MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou

77 posts, 30768 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex sab

oache81 wrote:
Pai si ce? M5-ul are indusi?
La liber.

Nu se va compara  NICIODATA M5 cu M2.

 


Scopul acestui dispozitiv BodoMinea

Poate mă lămurește și pe mine cineva. Am observat mereu aceste cutii cu LED-uri în capetele unor stații, fix la intrarea în tunel. Am presupus că fac parte din sistemul ATO/ATP/track circuit și fac legătura cu ansamblul schimbătorului de cale, mai ales că sunt prezente în direcțiile în care urmează macaze.
IMG_20171228_133656.jpg (34.95 KB; downloaded 5901 times)

Am I right?
Mulțumesc anticipat.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr andrei11

Nu, mai simplu, beculețele acelea, care câteodată sunt sub forma literei F / M sau E indică tensiunea în șina III. Mai pot fi și de culoare galbenă sau albastră beculețele respective. Probabil că sunt foarte folositoare noaptea, când se fac intervenții, să se asigure lucrătorii că nu au tensiune în șina III. Deși părerea mea este că șina III  se leagă la pământ în cazul unor intervenții la calea de rulare.
12-30-2017 2-15-53 AM.jpg (18.95 KB; downloaded 5888 times)
12-30-2017 2-18-07 AM.jpg (92.78 KB; downloaded 5888 times)

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr BodoMinea

Ok. Mulțumesc frumos pentru clarificare. De M/F știam, desigur, nu îmi imaginam că aceste casete cu beculețe au același scop. Păreau ceva mai diferit/smart.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr shoppy

Liniiorii (lucratorii la linii de tensiune) au proceduri pentru interventie, intai se confirma din statia electrica, ca conductorul a fost izolat de la sursa de tensiune si apoi legat la pamant in statia electrica, apoi se verifica lipsa tensiunii cu detectorul de tensiune si apoi se leaga conductorul la pamant in zona punctului de lucru, nu se apropie nimeni de un conductor si isi pune viata in pericol pe baza unor leduri aprinse sau stinse.
Cred ca defapt cu acele semne este altceva, sina a 3-a este impartita in segmente ce se pot izola electric intre ele, astfel ca un segment poate fi cu tensiune iar urmatorul fara tensiune, iar informatia este folosita de mecanicul de tren pentru a nu intra cu trenul pe un segment fara tensiune.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr subway guru

Asa-i, nu intra nimeni in tunel fara confirmare de la dispecerat, dar indicatoarele alea sunt extrem de utile...
Intre scoaterea tensiunii si confirmarea dispecerului e un interval destul de lung...procedura e mai complicata decat pare la prima vedere.
:bere:

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr andrei11

Așadar aproximativ la ora actuală avem 3 sisteme diferite de siguranța circulației  ?
- Un sistem pe M 1/3 și M 2
- Un sistem pe M 4
- Un sistem pe M 5.
___________________
Când vom inaugura M 6 probabil că vom avea un sistem nou, care sigur nu va fi compatibil cu Dimetronicul lui M 4 ( Să nu uităm că  M 4 și M 6 sunt două denumiripentru o singură magistrală. )

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr punmeister

Asa este Andrei:
M1, M2 si M3 - Bombardier CITYFLO 350
M4 - Siemens (fosta Invensys Rail Dimetronic) TBS 100 FB
M5 - Alstom Urbalis 400 CBTC (?)
Cand se va face licitatia pentru semnalizare la M6 sau la M4 GdN2 - Gara Progresul fi sigur ca zboara sistemul actual de pe M4.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr andrei11

Mi-e și frică să întreb, dar răspunsul e limpede ca întunericul nopții :
Așadar vom avea metrouri dedicate pentru M 1-2-3 // M 4 // M 5.
Scuzați-mă, dar asta face parte din Puțul Gândirii.
Se traduce în felul următor. Lângă blocul unde stau sunt 3 butikuri,  primul butik acceptă :
w1.jpg (19.15 KB; downloaded 5486 times)
 al doilea butik acceptă :
w2.jpg (19.65 KB; downloaded 5490 times)
și  al treilea butik acceptă :
w3.jpg (22.23 KB; downloaded 5487 times)

Ne-am dat  :twisted: , sunem deștepții pământului.
De ce la avioane / trenuri / auto nu  e la fel ???????
Fiecare magistrală CFR, fiecare șosea, fiecare aeroport cu  trenul / mașina / avionul propriu.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr mcosmin

M5 va fi cobai de test pentru CBTC. M1, 2, 3 vor fi si ele modernizate la sistemul de pe M5. E oarecum logic, pentru ca M1, 2, 3 sunt magistrale cu flux mare de calatori, si nu vrei sa iti inghete un tren pe traseu pe degeaba si sa nu stii ce sa-i faci.

Bombardierele si CAF-urile pot fi modernizate usor la sistemul de pe M5.
Despre M6 si M4 e mai greu de prezis, dar cred ca vor primi si ele CBTC cand e gata M6.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr punmeister

M2 va avea CBTC la pachet cu modernizarea.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr andrei11

Să fie limpede, dacă vechile sisteme de securitate se pot aduce la ultimele standarde fără  costuri exagerate și într-o limită de timp rezonabilă este ok, așa e logic.
Cât privește Dimetronicul cred că ține mai degrabă de IVA. Atât poate duce IVA. N-am studiat sistemele, dar sigur Dimetronicul este peste Induși.
Logic când se va inaugura M 4(6) Otopeni - GdN2 - spre Sud spre Jilava IVA va dispare și odată cu ea și Dimetronicul.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr punmeister

Sunt si trenuri vechi care au CBTC la bord, cum ar fi trenurile Seria 2000A si Seria 5000 (construite chiar in aceeasi perioada cu IVA) din Madrid cu CITYFLO 650 la bord.
IVA a primit TBS 100 FB (Fixed Block) la bord pentru ca asta avea Dimetronic la vremea aceea in portofoliul lor cand s-a facut licitatia pentru semnalizare la M4 (1999), mai incolo au venit cu TBS 500 DTG (Distance To Go) in anul 2003 si cu SIRIUS CBTC in anul 2009.

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr Florinds

Ori M4 si M6 trebuie sa aiba acelasi sistem, ori un sistem trebuie sa poate folosi ambele tipuri de trenuri (M4 sa fie mai avansat, pentru ca este magistrala cu mai multe statii si sa poata la nevoie sa ia trenuri de pe M6). Daca nu, revenim iarasi la paleta...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use