Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022

1049 posts, 268890 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 75
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 ADK

Dacă stăm să ne gândim mai bine în legătură cu achizițiile astea, cu autobuzele nu este o soluție de viitor (că-i pe baterii sau pe ce o mai fi, nu). Cred că mai mult ar trebui investit în tramvaie (mă refer la tramvaie noi, nu modernizările URAC-ului). Acum știu că prețurile sunt mari, dar autobuzele sunt mai consumabile față de tramvaie, iar durata de viață e cu totul alta și capacitatea e de 3 ori mai mare. Dacă am face niște calcule, doar carburantul unui singur autobuz din 2006 cred că a depășit până acum valoarea unui tramvai, plus de asta autobuzul se poate pregătii de pensie pe când tramvaiul o mai duce vreo 2-3 reînnoiri de parc în privița autobuzelor dacă nu chiar mai mult. Să transporți cât transportă un tramvai, e nevoie de 3 autobuze și de aici trageți concluzii. Șoferi, motorină, anvelope etc. Troleibuzele sunt bune doar unde fluxul de călători nu e așa mare, mai ales în cartierele liniștite unde chiar nu ai chef să fii trezit de zgomotul autobuzelor la 4-5 dimineața. Oi fi eu ”pro” la categoria autobuze, dar totodată sunt și de partea adevărului.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

orex wrote:
Poate totusi ai lecturat pagina 14/21 a brosurii modelului eCitaro! Nu traducem ci citam : ”The charging station and vehicle exchange extended data directly via the CSS connector, which complies with the new ISO 15118 standard. If high-power intermediate charges are required to extend the range, the eCitaro can also be charged en route in a few minutes using a pantograph.” Trage fiecare concluziile de rigoare! ;)
En route= in cea mai neaosa limba romana insemna PE DRUM/in TRAFIC! ;)
Se referă tot la încărcarea rapidă prin stație.  :lol:
În primul rând, studiază pantograful unui autobuz electric și compară-l cu cel al unui tramvai sau cu troleele unui troleibuz. Vei vedea incompatibilitatea dintre sisteme.
În al doilea rând, să zicem că avem un autobuz electric și o porțiune de fire de troleibuz. Presupunem prin absurd că autobuzul electric e construit să poată fi încărcat în mers de la firele de troleibuz. Pentru asta are nevoie de.... două trolee. De-odată ne-am trezit nu cu un autobuz electric, ci cu un troleibuz cu autonomie și tehnologie In Motion Charging.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

Cu aceasta licitație ce se mai întâmplă? Se anulează?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

punmeister wrote:
Momentan Solaris n-a facut recurs.

Au facut pe 31 decembrie :popa:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

De ce firme neinteresate fac contestații? Nu i-a interesat atâta timp, gata, s-au trezit acum.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Cum ai dedus ca nu i-a interesat? Pur si simplu CS sunt prost facute si cu cerinte absurde. Ceea ce la prima vedere poate parea "lipsa de interes", este de fapt o incompatibilitate nenaturala.  Este absurd ca unul din cei doi producatori de TOP de troleibuze pe plan global, in speta Solaris si VDL, sa fie incompatibili tocmai la .....Bucuresti. :bleah:

Plangi doar cand vezi ce a luat Clujul - in curand si in Brasov - in linie cu orase vestice precum Esslingen.
Sursa: https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca/
81701019_2641204805994283_3546594868446887936_o.jpg (67.23 KB; downloaded 3068 times)

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

@ByOnu și care sunt acele "cerințe absurde" ? Aș dori câteva exemple!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Nenea_titi wrote:
De ce firme neinteresate fac contestații? Nu i-a interesat atâta timp, gata, s-au trezit acum.

Tu ai citit ce a spus @Solaris prin aprilie?
Solaris wrote:
Solaris nu a participat datorita:
- caietului de sarcini exacerbat in ceea ce priveste conditiile de participare. Toate drepturile sunt ale achizitorului si toate obligatiile ale ofertantului. Filozofia Solaris este de a stabili parteneriate cu parteneri egali in drepturi si obligatii. Un exemplu de disproportionalitate: daca se intarzie livrarea unui troleibuz, se plateste o penalitate zilnica aplicata la valoarea intregului contract si nu la valoarea troleibuzului intarziat. Asta in mare poate fi undeva la 18.000 Euro/zi. Daca autoritatea intarzie plata unui lot livrat, plateste penalitati aplicate doar valorii intarziate.
- bugetul alocat este prea mic fata de ce se doreste a fi cuprins in pret. Se cer 8 ani de asistenta integrala cu revizii si consumabile incluse. Trebuie detasati tehnicieni permanent in locatiile troleibuzelor etc. Trebuie sa aveti in vedere ca la Cluj si la Baia Mare pretentiile erau mult mai mici
- un grafic de livrare care era greu de respectat si asumat in conditiile de mai sus

Trebuie avut in vedere ca aceste probleme le-au avut si alti producatori (inclusiv la tramvaie) si asa se face ca PMB s-a trezit doar cu un ofertant si acela nu dintre cei de referinta.

