Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Ideile voastre de petiții și proiecte din partea Asociației

50 posts, 30759 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Ideile voastre de petiții și proiecte din partea Asociației Costin

Daca considerati ca exista un subiect de interes ce nu este suficient acoperit de Asociatie si ati dori sa lansam o petitie / propunere / proiect pe tema respectiva, va invitam sa puneti aici ideile voastre!

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat WT_fan06

Propunere de campanie de informare pentru sporirea siguranței călătorilor în mijloacele de transport în comun

- elibereare în media a informațiilor cu privire la următoarele:

1) În RATB

- prezentarea sistemelor de siguranță din fiecare vehicul RATB și explicarea utilizării lor + poze
- tragerea unui puternic semnal de alarmă cu privire la LIPSA SISTEMELOR DE SIGURANȚĂ din mijloacele de transport (cicănele, supape de urgență lipsă, etc.) + poze

2) La metrou

- publicarea de sfaturi/trucuri despre creșterea șanselor de supraviețuire în cazul căderii pe șine, personalizate pentru fiecare tip de stație

Justificare:

Părerea mea este că aceste informații sunt extrem de importante pentru acele fracțiuni de secundă când nu ai timp să gândești la rece, iar primul impuls este cel greșit. Când ești confruntat cu o urgență, nu stai să descoperi butonașe pe la uși, sau să citești instrucțiuni de pe hârtiuțele care de multe ori LIPSESC, ci trebuie să știi exact cum să te eliberezi. Atunci când ai căzut pe șine, să știi ce să faci instinctiv, nu să stai să te gândești, "oare butonul roșu ce face?". Este un subiect extrem de incomod, dar, la naiba, se întâmplă și e mai bine să știi ce să faci.

În contextul în care observăm tot mai multe incidente serioase la RATB, este imperios necesar să știm să luăm atitudine. Eu sunt foarte îngrijorat de sistemele de siguranță care lipsesc cu desăvârșire chiar și în unele Citaro. A disaster waiting to happen! Haideți să luăm măsuri înainte să mai avem victime care ar fi putut să se salveze, dacă ar fi știut!

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Costin

Absolut de acord cu necesitatea. Dar nu sunt de acord cu ideea de a face noi asta, este in mod evident responsabilitatea lor si, oricat de pasionati am fi, parerea mea e ca ei stiu mai bine si e inoportun sa o facem in locul lor. Nu resping total ideea dar as vrea sa vad si parerea colegilor din asociatie.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat cris_m

De acord cu Costin. Putem atrage atentia asupra acestor probleme, sa sugeram solutii, dar sa nu ne implicam efectiv in implementarea lor.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Costin

Atunci ati fi de acord sa cerem RATB si Metrorex sa publice un ghid de 'comportament' in situatii de urgenta?

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat cris_m

Da, la asta ma gandeam si eu mai devreme. Eventual anunturi in statii si in vehicule (mai ales RATB).

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat WT_fan06

Anunțurile din RATB sunt efectiv la pământ. Nu poți să transmiți informații eficient astfel.
Mă gândesc că RATB ar putea să pună niște pagini A4 cu instrucțiunile de urgență personalizate pentru fiecare tip de vehicul. Adică nu să ai toate informațiile despre toate vehiculele pe o singură foaie, ci dacă ești într-un V3A, să ai instrucțiuni numai pentru V3A, s.a.m.d..
Însă, știm ce soartă au și afișele din vehicule. Sunt puse odata și nu mai sunt înlocuite niciodată: încă mai sunt afișe cu devieri de trafic din 1900 toamna în unele troleibuze. Nu le schimbă nimeni, ci chiar au devenit niște "tunări" pentru vehicule. Unii se distrează copios, pare-mi-se, umpând geamurile șoferilor cu afișe de toate tipodimensiunile.
În concluzie,  :popa: .

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Costin

Nu e nevoie nici de afise, nici de anunturi, nimic repetitiv pentru ca creeaza panica! E nevoie doar de un comunicat, atat.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat cris_m

Nu stiu ce sa zic cu aceste comunicate, ar trebui putin insistat... 2-3 zile la televizor la interval de cateva luni ar fi suficient. Aici cred ca ar merge un "parteneriat" cu cateva televiziuni ceva.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat ByOnu

Petitie privind transferarea liniei 605 la una din cele 3 autobaze din nordul capitalei in integralitate (Floreasca, Nordului sau Pipera). Desi nu impacteaza in mod neaparat direct calatorii, este o aberatie contra naturii sa plimbi atatia km autobuzele zilnic din estul extrem pe o ruta centru-nord in vreme ce exista 3 autobaze in imediata apropriere a traseului.

Argumente:
- traseu de acces / retragere de la capete foarte lung (atentie: am luat in considerare cel mai probabil traseu, utilizand arterele principale. Masurat cu Google Earth, pot exista erori.):
1. RATB Titan - Piata Sf. Vineri aprox. 10 km
2. RATB Titan - Complex Comercial Baneasa aprox. 18.5 km
- durata de parcurs a traseului de acces / retragere foarte mare
- irosirea nejustificata economic a carburantului pentru acces / retragere
- poluare ridicata nejustificata
- crestea gradului de uzura a autobuzelor nejustificat

Solutii:
- preluarea liniei 605 in integralitate de catre una dintre cele 3 autobaze din nordul capitalei
- un coleg propune ca Floreasca si Titan sa inverseze turele din liniile 253 si 605

Beneficii:
- rentabilizare economica
- reducerea timpilor de acces / retragere
- reducerea uzurii autobuzelor
- reducerea poluarii

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Costin

Sunt mai multe aberatii la traseele de acces / retragere, nu doar linia 605. Ideea e buna, dar ar merge o petitie generala pe tema asta, nu doar pt linia 605. Daca mai aveti exemple (eventual si solutii), puneti aici.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Celestin Draganescu

Ma gandesc ca e o idee buna sa facem o petitie generala, cu argumente pt fiecare linie in parte unde exista asemenea aberatii...

