Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 269086 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
1689
Contractul nu mai poate fi mort din fasa. A fost botezat si a avut certificat de nastere cind a fost semnat si a primit chiar si buletin cind a fost reziliat. Cum a fost reziliat...
Si mare minune daca n-o sa-i platim noi si studiile la privat pina termina facultatea....
Contractul nu mai poate fi mort din fasa. A fost botezat si a avut certificat de nastere cind a fost semnat si a primit chiar si buletin cind a fost reziliat. Cum a fost reziliat...
Si mare minune daca n-o sa-i platim noi si studiile la privat pina termina facultatea....
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
orex
Ai ”baut apa de la câine”?
N-are nici in clin si-n maneca ce zici! A intrunit conditia de ”certificare” si nu stiam noi...mirenii?
Ai ”baut apa de la câine”?
N-are nici in clin si-n maneca ce zici! A intrunit conditia de ”certificare” si nu stiam noi...mirenii?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
PTMZ
Pronunțarea a fost amânată până pe 26 aprilie.
PTMZ wrote:
Tot la Tribunalul București se mai află un dosar cu o plângere din partea Bozankaya, deschis pe 29 ianuarie, cu următorul termen de judecată 12 aprilie:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000955526&id_inst=3
Pronunțarea a fost amânată până pe 26 aprilie.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
cris_m
Nimic nou... poate in deceniul asta se pronunta.
Nimic nou... poate in deceniul asta se pronunta.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
PTMZ
Bozankaya a făcut ieri apel.
Stefan28 wrote:Şedinţe
16.03.2021
Ora estimata: 13:00
Complet: C6-Fond
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge in principiu cererea de interventie accesorie ca inadmisibila. Respinge cererea de chemare in judecata ca neintemeiata. Cu apel în termen de 10 de zile de la comunicare, cererea de apel urmând a se depune la Tribunalul Bucureşti – Secţia a VI-a Civilă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei, azi, 16.03.2021.
Document: Hotarâre 16.03.2021
Bozankaya a făcut ieri apel.
- cris_m
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
PTMZ
10 zile de la comunicare, adică de la primirea motivării. Între pronunțarea soluției și comunicarea motivării există un interval "mort" de timp, cele 10 zile se calculează abia de la comunicarea motivării. În cazul de față, deși soluția a fost pronunțată în martie, motivarea nu a venit - aparent - decât luna aceasta.
10 zile de la comunicare, adică de la primirea motivării. Între pronunțarea soluției și comunicarea motivării există un interval "mort" de timp, cele 10 zile se calculează abia de la comunicarea motivării. În cazul de față, deși soluția a fost pronunțată în martie, motivarea nu a venit - aparent - decât luna aceasta.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
Utilizator anonim
DECLARAȚIE DE PRESĂ PRIVIND REZILIEREA DE CĂTRE MUNICIPIUL BUCUREȘTI A CONTRACTULUI DE PRODUCȚIE A 100 DE TROLEIBUZE ÎNCHEIAT CU CONCERNUL TURCO-GERMAN BOZANKAYA-SILEO
București, 29 aprilie 2021: Concernul turco-german Bozankaya-Sileo contestă rezilierea de către Municipiul București a Contractului pentru producția a 100 de troleibuze încheiat la data de 15 aprilie 2020.
Concernul Bozankaya-Sileo a participat ca ofertant la licitația publică, anunțată de către Primăria Municipiului București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP la data de 5 februarie 2019, în vederea producției și livrării a 100 de troleibuze destinate transportului în comun din Municipiul București, licitație pe care a câștigat-o la data de 1 noiembrie 2019, îndeplinind toate condițiile tehnice și administrative specificate în caietul de sarcini. Conform Contractului încheiat cu Municipiul București, concernul turco-german avea obligația ca livrările de troleibuze să demareze începând cu cea de-a noua lună de la semnarea Contractului, respectiv începând cu luna ianuarie 2021.
Capabilitatea și experiența concernului turco-german de a produce o categorie largă de vehicule de transport în comun cu propulsie electrică, inclusiv troleibuze, conforme cu standardele Uniunii Europene a fost demonstrată în cadrul licitației publice prin prezentarea Certificatului omologare nr. e1*2007/46*1963*00 eliberat de Kraftfahrt-Bundesamt – KBA, (omologul RAR din Germania) pentru categoria de vehicule M3 produs de Sileo GmbH, iar recunoașterea de către RAR a validității acestei omologări pe teritoriul României a fost prezentată Primăriei Municipiului București conform condițiilor stabilite prin contract, respectiv în termenul de 45 zile de la semnarea contractului.
