Topic: Discuții diverse
4065 posts, 989723 views
📖 Pagination options
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
mirceade
Civilizația începe cu plătitul biletului dar înțeleg problema cu oamenii violenți.
Am o altă întrebare, e o problemă tehnică sau de pregătire a personalului faptul că autobuzele nu se aliniază cu bordura nici în stațiile care permit asta? Am văzut pe afară cum le iese trucul la centimetri distanță. La noi, în cel mai nefericit caz se aliniază la jumătate de metru, exact cât să nu poți calca măcar jos cu ambele picioare. Dacă n-aș fi mers în cârje sau cu copil în brațe prin București, aș fi zis și eu că e o altă ultimă problemă, dar cel puțin la cârje, era diferența între a putea fizic să te urci în autobuz sau nu. Am văzut că cel puțin Otokar au cameră pe laterala cu uși.
ADK wrote:
Fix asta e ultima problemă. Ușa 3 pe senzori sau validatul la ușa 1, când Bucureștiul (și nu numai) are problemele pe care le are. Mai ales aglomerația și civilizația. Mai bine v-ați pune problema altfel - găsiți o soluție pentru eliberarea traficului și convingeți populația să-și lase mașinile acasă măcar unde au legătură cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul de acasă la servici sau prin alte părți. Apoi discutați restul. În București abia se face față și cu 3 uși, și după unii ar trebui scoasă ușa a 3-a. Că se compară București cu Luxemburg sau mai știu eu cu ce țară sau oraș, unde conducerea e cu totul alta sau dacă ai scuipat o semință pe jos plătești amenda cât pentru 10 saci de semințe. Și cu scoaterea cabinei la fel, ați mai găsit ceva. Da, doar idei d-astea ”creative” că la cât de civilizată e țara și cum toată lumea are numai gânduri bune, toți infractorii sunt la detenție și nu numai... cea mai bună soluție. Hai să plec la servici, să întârzii câteva minute în stație ca să mă aștepte un psihopat d-ăsta și să-mi dea în cap. Că n-ai ce să-i faci, cu asemenea indivizi nu rezolvi nimic, degeaba-i spui frumos că-i aglomerație și nu poți zbura sau că sunt ture lipsă etc, nu judecă, e violent, de la spitalul 9 i-au dat drumul și tot așa. N-are ce pierde și dă în cap la lume, cum s-a întâmpat la spitalul Săpoca de la mine. Dacă era un oraș în care puteai să-ți lași mașina sau locuința descuiată și peste noapte mai ziceam, dar cel puțin în cazul mașinii te trezești cu ea spartă și pentru 1 leu uitat la vedere. Că ăsta-i Bucureștiul, asta-i România...
Civilizația începe cu plătitul biletului dar înțeleg problema cu oamenii violenți.
Am o altă întrebare, e o problemă tehnică sau de pregătire a personalului faptul că autobuzele nu se aliniază cu bordura nici în stațiile care permit asta? Am văzut pe afară cum le iese trucul la centimetri distanță. La noi, în cel mai nefericit caz se aliniază la jumătate de metru, exact cât să nu poți calca măcar jos cu ambele picioare. Dacă n-aș fi mers în cârje sau cu copil în brațe prin București, aș fi zis și eu că e o altă ultimă problemă, dar cel puțin la cârje, era diferența între a putea fizic să te urci în autobuz sau nu. Am văzut că cel puțin Otokar au cameră pe laterala cu uși.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
CiprianTRB
Dacă te referi la alveola, de obicei șoferii nu întra pentru ca sta vor sta acolo mult și bine pentru ca "bizonii cu bemweu" nu îi mai lasă să iasă din alveola...
Dacă te referi la alveola, de obicei șoferii nu întra pentru ca sta vor sta acolo mult și bine pentru ca "bizonii cu bemweu" nu îi mai lasă să iasă din alveola...
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
mirceade
Mă refer la stațiile cu/fără alveolă dar cu trotuar înalt care chiar sunt libere de mașini la diverse ore din zi, dar, într-adevăr mai ales la stațiile aliniate cu șoseaua (fără alveole).
