Topic: Discuții diverse
4065 posts, 990326 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Să înțeleg că dacă știi acea formulă învățată în facultate, ar exista mai multe mașini de rezervă? Autobuzele ținute pe dreapta trebuie și întreținute în felul lor, doar nu lași Mercedesurile ca pe 3713. O dată la un timp, vreo 2 săptămâni, pornite și rulate. Nu e greu. Nu se învață în facultate asta.
Să înțeleg că dacă știi acea formulă învățată în facultate, ar exista mai multe mașini de rezervă? Autobuzele ținute pe dreapta trebuie și întreținute în felul lor, doar nu lași Mercedesurile ca pe 3713. O dată la un timp, vreo 2 săptămâni, pornite și rulate. Nu e greu. Nu se învață în facultate asta.
- dany
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
dany
E o formula pe care nu o invata oricine ))... STB a inceput de un an sa readuca la viata autobuze ce stau de ani de zile trase pe dreapta, de la Titan spre exemplu este in curs de revenire 4761, la care se lucra de zor zilele trecute, 4838 si 4828 sunt pe propiile roti desi erau descompletate insa stau pe randul cu masinile trase pe dreapta insa cred ca vor revenit curand, 4216, 4231, 4247, 4302, 4527, 4529, 4568, 4534, 4848, 4849, 4950 si 4951 trase pe dreapta, 6540 si 6444 in materie de Otocar la fel, din periferie avem lovite 4532, 4565, 4585 si 4771 insa vor reveni curand (aici revin la discutia de a avea titulari pe masini si de a tine de ele, pentru ca acestea vor reveni foarte repede desi spre exemplu 4771 a avut toata fata praf din vina soferului). Aproximez in acest moment cam 12-14 Citaro trase la gard intre care si 4676 pe care am avut ocazia sa il vad si este un cadavru
E o formula pe care nu o invata oricine ))... STB a inceput de un an sa readuca la viata autobuze ce stau de ani de zile trase pe dreapta, de la Titan spre exemplu este in curs de revenire 4761, la care se lucra de zor zilele trecute, 4838 si 4828 sunt pe propiile roti desi erau descompletate insa stau pe randul cu masinile trase pe dreapta insa cred ca vor revenit curand, 4216, 4231, 4247, 4302, 4527, 4529, 4568, 4534, 4848, 4849, 4950 si 4951 trase pe dreapta, 6540 si 6444 in materie de Otocar la fel, din periferie avem lovite 4532, 4565, 4585 si 4771 insa vor reveni curand (aici revin la discutia de a avea titulari pe masini si de a tine de ele, pentru ca acestea vor reveni foarte repede desi spre exemplu 4771 a avut toata fata praf din vina soferului). Aproximez in acest moment cam 12-14 Citaro trase la gard intre care si 4676 pe care am avut ocazia sa il vad si este un cadavru
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
TibiV
Nu, in facultate se invata un pic de economie.
Daca am o companie aeriana si am nevoie de 30 de avioane, nu voi cumpara 5 aparate in plus doar pentru cazul in care se strica 5 dintre primele 30.
Daca folosesc 30 de avioane si am cumparat 35, inseamna ca am investit inutil in cele 5 suplimentare.
Bag banii in 30 de utilaje care produc - in aviatie asta inseamna 14-16 ore din 24 "la traseu", restul de ore la intretinere.
Daca as lua 5 in plus de rezerva, ar insemna ca am bagat bani in 5 utileje care stau - pe banii mei! - si nu produc nimic. Sa le pornesc o data la 2-3 saptamani si sa le si rulez putin - inceputul falimentului...
Nu se invata asta in garaj...
ADK wrote:
Să înțeleg că dacă știi acea formulă învățată în facultate, ar exista mai multe mașini de rezervă? Autobuzele ținute pe dreapta trebuiesc și întreținute în felul lor, doar nu lași Mercedesurile ca pe 3713. O dată la un timp, vreo 2 săptămâni, pornite și rulate. Nu e greu. Nu se învață în facultate asta.