„Am participat cu deplină încredere în cadrul acestei licitații și am respectat specificațiile tehnice cuprinse în caietul de sarcini, câștigând licitația în condiții corecte, aspect dovedit și în instanță prin respingerea contestațiilor ulterioare înaintate de către competitori care nu au participat la licitație”, declară Aytunç Günay, Director General și Președinte al Consiliului de Conducere Bozankaya.
După expirarea termenului de 45 de zile, Primăria Municipiului București a considerat ca nefiind suficientă recunoașterea de către RAR a omologării menționate în acest certificat, deși aceasta atesta fără echivoc capabilitatea producătorului de a produce troleibuzele menționate în contract și a solicitat Bozankaya-Sileo să prezinte o extensie a omologării de tip care să permită înmatricularea imediată pe teritoriul României a troleibuzelor, deși execuția încă nu demarase, iar livrarea acestora urma să înceapă în luna ianuarie 2021.
Deși solicitarea Municipiului București depășea cadrul contractual, iar extensia omologării nu era necesară înainte de livrarea primului troleibuz, concernul a dorit să se conformeze noii solicitări cât mai rapid și a demarat procedurile de obținere a omologării suplimentare. Cu toate acestea, în ciuda tuturor eforturilor, ca urmare a efectelor pandemiei COVID 19 - blocaje globale, restricții de călătorie și ore de lucru reduse, furnizarea certificatului suplimentar a fost întârziată și rapoartele de întârziere (certificate de forță majoră), emise de instituțiile oficiale din Germania și Turcia au fost depuse la Municipalitatea București ca dovadă că întârzierea nu a fost cauzată de Bozankaya-Sileo, ci de forța majoră care a afectat întreaga lume.
La 29 septembrie 2020, Municipiul București a notificat rezilierea contractului, afirmând că certificatul suplimentar nu a fost livrat în termenul stabilit, ignorând în primul rând obstacolele de forță majoră în furnizarea acestui document nou solicitat, mai mult decât atât, uitând că această solicitare a fost în afara cadrului contractual semnat inițial și, în cele din urmă, a respins în mod greșit experiența dovedită și capacitatea concernului Bozankaya-Sileo de a fabrica și livra troleibuzele acceptate și aprobate de aceștia în timpul procesului lor de licitație oficială. Nu în ultimul rând, începând cu 29 septembrie 2020, mai erau încă 4 luni până la data de livrare convenită prin contract a primului troleibuz.
La scurt timp după reziliere, Bozankaya-Sile, încă de bună credință, a obținut certificatul de extensie al omologării emis de către omologul RAR din Germania și a inițiat imediat procedurile RAR pentru recunoașterea formală a extensiei omologării, precum și pentru înregistrarea națională a extensiei omologării.
Municipiul București nu și-a schimbat decizia de întrerupere a contractului. Această anulare nu a pus doar concernul Bozankaya-Sileo într-o situație neașteptată și problematică, ci și pe bucureșteni, care se confruntau deja cu un transport public inadecvat și timpi nejustificat de mari de așteptare și călătorie.
„Dacă această anulare contractuală nu ar fi avut loc, până în acest moment, cel puțin 5 troleibuze ar fi fost livrate și ar fi fost date în folosință transportului public al Municipiului București. Aceste troleibuze moderne produse de Bozankaya-Sileo pot transporta până la 96 de pasageri, pot rula 20 de km fără conexiune la rețeaua electrică aeriană și sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Ne manifestăm regretul pentru nereușita acestui parteneriat pentru care noi, în calitate de furnizor, am avut toată buna credință de a-l respecta și duce până la capăt în cele mai bune condiții, în ciuda situației grave și neprevăzute ce a afectat întreaga lume”, continuă Aytunç Günay.
Prin menținerea rezilierii contractului, Municipiul București riscă, totodată, să piardă finanțarea de 200 de milioane de euro acordată din Fondul Pentru Mediu special pentru aceste troleibuze, deoarece toate cele 100 de troleibuze trebuie fabricate, livrate și plătite până cel târziu la 31 decembrie 2021, iar o nouă achiziție publică nu poate fi efectuată în timp util.
https://mobilitate.eu/bozankaya-sileo-co ... curesti/
DECLARAȚIE DE PRESĂ PRIVIND REZILIEREA DE CĂTRE MUNICIPIUL BUCUREȘTI A CONTRACTULUI DE PRODUCȚIE A 100 DE TROLEIBUZE ÎNCHEIAT CU CONCERNUL TURCO-GERMAN BOZANKAYA-SILEO
București, 29 aprilie 2021: Concernul turco-german Bozankaya-Sileo contestă rezilierea de către Municipiul București a Contractului pentru producția a 100 de troleibuze încheiat la data de 15 aprilie 2020.
