme. Numai tractoristi și basculangii, de aia vezi șoferi în papuci și pantaloni scurți și maieu, cu mărarul la vedere. Înțelegeam pe dac, că alea erau un substandard. Și zicem că avem probleme cu Otokar... Dar când șoferii dau cu ele de gropi și în canale (mă aflam într-un Otokar pe 105 și era un canal împrejmuit pentru reparații, șoferul drept în el a dat, că era atent la telefon, crezi că i-a păsat? Nici gând. Și cu roata față și cu roata spate. Ăsta e standardul stb. Iar dacă îl dă afară, ăla se duce în alte țări. Câștigă mai bine, condiții mai bune. Dar asta, să se intereseze șoferul ca mașina să meargă? E obligația garajului, a șefului de garaj și a personalului să inspecteze mașinile și să tragă la răspundere.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

De acord, eu recunosc că aveți dreptate că mentenanța trebuie asigurată de garaj dar recunoașteți și voi că o bună vreme nu s-a interesat absolut nimeni de mașini ci doar titularii lor. Nu știu din ce motiv că ori era criză de fonduri pentru piese ori nu știu. DAF-urile de la Ferentari aveau stopurile lipite cu scotch, dispersoarele erau coapte de numai făceau contactul de la rugină să se aprindă mai nimic și îți era și ție că în caz de ceva erai lovit... Ce interesa pe RATB? te obliga situația să iei tu piese, care la o adică nu le mai primeai. E adevărat că sunt și mașini care primesc cele mai bune piese, 4210 nu s-a mai interesat nimeni de el fiindcă titularul a ieșit la pensie în 2011, așa a ajuns să stea pe dreapta destui ani și sincer - nu eram de acord. Aia e încă o mașină destul de nouă, poate cea mai nouă din E3-uri. Înafară normal că n-ai voie să cumperi măcar un bec la autobuz, tu-l conduci și doar spui ce defecte are urmând să se ocupe altceva. La Transbus Buzău un șofer de pe un VDL a făcut tocmai ca ”înafară”, a spus că mașina pierde ulei iar mecanicii s-au ocupat - în stil românește - completând ulei de fiecare dată. În loc să caute o garnitură. Dar iarăși repet... nu comparați România cu alte țări civilizate. Nu comparați Rusia, Moldova mai ales SUA cu Elveția, Austria, Suedia etc. Sunt total alte concepții. În România se lua permisul la Pitești ca pe pâinea caldă (cineva din Buzău cunoscut mie, a luat permisul la Pitești chiar prin acea perioadă și credeți-mă că e un șofer foooarte praf, o mai mare problemă e că-i și șofer de autobuz și de mai bine de 20 de ani face doar catrastrofe) fiindcă asta-i România, o țară cu corupția în floare de mai bine de 30 de ani.

 


Re: Discuții diverse AlexTennis2005

Pentru ca din aprilie vor incepe sa vina cele 130 de autobuze Mercedes Benz Citaro Hybrid am editat documentul tip excel pe care l-am facut la autobuzele Mercedes Benz Citaro existente, adaugand o foaie dedicata autobuzelor ce vor incepe sa vina.
P.S. Autobaza Floreasca este pe duca? Pentru ca am vazut ca Utilizator anonim ar fi zis ca ar disparea si Floreasca la sfarsitul anului
P.S 2. Aveti aici documentul: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse Utilizator anonim

Unde e Floreasca se va face parcare subterana si parc deasupra.

 


Re: Discuții diverse orex

E vreun studiu de oportunitate?! Din cate am sondat netul, nu.
O sa fie ”plina” parcarea, ca cea de la Straulesti, nu-i asa?!!!   :lol:  :lol:  :lol:
PS
N-as musca la o astfel de chiftea servita de actuala administratie, pozitionarea autobazei indica un amplasament numai bun pentru un nou ”complex rezidential”! ;)
Noroc ca pe arealul depoului ”Ilie Pintilie”/”Victoria” de azi, nu se va putea face niciodata nimic...de ”25 de etaje”, decat vreun parc ceva! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discuții diverse andrei11

Din partea moderatorului :
Victor 92,  dacă încă mai ai unele probleme cu unii membrii ai forumului ( știi tu care ) ia legătura cu ei pe MP, pentru că au MP activ.
Dacă nu, încalci Regulamentul, pct 16 și nu e bine.

 


Re: Discuții diverse Costin

Pentru ca acest mesaj a cauzat mai multa valva decat era cazul...

Utilizator anonim wrote:
Unde e Floreasca se va face parcare subterana si parc deasupra.


...amintesc colegilor de forum ca "sursa informatiei" este publica, pe forum, inca din ianuarie 2018,  in topicul dedicat autobazei Floreasca. Astfel, avem:

HCGMB 18/2018 (decizia initiala de relocare) download/file.php?id=138949

HCGMB 64/2019 (decizia de amanare a relocarii) download/file.php?id=149060

HCGMB 66/2019 (aparent fara legatura - PUZ stadion Dinamo - dar prezinta situatia din teren de DUPA desfiintare) download/file.php?id=152471

 


Re: Discuții diverse Victor92

Amintesc si eu colegui de mai sus - nu este o decizie definitiva.

Prin urmare, sunt doar discutii, supozitii si nimic oficial definitiv.

 


Go to page:  1  ... 227 228 229 230 231 232 233  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430963 posts in 5361 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use