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat stefan_br

Legat de impartirea autobuzelor pe o anume linie, sunt multe trasee unde ar trebui impartite turele intre autobaze, exemplu: 330 intre Nordului si Titan, s.a.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat GPS

Nu cred că există un pasionat de transport în comun din România, care să nu aibă o pasiune și pentru vehiculele DAC/ROCAR. Cu anii, din păcate, acestea sunt din ce în ce mai rare, așa că m-am gândit să propun asociației o campanie de salvare a acestor vehicule.
Pentru început o lista cu orașele care mai dețin astfel de vehicule în circulație:

Craiova:
• ROCAR 112UDM: 15

Târgu Jiu:
• DAC 112UDM
• DAC 117UD: 2
• ROCAR 212E: 5
• ROCAR 217E: 10

Pe lângă acestea, mai există și alte vehicule păstrate cu diferite ocazii, în mai multe orașe ale țării. O situație a acestor vehicule mai jos:

București:
• DAC 112UDM
• DAC 117UD: 1
• DAC 117E: 1 (păstrat în cadrul jandarmeriei, într-un stadiu avansat de degradare)

Cluj Napoca:
• ROCAR 312U: 1
• ROCAR 117E: 1
• ROCAR 212E: 2
• ROCAR 217E: 5
• ROCAR 312E: 1

Mediaș:
• ROCAR 212E: 1

Piatra Neamț
• ROCAR 212E: 5 (în ianuarie 2018)

Ploiești:
• ROCAR 312E: 2

Timișoara:
• ROCAR 117UD: 2
• ROCAR 312U: 1
• DAC 117E: 1
• ROCAR 217E: 1
• ROCAR 312E: 1
• ROCAR 317E: 1


Deși par multe vehicule, dintre toate acestea, rezervate pentru viitoare muzee sunt următoarele:

Cluj-Napoca:
• ROCAR 312U: 1
• ROCAR 117E: 1

Timișoara:
• ROCAR 312U: 1
• ROCAR 117UD: 1
• DAC 117E: 1
• ROCAR 217E: 1
• ROCAR 312E: 1
• ROCAR 317E: 1

Ploiești:
• ROCAR 312E: 1

Potențialul este mare, în schimb, intențiile pentru clădirea unor muzee sunt, mult spus, modeste - doar în Cluj și Timișoara, aici fiind păstrate câteva piese foarte importante.

Un alt oraș în care se dorește păstrarea unui troleibuz este Piatra Neamț, troleibuzul vizat fiind 134. Intenția este una foarte bună, dar, în condițiile în care celelalte troleibuze nu au fost casate, înființarea unei linii muzeu nu este deloc dificilă, rețeaua permițând deja crearea unei linii care să lege punctele importante din oraș, iar cele 5 troleibuze rămase sunt suficiente, astfel încât linia să fie un succes.

Ploiești - și aici se poate implementa o mică linie turistică cu vehicule istorice, aici traseul ar fi unul mai restrâns, datorită numărului redus de vehicule. Pe acest traseu ar trebui să circule troleibuzele ROCAR 312E 5203 și 5205 (cel din urma urmând să nu mai fie folosit pe post de ungător), cât și troleibuzul Berliet 5208.

Cluj-Napoca este și el un oraș cu potențial, chiar dacă, de curând, a avut loc un "masacru" în cadrul troleibuzelor ROCAR.  Crearea unui muzeu este o idee bine venită, existând câteva piese de muzeu interesante, printre acestea enumerându-se troleibuzul ROCAR 117E 007. Introducerea acestuia într-un circuit turistic ar fi binevenită, mai ales că este unul dintre cele două rămase complete (împreună cu de troleibuzul DAC 117E 71 din Timișoara). Alături de acesta mai pot intra în acest circuit și restul troleibuzelor ROCAR, acestea fiind, din punctul de vedere al autorităților, uzate fizic, ne mai fiind folosite în transportul de persoane.


În Banat, pe malurile Begăi există poate cel mai important muzeu pentru pasionații de transport în comun: Muzeul Corneliu Miklosi, aici se odihnesc șase vehicule DAC/ROCAR ce au fost salvate în perioada 2008-2009: DAC 117E 71, ROCAR 217E 6, ROCAR 317E 7, ROCAR 312E 84, ROCAR 312U 206, cât și ROCAR 117UD 314. Pe lângă acestea, STPT mai deține și un autobuz ROCAR 117UD 313 retras în Depoul Dâmbovița, a cărui situație este incertă.

Cu toate acestea, Oltenia este locul în care orice pasionat ar vrea sa ajungă. Craiova și Târgu Jiu sunt singurele orașe în care mai circulă vehicule ROCAR, fie că vorbim de autobuze sau de  troleibuze. Târgu Jiu rămâne locul în care se pot găsi atât DAC 112UDM, DAC 117UD, cât și ROCAR 212E, sau ROCAR 217E.

Povestea acestor vehicule continuă, încet, dar, cu siguranță, nu sigur. Sper doar că noi, pasionații, să putem salva mai mult de un troleibuz sau autobuz în fiecare oraș. Aceste vehicule sunt parte din istoria noastră, au transportat, transportă și vor mai transporta (cel puțin în viitorul apropiat) zeci de generații, astfel că eu cred ca avem datoria morală de a încerca să le salvam, dacă nu ne putem implica direct in salvarea acestora.

Sper sa fie o propunere decentă și să reușim măcar să propunem o idee companiilor de transport, asupra potențialului păstrării acestor vehicule.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430963 posts in 5361 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use