Concernul Bozankaya-Sileo a participat ca ofertant la licitația publică, anunțată de către Primăria Municipiului București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP la data de 5 februarie 2019, în vederea producției și livrării a 100 de troleibuze destinate transportului în comun din Municipiul București, licitație pe care a câștigat-o la data de 1 noiembrie 2019, îndeplinind toate condițiile tehnice și administrative specificate în caietul de sarcini. Conform Contractului încheiat cu Municipiul București, concernul turco-german avea obligația ca livrările de troleibuze să demareze începând cu cea de-a noua lună de la semnarea Contractului, respectiv începând cu luna ianuarie 2021.
Capabilitatea și experiența concernului turco-german de a produce o categorie largă de vehicule de transport în comun cu propulsie electrică, inclusiv troleibuze, conforme cu standardele Uniunii Europene a fost demonstrată în cadrul licitației publice prin prezentarea Certificatului omologare nr. e1*2007/46*1963*00 eliberat de Kraftfahrt-Bundesamt – KBA, (omologul RAR din Germania) pentru categoria de vehicule M3 produs de Sileo GmbH, iar recunoașterea de către RAR a validității acestei omologări pe teritoriul României a fost prezentată Primăriei Municipiului București conform condițiilor stabilite prin contract, respectiv în termenul de 45 zile de la semnarea contractului.
„Am participat cu deplină încredere în cadrul acestei licitații și am respectat specificațiile tehnice cuprinse în caietul de sarcini, câștigând licitația în condiții corecte, aspect dovedit și în instanță prin respingerea contestațiilor ulterioare înaintate de către competitori care nu au participat la licitație”, declară Aytunç Günay, Director General și Președinte al Consiliului de Conducere Bozankaya.
După expirarea termenului de 45 de zile, Primăria Municipiului București a considerat ca nefiind suficientă recunoașterea de către RAR a omologării menționate în acest certificat, deși aceasta atesta fără echivoc capabilitatea producătorului de a produce troleibuzele menționate în contract și a solicitat Bozankaya-Sileo să prezinte o extensie a omologării de tip care să permită înmatricularea imediată pe teritoriul României a troleibuzelor, deși execuția încă nu demarase, iar livrarea acestora urma să înceapă în luna ianuarie 2021.
Deși solicitarea Municipiului București depășea cadrul contractual, iar extensia omologării nu era necesară înainte de livrarea primului troleibuz, concernul a dorit să se conformeze noii solicitări cât mai rapid și a demarat procedurile de obținere a omologării suplimentare. Cu toate acestea, în ciuda tuturor eforturilor, ca urmare a efectelor pandemiei COVID 19 - blocaje globale, restricții de călătorie și ore de lucru reduse, furnizarea certificatului suplimentar a fost întârziată și rapoartele de întârziere (certificate de forță majoră), emise de instituțiile oficiale din Germania și Turcia au fost depuse la Municipalitatea București ca dovadă că întârzierea nu a fost cauzată de Bozankaya-Sileo, ci de forța majoră care a afectat întreaga lume.
La 29 septembrie 2020, Municipiul București a notificat rezilierea contractului, afirmând că certificatul suplimentar nu a fost livrat în termenul stabilit, ignorând în primul rând obstacolele de forță majoră în furnizarea acestui document nou solicitat, mai mult decât atât, uitând că această solicitare a fost în afara cadrului contractual semnat inițial și, în cele din urmă, a respins în mod greșit experiența dovedită și capacitatea concernului Bozankaya-Sileo de a fabrica și livra troleibuzele acceptate și aprobate de aceștia în timpul procesului lor de licitație oficială. Nu în ultimul rând, începând cu 29 septembrie 2020, mai erau încă 4 luni până la data de livrare convenită prin contract a primului troleibuz.
La scurt timp după reziliere, Bozankaya-Sile, încă de bună credință, a obținut certificatul de extensie al omologării emis de către omologul RAR din Germania și a inițiat imediat procedurile RAR pentru recunoașterea formală a extensiei omologării, precum și pentru înregistrarea națională a extensiei omologării.
Municipiul București nu și-a schimbat decizia de întrerupere a contractului. Această anulare nu a pus doar concernul Bozankaya-Sileo într-o situație neașteptată și problematică, ci și pe bucureșteni, care se confruntau deja cu un transport public inadecvat și timpi nejustificat de mari de așteptare și călătorie.
„Dacă această anulare contractuală nu ar fi avut loc, până în acest moment, cel puțin 5 troleibuze ar fi fost livrate și ar fi fost date în folosință transportului public al Municipiului București. Aceste troleibuze moderne produse de Bozankaya-Sileo pot transporta până la 96 de pasageri, pot rula 20 de km fără conexiune la rețeaua electrică aeriană și sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Ne manifestăm regretul pentru nereușita acestui parteneriat pentru care noi, în calitate de furnizor, am avut toată buna credință de a-l respecta și duce până la capăt în cele mai bune condiții, în ciuda situației grave și neprevăzute ce a afectat întreaga lume”, continuă Aytunç Günay.