Nu, in facultate se invata un pic de economie.
Daca am o companie aeriana si am nevoie de 30 de avioane, nu voi cumpara 5 aparate in plus doar pentru cazul in care se strica 5 dintre primele 30.
Daca folosesc 30 de avioane si am cumparat 35, inseamna ca am investit inutil in cele 5 suplimentare.
Bag banii in 30 de utilaje care produc - in aviatie asta inseamna 14-16 ore din 24 "la traseu", restul de ore la intretinere.
Daca as lua 5 in plus de rezerva, ar insemna ca am bagat bani in 5 utileje care stau - pe banii mei! - si nu produc nimic. Sa le pornesc o data la 2-3 saptamani si sa le si rulez putin - inceputul falimentului...
Nu se invata asta in garaj...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
cris_m
4848, 4849, 4950 si 4951 le-am vazut circuland destul de recent. Primul sigur in 311.
4848, 4849, 4950 si 4951 le-am vazut circuland destul de recent. Primul sigur in 311.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Numărul total de mașini este compus din : Numărul de mașini din traseu + nr de mașini aflat în revizii planificate + nr de mașini indisponibile + nr de mașini disponibile pentru diverse alte activități.
Numărul de mașini din traseu este în realitate un interval ( minim ; maxim ), nu un număr fix.
Aici nu e economie, se învață la Politehnică.
_____________
La avioane e la fel, dacă îți trebuie pentru activitatea zilnică 30 de avioane, flota este imposibil să fie compusă din 30 de avioane...Când un avion intră într-o reparație capitală ( de exemplu ) va trebui să apelezi la avionul 31...
Avionul 31 ori îl cumperi și-l închiriezi pentru alte activități, folosindu-l în propria companie când unul din cele 30 de avioane intră în reparație capitală sau închiriezi tu un avion din altă parte cât timp al tău este într-o reparație capitală...
_______________
Formula asta am învățat-o și eu la numărul total de tractoare dintr-o fermă ( să mă exprim în limbajul actual ). Formula este aceeași, trebuie să introduci parametrii de exploatare / de performanță / de rentabilitate, pot fi tractoare, avioane, autobuze sau mașini de spălat de la "Nufărul". N-are importanță...
___________________
Eu am învățat-o în anul V de facultate, materia se numea << Organizarea și planificarea producției >>. O materie interesantă...Am folosit-o și în practică...Drumul critic, << Strunga de oi >>, etc, etc. Strunga de oi era punctul din procesul de producție unde se gâtuie fluxul tehnologic, unde NU ai rezervă de timp...
Asta categoric...
Numărul total de mașini este compus din : Numărul de mașini din traseu + nr de mașini aflat în revizii planificate + nr de mașini indisponibile + nr de mașini disponibile pentru diverse alte activități.
Numărul de mașini din traseu este în realitate un interval ( minim ; maxim ), nu un număr fix.
Aici nu e economie, se învață la Politehnică.
_____________
La avioane e la fel, dacă îți trebuie pentru activitatea zilnică 30 de avioane, flota este imposibil să fie compusă din 30 de avioane...Când un avion intră într-o reparație capitală ( de exemplu ) va trebui să apelezi la avionul 31...
Avionul 31 ori îl cumperi și-l închiriezi pentru alte activități, folosindu-l în propria companie când unul din cele 30 de avioane intră în reparație capitală sau închiriezi tu un avion din altă parte cât timp al tău este într-o reparație capitală...
_______________
Formula asta am învățat-o și eu la numărul total de tractoare dintr-o fermă ( să mă exprim în limbajul actual ). Formula este aceeași, trebuie să introduci parametrii de exploatare / de performanță / de rentabilitate, pot fi tractoare, avioane, autobuze sau mașini de spălat de la "Nufărul". N-are importanță...