CiprianTRB wrote:
Dacă te referi la alveola, de obicei șoferii nu întra pentru ca sta vor sta acolo mult și bine pentru ca "bizonii cu bemweu" nu îi mai lasă să iasă din alveola...
Mă refer la stațiile cu/fără alveolă dar cu trotuar înalt care chiar sunt libere de mașini la diverse ore din zi, dar, într-adevăr mai ales la stațiile aliniate cu șoseaua (fără alveole).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Raspunsul este foarte simplu: LENE. Daca ar fi controlati drastic aceasta lene ar disparea instant.
Raspunsul este foarte simplu: LENE. Daca ar fi controlati drastic aceasta lene ar disparea instant.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
@cris_m
Nu e vorba de lene, bine poate în cazul unora este. Nu mereu ai posibilitatea să oprești ”la bordură”, și cu ieșirea din alveolă hai să recunoaștem că aproape nimeni nu dă prioritate la autobuz. Nu că îi acopăr pe șoferi că nici mie nu-mi place să știu că sunt obligat să aștept după un autobuz mult și bine care nu intră în alveolă la 9 seara... dintr-o dată oprește și văd că deschide ușile, fără semnal, fără nimic. Educație ala Transbus. Și nici curaj n-am să depășesc cu o mașină de 3 tone și ceva din cauza pietonilor care traversează prin fața autobuzului.
Evident, civilizația nu se referă la autovehicule ci strict la oameni. Asta nu înseamnă că dacă autobuzul e Mercedes Citaro toți călătorii sunt corecți iar în DAC, nimeni, cum ar crede unii. Totul ține de buna creștere a fiecăruia. Ca un mic off-topic: nu știu cum se face, luna trecută pe 20 am mers cu Ikarusul 2189 pe 5 și pe tot parcursul traseului nimeni n-a comentat că e frig (adevărul e că era), că e autobuz de pe vremea lu' nu știu care sau că are scări etc am văzut cum toți au compostat biletul și s-au așezat fiecare pe câte un scaun sau au stat în picioare. Și țineți cont că e 2,50 lei/călătoria iar autobuzul nu era unul prea... decent pentru actualele vremuri. Iar în București e 1,30 lei, autobuzele sunt moderne și toți au câte ceva de zis.
Probleme tehnice n-au cum să fie, normal că e vorba de pregătire. Se nimerește ca în unele stații, din cauza mașinilor parcate autobuzul să oprească într-o poziție incomodă (și culmea e că nu am văzut niciodată călători care să ”înjure” mașinile mici parcate în stații, însă autobuzele... destui). În rest, îmi cer scuze dar nu prea înțeleg ce vrei să spui. E vorba de cum oprește sau de ce?
@cris_m
Nu e vorba de lene, bine poate în cazul unora este. Nu mereu ai posibilitatea să oprești ”la bordură”, și cu ieșirea din alveolă hai să recunoaștem că aproape nimeni nu dă prioritate la autobuz. Nu că îi acopăr pe șoferi că nici mie nu-mi place să știu că sunt obligat să aștept după un autobuz mult și bine care nu intră în alveolă la 9 seara... dintr-o dată oprește și văd că deschide ușile, fără semnal, fără nimic. Educație ala Transbus. Și nici curaj n-am să depășesc cu o mașină de 3 tone și ceva din cauza pietonilor care traversează prin fața autobuzului.
mirceade wrote:
Civilizația începe cu plătitul biletului dar înțeleg problema cu oamenii violenți.
Evident, civilizația nu se referă la autovehicule ci strict la oameni. Asta nu înseamnă că dacă autobuzul e Mercedes Citaro toți călătorii sunt corecți iar în DAC, nimeni, cum ar crede unii. Totul ține de buna creștere a fiecăruia. Ca un mic off-topic: nu știu cum se face, luna trecută pe 20 am mers cu Ikarusul 2189 pe 5 și pe tot parcursul traseului nimeni n-a comentat că e frig (adevărul e că era), că e autobuz de pe vremea lu' nu știu care sau că are scări etc am văzut cum toți au compostat biletul și s-au așezat fiecare pe câte un scaun sau au stat în picioare. Și țineți cont că e 2,50 lei/călătoria iar autobuzul nu era unul prea... decent pentru actualele vremuri. Iar în București e 1,30 lei, autobuzele sunt moderne și toți au câte ceva de zis.
