Topic: Discuții diverse
4065 posts, 989715 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Până fac 20 ani... Da... Mentalitate românească, tragem de ele până le cad roțile. Chiar și așa, multe au deja durata expirată, dar este adevărat, unele mai sunt decente, deci cu ce se recuperează de pe cele în retragere, se vor putea ține cele în uz. Autobuze noi vor trebui luate, hibride și electrice, deci de rămas fără autobuze nu se va rămâne. E adevărat, Mercedes Citaro E3 și parte din E4 și Otokar vor migra pe periferice și regionale, electrice și hibridele merg pe centrale. Aducerea de autobuze electrice și hibride, automat va duce la retragerea de E3. Sunt destule în stare deplorabilă, dar și unele în stare ok. La rândul lor trebuiesc înlocuite. Și mie mi-au plăcut DAF când au venit, arătau ca navetele spațiale în 1994, pe lângă DAC, (IKARUS era avion DAF erau nave spatiale), dar în timp au ajuns jalnic. La fel, și DeSimon...dar trebuie să ținem cont și de progres. E drept că la noi se trage de un vehicul până îi cad roțile, apoi îl leagă cu sârmă, să mai ducă un pic...dar cum am spus mai sus, STB nu știe să exploateze un vehicul, nici D. P. D. V. tehnic, și nici economic. În alte țări, cu orașe mai mici ca Bucureștiul și rețea mult mai mică, un autobuz face în 8-10 ani 1 kkm. La noi fie: stă pe dreapta că are doar un titular și acela ia cheile acasă, fie stă pe dreapta cu anii pentru că are știu eu ce probleme, fie este exploatat talibanic.
Mort în sensul că a fost un experiment de retrofitting cu a/c a unor autobuze cerute fără. Dacă adaptarea a fost făcută netehnologic, și mai mult s-a constatat că nu doar că motorul nu duce, ci se creează și alte probleme, evident s-a renunțat. Instalația poate fi orice marcă (xangpangfengdong xiaopaolixingbao, turcească până la cele mai tari din domeniu, Termoking, Carrier sau Zanotti), că dacă o montezi prost și necorespunzător, obții tot un rahat pe băț. Tare aș fi vrut să văd în anii 90, a/c pe DAC...dar stai, verile atunci nu erau așa toride.
Dragoscat4609 wrote:Utilizator anonim wrote:
Din pacate proiectul ala a fost cam mort din start, trebuia investit in 100 de masini, dar puse instalatii calumea, cu adaptarea sistemului de alimentare si tot, sa te duca macar inca 5 ani lejer. Dar asa oricum nu se mai agita nimeni cu ele, de euro 3 ar trebui scapat in maxim 2-3 ani.
Nu o sa scapam de niciun euro 3. Regionalele au nevoie de ele ca de aer. Eu zic ca 10 ani de acum incolo pe regionale ar merge fara probleme. Daca le-ar retrage pe toate ar trebui sa intre in Ilfov numai euro 4 si chiar si Otokar.
Până fac 20 ani... Da... Mentalitate românească, tragem de ele până le cad roțile. Chiar și așa, multe au deja durata expirată, dar este adevărat, unele mai sunt decente, deci cu ce se recuperează de pe cele în retragere, se vor putea ține cele în uz. Autobuze noi vor trebui luate, hibride și electrice, deci de rămas fără autobuze nu se va rămâne. E adevărat, Mercedes Citaro E3 și parte din E4 și Otokar vor migra pe periferice și regionale, electrice și hibridele merg pe centrale. Aducerea de autobuze electrice și hibride, automat va duce la retragerea de E3. Sunt destule în stare deplorabilă, dar și unele în stare ok. La rândul lor trebuiesc înlocuite. Și mie mi-au plăcut DAF când au venit, arătau ca navetele spațiale în 1994, pe lângă DAC, (IKARUS era avion DAF erau nave spatiale), dar în timp au ajuns jalnic. La fel, și DeSimon...dar trebuie să ținem cont și de progres. E drept că la noi se trage de un vehicul până îi cad roțile, apoi îl leagă cu sârmă, să mai ducă un pic...dar cum am spus mai sus, STB nu știe să exploateze un vehicul, nici D. P. D. V. tehnic, și nici economic. În alte țări, cu orașe mai mici ca Bucureștiul și rețea mult mai mică, un autobuz face în 8-10 ani 1 kkm. La noi fie: stă pe dreapta că are doar un titular și acela ia cheile acasă, fie stă pe dreapta cu anii pentru că are știu eu ce probleme, fie este exploatat talibanic.