___________________
Eu am învățat-o în anul V de facultate, materia se numea << Organizarea și planificarea producției >>. O materie interesantă...Am folosit-o și în practică...Drumul critic, << Strunga de oi >>, etc, etc. Strunga de oi era punctul din procesul de producție unde se gâtuie fluxul tehnologic, unde NU ai rezervă de timp...
TibiV wrote:
Nu se invata asta in garaj...
Asta categoric...
- dany
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
dany
Iti garantez ca sunt in garaj trase la gard, 4951 fara roata dreapta fata si restul cu toate rotile, dar nefolosibile
cris_m wrote:
4848, 4849, 4950 si 4951 le-am vazut circuland destul de recent. Primul sigur in 311.
Iti garantez ca sunt in garaj trase la gard, 4951 fara roata dreapta fata si restul cu toate rotile, dar nefolosibile
- Daniel2000
-
Posted:
-
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dragos31
4495 tocmai a trecut pe Bd. Iuliu Maniu cu afisajul stins si cu o hartie in parbriz pe care scria "311".
4495 tocmai a trecut pe Bd. Iuliu Maniu cu afisajul stins si cu o hartie in parbriz pe care scria "311".
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
cris_m
Da, ieri l-am zarit de la volan, la Campia Libertatii sens Rosetti, avand afisajul pornit. Cand s-a intors spre Faur, avea afisajul stins. Am remarcat la un moment dat ca in interior ramasese blocat ca 4107 pe Faur, iar pe cel lateral are o dunga facuta din pixeli pe primul rand. Probabil a cedat si firma astuia, va fi reparata probabil, mai ales ca masina are titulari.
Da, ieri l-am zarit de la volan, la Campia Libertatii sens Rosetti, avand afisajul pornit. Cand s-a intors spre Faur, avea afisajul stins. Am remarcat la un moment dat ca in interior ramasese blocat ca 4107 pe Faur, iar pe cel lateral are o dunga facuta din pixeli pe primul rand. Probabil a cedat si firma astuia, va fi reparata probabil, mai ales ca masina are titulari.
- Dragos31
-
Posted:
-
- V2A
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
V2A
4884 a fost transferat la autobaza Obregia şi circulă în 313. Face parte din autobuzele conservate în dep. Berceni.
4884 a fost transferat la autobaza Obregia şi circulă în 313. Face parte din autobuzele conservate în dep. Berceni.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Ar fi de preferabil ca vara aceasta să avem în circulație cât mai multe autobuze cu aer condiționat funcțional. Teoretic vor fi 400 Kent + 500 Citaro Euro 4 + 165 Citaro Euro 3 cu AC montat, practic cel puțin în zile cu parc redus n-ar mai trebui să vedem la traseu autobuze nemodernizate. Ar fi bine ca instalațiile să fie pregătite pentru vară, curățate și testate. Un mic detaliu nesemnificativ, ar putea fi că autobuzele să fie marcate cu inscripția ”Aer Condiționat” similar lui #4481. În principiu, autocolantele respective au fost comandate și sunt în stocul garajelor...
Ar fi de preferabil ca vara aceasta să avem în circulație cât mai multe autobuze cu aer condiționat funcțional. Teoretic vor fi 400 Kent + 500 Citaro Euro 4 + 165 Citaro Euro 3 cu AC montat, practic cel puțin în zile cu parc redus n-ar mai trebui să vedem la traseu autobuze nemodernizate. Ar fi bine ca instalațiile să fie pregătite pentru vară, curățate și testate. Un mic detaliu nesemnificativ, ar putea fi că autobuzele să fie marcate cu inscripția ”Aer Condiționat” similar lui #4481. În principiu, autocolantele respective au fost comandate și sunt în stocul garajelor...
4481 - 232 - 01.05.2019.JPG (331.67 KB; downloaded 2541 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
La Kenturi e logic ca au toate, nu vad necesitatea, la Citaro ar trebui pus la toate Euro 3 ce nu au.
La Kenturi e logic ca au toate, nu vad necesitatea, la Citaro ar trebui pus la toate Euro 3 ce nu au.
📖 Pagination options