Topic: Discuții diverse
4065 posts, 986473 views
📖 Pagination options
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
barbuandrei
Dar cand soferul a dat bani din propiul buzunar pentru a ține masina funcțională? Atunci nu mai era masina primariei?
Dar cand soferul a dat bani din propiul buzunar pentru a ține masina funcțională? Atunci nu mai era masina primariei?
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
Dragos31
Păi șoferul nu a fost obligat de nimeni să dea bani pentru a fi reparat autobuzul pe care lucrează. I-a dat de bună voie și nesilit de nimeni... El putea lucra la fel de bine și cu un alt autobuz.
Păi șoferul nu a fost obligat de nimeni să dea bani pentru a fi reparat autobuzul pe care lucrează. I-a dat de bună voie și nesilit de nimeni... El putea lucra la fel de bine și cu un alt autobuz.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
ADK
Când nu aveai pe ce lucra... erai nevoit să repari mașina din propriul buzunar, dar pentru mulți nu era o problemă banii dați, ci faptul că aduceau în continuare pâinea pe masă.
Când nu aveai pe ce lucra... erai nevoit să repari mașina din propriul buzunar, dar pentru mulți nu era o problemă banii dați, ci faptul că aduceau în continuare pâinea pe masă.
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
barbuandrei
Exact. Nu era problema ca vrea sa lucreze pe masina 4xxx. Problema era ca dorea sa lucreze, ca toti ceilalti, pentru a aduce banii acasa. In momentul de fata la STB, tariful pe ora este de 22.46 lei pe ora, iar daca ai o masina si poti sa iti realizezi turul, fiecare ora este platita cu 30.32 lei. Aceasta diferenta se simte in buzunarul fiecaruia.
Exact. Nu era problema ca vrea sa lucreze pe masina 4xxx. Problema era ca dorea sa lucreze, ca toti ceilalti, pentru a aduce banii acasa. In momentul de fata la STB, tariful pe ora este de 22.46 lei pe ora, iar daca ai o masina si poti sa iti realizezi turul, fiecare ora este platita cu 30.32 lei. Aceasta diferenta se simte in buzunarul fiecaruia.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
Dragos31
# barbuandrei, asta nu am știut! E pentru prima dată când aud de acest "tarif pe oră"!
# barbuandrei, asta nu am știut! E pentru prima dată când aud de acest "tarif pe oră"!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
Costin
Dupa cum am spus, aceste probleme sunt cu totul altceva si au o cu totul alta solutie decat impodobirea vehiculului de parca ar fi venit cu el de acasa. Ca despre asta vorbeam.
Daca vorbim de impotenta STB de a asigura macar functionarea vehiculelor ca sa nu zic si de conditii omenesti de munca, intram in cu totul alta discutie. Sunt solutii si acolo, dar, repet, inainte de a incepe procese sau alte minuni, trebuie tinut cont ca insusi jobul la STB nu este o obligatie ci se poate schimba oricand doreste soferul, nu il tine nimeni cu forta acolo.
Uite aici un subiect de discutie, cum ar fi daca sindicatele ar lucra pentru angajati, in loc de diverse interese meschine si obscure?
Dupa cum am spus, aceste probleme sunt cu totul altceva si au o cu totul alta solutie decat impodobirea vehiculului de parca ar fi venit cu el de acasa. Ca despre asta vorbeam.
Daca vorbim de impotenta STB de a asigura macar functionarea vehiculelor ca sa nu zic si de conditii omenesti de munca, intram in cu totul alta discutie. Sunt solutii si acolo, dar, repet, inainte de a incepe procese sau alte minuni, trebuie tinut cont ca insusi jobul la STB nu este o obligatie ci se poate schimba oricand doreste soferul, nu il tine nimeni cu forta acolo.
Uite aici un subiect de discutie, cum ar fi daca sindicatele ar lucra pentru angajati, in loc de diverse interese meschine si obscure?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
Nenea_titi
să ia Viagra, dacă suferă de așa ceva. Poate atunci vom avea un STB normal și vehicule ca afară.