alch3mist wrote:Utilizator anonim wrote:
Din pacate proiectul ala a fost cam mort din start, trebuia investit in 100 de masini, dar puse instalatii calumea, cu adaptarea sistemului de alimentare si tot, sa te duca macar inca 5 ani lejer. Dar asa oricum nu se mai agita nimeni cu ele, de euro 3 ar trebui scapat in maxim 2-3 ani.
Mort in ce sens? Presupun ca nu s-au montat doar niste cutii de tabla. Au costat ceva bani si trebuie sa ne folosim de ele pana la "decesul" autobuzelor, oricand s-ar intampla asta, daca tot le-au instalat
Mort în sensul că a fost un experiment de retrofitting cu a/c a unor autobuze cerute fără. Dacă adaptarea a fost făcută netehnologic, și mai mult s-a constatat că nu doar că motorul nu duce, ci se creează și alte probleme, evident s-a renunțat. Instalația poate fi orice marcă (xangpangfengdong xiaopaolixingbao, turcească până la cele mai tari din domeniu, Termoking, Carrier sau Zanotti), că dacă o montezi prost și necorespunzător, obții tot un rahat pe băț. Tare aș fi vrut să văd în anii 90, a/c pe DAC...dar stai, verile atunci nu erau așa toride.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
Si turcii au instalatii bune, cum ar fi unitatile Safkar de pe Isuzu Citiport.
Si turcii au instalatii bune, cum ar fi unitatile Safkar de pe Isuzu Citiport.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
V2A
4742 este acum în 313. Zilele trecute a început să circule şi 4891. Astăzi e în 381.
4742 este acum în 313. Zilele trecute a început să circule şi 4891. Astăzi e în 381.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
anndrei
Acele instalatii chinezesti de AC au functionat vara trecuta si cat de cat faceau fata. Cu siguranta functioneaza marea majoritate si acum. Doar sa le porneasca soferii...
Are cineva o poza cu panoul de comanda al AC chinezesc din cabina soferului?
Acele instalatii chinezesti de AC au functionat vara trecuta si cat de cat faceau fata. Cu siguranta functioneaza marea majoritate si acum. Doar sa le porneasca soferii...
Are cineva o poza cu panoul de comanda al AC chinezesc din cabina soferului?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Andrei98
Am mers și anul trecut și anul asta cu destule E3 cu instalația montata și nu am prins nici una pornita chiar dacă în autobuz era cuptor. Probabil au ceva probleme și șoferii au fost sfătuiți sa nu le pornească, aici amintindu-ne de instalația care a luat foc. Problema mai gravă este cine răspunde pentru atâția bani cheltuiți aiurea?
Am mers și anul trecut și anul asta cu destule E3 cu instalația montata și nu am prins nici una pornita chiar dacă în autobuz era cuptor. Probabil au ceva probleme și șoferii au fost sfătuiți sa nu le pornească, aici amintindu-ne de instalația care a luat foc. Problema mai gravă este cine răspunde pentru atâția bani cheltuiți aiurea?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Ca sunt chinezesti e ultima problema, o importanta parte din piata globala e plina de produse de la ei. Problema e ca sunt subdimensionate pentru autobuzele astea si am impresia ca nu au facut nici toate modificarile necesare pentru partea de alimentare, sa fie alimentate corespunzator si sa nu consume cat un tanc.
Ca sunt chinezesti e ultima problema, o importanta parte din piata globala e plina de produse de la ei. Problema e ca sunt subdimensionate pentru autobuzele astea si am impresia ca nu au facut nici toate modificarile necesare pentru partea de alimentare, sa fie alimentate corespunzator si sa nu consume cat un tanc.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
anndrei
Eu am mers pe linia 300 (vara trecuta) cu destule care aveau AC pornit. Condensul se scurge pe lateralul autobuzului...nici macar nu le-au pus un furtun sa se scurga jos. Si cand stai sa te gandesti cau au costat cat o instalatie originala de Citaro
Acel caz cand a luat foc a fost singular. Ar fi insemnat sa ia foc toate!