mirceade wrote:
Am o altă întrebare, e o problemă tehnică sau de pregătire a personalului faptul că autobuzele nu se aliniază cu bordura nici în stațiile care permit asta? Am văzut pe afară cum le iese trucul la centimetri distanță. La noi, în cel mai nefericit caz se aliniază la jumătate de metru, exact cât să nu poți calca măcar jos cu ambele picioare. Dacă n-aș fi mers în cârje sau cu copil în brațe prin București, aș fi zis și eu că e o altă ultimă problemă, dar cel puțin la cârje, era diferența între a putea fizic să te urci în autobuz sau nu. Am văzut că cel puțin Otokar au cameră pe laterala cu uși.
Probleme tehnice n-au cum să fie, normal că e vorba de pregătire. Se nimerește ca în unele stații, din cauza mașinilor parcate autobuzul să oprească într-o poziție incomodă (și culmea e că nu am văzut niciodată călători care să ”înjure” mașinile mici parcate în stații, însă autobuzele... destui). În rest, îmi cer scuze dar nu prea înțeleg ce vrei să spui. E vorba de cum oprește sau de ce?
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
orex
Din pacate...ti-ai detasat, dupa cum se vede, de transportul urban din Bucuresti!
1. E unul dintre cele mai proaste din Europa, n-am apucat sa vad din cate capitale!;
2. Intuitivitate, nicidecum!
3. Conectivitate...spre ZERO!
4. CITARO sunt praf d,p.v. al mentenantei preventive/corective E3 ori ca sunt E4;
5. OTOKAR, daca luam aceleasi ”ponoase” nici astea nu sunt de NASUL nostru...ceea ce e prea de TOT!
Din pacate...ti-ai detasat, dupa cum se vede, de transportul urban din Bucuresti!
1. E unul dintre cele mai proaste din Europa, n-am apucat sa vad din cate capitale!;
2. Intuitivitate, nicidecum!
3. Conectivitate...spre ZERO!
4. CITARO sunt praf d,p.v. al mentenantei preventive/corective E3 ori ca sunt E4;
5. OTOKAR, daca luam aceleasi ”ponoase” nici astea nu sunt de NASUL nostru...ceea ce e prea de TOT!
- Adiola1972
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Adiola1972
Bună seara, referitor la maşinile care parchează şi ocupă staţia de autobuz aproape în întregime, eu chiar sunt intrigat de acest lucru, pentru că zilnic se întâmplă acest lucru, mai ales în cursul săptămânii.....Stau în zona Regie, la 20 metri de staţia Pascal Cristian, şi sunt destule persoane în vârstă care cu greu, coboară sau urcă, la/de la Policlinica Basarab din zonă. De vină este faptul că această stradă a fost reasfaltată în primăvara lui 2019, destul de bine zic eu, dar NU au fost trasate marcajele rutiere nici la această oră, nu mai zic de faptul că staţia nu are trasate marcajele cu BUS.....dar poate, niciodată nu este prea târziu! Să fiţi iubiţi, să aveţi o seară cât mai plăcută.
Bună seara, referitor la maşinile care parchează şi ocupă staţia de autobuz aproape în întregime, eu chiar sunt intrigat de acest lucru, pentru că zilnic se întâmplă acest lucru, mai ales în cursul săptămânii.....Stau în zona Regie, la 20 metri de staţia Pascal Cristian, şi sunt destule persoane în vârstă care cu greu, coboară sau urcă, la/de la Policlinica Basarab din zonă. De vină este faptul că această stradă a fost reasfaltată în primăvara lui 2019, destul de bine zic eu, dar NU au fost trasate marcajele rutiere nici la această oră, nu mai zic de faptul că staţia nu are trasate marcajele cu BUS.....dar poate, niciodată nu este prea târziu! Să fiţi iubiţi, să aveţi o seară cât mai plăcută.