Adică să vină cu banii de acasă să repare autobuzul? Adică ia copilului de la gură pentru a repara hârbul STB? Asta e ca în vorba aia, "Domnule director, vă rog să îmi aprobați demisia, familia nu mă poate ține la muncă". Eu în mașina de serviciu nu bag un ban. E datoria firmei. Eu doar o alimentez de la Rompetrol (au inel), în rest dacă mașina are necazuri, avem șef parc auto unde mă pot plânge. El face rovignete, asigurări, etc. De la el iau și parfumante, lichid parbriz, și alte consumabile, el ne programează la ITP, Service, schimbarea anvelopelor, avem un contract cu o spălătorie unde ne putem duce de 2 ori pe lună, etc. Dacă să zicem că mi s-a ars un bec cât sunt cu mașina în delegație, și am luat un bec din banii mei, duc frumos bonul cu RO - UL la contabilitate îmi iau banii și pa. În mașina aia nu bag un ban. Ce e al meu acolo, un cd cu muzică. În rest, mașina nu e proprietatea mea. Doar am drept asupra ei de folosire, și de a o menține în stare bună (nelovită, curată) și de a aduce șefului de parc auto la cunoștință când mașina are ceva sau a suferit un accident. La fel, predarea către altcineva, se face pe bază de p.v.. Amenzile de circulație și radar îți revin ție ca deservent, amenzile pentru lipsa ITP, lipsă rovignete sau alte din astea revin firmei, implicit șef parc auto.
Are vreo obligație? Dacă el se prezintă la muncă și la garaj nu au mașină să îi dea, ce se întâmplă? Are ziua neplătită? Trist. Omul vine la muncă, nu are cu ce munci că mașina nu are anvelope, atunci, vine cu bani de acasă pentru anvelope? A cui e vina? Plătește șoferul? La fel și la tramvai, vatmanul vine la muncă, i se spune că roțile la tramvai sunt deja pătrate, vatmanul vine cu bani de acasă pentru a înlocui bandajele? E ca și când eu mă duc la muncă, lucrez pentru firmă, iar firma mă pune să plătesc curentul consumat de calculatorul și sculele mele electrice în interesul firmei. Nu mersi.
Costin wrote:
...
Daca vorbim de impotenta STB...
să ia Viagra, dacă suferă de așa ceva. Poate atunci vom avea un STB normal și vehicule ca afară.
ADK wrote:
Când nu aveai pe ce lucra... erai nevoit să repari mașina din propriul buzunar, dar pentru mulți nu era o problemă banii dați, ci faptul că aduceau în continuare pâinea pe masă.
Adică să vină cu banii de acasă să repare autobuzul? Adică ia copilului de la gură pentru a repara hârbul STB? Asta e ca în vorba aia, "Domnule director, vă rog să îmi aprobați demisia, familia nu mă poate ține la muncă". Eu în mașina de serviciu nu bag un ban. E datoria firmei. Eu doar o alimentez de la Rompetrol (au inel), în rest dacă mașina are necazuri, avem șef parc auto unde mă pot plânge. El face rovignete, asigurări, etc. De la el iau și parfumante, lichid parbriz, și alte consumabile, el ne programează la ITP, Service, schimbarea anvelopelor, avem un contract cu o spălătorie unde ne putem duce de 2 ori pe lună, etc. Dacă să zicem că mi s-a ars un bec cât sunt cu mașina în delegație, și am luat un bec din banii mei, duc frumos bonul cu RO - UL la contabilitate îmi iau banii și pa. În mașina aia nu bag un ban. Ce e al meu acolo, un cd cu muzică. În rest, mașina nu e proprietatea mea. Doar am drept asupra ei de folosire, și de a o menține în stare bună (nelovită, curată) și de a aduce șefului de parc auto la cunoștință când mașina are ceva sau a suferit un accident. La fel, predarea către altcineva, se face pe bază de p.v.. Amenzile de circulație și radar îți revin ție ca deservent, amenzile pentru lipsa ITP, lipsă rovignete sau alte din astea revin firmei, implicit șef parc auto.
barbuandrei wrote:
Dar cand soferul a dat bani din propiul buzunar pentru a ține masina funcțională? Atunci nu mai era masina primariei?