In masura in care licitatia va fi anulata si se va reorganiza si in conditiile in care caietul de sarcini va fi modificat in sensul de a putea stabili o relatie de parteneriat cu autoritatea, Solaris cu certitudine va participa.

Cum să fie vorba de dezinteres, când se spune clar că vor participa dacă vor exista condiții mai bune?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Albert

Nenea_titi wrote:
De ce firme neinteresate fac contestații? Nu i-a interesat atâta timp, gata, s-au trezit acum.

Au fost interesați, au fost înscriși in procedura de licitație, doar ca nu au putut sa depună o oferta din cauza caietului de sarcini... E o diferenta intre a nu fi participant și a nu depune oferta.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 orex

E bine sa mai studiezi legile nr. 98-99/2016 si HG nr. 394-395/2016, actualizate, sa te familiarizezi cu proprietatile termenilor in domeniul achizitiilor publice.
Ca vroiai sa spui ”potential ofertant” /”potential participant” te cred dar participant e NUMAI ofertantul! ;)
PS
Participi dar nu intri, ai? :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Albert

Poti sa te inscri in procedura de licitație, apoi sa studiezi caietul de sarcini și sa vezi dacă te poti încadra ca producător. Dacă nu te inscri in procedura nu poti contesta caietul de sarcini, nu cred ca poti cere nici măcar clarificări. Intr-adevăr, termenul este de potențial ofertant/participant.

Recunosc, poate nu cunosc unii termeni, nici nu am cum, neavând studii juridice. Ce voiam sa evidențiez e ca atât timp cât te-ai înscris intr-o procedura de licitație înseamnă ca, cel putin in prima faza, ești interesat sa depui o oferta. Răspunsul era pentru @Nenea_titi, care spunea ca Solaris nu a fost interesat când trebuia și ca “s-au trezit acum”.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 orex

Albert!
Te rog, n-o mai tine ca ”surda pe mormant”!
Orice potential ofertant, potrivit legislatiei achizitiilor publice in vigoare, din ROMANIA, poate face contestatie cu privire la un Caiet de Sarcini al ORICAREI proceduri de atribuire! Daca CNSC-ul, dupa expunerea de motive a petentului, considera ca trebuie ”indreptate” o serie de clauze ale documentatie de atribuire, autoritatea contractanta sau se supune (ex. prelungeste termenul de depunere al ofertei, clarifica anume aspecte din continutul D.ATR. daca poate in termen, fara a denatura continutul), ori anuleaza procedura de atribuire avand in vedere ca este viciata PE FOND!
In acest caz, organismul de drept acreditat, nu a constatat ca sunt intrunite conditiile pentru anularea procedurii de atribuire din ”fasa”, astfel incat aceasta a avut acest parcurs pana-n prezent!
PS
Nu toti ne permitem Porsche, Mercedes, BMW sau Audi ci si VW, Renault, Ford, Opel, Nissan etc.
”Famelie mare, renumeraţie mică, după buget, coane Fănică”! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Trole

orex wrote:
Nu toti ne permitem Porsche, Mercedes, BMW sau Audi ci si VW, Renault, Ford, Opel, Nissan etc.

Corect! Dar nici nu e normal să pui condiții ca pentru un model Tesla și la final să accepți modelul ipotetic Trabant Hibrid. Pentru că asta s-a acceptat. Un produs care nu există, deși prin caietul de sarcini se cerea explicit:
- omologare RAR sau UE în categoria M3
- troleibuz din producție de serie (dovedită)
- troleibuze care să nu fie prototipuri sau serii mici.
Licitația e pentru 100 de troleibuze noi, solo, din gama de 12m (nu autobuze electrice sau troleibuze din altă gamă).
CSar Tb pag1-2.pdf
CSar Tb pag1-2.pdf (130.11 KB; downloaded 164 times)

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

punmeister wrote:
punmeister wrote:
Momentan Solaris n-a facut recurs.

Au facut pe 31 decembrie :popa:

A aparut dosarul la CAB, fiti cu ochii pe el.
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar ... &id_inst=2

 


Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430460 posts in 5343 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use