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
mirceade
Exact despre cum oprește în stație, despre distanța de la ușă la bordură. Ca să dau un exemplu, poate ai văzut în aeroporturi cum la deschiderea ușilor autobuzelor de transfer ai putea practic să treci pragul cu un cărucior de persoane cu handicap fără nevoie de rampă sau altceva fiindcă șoferul se apropie agresiv de nivelul "peronului", majoritatea folosindu-se de camera laterală și niște marcaje de aliniere pe feed-ul video. Am văzut asta și în orașe în Belgia/Olanda în transportul public normal.
Înapoi în București, imaginează-ți că în loc de asta, la o bordură de nu știu, 25 cm(?) înălțime, autobuzul deschide ușa la o distanță de exact sfert de metru. Ori faci șpagatul când cobori, ori bagi un picior în groapă. Repet, pentru oameni cu picioarele întregi de 20 de ani e un nonsens amuzant sau pueril ce vreau eu, dacă ai genunchii rupți și cari un copil, ești în cârje sau în cărucior, începi să nu mai râzi.
P.S.: Nu mă refer la alveolele unde întotdeauna sunt parcate la capete mașini și autobuzul s-ar bloca dacă ar intra complet ci la stații libere precum 104/Muncii spre Piața Operei, de exemplu, unde stația e în banda 1 de mers.
ADK wrote:
@cris_m
Nu e vorba de lene, bine poate în cazul unora este. Nu mereu ai posibilitatea să oprești ”la bordură”, și cu ieșirea din alveolă hai să recunoaștem că aproape nimeni nu dă prioritate la autobuz. Nu că îi acopăr pe șoferi că nici mie nu-mi place să știu că sunt obligat să aștept după un autobuz mult și bine care nu intră în alveolă la 9 seara... dintr-o dată oprește și văd că deschide ușile, fără semnal, fără nimic. Educație ala Transbus. Și nici curaj n-am să depășesc cu o mașină de 3 tone și ceva din cauza pietonilor care traversează prin fața autobuzului.mirceade wrote:
Civilizația începe cu plătitul biletului dar înțeleg problema cu oamenii violenți.
Evident, civilizația nu se referă la autovehicule ci strict la oameni. Asta nu înseamnă că dacă autobuzul e Mercedes Citaro toți călătorii sunt corecți iar în DAC, nimeni, cum ar crede unii. Totul ține de buna creștere a fiecăruia. Ca un mic off-topic: nu știu cum se face, luna trecută pe 20 am mers cu Ikarusul 2189 pe 5 și pe tot parcursul traseului nimeni n-a comentat că e frig (adevărul e că era), că e autobuz de pe vremea lu' nu știu care sau că are scări etc am văzut cum toți au compostat biletul și s-au așezat fiecare pe câte un scaun sau au stat în picioare. Și țineți cont că e 2,50 lei/călătoria iar autobuzul nu era unul prea... decent pentru actualele vremuri. Iar în București e 1,30 lei, autobuzele sunt moderne și toți au câte ceva de zis.mirceade wrote:
Am o altă întrebare, e o problemă tehnică sau de pregătire a personalului faptul că autobuzele nu se aliniază cu bordura nici în stațiile care permit asta? Am văzut pe afară cum le iese trucul la centimetri distanță. La noi, în cel mai nefericit caz se aliniază la jumătate de metru, exact cât să nu poți calca măcar jos cu ambele picioare. Dacă n-aș fi mers în cârje sau cu copil în brațe prin București, aș fi zis și eu că e o altă ultimă problemă, dar cel puțin la cârje, era diferența între a putea fizic să te urci în autobuz sau nu. Am văzut că cel puțin Otokar au cameră pe laterala cu uși.
Probleme tehnice n-au cum să fie, normal că e vorba de pregătire. Se nimerește ca în unele stații, din cauza mașinilor parcate autobuzul să oprească într-o poziție incomodă (și culmea e că nu am văzut niciodată călători care să ”înjure” mașinile mici parcate în stații, însă autobuzele... destui). În rest, îmi cer scuze dar nu prea înțeleg ce vrei să spui. E vorba de cum oprește sau de ce?