Are vreo obligație? Dacă el se prezintă la muncă și la garaj nu au mașină să îi dea, ce se întâmplă? Are ziua neplătită? Trist. Omul vine la muncă, nu are cu ce munci că mașina nu are anvelope, atunci, vine cu bani de acasă pentru anvelope? A cui e vina? Plătește șoferul? La fel și la tramvai, vatmanul vine la muncă, i se spune că roțile la tramvai sunt deja pătrate, vatmanul vine cu bani de acasă pentru a înlocui bandajele? E ca și când eu mă duc la muncă, lucrez pentru firmă, iar firma mă pune să plătesc curentul consumat de calculatorul și sculele mele electrice în interesul firmei. Nu mersi.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4
andrei11
Nenea_titi, ești în afara problemei. Sau n-ai priceput, sau bravezi. Dacă n-ai înțeles îți deschid eu ochii. Dacă vii la muncă și autobuzul e defect nu-ți iei banii pe ziua aceea. Limpede ? STB - ul îți spune clar, nu-ți convine, pleacă în altă parte. Numai că nu mai suntem în Socialismul Multilateral Dezvoltat unde Oficiul Forțelor de Muncă era obligat să-ți găsească loc de muncă. Ori dacă tu ești șofer ca și meserie nu o să te angajezi prelucrător prin așchiere.
Nenea_titi, ești în afara problemei. Sau n-ai priceput, sau bravezi. Dacă n-ai înțeles îți deschid eu ochii. Dacă vii la muncă și autobuzul e defect nu-ți iei banii pe ziua aceea. Limpede ? STB - ul îți spune clar, nu-ți convine, pleacă în altă parte. Numai că nu mai suntem în Socialismul Multilateral Dezvoltat unde Oficiul Forțelor de Muncă era obligat să-ți găsească loc de muncă. Ori dacă tu ești șofer ca și meserie nu o să te angajezi prelucrător prin așchiere.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Aici nu sunt de acord, la ce deficit de forta de munca e acum in Romania, in orice domeniu, nici macar argumentul asta cu "nu gasesc..." nu tine.
Aici nu sunt de acord, la ce deficit de forta de munca e acum in Romania, in orice domeniu, nici macar argumentul asta cu "nu gasesc..." nu tine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
andrei11
Eu până prin 1980 am fost în interiorul sistemului ( ITB ). - mai ales Depoul Dudești, dar nu numai ! Deci anumite lucruri le știam în linie directă. În 1980 eram în anul I de facultate, nu mai eram un puști. Deși mă jucam cu trenulețele ( H0/ TT ).
Aici te contrazici în oarecare măsură, dacă în Ro e deficit de muncitori șomajul ar trebui să fie 0 ( zero ).
Problema e că majoritatea tinerilor vor NUMAI IT, iar cei cărora nu-i duce capul se angajează lucrători comerciali. Mai greu cu șoferii STB. Și cei de aici au o problemă, văd STB - ul ca o rampă de lansare, câțiva ani aici ca să apară pe CV ceva ani de experiență ca șofer profesionist apoi afară, că în țară ești plătit prost.
Eu până prin 1980 am fost în interiorul sistemului ( ITB ). - mai ales Depoul Dudești, dar nu numai ! Deci anumite lucruri le știam în linie directă. În 1980 eram în anul I de facultate, nu mai eram un puști. Deși mă jucam cu trenulețele ( H0/ TT ).
Aici te contrazici în oarecare măsură, dacă în Ro e deficit de muncitori șomajul ar trebui să fie 0 ( zero ).
Problema e că majoritatea tinerilor vor NUMAI IT, iar cei cărora nu-i duce capul se angajează lucrători comerciali. Mai greu cu șoferii STB. Și cei de aici au o problemă, văd STB - ul ca o rampă de lansare, câțiva ani aici ca să apară pe CV ceva ani de experiență ca șofer profesionist apoi afară, că în țară ești plătit prost.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Sunt destule autobuze și tramvaie ce stau la gard din lipsa de deserventi. Nu cred că își permite STB să renunțe ușor la conducători auto și vatmani, atâta timp cât ei sunt aducătorii de biștari. Pleacă unul, pleacă doi, pleacă 10 pleacă 20, uite așa ajungi să stai de te prostești în stație, că nu mai sunt deservenți.
1)Asta e aberație curată, și e și mai aberație dacă se aplică în realitate. Dar ce nu e aberație la noi.
1.1) Și își baga picioarele și demisia și pleacă. Și STB rămâne cu degetul în gură...cine vine să ocupe locul în astfel de condiții? Se duce ca șofer de autocar, sau în afară. În Luxemburg am văzut (și se caută!!!) șoferi de autobuz și tramvaiști. Și ce să vezi? Am văzut 2 vatmani și 4 șoferi de autobuz ex ratb /STB acolo. Și cică mai sunt...la fel și în Viena. Și pardon...Luxtram / Multiplicity / respectiv W. L. Și salarial și calitate a vieții. Punct.