Prin menținerea rezilierii contractului, Municipiul București riscă, totodată, să piardă finanțarea de 200 de milioane de euro acordată din Fondul Pentru Mediu special pentru aceste troleibuze, deoarece toate cele 100 de troleibuze trebuie fabricate, livrate și plătite până cel târziu la 31 decembrie 2021, iar o nouă achiziție publică nu poate fi efectuată în timp util.
https://mobilitate.eu/bozankaya-sileo-co ... curesti/
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
Linia 43
Apa chioara. Asa este cand te incurci la licitatii cu industria turca si prietenii ei.
Hotararea judecatoreasca ,cel putin in faza asta este clara :
"Tip solutie: Respinge cererea"
Deci...sa boceasca ! Pacat doar de timpul nostru pierdut.
Apa chioara. Asa este cand te incurci la licitatii cu industria turca si prietenii ei.
Hotararea judecatoreasca ,cel putin in faza asta este clara :
"Tip solutie: Respinge cererea"
Deci...sa boceasca ! Pacat doar de timpul nostru pierdut.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
punmeister
Avand in vedere precedentul cu VFU, e posibil si Bozankaya sa aiba castig de cauza. Ramane de vazut.
Avand in vedere precedentul cu VFU, e posibil si Bozankaya sa aiba castig de cauza. Ramane de vazut.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
PTMZ
Atenție, aici vorbim de altă situație față de VFU: VFU a fost pe baza legilor și regulamentelor privind procedurile de achiziții publice, licitația anulându-se. Aici, la Bozankaya, vorbim de litigiu cu profesioniștii, pe baza clauzelor contractuale. Iar până acum, Tribunalul București a respins demersurile făcute de Bozankaya.
Atenție, aici vorbim de altă situație față de VFU: VFU a fost pe baza legilor și regulamentelor privind procedurile de achiziții publice, licitația anulându-se. Aici, la Bozankaya, vorbim de litigiu cu profesioniștii, pe baza clauzelor contractuale. Iar până acum, Tribunalul București a respins demersurile făcute de Bozankaya.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
orex
NIET!
Aici speta este guvernata tocmai de prescriptiile contractului, ca vorbim de un document asumat de parti (semnat si parafat), despre al carui continut, onor Bozankaya stia, inca, din 05.02.2019, din anuntul de participare. Contractul e LEGEA partilor, si-au asumat continutul LUI, fara niciun fel de constrangeri, deci joaca (EI) in acest perimetru.
PS
Daca ei cred ca tsunamiul cu pandemia i-ar salva, in acest caz, se imbata cu apa rece. E simplu ca Buna Ziua ca sunt OUT, nevrand sa recunoasca, cu una, cu doua, ca au luat apa la galosi!
N-am fi ajuns aici daca membrii comisiei, respectiv reprezentantii ANAP, nu treceau cu vederea in cadrul lucrarilor comisiei acel ”mic” amanunt, scris la pct. 5.1 din CS ”Nu se admit prototipuri sau serii mici de troleibuze”, nu de alta, dar lipsea, de la inceput, cu desavarsire un astfel de mijloc de transport din portofoliul lor! Cred ca si-n prezent lucrurile stau la fel!
punmeister wrote:
Avand in vedere precedentul cu VFU, e posibil si Bozankaya sa aiba castig de cauza. Ramane de vazut.
NIET!
Aici speta este guvernata tocmai de prescriptiile contractului, ca vorbim de un document asumat de parti (semnat si parafat), despre al carui continut, onor Bozankaya stia, inca, din 05.02.2019, din anuntul de participare. Contractul e LEGEA partilor, si-au asumat continutul LUI, fara niciun fel de constrangeri, deci joaca (EI) in acest perimetru.
PS
Daca ei cred ca tsunamiul cu pandemia i-ar salva, in acest caz, se imbata cu apa rece. E simplu ca Buna Ziua ca sunt OUT, nevrand sa recunoasca, cu una, cu doua, ca au luat apa la galosi!
N-am fi ajuns aici daca membrii comisiei, respectiv reprezentantii ANAP, nu treceau cu vederea in cadrul lucrarilor comisiei acel ”mic” amanunt, scris la pct. 5.1 din CS ”Nu se admit prototipuri sau serii mici de troleibuze”, nu de alta, dar lipsea, de la inceput, cu desavarsire un astfel de mijloc de transport din portofoliul lor! Cred ca si-n prezent lucrurile stau la fel!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2021
PTMZ
Pronunțarea a fost amânată până pe 10 mai.
PTMZ wrote:
Pronunțarea a fost amânată până pe 26 aprilie.
Pronunțarea a fost amânată până pe 10 mai.
📖 Pagination options