Eu am mers pe linia 300 (vara trecuta) cu destule care aveau AC pornit. Condensul se scurge pe lateralul autobuzului...nici macar nu le-au pus un furtun sa se scurga jos. Si cand stai sa te gandesti cau au costat cat o instalatie originala de Citaro
Acel caz cand a luat foc a fost singular. Ar fi insemnat sa ia foc toate!
- hADRIAN
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
hADRIAN
Vin si eu cu o nelamurire legata de garda la sol a noilor autobuze. Din cate am citit eu pana acum nu am gasit un raspuns la intrebarea mea, asa ca am sa va rog sa imi expicati de ce sunt atat de inalte aceste noi autobuze. Indiferent ca este C10 sau C12, C18, toate au o garda ce imi aminteste de DAC si Ikarus. Vad persoane in varsta care fac mari eforturi sa se urce si sa coboare, parintii mei care sunt in aceasta situatie cauta sa evite deplasarea cu ele. Asa sunt setate din fabrica sau chiar nu mai intereseaza pe nimeni acest aspect? Cum putem face ceva sa schimbam acest lucru?
Vin si eu cu o nelamurire legata de garda la sol a noilor autobuze. Din cate am citit eu pana acum nu am gasit un raspuns la intrebarea mea, asa ca am sa va rog sa imi expicati de ce sunt atat de inalte aceste noi autobuze. Indiferent ca este C10 sau C12, C18, toate au o garda ce imi aminteste de DAC si Ikarus. Vad persoane in varsta care fac mari eforturi sa se urce si sa coboare, parintii mei care sunt in aceasta situatie cauta sa evite deplasarea cu ele. Asa sunt setate din fabrica sau chiar nu mai intereseaza pe nimeni acest aspect? Cum putem face ceva sa schimbam acest lucru?
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
anndrei
Asa sunt setate din fabrica. Nu stiu daca se poate face alta setare din calculator. Dar au functia de inclinare a autobuzului pe care soferii nu vor sa o foloseasca.
Asa sunt setate din fabrica. Nu stiu daca se poate face alta setare din calculator. Dar au functia de inclinare a autobuzului pe care soferii nu vor sa o foloseasca.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Săptămâna trecută am călătorit cu #4275 (linia 605). Instalația funcționa relativ ok, doar că unitatea din spate nu era la același nivel cu unitatea din față care răcea cât de cât.
Săptămâna trecută am călătorit cu #4275 (linia 605). Instalația funcționa relativ ok, doar că unitatea din spate nu era la același nivel cu unitatea din față care răcea cât de cât.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
anndrei
Iar partea ca nu trage motorul la Citaro euro 3 este o vrajeala curata. Tot acel motor poate veni din fabrica cu unitate AC pentru calatori. Hai sa nu mai inghitim orice minciunica. Normal ca ii ia din putere dar nu cum spuneau anumiti useri ca nu poate urca nu stiu ce panta din Bucuresti (orasul alpin)
Iar partea ca nu trage motorul la Citaro euro 3 este o vrajeala curata. Tot acel motor poate veni din fabrica cu unitate AC pentru calatori. Hai sa nu mai inghitim orice minciunica. Normal ca ii ia din putere dar nu cum spuneau anumiti useri ca nu poate urca nu stiu ce panta din Bucuresti (orasul alpin)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
cris_m
Ba uite aici te contrazic putin. Am patit cu Loganul pe autostrada nemteasca o chestie de genul. Masina plina, rampa destul de accentuata (la urcare e rampa, la coborare e panta ), AC functional, tata accelera de zor, dar pe vitezometru acul tot scadea. A oprit AC-ul si, ce sa vezi, a inceput sa nu mai scada viteza, ci sa ramana constanta. Deci da, in cazul anumitor rampe si a unui grad de incarcare a vehiculului, AC-ul poate sa te dea inapoi... Bine, nu sa nu poti urca o rampa, e exagerata exprimarea, dar sa te incetineasca.