2) azi există cnc-uri...e o plăcere să lucrezi cu așa ceva și se caută CNC-isti. Nu mai e Nelu care stă 1 oră să regleze freza sau strungul...Nelu stă azi la calculator și programează. Am lucrat și eu cu așa ceva... Foarte tare.
Costin are dreptate. La ce deficit are România la forță de muncă, nu mă miră să văd în curând ca șoferi de autobuze sau vatmani, negrii, chinezi sau alte nații...
Îl dă afară, ăla urgent pleacă. Afară. Și ce pune STB în loc? Tractoristi. Că asta am văzut în ultima vreme ca șoferi, unii de nu știu să conducă, conduc ca cizma. Am permis B, C, D, E...dar nu aș fi șofer STB. Am studii superioare.
Sunt destule autobuze și tramvaie ce stau la gard din lipsa de deserventi. Nu cred că își permite STB să renunțe ușor la conducători auto și vatmani, atâta timp cât ei sunt aducătorii de biștari. Pleacă unul, pleacă doi, pleacă 10 pleacă 20, uite așa ajungi să stai de te prostești în stație, că nu mai sunt deservenți.
andrei11 wrote:
...1) Dacă vii la muncă și autobuzul e defect nu-ți iei banii pe ziua aceea. Limpede ?1.1) STB - ul îți spune clar, nu-ți convine, pleacă în altă parte...2) prelucrător prin așchiere.
1)Asta e aberație curată, și e și mai aberație dacă se aplică în realitate. Dar ce nu e aberație la noi.
1.1) Și își baga picioarele și demisia și pleacă. Și STB rămâne cu degetul în gură...cine vine să ocupe locul în astfel de condiții? Se duce ca șofer de autocar, sau în afară. În Luxemburg am văzut (și se caută!!!) șoferi de autobuz și tramvaiști. Și ce să vezi? Am văzut 2 vatmani și 4 șoferi de autobuz ex ratb /STB acolo. Și cică mai sunt...la fel și în Viena. Și pardon...Luxtram / Multiplicity / respectiv W. L. Și salarial și calitate a vieții. Punct.
2) azi există cnc-uri...e o plăcere să lucrezi cu așa ceva și se caută CNC-isti. Nu mai e Nelu care stă 1 oră să regleze freza sau strungul...Nelu stă azi la calculator și programează. Am lucrat și eu cu așa ceva... Foarte tare.
Costin are dreptate. La ce deficit are România la forță de muncă, nu mă miră să văd în curând ca șoferi de autobuze sau vatmani, negrii, chinezi sau alte nații...
Îl dă afară, ăla urgent pleacă. Afară. Și ce pune STB în loc? Tractoristi. Că asta am văzut în ultima vreme ca șoferi, unii de nu știu să conducă, conduc ca cizma. Am permis B, C, D, E...dar nu aș fi șofer STB. Am studii superioare.
- Alex21
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Alex21
La Autobaza Alexandria tot mai multe Mercedes-uri incep sa ramana cu foaia in geam si afisajul praf.De exemplu lui 4731 ii mergea bine-mersi afisajul saptamana trecuta dar acum sta cu foaia in geam.
4731- Ghencea - 10 Iulie 2019
La Autobaza Alexandria tot mai multe Mercedes-uri incep sa ramana cu foaia in geam si afisajul praf.De exemplu lui 4731 ii mergea bine-mersi afisajul saptamana trecuta dar acum sta cu foaia in geam.
4731- Ghencea - 10 Iulie 2019
IMG-20190711-WA0000.jpg (144.57 KB; downloaded 3104 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
Pai parca abia acum se lansa licitatia de service pt sistemele Thoreb? Deci o sa se rezolve candva, cat de cat curand.
Si oricum fiind vorba de 641 poate nu avea linia in memorie... ceea ce e doar delasare din partea lor, ca e treaba de 5 minute asta...
Pai parca abia acum se lansa licitatia de service pt sistemele Thoreb? Deci o sa se rezolve candva, cat de cat curand.
Si oricum fiind vorba de 641 poate nu avea linia in memorie... ceea ce e doar delasare din partea lor, ca e treaba de 5 minute asta...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Utilizator anonim
A fost atribuita recent si chiar zilele astea au semnat primul contract.
A fost atribuita recent si chiar zilele astea au semnat primul contract.
📖 Pagination options