Exact despre cum oprește în stație, despre distanța de la ușă la bordură. Ca să dau un exemplu, poate ai văzut în aeroporturi cum la deschiderea ușilor autobuzelor de transfer ai putea practic să treci pragul cu un cărucior de persoane cu handicap fără nevoie de rampă sau altceva fiindcă șoferul se apropie agresiv de nivelul "peronului", majoritatea folosindu-se de camera laterală și niște marcaje de aliniere pe feed-ul video. Am văzut asta și în orașe în Belgia/Olanda în transportul public normal.
Înapoi în București, imaginează-ți că în loc de asta, la o bordură de nu știu, 25 cm(?) înălțime, autobuzul deschide ușa la o distanță de exact sfert de metru. Ori faci șpagatul când cobori, ori bagi un picior în groapă. Repet, pentru oameni cu picioarele întregi de 20 de ani e un nonsens amuzant sau pueril ce vreau eu, dacă ai genunchii rupți și cari un copil, ești în cârje sau în cărucior, începi să nu mai râzi.
P.S.: Nu mă refer la alveolele unde întotdeauna sunt parcate la capete mașini și autobuzul s-ar bloca dacă ar intra complet ci la stații libere precum 104/Muncii spre Piața Operei, de exemplu, unde stația e în banda 1 de mers.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Utilizator anonim
Cel mai probabil au luat ceva echipament ce transmite date de la 4190 pentru alta masina si au uitat sa schimbe numarul din soft.
Cel mai probabil au luat ceva echipament ce transmite date de la 4190 pentru alta masina si au uitat sa schimbe numarul din soft.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
BGP2597
Opritul la jumătate de metru de bordură e o boală generală, și am văzut asta și în alte orașe de la noi, nu doar în București. Pe drumul meu GdN - Grozăvești cu 105ul nicio stație nu are alveolă, nici la dus nici la întors și totuși mereu distanța de la autobuz la bordura este cel puțin cat sa fii nevoit să pui un picior pe carosabil și apoi pe celălalt în autobuz. Dar na, când abia ții o mână pe volan și cu alta te scarpini sau îți sprijini capul să nu cadă cred și eu că dexteritatea nu e prea mare. Exemplu concret, acum 2 zile la Basarab sens spre Gara de Nord. Un 105 a luat acea curbă lângă pasaj pe banda 1, iar când a ajuns în stație a reușit performanța de a opri aproape în mijlocul benzii 2.
Opritul la jumătate de metru de bordură e o boală generală, și am văzut asta și în alte orașe de la noi, nu doar în București. Pe drumul meu GdN - Grozăvești cu 105ul nicio stație nu are alveolă, nici la dus nici la întors și totuși mereu distanța de la autobuz la bordura este cel puțin cat sa fii nevoit să pui un picior pe carosabil și apoi pe celălalt în autobuz. Dar na, când abia ții o mână pe volan și cu alta te scarpini sau îți sprijini capul să nu cadă cred și eu că dexteritatea nu e prea mare. Exemplu concret, acum 2 zile la Basarab sens spre Gara de Nord. Un 105 a luat acea curbă lângă pasaj pe banda 1, iar când a ajuns în stație a reușit performanța de a opri aproape în mijlocul benzii 2.
- AlexTennis2005
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
AlexTennis2005
Stie cineva autobuzele transferate pana acum de la Pipera la celelalte autobaze? Ca sa actualizez lista celor 1000 de autobuze Mercedes Citaro
Stie cineva autobuzele transferate pana acum de la Pipera la celelalte autobaze? Ca sa actualizez lista celor 1000 de autobuze Mercedes Citaro
- V2A
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
V2A
La Obregia au fost transferate 4259, 4270, 4276, 4376, 4481, 4647, 4783, 6224 și 6283.
Edit Gabi23:
+ 4642
La Obregia au fost transferate 4259, 4270, 4276, 4376, 4481, 4647, 4783, 6224 și 6283.
Edit Gabi23:
+ 4642
- AlexTennis2005
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
AlexTennis2005
Multumesc, doar la Obregia s-au transferat autobuze de la Pipera?
Multumesc, doar la Obregia s-au transferat autobuze de la Pipera?
- V2A
-
Posted:
-
📖 Pagination options