Acum daca tot lansati discutii de genul, hai sa discutam cu niste cifre in fata, adica puterea+capacitatea+alti parametrii ale motoarelor pentru E3 si E4, cum e gandit soft-ul computer-ului de bord la E3 si E4 (pentru ca asa-i, daca e mai destept computerul, el mai poate ajuta artificial soferul sa urce rampa). Altfel, iar sunt discutii din alea de umplutura...
Ba uite aici te contrazic putin. Am patit cu Loganul pe autostrada nemteasca o chestie de genul. Masina plina, rampa destul de accentuata (la urcare e rampa, la coborare e panta ), AC functional, tata accelera de zor, dar pe vitezometru acul tot scadea. A oprit AC-ul si, ce sa vezi, a inceput sa nu mai scada viteza, ci sa ramana constanta. Deci da, in cazul anumitor rampe si a unui grad de incarcare a vehiculului, AC-ul poate sa te dea inapoi... Bine, nu sa nu poti urca o rampa, e exagerata exprimarea, dar sa te incetineasca.
Acum daca tot lansati discutii de genul, hai sa discutam cu niste cifre in fata, adica puterea+capacitatea+alti parametrii ale motoarelor pentru E3 si E4, cum e gandit soft-ul computer-ului de bord la E3 si E4 (pentru ca asa-i, daca e mai destept computerul, el mai poate ajuta artificial soferul sa urce rampa). Altfel, iar sunt discutii din alea de umplutura...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
cris_m
Anndrei, continuam la club discutia cu Loganul, aici vorbim de Citaro si Otokar ale STB. Pentru ceilalti, daca vreti sa continuati discutia, veniti cu date concrete, nu pe vorbe. Am mai zis-o si eu si ceilalti din echipa de moderare/administrare, nu mai toleram discutii "goale", doar de dragul de a umple pagini.
Anndrei, continuam la club discutia cu Loganul, aici vorbim de Citaro si Otokar ale STB. Pentru ceilalti, daca vreti sa continuati discutia, veniti cu date concrete, nu pe vorbe. Am mai zis-o si eu si ceilalti din echipa de moderare/administrare, nu mai toleram discutii "goale", doar de dragul de a umple pagini.
- Daniel2000
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Daniel2000
Daca tot s-au chinuit atata sa puna ac aftermarket ca dupa soferii sa nu le foloseasca ca sa faca economie, atunci de ce le-a mai montat ac-urile? Faza cu economia mi se pare o prostie ca oricum nu platesc motorina din banii lor. Eu vreau ca atunci cand merg cu transportul in comun sa nu ma sufoc si sa transpir in autobuz ca nu vrea soferul sa porneasca ac-ul. De foarte multe ori am patit asta in 282, si am preferat sa cobor si sa o iau pe jos decat sa ma sufoc in autobuz. In alta ordine de idei sunt multe Citaro euro 3 care au instalația de ac identica cu cea de pe euro 4, exemple: 4575, 4572, 4100. Astea au fost montate de cei de la Mercedes sau cum?
anndrei wrote:
Eu am mers pe linia 300 (vara trecuta) cu destule care aveau AC pornit. Condensul se scurge pe lateralul autobuzului...nici macar nu le-au pus un furtun sa se scurga jos. Si cand stai sa te gandesti cau au costat cat o instalatie originala de Citaro
Eu sunt convins ca soferii nu le pornesc pentru economia de motorina. Acel caz cand a luat foc a fost singular. Ar fi insemnat sa ia foc toate!
Daca tot s-au chinuit atata sa puna ac aftermarket ca dupa soferii sa nu le foloseasca ca sa faca economie, atunci de ce le-a mai montat ac-urile? Faza cu economia mi se pare o prostie ca oricum nu platesc motorina din banii lor. Eu vreau ca atunci cand merg cu transportul in comun sa nu ma sufoc si sa transpir in autobuz ca nu vrea soferul sa porneasca ac-ul. De foarte multe ori am patit asta in 282, si am preferat sa cobor si sa o iau pe jos decat sa ma sufoc in autobuz. In alta ordine de idei sunt multe Citaro euro 3 care au instalația de ac identica cu cea de pe euro 4, exemple: 4575, 4572, 4100. Astea au fost montate de cei de la Mercedes sau cum?
📖 Pagination options